- PlayStation 5
- Battlefield 2042
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- Test Drive Unlimited 2
- Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
- SGF24 - Megjelenési dátumot kapott a Dragon Ball: Sparking! Zero
- SGF24 - Felbukkant a Black Myth: Wukong is a show-n
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
Új hozzászólás Aktív témák
-
batman91
őstag
válasz l.skywalker #1 üzenetére
Na most már kezd egy kicsit idegesíteni ez az Epic Games Store. Egy rakás olyan fejlesztő játékát szipkázza el az utolsó előtti pillanatokban amiket várok. De az Istenért sem fogok beregisztrálni rá, megvárom majd az 1 évvel későbbi Steames megjelenést.
"A man chooses. A slave obeys." - Andrew Ryan
-
nagyúr
Nem megerőltető, csak például én sem akarok 3-4-5 plusz játékbolti alkalmazást a gépemen. Több, mint 100 játékom van Steam-en, kiforrott és jól működő játékplatform, mi a francért regisztráljak és rakjam fel az EGS-t? Az EA Store és a UPlay nélkül is szépen megvagyok.
A magam részéről kritikusan álltam az MW5-höz, mert a Piranha Games-re eléggé megorroltam a Mechwarrior: Online kapcsán (Founder voltam, tehát előre adtam pénzt a játékért....). Az utóbbi időkben látott képek és videók miatt gondoltam adok azért nekik még egy esélyt. Ez az esély eddig tartott. Nekik nyilván nem nagy veszteség (vagy hát ki tudja, a jelek szerint azért elég sokan gondolkoznak így, legalábbis a kvázi MW5 fórumként is funkcionáló MWO fórumon)...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Shadowguard #5 üzenetére
Ilyenről itt nem beszélünk. Tudod...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
l.skywalker
félisten
Számomra teljesen elfogadható az, hogy ha valaki bármilyen elvi kérdés okán így gondolkozik mint te.
Én PC-n még a DRM vs. DRM Free háborúval vagyok elfoglalva, nekem a Steam is egy hatalmas gyalázat
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
nagyúr
Yepp. Gondolom itt is kapott a Piranha Games egy szép kis hét számjegyű összeget az Epic Games-től az exkluzivitásért. Ezért bevállalták az ezzel járó shitstormot.
Mondjuk marhára tetszik, hogy alig több, mint 1 hónappal a tervezett megjelenés előtt csúsztatnak három hónapot arra (is) hivatkoznak, hogy így a lokalizációkat jobban megvalósíthatják, meg hát szeptember körül több komoly játék jelenik meg (?!? WTF ?!?! Megijedtek a Borderlands 3-tól, vagy mi?!?! ), ja, és több tartalmat tudnak belerakni...
Oh, ha meg már így alakult, akkor mellesleg EGS exkluzívak is leszünk...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Shadowguard #11 üzenetére
Amennyire én tudom, eddig "csak" az előrendelők kapnak exkluzív DLC-t, de ugye ismerjük a PGI-t...
Szinte biztos, hogy egy rakás DLC fog jönni a megjelenés után...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
haxiboy
veterán
Támogassuk tovább a monopolhelyzetben lévőket jó lesz az a fejlesztőknek...
Körülbelül 2 percig tart beregisztrálni bármelyik platformra úgy hogy még a telefont is meg kell keresni hogy beállítsd a 2FA-t...Túl sok a platform? Legalább van egy kis verseny, azért senki nem sír ha egy Sony vagy MS exkluzív játék jelenik meg de ha PC-n történik ugyanez és fel kell telepíteni +1 programot akkor mindenki sír...
De feltelepíthetsz a store-okon kívül +1 programot PÉLDÁUL EZT és máris egy helyen kezelhetsz mindent (egyébként google első találat).Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
oriic
HÁZIGAZDA
-
cskamacska
addikt
-
oriic
HÁZIGAZDA
-
laceszgamer
addikt
A gond azzal van ahogy teszik, ez a lefizetéses, utolsó pillanatokban bejelentős dolog ami kicsapja a biztosítékot az embereknél, érthetően.
Ha nem fizetnének kb a kutya sem menne oda kiadni a játékait, mert gondolom hiába kapnak kicsit többet, ha épp Steamen ötször annyi vásárlójuk lenne.
Az is beszédes hogy a Metro 1 éves only Epic helyett már MS-nél kapható... Esélyes, hogy ott felbontották a szerződést, aztán a Steamnél meg beintettek nekik, hogy most már várják csak ki az egy évet.Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!
-
nagyúr
Támogassuk tovább a monopolhelyzetben lévőket jó lesz az a fejlesztőknek...
A Valve volt az, aki megreformálta az interneten való számítógépes-játék vásárlást. Talán nem emlékszel már rá, hogy mennyire nyögvenyelősen indult, mennyi ellendrukker volt, de az, hogy ez egyáltalán alternatíva, az nagy részt nekik köszönhető. Szóval jah, monopólium közeli állapotba kerültek, de azért, mert pénzt és időt áldoztak a technológia kifejlesztésére, tökéletesítésére, a vásárlók bizalmának elnyerésére. Ha valaki konkurense akar lenni, akkor ugyanezen végig kellene mennie.
Az EGS a kezdeti tyúklépéseknél jár, és ott tart, hogy minden második lépéssel saját magát gáncsolja....
Körülbelül 2 percig tart beregisztrálni bármelyik platformra úgy hogy még a telefont is meg kell keresni hogy beállítsd a 2FA-t...
Hajrá. Azért én szeretném magamnak fenntartani a jogot, hogy olyan platformra regisztrálok be, amelyben megbízok és amelyik tudja mindazt, amit az alternatívái nyújtanak.
Az EGS nincs még itt. A GOG-ra beregisztráltam, vásároltam is ott, de annak is még van hova felnőnie...
Úgy vélem személy szerint, hogy a GOG és a Steam mellett nem akarok egy harmadik alternatívát, maximum ha valamelyik eljut arra a szintre, hogy megérje lecserélni valamelyiket.Az EGS ettől fényévekre van.
Legalább van egy kis verseny, azért senki nem sír ha egy Sony vagy MS exkluzív játék jelenik meg de ha PC-n történik ugyanez és fel kell telepíteni +1 programot akkor mindenki sír...
Amit az Epic csinál, és az EGS exkluzívokat bevállaló fejlesztők, jelen esetben a PGI, az pont, hogy nem verseny....
Jelenleg az EGS ugyan azt csinálja, amit a PS és az XBox az exkluzív címeikkel. Persze, lehet ezt támogatni, gyerünk. Csak ezzel nem a versenyt támogatod!
Én aztért inkább az olyan fejlesztőket támogatom, mint a CDPR, akik annak ellenére is megjelentetik a CP2077-et a Steam-en és az EGS-en, hogy van egy saját platformjuk, a GOG. Ilyen egy valóban dicséretre és támogatásra méltó fejlesztő, aki elég érettnek tartja a vásárlóit arra, hogy eldöntsék, hol vásárolják meg a játékukat.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
l.skywalker
félisten
A gog-ot felesleges idekeverni, mert ott megkapod a telepítőt és minden fájlt. Semmi launcher nem kell hozzá.
Teljesen DRM mentes.
Egyébként pedig azt nem értem, hogy anno az egész Epic azzal dobta be magát, hogy nagyobb részesedést ad a fejlesztőknek, aki pedig az ő motorjukat rakja a játék alá, annak 100%-ban odaadják a bevételt, ami a store-on kereszült fut. Laikusként kérdezem: miért nem ad nagyobb részesedést a Steam is?
[ Szerkesztve ]
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
nagyúr
válasz l.skywalker #22 üzenetére
Ezzel lehet vitatkozni, a GOG is egy internetes bolt, amelynek van kliense. Kliense, amely azokat az extrákat nyújtja többé-kevésbé, amit például a Steam is (beépített screenshot, automatikus update, felhőbe mentett save fájlok, stb.).
Szóval ha most kiragadsz egy neked szimpatikus elemet (DRM), és az alapján próbálod külön halmazba tenni, attól még mindig ugyanazon a piacon próbál érvényesülni és ugyan azon feladatra szolgál.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz l.skywalker #22 üzenetére
Egyébként pedig azt nem értem, hogy anno az egész Epic azzal dobta be magát, hogy nagyobb részesedést ad a fejlesztőknek, aki pedig az ő motorjukat rakja a játék alá, annak 100%-ban odaadják a bevételt, ami a store-on kereszült fut.
Tudomásom szerint alapértelmezettben úgy van, hogy 12%-ot vonnak le, ha az Unreal Engine-t licenszeled, akkor annak alaphangon 5%-os royalty-je van, tehát a bevételeidnek 5%-át kell az Epic-nek kifizetned. Az EGS esetében "csak" annyi könnyítés van, hogy ha az Unreal motoros játékodat az EGS-en jelenteted meg (ha jól tudom csak exkluzív megjelentetésnél), akkor az 5%-os Engine royalty-t elengedik (technikailag úgy fogalmaznak, hogy a 12%-ba beleszámítják az 5%-ot, a vége ugyan az, hogy az eredetilag 12+5 = 17% royalty helyett csak 12% royalty-t kérnek). Olyan (alaphangon) nincs, hogy ingyen biztosítanak szolgáltatást.
Laikusként kérdezem: miért nem ad nagyobb részesedést a Steam is?
A dolog ott kezdődött, hogy a Steam és a GOG is alaphelyzetben 30%-os royalty-t állapít meg, de ez amúgy a "bevett" százalék, a Microsoft, a Sony és a Nintendo is ennyit "kér", ha egy fejlesztő az ő platformját választja.
Tavaly jelentette be a Steam, hogy 10 millió dolláros bevétel felett már csak 25%-os royalty-t számol fel, 50 millió dollár felett pedig 20%-ot. Tehát a nagy bevételű címek esetén már csökkentette a royalty-t.
Ugyanakkor tegyük hozzá, hogy ezért cserébe szolgáltatást is nyújt, a játékot korlátlan ideig elérhetővé teszi (az utolsó adott verzióval), megoldja az online frissítés és letöltés kérdéskörét (tehát nem kell a fejlesztőnek a szerverparkkal foglalkoznia), felületet biztosít a játékosokkal való kommunikációra (tehát nem kell a fejlesztőnek saját fórumot és weboldalt üzemeltetni) és így tovább.
Tim Sweeney próbálja felhergelni a játékos-társadalmat a Steam ellen, csak éppen a tények terén folyton azokat hallgatja el, amelyek esetleg megkérdőjelezhetik a nézeteit, vagy adott esetben nem csak a Steam-re igazak.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
l.skywalker
félisten
Nem a DRM-et emeltem ki, hanem azt, hogy Steam játékot nem tudsz Steam kliens nélkül futtatni, ergo az egy megkerülhetetlen tényező - amire te magad hívtad fel a figyelmet korábban, hogy neked nyűg már +1 kliens is - a gog.com-os játékokhoz viszont nem kell a kliens. Le tudod tölteni a telepítéshez szükséges file-okat a játék adatlapjáról is a böngészőből. És ezért mondom, hogy én még egy lépéssel korábban vagyok - hogy engem a kötelező kliens használat borít ki, nem pedig az, hogy hány darab kliens van a gépemen, mert onnantól, hogy az első cég (Valve) kötelezővé tette azt, már nem számít, hogy utána hány másik jön ugyanezzel - ellenben a gog-ról csak letöltöm amit megvásároltam, nem pedig használom, amit hosszú távra kibéreltem
Szóval a gog.com nagyon nem ugyanaz a témakör, mint a többi store.
(#24) Cifu: ez jó, hogy így részletezve van általad, mert ezt nem tudtam. De a kérdés még mindig az, hogy miért nem lép a Valve és minden más PC-s piaci szereplő (habár a Uplay, Origin ha jól tudom csak saját terméket terjeszt) és viszik le ők is 20% alá? Nem érné meg nekik?
[ Szerkesztve ]
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
nagyúr
válasz l.skywalker #25 üzenetére
Ezzel a gondolatmenettel van egy (sok) kis probléma.
1.: Ha onnan nézzük, akkor a Steam anno a fizikai adathordozók alternatívája volt. Nem kellett a DVD-ről telepítened a játékot és nem kellett a CD/DVD meghajtóba tenni a lemezt, ha játszani akartál (emlékszünk még erre?).
2.: Ugyanez miatt a fizikai adathordozó sérülése esetén hiába vetted meg a játékot, annak sérülése (karc, elöregedés) esetén sok esetben konkrétan nem tudtál már játszani a játékkal. A Steam esetében viszont akár különböző gépekre is letöltheted, és játszhatsz vele...
3.: Amikor a Steam elkezdett felfutni, akkor is folyton hallgattam ezt a "de ha a Valve becsődől, akkor a játékaidra keresztre vethetsz" mantrát. Akkor a fizikai adathordozók mellett szólt a dolog, az esetedben a letöltés mellett. Ennek ellenére a Steam köszöni szépen itt van és jól van, bármikor tudok a korábban megvásárolt (és nem kibérelt) játékokkal játszani. Most ugyanezt visszhangzod, csak ugye a DRM mentes eladás van a fizikai hordozók helyett...
4.: Hiába próbálod a GOG-ot különbnek beállítani, attól még mindig csak egy másik internetes bolt. Aligha hiszem, hogy a GOG vásárlóiból túl sok lenne, aki a letöltött játékot őrizgetik a számítógépeiken, hogy ha esetleg újra játszani akarna vele. A többség ugyanúgy használja, mint a Steam-et. Ha játszani akar a játékkal, letölti a játékot, ha nem játszik vele, letörli...De a kérdés még mindig az, hogy miért nem lép a Valve és minden más PC-s piaci szereplő (habár a Uplay, Origin ha jól tudom csak saját terméket terjeszt) és viszik le ők is 20% alá? Nem érné meg nekik?
Te lemondanál önként és dalolva a fizetésed egy részéről (adott esetben jó részéről) cserébe azért, hogy versenyképesebb legyél? Vannak kétségeim (persze, ha ez kell ahhoz, hogy menjen az üzlet, és ne kopjon fel az állad, nyilván más a helyzet, de a lényeg ettől még gondolom érthető).
Ez a pénzről szól, üzletről. Mindenhol úgy megy, hogy minél több pénzt próbál mindenki a saját szolgáltatásáéért kapni, legyen internetes bolt vagy szobafestő...
De ugyanakkor azt is tegyük hozzá, hogy a Valve próbál adni is, hiszen a bevételeinek egy részét visszaforgatja fejlesztésekbe. A Linux gaming például aligha tartana ott, ahol most tart, ha a Valve nem fordítana erőforrásokat annak felfuttatásába. Azon lehet vitatkozni, hogy ez mennyire jó vagy rossz, de például nekem pozitív dolog...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
haxiboy
veterán
Emlékszem a Steam indulására, ugyanezen próbálnak a konkurensek is végigmenni és mivel tudnának nagyobb felhasználóbázist magukhoz csábítani mint exkluzivitással illetve hogy jobb körülményeket biztosítanak a fejlesztőcsapatok számára - már ami a pénzt illeti.
Az hogy mennyi klienst kell futtatni szerintem lényegtelen, elférnek a memóriában, nem használnak jelentős erőforrást. Tény az EGS exkluzivitásra törekvő lépései nem a versenyt szolgálják, de őszintén látsz más alternatívát az ő szemszögükből amivel fel tudnának zárkózni? Még ha ugyanannyit tudna mint a Steam, azonos árak mellett én sem választanám az EGS-t a Steammel szemben, így érvényesül a "minek még egy platform" elv. Jelentősen jobb árak mellett már az alternatíva felé húzna a pénztárcám.
Jelenleg viszont ha azonos áron elérhető egy cím bármely áruházban, szívesebben veszem meg ott ahol a fejlesztő kap többet mert tudom hogy a Steam politikája a fejlesztők lehúzására épít...
És igen, ha én mint fejlesztő kapnék egy tök jó ajánlatot amiben az szerepel hogy kapok egy csomó pénzt cserébe 1 évig csak egy kevésbé népszerű platformon lehet hozzájutni a termékemhez, de cserébe az eladások után több pénzhez jutok, az exkluzivitás megszűnése után pedig bárhol árulhatom és megveszik a makacsabb végfelhasználók is, simán benne lennék.
Valószínű nem kis pénzekről beszélünk ha ilyen exkluzivitást be tud vállalni 1-1 stúdió.Biztos van az az összeg amiért a CDPR is beadná a derekát, viszont az ők DRM is Evil hozzáállásuk alapján nem hagynák ki a Gog.com-ot, vagy úgy vannak vele túl nagy nevük van és nagyobb bevételre tehetnek szert ha mindenhol megjelentetik a játékukat.
Minden a pénz körül forog, egy kiforrott rendszer ellen csak tartalommal lehet szembeszállni.
Nagyon jó példa erre a streaming szolgáltatók (Netflix, Amazon Prime, HBO stb.) versenye ahol a tartalom egy része megegyezik, de vannak exkluzív illetve saját gyártású termékeik. Ha mindenhol minden elérhető lenne vajon kinél landolna a felhasználók jelentős része...azonos árak esetén a nagyobb névvel megáldott szolgáltatónál, de ha nincs jelentős árkülönbség valószínű akkor is.Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
nagyúr
Tény az EGS exkluzivitásra törekvő lépései nem a versenyt szolgálják, de őszintén látsz más alternatívát az ő szemszögükből amivel fel tudnának zárkózni?
Csináljanak egy versenyképes klienst (ha már a Steam-el akarnak versenyezni) és kérjenek alacsonyabb royalty-t (ha már Tim Sweeney folyton ezen lovagol).
De az exkluzivitás vörös posztó.
Gondolom akkor emlékszel arra, amikor a Microsoft próbálta ugyanezt elérni. Nekik sem jött be. Pedig azért exkluzív címek terén ők sem álltak rosszul...
Én inkább többre tartom a GOG-féle megoldást, ott legalább érzem, hogy valóban a felhasználó van a középpontban. A Steam-nél annyiban érzem ezt, hogy ott olyan szolgáltatásokat adnak, amelyek tényleg egyszerűbbé teszik az életemet, érzem, hogy folyamatosan dolgoznak a szolgáltatás javításán. Az EGS-nél ezzel szemben annyit látok csak, hogy egy félkész klienst kiadtak, hegesztik gőzerővel és közben megvásárolt exkluzív címekkel próbálják a felhasználókat a használatára kényszeríteni... Nekem ez cseppet sem szimpatikus...
Jelenleg viszont ha azonos áron elérhető egy cím bármely áruházban, szívesebben veszem meg ott ahol a fejlesztő kap többet mert tudom hogy a Steam politikája a fejlesztők lehúzására épít...
Ezt a "fejlesztők lehúzása" dolgot nem értem továbbra sem.
Egy üzleti kapcsolatnál arról szól a fáma, hogy a két fél kölcsönösen előnyös megállapodást köt.
A Valve kifejlesztett egy internetes boltot a hozzá való klienssel, bejáratott szolgáltatást nyújt, kapcsolatot a fejlesztő és a vásárló között. A Valve-nak pénzébe és idejébe került, amíg a Steam-et kifejlesztették, a vásárlók bizalmát elnyerték és a hátteret felépítették. Ezt adja el a fejlesztőknek a royalty-ért cserébe. A fejlesztő dönthet úgy, hogy ezt nem veszi igénybe. De akkor nyilván vagy ki kell építenie a saját hátteret a játék letöltésére, meg kell oldani a frissítés témakörét (és a többi), vagy mehet a Steam valamelyik konkurenséhez...
Azért nem véletlenül lett a Steam etalon a maga kategóriájában...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
cskamacska
addikt
válasz l.skywalker #25 üzenetére
Steam játékot nem tudsz Steam kliens nélkül futtatni
SteamWiki - List of DRM-Free Games on Steam
PCGAMING WIKI - The Big List of DRM-Free Games on SteamLaikusként kérdezem: miért nem ad nagyobb részesedést a Steam is?
Mert a legtöbb Epic Launcher cím exkluzív, azaz előre ki van fizetve(fejpénz és példányszám biztosítás), tök függetlenül attól hogy mennyit adnak el belőle, és a befolyt bevételből eredetileg mennyit vonna az Epic.
Innentől fogva a Steam vonhatna 5%-ot is, akkor is Epichez megy a dev, mert nem hogy vonnak, de pénzzel tömik az exkluzivitásért. És mivel innentől a fejlesztőnek is érdeke hogy "sok fogyjon" annyit kamuznak be eladási számok tekintetében ami jólesik, és még épp nem szakad rájuk a mennyezet.
Na most nyilván ez hosszabb távon nem fenntartható, csakúgy mint a havi
kétnégy(hat, nyolc? ) ingyen játék sem. De nem is a hosszabb távú jófejség a dolog lényege, hanem hogy tegnapra lenyúlják a teljes piacot Steamestül, GoGostul, Humblistul, mindenestül.
Természetesen a szabad versenyszellem elterjesztése, és a fejlesztők megsegítése érdekében.[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
Chapel
addikt
Steam: Megbízható, mindig elérhető, hatalmas játékostábor= több ezer vélemény egy-egy adott programról, tehát jóval reprezentatívabb, nem hogy lehetőséget ad, de támogatja a moddolásokat, keretet és teret ad neki, ingyenes.
3 játék miatt van Uplay és Origin accountom, de csak akkor vannak fent ha azok a játékok kellenek épp.Lehet vitatkozni - bocs, de nem volt időm most cifu-t végig futni ha mindezt leírta sorry -, de hogy irgalmatlan munkát tettek és tesznek bele ami még jól is működik, nos ez ellen ágálni lehet, de nem elismerni nem.
Epic nagyon és nagyot akart és hirtelen. Ez 99% nem így működik, főleg nem egy eleve ellátott piacon. Nekem meg nagyon nem stimmelnek azok a dolgok, hogy hirtelen megy oda a Metro pl. "1 évig csak itt" majd 4 hónappal később, "na jó mégsem csak itt..."
Máshogy mondom, kötöttek egy szerződést, sok pénzért, de valszeg olyan szar volt az eladásuk (ez főleg köszönhető az agresszív stílusú piaci terült szerzésért) hogy kalap, kabát lépett a kiadó. Ezek nagyon gáz üzleti szempontból, magam is 15+ éve dolgozom versenyszférában, ez el lett csendesítve, de odabent lehetett gáz.
Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
haxiboy
veterán
Microsoft ott rontotta el hogy az Xbox One-nál az elején kötelező volt a Kinect, ha jól rémlik be sem kapcsolt nélküle, emiatt drágább volt, tartalom sem volt a kinectre, és az exkluzív címek is hiányoznak.
Xbox 360-nál is nagyon kevés exkluzív cím volt, talán a Forza és a Halo na meg a Fable és a GOW amit ki tudnék emelni
Viszont a Sony nagyon jól eltalálta, nagyon jó exkluzívok, illetve a régebbiek újra kiadása aminek hála én is bepótolhattam az olyan játékokat mint a Last Of Us vagy a Heavy Rain.A mostani listákat összehasonlítva látszik hogy a Microsoft nagyon elcseszte az ekluzívok hiánya miatt...
https://gematsu.com/exclusives/xbox-one
Itt van egy nagyon jó összehasonlítás a különböző platformokon elérhető címekről, külön lehet szűrni full exlusive-ra.Pontosan egyetértek a Steames állításoddal ellenben amikor valaki megpróbálkozik nem igénybe venni a Steamet akkor jönnek a haterek hogy mekkora egy hulladék/retek az egész, meg még egy amit fel kell telepíteni. Pedig az Origin például pont ezért született, de a Battle.net-en sem csak Blizzardos játékok vannak tudtommal, a Steam is eredetileg a Counter Strike miatt létezett majd rájöttek hogy ha már van egy ilyen platform amit maguknak csináltak akkor adnak lehetőséget a többieknek használni.
Ki kell várni a végét, és nem foggal körömmel tiltakozni egy új belépő ellen. Nekem személy szerint teljesen mindegy hogyan néz ki a "Start Game" gomb...
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
noPublicFG
senior tag
Általában ott vásárolok, ahol a kiszemelt terméket meg lehet venni.
Ha Brooksfield öltönyt akarok venni, akkor nem verem az öklöm az adidasnál, hiába jobbak ott a csajok!plus ça change, plus c'est la même chose
-
nagyúr
Pontosan egyetértek a Steames állításoddal ellenben amikor valaki megpróbálkozik nem igénybe venni a Steamet akkor jönnek a haterek hogy mekkora egy hulladék/retek az egész, meg még egy amit fel kell telepíteni.
Bocsi, de nézd a másik oldalról: ha jobb lenne, mint a Steam, akkor mindenki boldogan és dalolva telepítené fel. Ha van választási lehetőség, akkor a vásárló dönt. Ez a verseny.
de a Battle.net-en sem csak Blizzardos játékok vannak tudtommal,
Nem, vannak Activision által kiadott játékok. De ha picit hátradőlünk, és megállapítjuk, hogy a Blizzard és az Activision egy cég, akkor azért látjuk, hogy ez sem más, mint az Origin, UPlay, stb. saját kiadói platform.
Ezekkel pedig pont az a baj, hogy a kiadók elaludtak menet közben, amíg a Valve erőforrást fordított a Steam kifejlesztésére, addig ők kényelmesen malmoztak a háttérben. Mikor rájöttek, hogy elaludtak, már késő volt, és ezt tudták kitalálni...
a Steam is eredetileg a Counter Strike miatt létezett majd rájöttek hogy ha már van egy ilyen platform amit maguknak csináltak akkor adnak lehetőséget a többieknek használni.
A Steam feladata eredetileg az online játékok (mint a CS) folyamatos frissítése az aktuális verzióra. Ezek mellett a kalózkodás és az online játékokban lévő cheat-ek elleni fellépés volt a motivációja. Anno eredetileg nem ők akarták kifejleszteni, hanem 3rd party cégeknél kopogtattak, hogy lenne egy ilyenre igény, nem csinálnának egyet, a Valve pedig fizetne a használatáért (a Microsoft és a RealNetworks is meg volt keresve, például).
De már az elején benne volt a pakliban, hogy fejlesztők rajta keresztül jelentessék meg a játékaikat, a Valve a "kicsikkel" kezdte, vagyis az akkoriban népszerű HL modokkal, a játékmotor licensz-et opcióként nyújtva, de már akkor is lehetett független játékot megjelentetni rajta (a Relic által fejlesztett Impossible Creatures-el volt demózva ez a képessége).
Ki kell várni a végét, és nem foggal körömmel tiltakozni egy új belépő ellen.
Amíg csak egy új belépőről van szó, tőlem jöhet bátran. Bizonyítson persze, ha azt akarja, hogy nála költsem a pénzem.
Az EGS viszont egy olyan piaci szereplő, amely eléggé bicskanyitogató módon próbál meg boldogulni, én pedig személy szerint tiltakozom az ellen, hogy ilyen módszerekkel operáló céget válasszak, ha van alternatíva is...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
l.skywalker
félisten
válasz #04430080 #34 üzenetére
De akkor a célközönség nagyon kis százalékához jutnak el. Ráadásul a nagyobb globális oldalak rendelkeznek azokkal az engedélyekkel, ami a különböző régiók különböző kereskedelmi szabályaikhoz kellenek. Szerintem a még disc only időszakban sem volt ez olyan egyszerű - de most végképp nem az
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
#04430080
törölt tag
válasz l.skywalker #35 üzenetére
Minecraft pl hány emberhez jutott el MS nélkül is? Vagy Rimworld / Factorio? Sokkal később jöttek Steamre, már akkor is milliós eladásnál jártak. A jó játékok, hála a közösségi médiának, gyorsan a középpontba kerülhetnek. Vagy ha már Epic... Fortnite...
-
Hunpriest
senior tag
Most lehet fikázni az Epicket az exkluzív játékokért, de azt ne felejtsük már el, hogy ahhoz kell a játék kiadója is. Az Epic csak az opciót kínálja, a kiadó döntése az egész. Szerintem a piac szerzéshez kellenek az ilyen drasztikus lépések. Mondjuk anno a Steamet is ugyanilyen hate hullám fogadta és még a kliensük is bénácska volt. Majd az Epic is megkap minden QoL fejlesztést, de ne felejtsük már el, hogy a steamnek se azonnal lett jó kilense, pláne rajongó tábora. Eleinte inkább haterei voltak annak is.
[ Szerkesztve ]
-
#04430080
törölt tag
-
Chapel
addikt
válasz #04430080 #39 üzenetére
Pár éve volt nagy botrány, Bruce Willisnek közel 6000 albuma van "megvéve" almás zene rendszeren, és rengeteg könyv. úgy gondolta hogy ha meghal örököljék meg a gyerekek, mint egy könyv vagy lemez gyűjteményt ő az ő szüleitől anno.
Hát nem. Ha a tulaj off, megy a kukába, nincs átruházás, legalábbis akkor még ez volt.Az a fránya 10000 szavas apró betűs, jogászi nyelv...amit senki nem olvas el (minek is kb. már) csak katt.
Mint gugli, fb stb....ha valami sokat nyúőjt és ingyen van akkor Te vagy a termék.
[ Szerkesztve ]
Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
nagyúr
-
- = Zk = -
félisten
végigolvastam az összes posztot... ész érveket hoztál fel, megy a piros részemről....
én is pont ugyanígy vélekedek az EGS-ról, csak... valahogy sosem volt erőm ilyen mélyen és hosszan belemenni..,. de persze ehhez a "fórumtárs" is kellett... érvelt Ő is...
öröm volt olvasni ezt a "lábteniszt" kettőtök között...ritkán látok ilyet, főleg itt, mostanság... hm
még annyi az észrevételem, bár bármi hír van, ha Epices, akkor az másról amúgy sem szól
szóval... ha az EGS is olyan szinten indulna, mint egy UPlay, Origins akkor nem nagyon gondolkodnék... de az lenne a legnagyobb "lórúgás" ha nem csak X éves "ekszkuzivitást" vásárolnának, hanem véglegest akár...
de ilyenről még nem hallottam, nem is tudom, volt-e már EGS only game..." Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
-
haxiboy
veterán
válasz #04430080 #34 üzenetére
Ezzel sajnos nem értek egyet. Még olyan nagy MMO-k is mint az EVE Online kénytelen volt más platformon is megjelentetni magát (Steam) mert volt egy időszak amikor erősen csökkenni kezdett a játékosbázis.
Sőt, valószínű még az olyan nagy név mint a Star Citizen is ki fog kötni valamilyen storeban...hiába a 0%-os lehúzás, mi biztosítaná a DRM-et és a folyamatos frissítéseket?De ha így is tennének akár csak kiadó szinten mekkora szegmentáció lenne ha minden kiadónak lenne egy saját DRM platformja? Akkor hány "store"-t kéne telepíteni? Hova lenne az árverseny? Mindenki annyiért árulná a játékát amennyiért akarja, nem lenne Summer sale és társaik...
Ha egy bizonyos drogot csak egy dílertől lehet beszerzni, annyit kér amennyit akar, az ügyfeleket ki kell szolgálni.
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
mike1334
veterán
2. LICENSES ⏶
A. General Content and Services License
Steam and your Subscription(s) require the download and installation of Content and Services onto your computer. Valve hereby grants, and you accept, a non-exclusive license and right, to use the Content and Services for your personal, non-commercial use (except where commercial use is expressly allowed herein or in the applicable Subscription Terms). This license ends upon termination of (a) this Agreement or (b) a Subscription that includes the license. The Content and Services are licensed, not sold. Your license confers no title or ownership in the Content and Services. To make use of the Content and Services, you must have a Steam Account and you may be required to be running the Steam client and maintaining a connection to the Internet.
Ahogy oriic is írja, nem titok, hogy a digitális tartalmak többségének "megvásárlása" nem jár tulajdonjog szerzéssel, csak használati joggal.
[ Szerkesztve ]
...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
Chapel
addikt
Sajna ez - főleg az idősebb generáció esetén és ezt tessék nem bántásnak venni - abszolút nem egyértelmű sokaknak.
Én nagy filmes vagyok, de dvd-t már nincs értelme a minőség miatt, bluray meg túl drága, így megállt a dvd gyűjtemény olyan 1200-1300 film körül anno.
Így utólag sem bánom mert így mégiscsak kézzel fogható és ez öribe vanViszont mocskos jó a cégeknek nekünk meg kib...ás hogy megveszem full áron mint a lemezest, de túlképp nem ua-t kapom. Csak egyik ami kézzel fogható. Máskérdés hogy hiába van a polcon a lemezes verzió, ha a kiadó stb leszedi, akkor sztem azt ugyanúgy bukom mint a digitálisat...?
Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen