Új hozzászólás Aktív témák

  • dreampage

    HÁZIGAZDA

    válasz #52588800 #37 üzenetére

    Marketing nélkül a világ legjobb játéka is halálra van ítélve. Részben ez is vezetett az egyre drágább fejlesztésekhez. Minél nagyobb szabású egy játék, annál többe kerül, és ezért annál agresszívebben kell reklámozni, hogy legyen remény eleget eladni belőle. A vásárlók ma már nem tudatosan vásárolnak, a marketing mindent irányít. Ez is a fenntarthatatlanság része.

    A használtjáték-piacot pedig épp a játékosok miatt nem lehet, vagy csak nagyon lassan lehet visszaszorítani. Emlékszünk ugye a Microsoft 2013-as problémáira. Ma már olcsóbbak lennének a digitális játékok, ha akkor azok a tervek megvalósulnak? Nem tudjuk. De szerintem a használt játékok cseréje csak részben felelős a nem megfelelő bevételekért. Egyszerűen a játékfejlesztés drágulása gyorsabb, mint a piac növekedése. 5-10 milliós eladásokat már pezsgővel ünnepel bármelyik kiadó/fejlesztő, mikor ugyanezek a nagyságrendek voltak 10-20 éve is, amikor viszont sokkal olcsóbb volt a fejlesztés, és a játékárak sem voltak sokkal alacsonyabbak. Nincs több konzoltulaj, mint régen, így a potenciális felhasználóbázis sem nő, miközben a költségek már az egekben vannak. Ezt egyre kevesebben tudják kigazdálkodni. Nem egyszerű probléma ez sajnos.

    A játéknak soha nincs vége.

Új hozzászólás Aktív témák