Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Neil Watts

    veterán

    Ó, ez jó hír! :) Minden szavával egyetértek, ha ez tényleg megvalósul, akkor kíváncsi leszek az elterjedtségére a rendszernek. :)

    Bár hogy ezt hogy akarják kivitelezni, azt számomra homály fedi:

    "azért készítik el a teljes Steam kliens Ubuntu kiadását, hogy a benne lévő 2500 játék megfelelő alternatívát jelenthessen a felhasználók számára."

    Értem én, hogy gőzgép, meg legalább megmozdult valami, de ez mégis mennyi idő lesz? Nem baj, ha 5-6 év akkor annyi, csak legyen :D

    FRENK1988: Volt szerencsém kipróbálni a Win8-at laptopon és asztali gépen is, valahogy a DP óta nem igazán tudja kiváltani azt belőlem amit a Win7 tett. Az elé leültem, s elfogott az XP érzés, hogy: "jé, de jó, logikus az elrendezése, gyors" :D Na itt ilyen nincs. Nem is a sebességgel van a gond, hanem inkább a Metroval.

    Üdv. core2

    [ Szerkesztve ]

  • Neil Watts

    veterán

    válasz Gusztáv #20 üzenetére

    Szia!

    Fejlesztettél már Metro UI-ra alkalmazást? Csak kíváncsiságból kérdem. Maradjunk annyiban hogy nem csak annyiban tér el egy normál Win32 grafikus alkalmazástól, hogy csempéket kell rajzolgatni. Példának okáért a XAML is eléggé kacifántos, és feltételezem ugyanazt próbálják meg átültetni minden platformra mint ami most a wines desktop alkalmazás.

    Arra kéne nekem egy kimutatás, hogy melyik időigényesebb/költségesebb)

    a) A Metro új felépítését (is) támogatni
    b) Egy olyan platformot támogatni ahol ugyanaz megvalósítható mint Windowson, még akár az újrafordítások árán is.

    ... és itt most szigorúan a kliensoldali szoftverről beszélek.
    Amúgy viccet félretéve, tényleg érdekelne egy ilyen kimutatás :)

    Üdv. core2

  • Neil Watts

    veterán

    válasz Abu85 #24 üzenetére

    "A legnagyobb baj általában a render lecserélése egy játéknál. Windowsra van DirectX, így főleg ebben írják a játékok renderét. Viszonylag egyszerű egy OpenGL rendert hozzáadni, és átírni a szükséges részeket, de a teljesítményt és a képminőséget már nehezebb portolni. A Mac-ről viszont van tapasztalat. A Valve arra már átrakta a játékait, és az nagyjából -30%-os teljesítménydeficittel megvolt, a képminőség pedig alig gyengült. "

    Igen, ez az amit én is észrevettem, hogy egyszerű az DirectX-et kicserélni OpenGL-re, viszont a teljesítmény néha elmarad jócskán. Ha elindul a Valve-Steam gőzhenger (lol :D) akkor van egy olyan érzésem, hogy motiválva lesznek a nagy GPU gyártók is (jellemzően itt most AMD/nVidia-ra gondolok) a minél jobb minőségű / kompatibilisebb driverek elkészítésében.

    "Szóval aki partner ebben a dologban, az viszonylag gyorsan tud portot csinálni. A sebességhez viszont sok idő kell, és a gyártók partnersége is, tehát a leggyorsabban Windowson fog futni továbbra is egy játék."

    Igen-igen. Na majd meglátjuk hogy miként reagálnak erre a driverekkel :D
    Van egy olyan érzésem hogy 1-1,5 éven belül rohamos javulást láthatunk majd.
    Bár ha tényleg komolyan gondolja a Valve akkor még annyi sem kell.

    Üdv. core2

  • Neil Watts

    veterán

    válasz #65675776 #34 üzenetére

    Szia!

    Véleményem szerint ha beállnak ekkora cégek - mint pl. a Valve - Linuxos körökben ennyire elterjedt rendszer mögé, akkor előbb-utóbb csak egy fog maradni, mert az átlagfelhasználóknak nem lesz érdekük mást használni - már persze akiket érintenek a játékok. :)

    Üdv. core2

Új hozzászólás Aktív témák