Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Puma K

    veterán

    válasz Rossi #49 üzenetére

    Teasütií nagyon szépen megfogalmazta nemrég a lényeget egy válaszra reagálva:

    4 magos procival + 8 giga rammal rendelkeztem, alapból a GTA4-nek meg nem voltak olyan eget rengető felbontású textúrái, hogy 256MB VRAM ne lehetett volna neki elég, tehát ezt szvsz hagyjuk...főleg, hogy maga a game nem használta ki a 4 magot => optimalizálatlanság az akkor már létező architektúrákra is.
    RAM-ból pont nincs eget rengető igénye a játéknak, a CPU-nál viszont a magok száma mondhatni nem számít, ha kicsi az órajel. Egy 4+ ghz-es E8500-as éppen olyan jól (értsd: pont ugyanúgy ugyanabban a konfigban) futtatja a játékot, mint egy Q9xxx de csak 3 ghz körül.
    Az meg hogy a 4 magot mennyire tudja kihasználni, az csak az órajeltől függ:
    az egyik magon elérhető kapacitás határozza meg a többi mag terhelését is, vagyis az egyik magon ha meg tudnád növelni az órajelet, akkor a többi magon is nőne a terhelés (azok eredeti órajelen).
    Nos mivel egy fix tuning esetén minden mag azonos és fix órajelen működik, ezért látni azt, hogy az egyiken 90+ százalékos terhelés van, a többin meg valamennyivel kevesebb.
    Egyszerűen így működik a multithread, kell egy vezérlő elem, ami szinkronizálja a többi magot is.
    És a hardver működési elvéből adódóan szinte lehetetlen 4 magon 100%-os terhelést produkálni élő környezetben: egyszerűen nem létezik 100%-os terhelés, amikor egy processzornak az összes létező eleme egyszerre kap feladatot egy időpillanatban. Csak szintetikus tesztekben.
    A VGA terhelését is elsősorban a CPU határozza meg a IV-ben, ha cpu korlátos vagy, akkor nincs min csodálkozni, hogy a VGA terhelés sem 100%-os.

    A GTA IV nem optimalizálatlan, csak sok ember nem érti, hogy mit is nyújt a játék cserébe a gépigényért.
    Egy olyan sandbox játékot, amit semmi nem múl felül, csak a GTA V.

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

Új hozzászólás Aktív témák