Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • arty

    veterán

    válasz orion1025 #1 üzenetére

    valószínűleg rajtad kívül sokakat :) értem én, hogy téged meg közben frusztrál, hogy te képtelen vagy ezekkel már jól szórakozni, sajnálom... :P

    egyébként "mamár" semmi sem üt akkorát, mint anno, hiszen emelkedett az ingerküszöbünk
    éppen ezért tűnik ki a (nem is akkora!!!) tömegből a horizon chase: miközben nagyon modern, a grafika és zene mégis nosztalgikus emlékeket idéz!

    ---

    a cikk egyébként kissé keveri a szezont a fazonnal... :)

    "8-bites" tipikus grafika:

    "16-bites" tipikus grafika:

    "32-bites" tipikus grafika (sprite scaler képességgel):

    aztán persze a 32-bites gépeken elkezdték erőltetni az ocsmány, borzalmasan öregedő 3d kezdeményeket és világvége :(

    és persze semmi sem úgy nézett ki, mint a fenti képeken: a crt tévé "homálya", a scanline pixelmentesítése teljesen más kinézetet ad a pixelgrafikának!

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz SunMount3r #13 üzenetére

    sajnos a 8bit nekem is a c64et jelentette, konzolt sose kaptam .... :(

    a lotus challenge az 16bit :) (amiga, megadrive)
    és én azt a mai napig aktivan játszom, haladgatok benne... (későbbi pályák rengeteg gyakorlást kívánnak :( )

    nálam is pixel > poligon, a horizon chase minimalista kinézetét mégis szívesen bámulom (és a zene!!!)
    nyilván játszanék én a későbbi korszakok árkád autósainak mai reinkarnációival, de azok egyszerűen ... nem léteznek: nincs ma daytona, outrun, stb "utód", folytatás

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz SunMount3r #15 üzenetére

    a pécéd is lehetett 16bites, ha 286os vagy korábbi volt... ;)
    1992-es a pályagenerátoros lotus, akkoriban a 386 még kisebb vagyonba került

    (persze nem tudom milyen pécéd volt és mikor játszottad a játékot)

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz SunMount3r #17 üzenetére

    akkor elég hasonló utat jártunk be, bár én a DX4-100as AMD-vel valszeg később érkeztem ('95 ősze), azon már nem lótuszoztam (előtte pedig c64...... igen, egészen '95-ig! :D )

    viszont a lotus addigra már nagyon korosnak számított, eszembe nem jutott volna feltenni a korabeli 3d-s csodák mellett (nosztalgiázni meg még korai lett volnaa :) ), mint a Screamer, a Destruction Derby, a Hi-Octane, NFS1 :) ellenben ma ezerszer inkább egy lotus, mint a hi-octane.....

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz ceia #26 üzenetére

    3990ft a Horizon Chase az xbox store-ban - egy premiumjáték árának ötöde. Szóval nem kell érte annyit kiadnod, mint egy "élethű grafikájúért" ;)

    (#34) Frawly - ez egy árkád, ügyességi játék. Mint az Outrun. Ami szerinted ezekszerint fingóapp. Bravó.

    (#41) SunMount3r - a dreamcast az n64-nél sokkal erősebb. 99-ben jött ki, szemben az n64 '96-os debütjével. igazából a ps2 ellen próbálta bevetni a sega, sikertelenül.... :(

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz Frawly #35 üzenetére

    "elvakult retrósok érzelmileg közelítik meg a játékokat, az emlékeket akarják átélni, nem a játékot élvezik."

    emellett a megjegyzésed mellett nem tudok szó nélkül elmenni :D
    továbbra is csak a SAJÁT preferenciáid próbálod a világra vetíteni...

    pl:
    én simán élvezem a super mario world-öt vagy a sonicokat, imádom a kézzel rajzolt, igényes pixelgrafikát (akár mai játék, akár korabeli!) és bizonyosan nem az akkori emlékeket akarom átélni, mivel anno nekem ezek kimaradtak anyagi okokból :) (c64em volt "végig")

    ugyanez igaz a 16/32 bites korszak beat-em upjaira, árkád autósjátékaira, shoot'em upjaira - ma ezeknek alternatívája is alig-alig van, jól felújított verzióik meg aztán végképp ritkák (és pláne nehéz őket fellelni a szeméttengerben)

    a téli szünetben a 7 éves gyermekemmel nyomtuk mindhárom mega drive-s golden axe-t, elvittük a streets of rage 1-et a bossig, végiglőttünk nem egy light-gun játékot, stb stb stb. ...nyilván ő is csak nosztalgiázni akart, felidézni a 90-es éveket , mert hiszen élvezni ezeket már nem lehet, ugyebár :DDD

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz SunMount3r #45 üzenetére

    dreamcastre is rengeteg jó és egyedik játék van, csak mivel bukta volt és mindenki a ps1-2-vel nyomta anno (néhányan n64en :D ), így nincs kellő tömeg-marketingje - DE sok "műértő" körében a dc már-már legendás gép!

    azt pedig biztosra veszem, hogy ha "anno" emuztál, akkor még nem volt igazán jól működő dc emu ;)
    mamár bátrabban lehet próbálkozni, de problémák továbbra is vannak
    (a dc buktájának sok oka volt, a legfőbb a fullidióta sega vezetés, akik a korábbi húzásaikkal elidegenítették a fejlesztőket/játékosokat + a rendkívül profi sony vezetés, akik teljesen megreformálták a játékipart a ps1-el)

    mame +1, legtöbb játéknak valóban az árkád változata a legszebb (az otthoni portok ellenben sokszor kaptak extra játéktartalmat, cserébe a szerényebb megjelenésért. nameg negyed dolcsi helyett 60+ kifizetésére valahogy rá kellett venni a nagyérdeműt :D )

    nem lehet, hogy az n64-et kevered valamivel? csak mert ott is minden poligon alapu volt, ráadásul iszonyatosan kezdetleges modellekkel, igazán ronda texturákkal (cd 6-700megájával szemben az n64 kartjai max 64megányi adatot tárolhattak!)

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz orion1025 #46 üzenetére

    ha ezen múlna (hogy mi maradt ki), te is találnál magadnak pixelgrafikás játékot, hiszen aligha nyomtad végig a teljes megadrive/supernintendo kínálatot ;)

    a sorozatoknál valóban nehezebb indokolni, hogy miért nyomnál egy régi részt egy új helyett, de azért erre is találni magyarázatot (a nosztalgián túl): mert mások voltak a régi részek ;)
    resident evilnél maradva, hányszor hallottad, hogy a mostani resi nem is resi? nyilván mert nem olyan, mint volt anno...

    vagy pl: outrunnal vagy az ironmannal mindig is sokat játszottam, mégse unom meg "ezredszerre" se
    utóbbiból legutóbb a snes verzát nyomtam "végig", de pár hete megvettem a megadrive verziót is és az is sorrakerül majd! anno c64en és később pécén nyomattam/-tuk, nagyon-nagyon sokat (ironmant)

    sokan a mai játékokat tarták butának és primkónak (és túl könnyűnek).
    nem is értem, mi primkó volna egy marioban, vagy a sonicban.... ma tán nincsenek platformerek? és azok a grafikán túl mit tudnak többet? (pontosdabban: mitől kevesebb a 16bites korszak?)

    szerintem túl szigorú vagy ;)
    ez az egész abszolut csak EGYÉNI ízlés dolga (esetenként puszta érdeklődésé), erre nincs ökölszabály, hogy mely korszakok és játékok unalmasak manapság. engem pl az openworld játékok, a végtelen mmo-k, egyáltalán: multiplayer játékok untatnak, pedig ezek közt sok a "friss" (pl csak h a mostani battle royale őrületet nézzük, mint "legújabb" "műfajt")

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

Új hozzászólás Aktív témák