Új hozzászólás Aktív témák

  • Morden24

    nagyúr

    válasz ollie #6 üzenetére

    Nagyjából egyetértek, kivéve azzal, hogy az ME gyengébb rpg-ként.
    Igazából a konvencionális cRPG-knél valóban gyengébb, és azokra talán jobban hasonlít a DA, de ha szerepjáték oldalról vizsgálom, akkor az, hogy a "jó"/"rossz" pontok nem egy tengelyen helyezkednek el, hanem két párhuzamoson, és a válaszok/döntések mélysége, morális dilemmája is túlmegy az egyszerű "jó vagyok, ingyen segítek" vs. "gonosz vagyok, mennyit fizetsz?" szinten, akkor a Mass Effect jobban visszaadja a pen and papaer hangulatot, mint a Dragon Age.

    Továbbá látható, hogy az ME során a dialógokban választható opciók a karakter előmenetelétől és "élettapasztalatától" függenek, nem attól, hogy megvetted-e a hazudozás képzettség harmadfokát, ami szerintem minden szerepjáték halála (oké, az ME1-ben még volt meggyőzés/megfélemlítés, de ezt a 2-ben pl. teljesen kivették, szerencsére).

    A DA-ba is belefért volna, ha az egyébként teljesen Coercion képzettséget kidobják a francba, és beraknak még egy karizma főképességet. Más kérdés, hogy agydaganatot kapok a "magic" főképességtől is, ami abszurd, mivel nem csak mágussal játszhatunk - így szerencsésebb lett volna teszem azt Intelligence-nek nevezni, és máris levan a gond. Persze értem én, hogy manapság már az RPG-k célközönségétől sem várható el, hogy olvasson és értelmezzen. Gondolom a lore-t is max. azért gyűjtik össze, hogy legyen teljesítve plusz egy achievement :(

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

Új hozzászólás Aktív témák