Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Mooka-Miki #5 üzenetére

    Nem teljesen. A DICE egy külön cég, nem teljesen az EA tulajdona. Éppen ezért a Frostbite 2 is pénzbe kerül. Lehet, hogy olcsón meg tudják úszni, hiszen részesedése van az EA-nek bennük. De nem beszélhetünk házon belüli technológiáról. A Bioware-nek van házon belüli modern motorja, ami a Lycium Engine nevet viseli. Emellett van teljes UE3 licencük és a régi Aurora motor továbbfejlesztései, mint az Odyssey, az Eclipse és a Hero Engine. Amit el tudok képzelni, hogy az EA általánosan licencelte a DICE-től a Frostbite 2-t, és így a Bioware-nek ez már nem kerül semmibe, mert őket viszont az EA birtokolja teljesen.
    Ezek elég jó motorok, főleg a Lycium, de konzolon ezek limitáltan működnek. a Lyciumból például hiányzik a PC-s lighting pass konzolon a Dragon Age 2-ben. A Frostbite 2 sokkal jobb motor ezeknél a Tiled Deferred technikájával. Ez PC-n és konzolon is működik, bár nem ugyanabban a minőségben, de az alapvető előnye minden célplatformon hasznosítható. A Frostbite 2 ma az egyetlen deferred render elven működő motor, ami 140 bit/pixel információt is képes tárolni, vagyis a felületi variációk szempontjából a lehető legjobb képességű rendszer. Ennél jobban már csak forward renderrel lehet elérni.
    Itt tényleg nagyon arról van szó, hogy a Frostbite 2 a piac egyik legjobb motorja. Nem véletlen, hogy orrba-szájba licencelik.

    (#2) errorcode06: A CryEngine 3 sosem lesz olyan elterjedt, mint az UE3, vagy a mai viszonylatban olyan kedvelt, mint a Frostbite 2. Ez a motor partial deferred rendert használ, ami legjobb esetben is nagyon limitálja a komplex felületek megalkotását, mert maximum 64bit/pixel az információtárolása, és akkor még nem beszéltünk a deep G-Bufferről, amire az AA-hoz és az átlátszó felületekhez szükség van. A CryEngine 3 a többség számára nem jó alternatíva. A Frostbite 2 technikai képességei egyszerűen túlmutatnak rajta, de akár az Unreal Engine 4 is lehet alternatíva, bár az a mai konzolgenerációval használhatatlan. A DICE ott alkotott nagyot, hogy a Frostbite 2 egy vérbeli új generációs motor reagálva a kor komolyabb problémáira, és az Unreal Engine 4-gyel szemben még az aktuális konzolgeneráción is működőképes. Ez sikerének a kulcsa. Technikai értelemben az UE4 jobb képességű motor, de a legtöbb cég multiplatform játékban gondolkodik, így eleve kiesik mint alternatíva, mert nem működik Xbox 360-on és PS3-on. Elméletben Wii U-n megoldható, hogy üzemképes legyen.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák