Új hozzászólás Aktív témák
-
Ijk
nagyúr
válasz sebgutkopf #6899 üzenetére
E-rollerek gondolom mind kínaiak, kínai akksikkal. Nyilván ezekhez az agymotoros kínai ebike-okat kellene mérni árban, kínai akku 100k alatt van, Bosch tube meg 320k (ami szvsz tényleg lehúzás, dehát Bosch).
Li cellákban is nagy a szórás, kapsz 500-ért is meg 1200-ért is iparit, fogadok hogy a kínai rollerekben nem az utóbbi van. Roller váza egy kis picsa kerékpárhoz képest, tengelytáv mennyi, fele? Nincs hajtáslánc csak egy mini agymotor és minden noname kínai gyárban készül.
Abban egyetértek hogy ha egy válltáskával kell magad szállítani elektromos roller a legolcsóbb, de nagyon beszűkül szerintem a használhatósága városi infrastruktúráktól föggően. Kerékpárral lazán átmész terepen, rossz minőségű betonon, autók között, patkákon, rollerrel azért nem biztos./人◕ ‿‿ ◕人\
-
nagyúr
Normális márkából, alap felszereltséggel 300k körül van egy trekking bringa. Erre ráteszel tárcsafékeket (kb. 100k extra), 50Nm-es motort kijelzővel (ez nem tudom, pl. Bosch-ból vagy Yamahából mennyi, nemigen látok külön megvehetőt újan), 500-as akksit (300k) és egy erősebb vázat (csodálkoznék, ha 50k-nál több lenne), meg még biztos van egy csomó apróság (legyen 50k) és lesz belőle e-bike-ként 1.3M. Ez nyilván így elég felületes, de nagyságrendileg 800-850k-t fizetsz a motorért + akksiért - ebben azért van bőven zsłr, azt gondolom. Összehasonlítható Bafang vagy Tongsheng motor 500-as akksival az amazon.de-n 700-800 EUR. Vagyis nagy vonalakban 500e pénzt fizetsz a "nagy" márkák jobb minőségéért (ha van ilyen), valamint a névért.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Friczy
senior tag
válasz sebgutkopf #6899 üzenetére
A bringa akku valóban feltehetőleg túlárazott, bár lehet, hogy a roller akku (és a rollerek többsége) jön inkább dömpingáron. Nekem azért vannak kétségeim arról, hogy egy roller akár hasonló tartóssággal bír, mint egy ebike, mondjuk kilométerre. Hatótávban meg aztán sehol sincs, nyilván nem is az a cél, na meg a roller saját erőből megy, míg az ebike rásegítéssel. De én elmegyek egy töltéssel 1150-160 km-t, ha a pótakkut is viszem, akkor meg 300-at. Na tedd ezt meg rollerrel
-
Friczy
senior tag
Kíváncsiságból nézegettem átépítő kiteket, és pl. Bafang (nem nyomatékérzékelős) kit 250eFt környékén van, akku nélkül. 500W környéki akku kb. 200, plusz még dolgozol az átépítéssel, szóval együtt nagyjából 500e-ben van egy hagyományos bringa átalakítása. Szóval drágább, de nem annyival.
Az Amazon árát még korrigáld az áfával, származási hely szerint vámmal, én inkább itthoni árakat néztem. -
nagyúr
Amazon.de-s ár volt (írtam is), ott csak az ÁFA-különbözetet kell fizetni, úgyhogy a 700-800-ból 750-850 lesz, ezt az árfolyammal beszorozva 290-330e HUF. A TongSheng motor nyomatékszenzoros, a Bafangból most én is csak pedálost találtam, de fél éve még volt nyomatékos ezen az áron.
Ott van a fő különbség amúgy, hogy Te az átépítéssel hasonlítod össze az új árat, én pedig azt próbálom megbecsülni, hogy mennyivel több a gyártónak leszállítani ugyanazt a bringát elektromos változatban. Az jött ki, hogy a Tongsheng szettel számolva 500k körül van a "belső" felár, azaz 500k a "zsír" rajta.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Atos23
senior tag
Sziasztok!
Lehet felmennék még ma a Szentendrei HÉV-től Prédikálószékre.
Bocsi, ha hülye kérdés, de Szentendrén melyik utcát kell keresnem kiindulópontnak?Sohasem voltam még a Pilisben bringával, Szentendrén is csak azért jártam, hogy Bp-Szentendre-Bp távon bringázzak.
Köszi!
-
senior tag
Sziasztok!
Mennyiből jön ki most egy olyan elektromos meghajtás kerékpárra, aminél nem kell tekerni a pedált, vagy maximum csak imitálni - mégis megvan egy egészséges kerékpár tempó tartósan? Mondjuk viszi a 30 mKm/h-t. + egy olyan akkupakk-al ami bőven bírja (azaz nincs sebesség beesés - a napi max 25 Km - es össztávon.
Megmondom őszintén egy használt, normál állapotú, 50ccm-es robogó + mondjuk 1 év üzemanyag költsége az etalon.. ami esetemben, felhasználási 'szokásom' szerint 350e Ft sacc per kábé - ennyit rászánnék az elektromosítás érdekében. - Milyen rendszer hozható ki ennyiből ?
[ Szerkesztve ]
-
Đusty
addikt
kínaiak kijönnek ennyiből:
Bikes, Electric Bikes & more - Find Top Class E-Bikes at Geekbuying.com
-
nagyúr
Amazon.de-n vannak Bafang és TongSheng motoros kitek, 500Wh körüli akkuval 700-800 EUR körül (ÁFA-konverzóval +50 EUR). Kicsit káoszos a dolog - pár hónapja mindkettőből találtam nyomatékszenzoros kitet, most csak a TongShengnél írja ezt; pár napja pedig volt a TongShengből választható akkus szett, most azt sem találom. Itthon is vannak ilyenek, jellemzően drágábban.
Arra figyelj, hogy ha olyan szettet veszel, ami 25km/h-nál gyorsabb sebességet enged, vagy van rajta "gázkar" (azaz tekerés nélkül is hajtja az elektromos motor), akkor azzal egy illegális járműved lesz, amivel a KRESZ szerint nem mehetsz közútra.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Vesa
veterán
Mehet, csak segédmotorkerékpárnak minősül, tehát ennek megfelelően a KRESZ szerint bizonyos feltételeknek meg kell felelnie a közúti közlekedéshez. Kell rá lámpa, irányjelző, duda, sisak a vezetőnek és ha jól emlékszem, jogosítvány is. Illetve nem mehet fel vele kerákpárútra sem.
A tudomány a valóság költészete!
-
DigitXT
félisten
-
nagyúr
válasz DigitXT #6913 üzenetére
Igen, ez majdnem így van, csak ahhoz, hogy segédmotornak minősüljön, le is kell vizsgáztatni / be kell regisztrálni segédmotornak, amihez kell tanúsítvány, ami igazolja, hogy a jármű belül van az SMKP követelményeken. Egy házilag összerakott cucc esetében ez nem feltétlen egyszerű.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
senior tag
Amennyire nem kezdenek a rollerekkel semmit úgy érdekes lenne ha rászállnának az elektromos kerékpárokra, mialatt azok elterjedtsége, számossága majdhogynem statisztikai hibahatár körül lehet.... (nagyon nem kedvez elterjedésüknek a mondhatni baromi drága vételi ár --> egy komplett kerékpár esetében). Én vidéki kisebb-közepes városban lakom, elektromos rolleresből lassan annyi lesz mint (hagyományos) kerékpárosból, pláne mióta az egyik bér elektromos roller szolgáltató betette a lábát a városba és elindította a szolgáltatását. Elektromos kerékpárból meg szerintem 2 év alatt láttam mondjuk 5-öt - úgy, hogy télen-nyáron napi szinten! munkába kerékpárral járok... (az idei hőhullámos nyár azonban kissé betett, mikor munkába már izzadtan érkeztem, aztán ülhettem úgy egész nap, nagyobb 'tisztálkodásra' meg nincs lehetőség munkahelyen..)
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Pedig rászálltak pár éve pár helyen (ld. cikk), azt mondjuk nem tudom, kitartott-e máig a lendület.
De szerintem amúgy ennek a kérdésnek két jó elkülöníthető része van:
- Az egyik, hogy legyen mindenki tisztában azzal, hogy a járműve minek minősül és minek nem
- Aztán az már lehet egy tudatos döntés, hogy tudja, hogy szabálytalan / más kategóriába esik a gép, de használja mint biciklit, arra számítva, hogy átmegy a radar alattPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Vesa
veterán
Meg itt ugye akkor van gond, ha netán baleset részese lesz (ha okozója, az rosszabb, de elszenvedőként sem lesz rendben). Mert a kvázi illegálisan működtetett jármű rontani fog az ügyön. Engem is csak ez tart vissza egyelpre a tuningtól. Pedig nagyon idegesít már a 25-ös korlát. Kb. 35 lenne nekem ideális sebesség.
A tudomány a valóság költészete!
-
sebgutkopf
őstag
Teljesen másra van a két cucc. A bringával lehet túrázni, sőt az enduro emtb-m igazán dh orientált azzal végképp mindenhol le tudok jönni, egy igazi műremek.
Egy roller egyértelműen csak commuter és városi közegbe való szigorúan aszfaltra (már a kerék méret miatt is).Egy tök más vonalat hozok be most, de amellett akkor se tudok elmenni szó nélkül, hogy hogy pusztán az első teleszkópomból kijön 1,5 roller ára, az akkumból szintén 1,5 db, a fékek és tárcsák is egy újabb roller ára, a hátsó tag szintén 1 roller, a kerekek újabb 1,5 roller és akkor még hol van a motor, a vezérlő elektronika, a váltásrendszer és persze a karbon váz ára. Összesen pedig a pedelec bringám árából 18 db roller jön ki (nem belépő kategóriás).
Arról pedig nem is beszéltem, hogy évente mennyit költök karbantartásra és a kopó alkatrészek cseréjére, amikből további rollereket lehet venni.
Persze nagyon más a felhasználás és erősen eltérő a felhasználás, de sarsosan elég vicces, hogy ha évente kukába dobnék egy működő rollert, mert van rajta 3 karc, akkor is olcsóbb.
Úgy hogy szeretem a bringámat és hajlandó voltam mindkét gépemet kifizetni (ilyen ez a hobbi), és imádom használni, akár csak megpöckölni és megsimogatni, amikor áll akkor is, azt el kell ismernem, hogy a bringák nagyon túl vannak árazva. -
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #6919 üzenetére
Ennél annyival azért árnyaltabb a kép, hogy EB-ből sem csak MTB és Enduro létezik. A rollerrel inkább az egyszerű, Trekking vagy City féle megoldások hasonlíthatók össze. Ezekhez nem kell olyan rugóstag meg villa, amiből 4db rollert veszel, mert nem kell vele lejönni a hegyről csak a rollerhez hasonlóan, gurulsz az aszfalton.
Ettől függetlenül, a két eszköz így sem hasonlítható össze igazán, már csak a váz/kerekek/hajtás/kormánymű mérete, felépítése, és súlya miatt sem. Talán az akkut lehetne összevetni a kettőnél, de igazából azt sem, mert azonos kapacitás mellett is a rollernek vinnie kell egy kis valamit plusz a usert, a bringába szereltnek meg kb. 3-4x annyi súlyt.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
DigitXT
félisten
Meg hát ne felejtsük el, hogy nem csak az a roller, amit 100K-ért utánad dobnak, hanem van sok bőven millió feletti vas, 80 km/h fölötti végsebességgel, de lightos tempó esetén simán 100 km hatótávolsággal, szóval ahogy az EB, úgy a rollerek sem egyszerűen beskatulyázhatók gazdaságos rohangálósnak a városon belül... Mint minden hobbiban, ebben is a határ a csillagos ég: bőven motorkerékpárokat idéző teljesítmény szintekkel találkozhatunk, egyedül a kerékméret, ami kisebb.
Szerk: nekem most egy 12"-os kerekű van rohangálósnak, ami ugye a legkisebb gyerekbiciklik szabvány kerékmérete. Épp most voltam kint egy rövidke teszt karikán, mert teszteltem az új vezérlőt/tuningot, és bár nem ment a km-óra (mivel momentán nincs rajta kijelző), majdnem utolértem egy autót az emelkedőn: utólag visszanézve a felvételt, 55 km/h volt a tempó ekkor, szóval a tuning sikeres (3000W körül hajt), csak ilyen sebességgel közlekedni ekkora kerekeken "nem feltétlen teljesen biztonságos". És akkor most nagyon finoman fogalmaztam. Tökéletes aszfalton persze nem para, de ha úthibák vannak, abból nagy baj lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz DigitXT #6921 üzenetére
Na igen, de ahogy írod is, rollernél az ilyen teljesítmény nem egy életbiztosítás. Lehet persze tolni, de alapvetően nem erre való és tényleg hajszálakon múlhat egy méretes elszállás. Ilyen sebességnél még csak ütközni se kell, egy borulásnál esélyes a mindenféle törés még védőfelszerelésben is. Emiatt hoztam fel a szimpla verzió, mert reálisan azzal számol a többség, főleg azok, akik költséghatékonyságot számolgatnak a két eszköz között.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
senior tag
És a futómű ugye, ami ég és föld, hiszen mondhatni rolleren (átlagosan) olyan nincs is..
Hol csinálod meg azt mint pl egy kerékpárral (akár egy átlagossal, amin szintén nincs teleszkóp, meg rugóstag akár), hogy leszállás nélkül járdaszegélyről le, járdaszegélyre fel, belemehetsz pocsolyába, murvás útra, stb stb.. Ezt egy átlag 'tanyabike'-al kvázi abszolválni lehet, nemhogy egy félkomoly MTB-vel..
más dimenzióban van a kerékpár és a roller... (és pl én még rendszeresen szállítok is kisebb csomagot kerékpáron kerékpártáskában)[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz sebgutkopf #6919 üzenetére
Nem tudom nekem ezek a 100-200k-s rollerek egyáltalán nem festenek olyan jónak, a 100kg-om alatt + csomag a hátamon ezeken a jó magyar betonokon nem tudom mennyit bírnának ki. Pl. most hirtelen rákeresve erre már beruháznék 10+ éves elvárással hogy talán nem esik szét havi 300-400km városi nyúzástól. Ja csak az ára 800k.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
sebgutkopf
őstag
Jól látod, 100k-ért nem szabad rollert venni, még a felfüggesztés nélküliek is 200-tól indulnak, amitől nem kell félni, hogy széthullik.
Lehet ebből is feljebb menni, amit linkeltél 900k-ért abból is 4-5 db-ot lehet venni egy jó bringa árából.
Most már tényleg elengedem ezt a témát, mert a végén csak a saját hobbim ellen fordulok ,
A commuter vonal bringán is más... kívül esik a látókörömön. -
Ijk
nagyúr
válasz sebgutkopf #6925 üzenetére
Azért commuter bringából kapsz ha nem is 800-ért, de 1,2-1,8 között igen jót amivel azért nem sokat kell bajlódnod és azért a tereptől sem fekszik ki. Nyilván a 3-4M e-bike az egy teljesen más világ, más igényekkel és nem fedi semmilyen szinten a roller felhasználás halmazát.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
senior tag
Sziasztok! Új nekem a téma, 1-2 hete nézegetem. 184 cm-hez XL méretű váz lenne az ajánlott?
Városi közlekedésre kellene valami, hogy ne mindig autóval járjak. Aztán még lehet nem elektromos mellett döntök, de alapvetően imádom a kütyüket és érdekel a dolog. Szívesen fogadnék tanácsot mi merre.
Pl őt találtam.
https://www.alpinbike.hu/webshop-GIANT-EXPLoRE-E-4-GTS-2022-2-10232Jó állapotú használt is szóba jöhet, ha százezrekkel olcsóbb, mint az eredeti ára, de az ebike facebook csoportokban mind kisebb vázzal láttam ebben a kategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz XboxGamePass #6927 üzenetére
A geometria tabon láthatod, hogy L/XL is jó.
-
kenand
veterán
válasz XboxGamePass #6927 üzenetére
Sava deck 9.1 ismét jóárasított, 21" vázzal is van
Városi közlekedésre mondjuk jobb egy Trekking... ( de első lánckerék csere nem árt 32T van most rajt, nem városi közlekedésre való, 4x104-esnek tűnek, könnyen cserélhető)[ Szerkesztve ]
-
agszabv
csendes tag
Idén márciusban vásárolt Bosch Gen4 Smart System-mel eddig mentem 2.700 km-ert hiba (és defekt) nélkül. 0 km-től van benne tunning.
Tegnap ugrattam egyet, és kaptam egy 524001-es hibát "Speed signal manipulation detected." A bicaj beállt szervíz módba rásegítés 10 Km/h-ig
Ha jól értem a normál mód visszaállításához büntetésből kell tekerjek 90 percet rásegítés nélkül. "Once any manipulation has been rectified, restore the full motor support by a 90-minute journey in limp-home mode." Nem lehetne inkább 10 fekvőtámasz? Agszabv-nek ne mondja senki hogy térdeljen a sarokba
Lehet hogy az ugratás miatt elmozdult a mágnes....
Tiszta szégyen, micsoda világ. Egy kerékpár software megbüntet mint egy hülye gyereket.
-
Ijk
nagyúr
válasz agszabv #6930 üzenetére
Szvsz vidd el Bosch partner szervizbe ha van elérheő közelségben. Mágnest csekkold le mindenképp.
Én is bosszús lennék a helyedben, soha nem piszkáltál tuninggal bele, egy mágnes elmozdulás miatt tkp. büntet a rendszer elég keményen. Bosch-nak is írnék egy finom elmehettek a *-ba levelet, hogy legyen nekik minél több visszajelzés a túltolt antituning miatt.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
arcitec
addikt
Tessék kérem, ha tartós is lesz és jó is, akkor valóban ez lehet a jövő: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz arcitec #6932 üzenetére
Nem feltétlen, ugyanis piszok drága és 90%-nak nincs szüksége rá. Persze lesz majd kínai változat is, de akkor is jóval költségesebb (vagy ócskább) egy ilyen integrált rendszer mint ha külön egység. Azért 2+ milliós ebike még a fejlett nyugaton is rétegtermék.
Magam részéről egyelőre meg Enviolo Automatiq. Full zárt, karbantartás és fokozatmentes, városba (márpedig oda megy az ebike-ok túlnyomó többsége) még mindig a legjobb megoldásnak tartom. Persze ha nem veszem számba a jóval olcsóbb agymotoros bringákat amit racionálisan még kifizetne az átlag./人◕ ‿‿ ◕人\
-
JoinR
senior tag
Hát a kínai változatot megnézném, mit tud ebből kihozni.
Nekem nagyon tetszik, igazából árban a MTB-k nem sokkal drágábbak (eddig is méregdrágák voltak). Nekem még a kisebb 720-as akksi is túl nagy lenne, főleg hogy van range-extender lehetőség. Inkább egy 500-as és mínusz 1 kiló (de lehet, hogy már nincs ennyi különbség se köztük).[ Szerkesztve ]
-
-
arcitec
addikt
Nem értem a hozzászólásod értelmét. Azé nem kell durculnod. Azon túl meg szerinted mindenki pont a TE bejegyzéseidet figyeli? Előfordul, hogy átsiklik az ember dolgokon vagy épp máshol van, nem de bár. No meg látod nem nyert tetszést bár lett vélemény róla(+), [link] csak nem itt és pont a szakértőtől és 100% egyet lehet vele érteni. És igen jó lehet az irány ez a jövő egyik lehetséges megoldása pláne, ha majd kisebb és könnyebb, és pláne könnyen karbantartható(bááár) lesz valamikor ...
Az Enviolo Automatic meg lehet jó városban, de nem tudom túrákra dombokra megfelelő lenne-e. Szóval ez is olyan, hogy sok féle bringa van, mind más-más felhasználási célra , no és rétegnek. Azért mert valakinak valamelyik egyik bejön, attól még nem kell temetni a többit.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Ezt én sem értem...Akkor ha valaki egyszer linkel valamit, azt másnak már tilos? Ez ilyen örökös kizárólagos jog kéne legyen? Tény, hogy néha illene visszaolvasni egy kicsit, mert az engem is zavar, amikor 1-2 napon belül ugyanazt linkelik többen is egy topikba, de itt most nem erről volt szó.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Friczy
senior tag
Ha ez megnyugtat, én annak idején kattintottam a linkedre, de mivel a cikkben olyan kategória volt, ami nem az én világom (összteleszkópos monti), nem fogott meg annyira. Persze maga a Pinion rendszer igen, főleg, hogy a Pinion váltó motor nélkül is legenda, úgyhogy reménykedtem abban, hogy előbb-utóbb trekking/túra jellegű kerékpárban is megjelenik. És valóban megjelent, aminek örülök, bár nem egyhamar lesz ilyenem (ha egyáltalán lesz).
-
KrAt
veterán
Sziasztok!
Van egy Kross Level bringám, végre megtaláltam a méretem, viszonylag szépen meg is épült az igényeimre, azonban a héten amikor Horvátországban kint voltunk, és mindenki dombon fel lazán tekert, akkor így megdobbant a szívem, hogy woah, ilyen nekem is kell
Egyelőre még csak gondolkodóba estem, és elkezdtem utána olvasni, de ha veszek egy Bafangot (vagy hasonlót), akkor a középrészt cserélem a motorosra, felteszem az akksit, a kezelőt, összekábelezem, és tulajdonképp ennyi? A vázat semmiképp nem szeretném fúrni.
A másik, hogy ezek "bármilyen" vázra felmennek, vagy vmi erősített nem árt hozzá? (bár a mostani váz se gyenge szerintem)
Illetve ugye az itteni ajánlások szerint német amazon, de alin lényegesen olcsóbbnak tűnnek ezek. Vagy van itthoni használt ajánlott beszerzés? (vagy a használt nem játszik az elhasználódás miatt?)
Igazából csak rásegítés lenne érdekes, magától nem kell, hogy menjen, arra ott van a motorom Erre a felhasználásra (tényleg néha kis erdei-aszfaltos-stb tekerés) mekkora motor és akksi ajánlott? (vagy az akksit számoljam ki a Wh / motor teljesítmény, és ennyit megy el max rásegítésen folyamatosan?)
-
addikt
A RedPed 3-at végül visszaküldtem pár nap használat után és egy Speedbox 3B-re váltottam, tulajdonképpen kizárólag az app használhatósága miatt, a Speedbox-é jobban néz ki, intuitívabb és egyszerűbb a használata, több statisztikai adatot jelenít meg.
Illetve volt pár alkalom amikor a RedPed nem csatlakozott, ilyenkor ki kellett lőni és újra elindítani, ez le van írva a használati utasításában is (?), a Speedbox app-nál ilyent eddig nem tapasztaltam egyáltalán, mindig elsőre csatlakozik gond nélkül.
"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."
-
nagyúr
Fúrni valószínűleg nem kell, viszont pár speciális szerszámra szükség lehet, érdemes megnézni pl. ezt a videot, elég részletesen bemutatja, miket kell csinálni az átalakításhoz. Ill. a kitben lehet pár dolog, amit egyeztetni kell a bringával.
Felszerelni fel tudod, viszont egy normál bringa nem ilyen nyomatékra van tervezve, úgyhogy egyes alkatrészek megszenvedhetik (a videoban a srác eleve lánccserét javasol, és a hátsó fogaskoszorú élettartama sem fog nőni az elektromos hajtástól). Minden más attól függ, hogy milyen motort és elektronikát teszel fel - ha 25-re van korlátozva a sebesség, akkor túl nagy extra terheléssel a többi alkatrésznél nem kell számolni. A bringa lehet, hogy 40-50%-kal nehezebb lesz, viszont ha rajta ülsz, akkor az csak 10%.
Hogy hol veszed, az elsősorban bizalmi kérdés. Itthon kiskerben van a legtöbb lehetőséged problémát kezelni, viszont ez a legdrágább. A német amazonnal nekem eddig jó tapasztalataim vannak, de ez is csak egy vélemény. Az aliexpress még olcsóbb, de ha valami gond van (pl. nem azt kapod, amit a shop ígér), akkor a fene tudja, mi történik. Ha küldözgetni kell az árut, az idő+pénz.
Motor: ha 250W-nál nagyobb folyamatos teljesítményűt veszel, akkor az átalakított gép nem fog kerékpárnak minősülni, hivatalosan le kell vizsgáztatni segédmotornak. Ugyanez igaz akkor is, ha 25 km/h-nál nem korlátoz le. A gyakorlatban ez nem feltétlen probléma, de nem árt tisztában lenni vele. Szerintem amúgy elég a 250W, de ez ízlés dolga. Esetleg próbálj ki egy gyári ebike-ot, hogy eléggé harap-e.
Akksi: a legnagyobbat vedd, ami még nem aránytalanul drága és nehéz (meg persze elfér a vázon) - később örülni fogsz neki. Nekem 625-ös van, de ha 2 kilóval több lenne és 1000Wh-s, akkor egyáltalán nem szomorkodnékPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #6919 üzenetére
Ha már roller, ez mi? 160-al tud menni. Nem tudom hova akarják még fokozni ezt az őrültséget. Néhány hónapja volt nálam egy izmosabb darab fékszervizen, az is 90-100 körül tudott menni, azt hittem beszarok rajta, ki kellett próbálnom. Pedig nekem is van egy 30LE körüli Malossi tuningos kisrobogóm, ami szintén őrült dolog, de ezek a rollerek rátesznek 2 lapáttal.
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #6944 üzenetére
Majd ha már páran meghaltak ezeken, akkor észbe kap a hatóság is...
A tudomány a valóság költészete!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #6944 üzenetére
Atya ég!!! Ezzel mit csinálnak, rendszámot tesz rá és kimegy az Autobahnra?
Ezeknek mi értelme van azon kívül, hogy meg tudják építeni? Ez már nem is olcsó, ennyiből nagyon jó elektromos motort lehet venni, ami súlyban se nehezebb, rendes méretű kereke van stabilan ülni lehet rajta és valószínű a felfüggesztése is jobb tud lenni.
Kíváncsi vagyok meddig feszegetik még ezt a témát és mikor fogják egy bizonyos teljesítmény felett már betiltani.Ami nálad volt azt mire használja a tulaja és mennyire volt legalizálva?
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #6947 üzenetére
Ezzel rámegy 160-al (vagy akár csak 100-al) egy jófajta magyar autópályás bukkanóra, és game over, ott pusztul meg ahol van. További csodás adottsága az ilyeneknek, hogy a vásárlóik zöme nem a 6 diplomájáról híres, aztán persze mennek vele az utcán meg a járdán is ezerrel mert meg kell mutatni ki a menő a faluban, de itt már másokat is vígan meg tud ölni vele, nem csak önmagát. Mondjuk szerencsétlen gyalogosokat, gyerekeket, nőket, akárkit. Szóval ezt úgy ahogy van be kéne tiltani a pébe, mert konkrétan ön/közveszéles, életveszélyes eszköz.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #6947 üzenetére
Fogalmam sincs mi szükség egy rollerre ami 160km/h-val tud száguldani, most már ilyen is van.
Budapesten belül, városi közlekedésre használja. Törvényen kívüli használatban van. Annyira nem vagyok képbe az elektromos roller szabályozásával, de elméletileg pont most változik a KRESZ erre vonatkozóan. 25km/h-ig kerékpárnak minősül az e-roller, a felett segédmotoros kerékpár. Gondolom ami meg 45km/h-nál gyorsabban megy, az meg rendszámot is kaphat mint egy nagy motor, vagy csak simán betiltják (ez lenne az ésszerű szerintem).
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #6949 üzenetére
A KRESZ kapcsán nekem továbbra is érhetetlen, hogy amit te is leírsz ezt a kb 2 mondatot tervezik betenni a KRESZ-be. Félévente jön a cikk, a hír mindenhol, hogy most már tényleg itt a végső megoldás, amiben ugyan semmi forradalmi újítás nincs, szög egyszerű és logikus, ehhez képest ez már 4 éve így megy és csupán idén is 2x cikkeztek a végső megoldás 2 varázs mondatáról, amit azóta se sikerült betenni a KRESZ-be.
Jönnak az ilyen kamu "társadalmi, meg szakmai egyeztetéssel"... miközbn az elvi egyetértés is már kezdetek óta megvan, de mégis kifog a minisztériumon és a parlamenten ennek a bővített összetett mondatnak az elfogadása.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest