Új hozzászólás Aktív témák
-
Gergosz2
veterán
16 GB RAM.
Ok cső!
Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito
-
szasanyi
félisten
Hoppácska, az ajánlott gépigény elég kemény. Ez nagyon ütős vagy nagyon sz@rul optimalizált játék lesz. Bízom benne, hogy az előbbi.
Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
-
AllTheBest
senior tag
Nagyon remélem, hogy a 760-am elviszi medium környékén...
Ezért a játékért mondjuk hajlandó lennék komolyabb kártyára cserélniEsetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb
-
Wesder
félisten
Hogy mi???
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
doooo
veterán
60 GB? 16 GB RAM? Na szép... akkor már remélem lesz benne tartalom is, rendesen.
-
Rison77
senior tag
16 GB memóriaigénnyel tuti, hogy konzolport, bár nem hiszem, hogy valakinek még ez meglepetést okozna. Milyen jól hangzik már a 16GB RAM, anno a COD Ghosts miatt mennyien szaladtak a boltba 8 gigáért.. azután kb minden játékban a 8 giga szerepelt. Most ideje kicsit felrázni a piacot, legyen 16 GB, mert ma már úgy is mindenkinek megvan a 8 . Csak evvel tud pörögni a RAM piac, mert hát nem arról híres, hogy előszeretettel romlik el 2-3 év alatt, hogy aztán a delikvens újat vegyen.
[ Szerkesztve ]
-
Gergosz2
veterán
-
SutPet
aktív tag
Lehet már alapból a 4K-hoz szükséges követelményeket adták meg Mindenesetre remélem valami medium körüli felbontáson eldöcög majd a gépemen mert az első rész nagyon bejött.
God must love stupid people, he made so many of them.
-
szasanyi
félisten
-
#65675776
törölt tag
A jelek szerint idén nem veszek újonnan megjelent játékot. A DX: MD is kiesett a gépigénye miatt, most ez is. Ha nem akarják a pénzem, akkor legyen. Aztán megy a csodálkozás, hogy "haldoklik a PC-s játékpiac".
Egye fene, az Age of Wonders III úgyis akciós Steam-en.
-
wolfman
veterán
Nekem az első része 7950 3gb-al csak megkötésekkel ment jól. Pontosabban ha közel fullon toltam, akkor már be-be röcögött, akadozott, belassult. Le kellett venni az élsimítást meg az árnyékolást. Utána közel hibátlan lett, de akkor se volt az.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
hitvanyalak
senior tag
DEUS EX is valami hasonlóval jött, de kb. az összes mostani játék. Azért a minimum egy 5 évvel ezelőtti gép. (nekem pl gtx 660 van egy x4-860k-val, aminél egy filteres kávéfőző épp csak nem erősebb) Ez általában a 720p low-mediumra elég.
A maximumra meg nyilván olyat adnak meg, amin tuti elmegy, biztos ami biztos. Nálam tuti megvevős lesz, mert ma már a low is gyönyörűA lamellák is néznek engem. Bőrömre csíkokat festenek.Énemből csíkok lefeslenek. Felváltva vagyok én is fény vagy árnyék. Apró komolykodó árnyjáték. Fény-árny csíkokban mérem a perceket.
-
dergander
addikt
Ez is egy DX11-es gamma csodát ne várjunk a gépigénytől. Amíg nem áll át a teljes játékipar addig úgymond ennyi a maximum amit ki lehet hozni.
-
FLATRONW
őstag
Ez elég fura. Én egy GTX 570-el játszottam ki, max grafikán és meg sem akadt. Még csak nem is terhelte le teljesen a GPU-t (60 Hz-es v-sync).
(#14) dergander: Az első rész csak DX9-es volt. Ez sem néz ki jobban, mint az. Nem indokolja semmi ezt a magas gépigényt.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
6870-en, Athlon II X4 620-szal 1920x1200-ban, minden hülyeség bekapcsolva gond nélkül ment a Dishonored nálam.
dergander: Sokat nem fogunk érni a jelek szerint a DX12-vel sem, mert tipikusan arra meg mégmagasabb gépigényt adnak meg. Lásd pl pont a DX: MD-t. Ráadásul kicsit kifordítottnak tűnik megint az egész. Majdnem csúcsproci, felső közép VGA az ajánlott.
[ Szerkesztve ]
-
Buky87
tag
Nem vagyok meglepődve ezen a memóriaigényen. Eljutottunk oda, hogy egy netezős gépnél is kell 4 gb ram, 1-,5 éve még vígan lehetett 2gb-ram mellet használni normálisan a gépet. A microsoft is mesterségesen generálja a nagyobb hardverigényt a frissítéseivel. Ráadásul pár napja meg is drágultak a memóriák. Elég is volt az összeesküvés elméletekből. Nagyon várom már ezt a játékot. Az első részt imádtam.
-
#51736960
törölt tag
válasz Feruendios #16 üzenetére
pláne úgy, hogy csökken a windows 10 részesedése Mélyrepülésben a Windows 10
-
#65675776
törölt tag
válasz #51736960 #21 üzenetére
Ez a pártized százalék valóban mélyrepülés. És nyilván semmi köze ahhoz, hogy szeptemberben elkezdődött a szorgalmi időszak, az oktatásban levő gépeken pedig többnyire W7 vagy 8.x van.
dergander: Elméletileg a DX: MD a DX12 egyik zászlóvivője. Ehhez képest nem éppen acélos.
[ Szerkesztve ]
-
szupermacs
veterán
LOL! Na ezzel sem tolom majd.
-
atike
nagyúr
...ilyen ajánlott gépigényt.... Uh. Eszméletlenül hatalmasat fejlődött a technika, brutálisan a vizuális megjelenítés, de azért programozni sem kellene elfelejteni...
-
VinoRosso
veterán
Túlzó lesz ez a gépigény szerintem fele ilyen konfigon elfut majd FullHD-ben.
-
kengyel
nagyúr
Akkor ezt én is kihagynám, ilyen gépigénynél már izzad a gép.
kengyel
-
kwzatz
őstag
válasz #65675776 #10 üzenetére
"Ha nem akarják a pénzem, akkor legyen." Dehogynem akarják. Viszont nem csak azt szeretnék, hogy játékot vegyél, hanem ráadásképpen a konfigod is fejleszd.
Szerintem amúgy kicsit túlzás lehet, annak ellenére, hogy az eddigi trailerek alapján jól néz ki a játék, nem technikai bravúr, inkább művészi grafika ez, ahogy az első része is volt. I5 tuti elég lesz, 8GB RAM sem hiszem, hogy annyira kevés lehet, a videokártya viszont valószínűleg korrekten van megadva, ha közel maximum beállítást feltételezünk, ilyen feltételekkel meg már az utóbbi időben megszokottat hozná ."Everything is high risk, if you are a pussy."
-
keIdor
titán
Mitől durva a gépigény? Középkategóriás videókártyák, a 16GB is standard ma már, egy i7 4770 is 2 éves közép-felső kategóriás CPU.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
őstag
Úgy látszik a 60GB hely, és a 16 giga ram az idei év befutói.
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
LLD
aktív tag
És ugye a 4770 pariba van a 8350 el.Na mennyenek máááá.
"A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott."
-
GegeWarrior
senior tag
Kicsit elszállt gépigény, nem semmi
REKVIESZKÁT IN PÁCSE!
-
csubbaka
tag
Elmennek a csába, most újítottam be új kártyát pont ezért a játékért oszt épphogy megüti az ajánlott gépigényt. Ha nem tetszett volna az előző rész olyan piszkosul...
csubbaka felhasználónak 43 pozitív és 0 negatív értékelése van a fórumon!
-
kolopele
nagyúr
Nem gond a gépigény, simán fog futni. Két évig azért csak jó lesz a mostani masinám, utána majd látjuk
-
#20655360
törölt tag
Legalább nem 1070 az ajánlott...
Am kicsit vicces egy 7970-est látni a min. gépigénynél. Mondjuk a 3GB miatt reális lehet. -
Z10N
veterán
válasz #65675776 #18 üzenetére
Szinten hd6850@900MHz + phenom2x4@3,5GHz + 4gb@1600 es gyonyoruen ment. Sot 4850-nel es xbox360-n is jol futott. Ott tenyleg valami gond lehetett. Viszont a 7970/280X minimunak azert eleg vicces. Mikozben a counterpart meg gtx660 2gb. 7790/260X 720p-re es 7870/270X 1080p low/mediumra eleg lesz.
Ui: A kulcs az lehet, hogy a felbontast nem irjak oda. Nalam a minimum 720p, medium 1080p, high 1440p, ultra 2160p.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Mister_X
nagyúr
Véletlenül se zavarjon senkit, hogy most már "illik" a FullHD feletti megjelenítők miatt magasabb gépigényt megadni. De persze a Bethesda lenne a köcsög, ha józsinak nem futna stabil 60FPS-sel 4K-n a játék 8GB RAM, GTX950 meg egy Core i3 társaságában.
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
-
szasanyi
félisten
Ebben van némi logikai hiba: ti. minél nagyobb a felbontás annál kevésbé fontos a CPU. Vagyis pont nem magasabb felbontásban várható CPU limit, tehát amíg 1080p-ben pölö 1070/1080 kártyák mellé kell egy i7-6700 1440p-ben már csak valószínű (játék függő persze), míg 4K-ban tuti elég egy i5 mivel ott már GPU limit lesz.
Mondjuk nálam nem probléma ez a gépigény, de mégis fontos mert jelenleg nem lehet tudni ezek közül melyik miatt adták meg:
- egyszerűen túllőttek a célon a gépigény meghatározásakor
- brutális grafika és fizika lesz a játékban amihez szükséges
- nincs megfelelően optimalizálva, ezért erőforrás pazarlóRemélhetőleg nem az utolsó fog beigazolódni.
Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
-
Nyugis
senior tag
Ott a pont!
Jogos!
Plusz vegyük mar figyelembe az is hogy ha valaki a leg újabb
Játékkal szeretne játszani akkor bizony fejlesztenie kell. -
Gergosz2
veterán
-
szasanyi
félisten
Mondjuk az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy hw és sw fejlesztők kölcsönösen, egymást támogatva dolgoznak.
Megvetted a játékot és nem megy jól? Vegyél jobb hw-t!
Van jó géped? Akkor vegyél ilyen játékot!
Részükről win-win helyzet, és nekik kicsit sem fontos ki tud/akar ezzel lépést tartani. De az igazság másik fele, hogy aki PC-n játszik és hozzáértő (itt a többség azért ilyen) az jó helyről, jó áron be tud szerezni egy igazán gamer konfigot aminek egy ilyen játék nem adja fel a leckét.Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
-
szasanyi
félisten
CPU limit akkor alakulhat ki, ha CPU számítási teljesítménye nem elég a VGA "etetéséhez" azaz adatokkal való kiszolgálásához amit az feldolgoz aztán megjelenít. Egy VGA (bármelyik) nyilván alacsonyabb felbontáson (mondjuk legyen ez most 1080p) nyújt nagyobb teljesítményt tehát itt tudja a legtöbb adatot feldolgozni és megjeleníteni kvázi ide kell a legerősebb, legnagyobb számítási kapacitás a CPU részéről.
Fentebb (mondjuk 1400p-ben) már csak kevesebb kevesebb adatot képes feldolgozni egységnyi idő alatt, tehát it a CPU terheltsége (és kapacitásigénye) már kisebb. Magas felbontásban (pölö 4K) már GPU limit lesz, mert a GPU ereje olyan mértékben csökken, hogy abban a felbontásban a CPU által küldött adatokat már nem képes feldolgozni olyan gyorsan, mint ahogy azt a CPU oldalról kapja kvázi ide elég a "leggyengébb" CPU is.
Nem tudom ez mennyire volt érthető és szemléletes leírás.Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
-
doooo
veterán
Na nálam aztán lesz CPU limit, mint általában, pedig ramaty felbontáson mennek a dolgok... De ettől függetlenül, le merem fogadni, hogy simán játszható lesz még az én gyengécske gépemen is, vagyis nem kell aggódni.
-
Fitzgerald
veterán
Nekem is 6500-am van 1070 mellett.
Ha a 6500 egy megfelelő Z170-es lapban van, akkor a base clockon keresztül simán fel lehet húzni azt is 4.3, 4.5GHz-ig.
Az enyém 4.35GHz-en atomstabil. A proci bírná a 4.5-öt is, de a ram idővel megadja magát.
A legtöbb játékban nem voltam cpu limites 1080p-ben sem, 1440p-ben meg aztán végképp nem. -
szasanyi
félisten
válasz Fitzgerald #54 üzenetére
Futtass olyan játékot 1080p-ben ami 4-nél több szálat is használ azt majd lesz!
Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
-
Zedz
addikt
De akkor kvázi az 1080p egy "csapda"? Mert ha vesz az ember egy GTX1060-at akkor az idővel el fog fognyi, Az 1070 is, csak később, és akkor hosszabb távra lehet tervezni vele. De utóbbi meg már egy 6500-zal is CPU limites tud lenni, ami amúgy nem olyan rossz CPU szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
-
szasanyi
félisten
Nem csapda, hiszen oda ideális a kisebb (1060) GPU, míg a 1070 fölösleges FullHD felbontáshoz. Persze a maximalistáknak, benchmark rajongóknak kellhet, viszont inkább i7-tel.
Ti. a 1070 ideális esetben egy nagyon magas órajelű i5-tel meg tudja mutatni mennyivel jobb mint egy 1060, de néha már azzal sem teljesen, ha mondjuk olyan a játék ami négy CPU szálnál többet képes használni. Mégpedig azért, mert egy szénné tuningolt i5 sem képes hozni egy i7-et (ami ugye 8 szálon számol) számítási teljesítményét ami pedig kell(het) a 1070 GPU "etetéséhez".cr33p: részben egyetértek, de ezért célszerű a konfigot (ésszerű keretek között) túlméretezni, hogy a CPU és a RAM minél tovább elég legyen. Most azt nem értem, hogy a ki a közelmúltban játék célra vett vagy most tervez venni PC-t, az miért nem alapból 16GB RAMot tesz bele? Az i7 kicsit más, de ha van megoldható anyagilag az is jó ha belekerül egy i5 helyett.
[ Szerkesztve ]
Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
-
kwzatz
őstag
válasz Fitzgerald #58 üzenetére
"Viszont manapság valóban nehezebb hosszútávon is időtálló konfigot összerakni, mint ezelőtt néhány évvel volt."
Ha 1080p/high/60 fps a cél, szerintem manapság a legkönnyebb ilyen konfigot összerakni."Everything is high risk, if you are a pussy."
-
Fitzgerald
veterán
A ram dolgot én sem értem. Van már néhány játék, ami simán megeszik 8-9 giga ramot még úgy is, hogy szinte semmi nem fut mellette a háttérben.
Az i7-re váltással én jelenleg nem sokat nyernék 1-2 játék kivételével. Megvárom a Cannonlake-et szerintem.@kwzatz
Ez így igaz, de akik komolyabb összeget költenek PC-re, azoknak nem biztos hogy a high 1080p jelenti azt a minőséget, amivel ki tudnak egyezni.
Amúgy sajnos ma is léteznek olyan játékok, amelyek high-on is simán megfektetnek egy 150 ezres VGA-t is 1080p-ben (Mankind Divided pl.)
Pl. én ha elköltök 150 rongyot VGA-ra, akkor igenis csodát akarok látni 2 évig a képernyőn kompromisszumok nélkül, és ennyi pénzért szerintem nem várok túl sokat.[ Szerkesztve ]
-
dergander
addikt
Nem értek itt pár embert. Mondjátok már el mi a rosseb miatt van elszállva a gépigény? 16Gb RAM már azért illő,a 4 magos CPU meg már bőven alap a VGA pedig közép kategória. Még örüljünk is hogy nem 1070 kell hozzá valamint minimum i7. Az hogy itt pár embernek 4-5 éves gépe van 8 Giga RAMal az már bőven szól hogy ... Hahó ideje fejleszteni!...
-
VinoRosso
veterán
válasz dergander #62 üzenetére
Egy 3670K-val tolom 8 giga rammal és GTX 670-el. Idáig minden játék elment Full grafon vagy akörül FullHD-ben. Egyedül a BF1 multit kellett visszavennem ramhiány miatt közepes textúrára, amitől annyi változott, hogy nem 1 kilóméter hanem 200 méter után vált szembetűnővé a mipmapolás
Szeirntem bőven elég lesz ehhez a játékhoz is, még egy 560 Ti / 7850 körüli kártyának is legalább minimum de inkább közepes grafon el kell vinnie . -
kwzatz
őstag
válasz #65675776 #63 üzenetére
"Ergo csak a hw igény fejlődött, maga a kinézet és működés meg semmit sem."
A Dishonored 2 low grafikán is jobban fog kinézni, mint a Dishonored 1 maxon, azért akkor csak kellett fejlődni annak a kinézetnek. Mindenki az ultrához méri a gépigényt, de azért azt észre kellene venni, hogy a high és ultra között legtöbbször szinte semmi különbség nincs, miközben kb. 30-50%-kal nagyobb teljesítményű konfigot igényel. Az esetek 90%-ában az ultra csak parasztvakítás, és az motiválja Pistikét, hogy GTX 1080-at kérjen karácsonyra, mert anélkül beesik 120 alá 5 másodpercre a játék 3. pályáján az fps.Szerintem ez a Dishonored 2 is szépen el fog menni egy i5-ön 8GB RAM-mal és egy 60 ezres videokártyával high-on.
"Everything is high risk, if you are a pussy."
-
keIdor
titán
válasz #65675776 #63 üzenetére
Nem értek egyet. Nézd meg egymás után a BF3-at majd a BF1-et.
Egyébként ezen a 16GB-on érdemes a legkevesebbet rugózni, mivel a memória a legolcsóbb gépalkatrészek egyike. 30-40 ezer környékén egész értelmes 16GB DDR4 kitek vannak. Egy VGA vagy CPU 3x-4x ennyi. (pl. 1070 vagy 6700K)
[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Zedz
addikt
Ez mondjuk olyan szempontból érdekes, hogyha most gépet fejleszt vagy vásárol az ember, akkor a postok 99%-a arról szól, hogy az i7 maximum munkában lesz előnyösebb, játékra elég az i5. Ami a fentiek alapján már-már igaz is, 1080p felett, de az itthon annyira még nem elterjedt.
> ideális a kisebb (1060) GPU, míg a 1070 fölösleges FullHD felbontáshoz.
Ez csak "rövid" távra igaz, nem? Mert a játékok gépigénye csak nőni fog, tehát idővel gondolom elfogy az 1060 ereje, és az eddig CPU limites 1070 több munkát kap még 1080p-ben is az újabb grafikai motoroknak hála.Más: ha 1440p-ben nem CPU limites az 1070, akkor az FPS is radikálisan megnő?
[ Szerkesztve ]
-
Zedz
addikt
válasz Fitzgerald #68 üzenetére
Akkor az 50 fps-ből nem lesz mondjuk 65.
-
szasanyi
félisten
A kérdezők / ajánlók sokszor nem mondják el az összes, releváns körülményt a legkorrektebb választás elősegítéséhez. Másrészt igaz, hogy jelenleg a játékok túlnyomó többsége nem támogat 4 szálnál többet, és nem is vesz mindenki olyan VGA-t amihez feltétlenül kell, és/vagy nem tud/akar ~100k-t kiadni egy CPU-ért. Mondjuk sokan nem csak játékra használják a PC-t, és az i7 a legtöbb helyen sokkal gyorsabb mint az i5.
De nő azon játékok száma, ahova kell az i7 még gyengébb (1060 vagy alatta) VGA esetén is, ti. ha 6 vagy annál több szál támogatott akkor az i7 előnye megkérdőjelezhetetlen. Ez leginkább a min. FPS-ben jelentkezik (és nem is kicsit) de erős GPU esetén a max. FPS is több.
Mi a rövig táv? Én VGA terén 1 évre tercezek előre, többre nem nagyon lehet.Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
-
Fitzgerald
veterán
Ahogy már feljebb is volt róla szó, inkább a minimum, és ezáltal az átlagos framerate fog megugrani, stabilizálódni, de egy játékban ugye ezek azok a számok, amelyek igazán számítanak.
Feltételezem hogy te a maximális framerateről kérdezel: az is nőhet valamennyit, de nem radikális mértékben, ahogy te fogalmaztál. Nem lesz az 50-ből 65 fps csak azért, mert 1440p-re ugrasz 1080p-ről. -
keIdor
titán
válasz #65675776 #73 üzenetére
Szerintem túlzó azért a 4x gépigény. Nagyon jól van optimalizálva a Battlefield 1, azért a 4 éves GK104-es GPU-kon (GTX-670/680 stb.) is normálisan elmegy 1080p medium-high környékén 60fps+ -al.
Egyébként ha már akarunk hozni negatív példát: Mafia 3, na ott indokolatlan a gépigény, mert a látvány nem indokolja.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Zedz
addikt
szasanyi, cr33p: Köszi szépen, sokat tanultam a mai nap.
Mint írtam a mai nap folyamán, valamikor VGA vásárlás előtt állok, és őszintén szólva nem tudom bevállaljam-e a néha előforduló cpu limitet egy időtállóbb, erősebb kártyáért.
-
szasanyi
félisten
Ha 1 éven belül nem tervezel 1440p-re váltani, akkor a GTX1060 6GB remek választás (már ~85k-tól elérhető, bár a karácsony miatt várható árnövekedés e téren is). Aztán majd meglátod, de ezen nem bux sokat és ideális 1080p-hez.
Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
-
VinoRosso
veterán
Pedig igaza van. Egyébként a BF-el nem érdemes párhuzamot vonni, mert az 1 és a 3 is Frostbite ráadásul nem is óriási a különbség a buildekben, a D1 Unreal 3-at használt, a D2 pedig az Arkane saját fejlesztésű teljesen új Void enginejét kapta, ami vszeg nem annyira kiforrot és jól optimalizált mint az UE3. De még így is igen sokmindent el kell rontani ahhoz, hogy szarul fusson egy mai belépő kártyán.
Gondolj arra, hogy a Crysis 1 még mindig egy jó szintet képvisel grafikailag és egy mai belépő kártyának meg se kottyan maxon futtatni, pedig a CE2 nem tartozott a leggyorsabb motorok közé anno. Azért az csúnya lenne, ha egy annál gyengébb szintet hozna egy mai játék úgy, hogy mellette szarabbul fut. -
Fitzgerald
veterán
válasz VinoRosso #78 üzenetére
"Azért az csúnya lenne, ha egy annál gyengébb szintet hozna egy mai játék úgy, hogy mellette szarabbul fut."
Pedig gyakori az ilyesmi, főleg konzolportok esetében. DX: Mankind Divided-et már nem győzöm az ehhez hasonló beszélgetések során bedobni, a tökéletes példája ennek a fajta igénytelenségnek.
De a Fallout 4 is megemlíthető itt az elavult, kétforintos motorjával, aminek az első verziója még Kr. e. 40.-ben jelent meg. -
VinoRosso
veterán
válasz Fitzgerald #79 üzenetére
Mi a baj a fallout 4-el ? Teljesen jó a creation engine, AI-ban verhetetlen, tartalomkészítés is sokkal könnyebb benne mint más népszerűbb enginekkel, próbálnál meg egy hasonló open world játékot csinálni egy UE vagy CE-el amelyik nem tölt fél óráig a dungeonok közt.
-
Fitzgerald
veterán
válasz VinoRosso #80 üzenetére
Fallout 4 topikban sokszor leírtam már. Csúnya, nem képes olyan látványra mint a modernebb megoldások. Iszonyatosan fragmentált az összes Gamebryo-s játék. Házon belül is lett volna jobb választása a Bethesdának (id Tech), de elmismáskodták a dolgot azzal a szöveggel, hogy az a motor nem lenne megfelelő nagy, nyílt világú játékokhoz. Nos azt láthattuk már a RAGE-ben, hogy de. Az lehet hogy nem olyan grandiózus játék mint egy Fallout, de közel nem is volt olyan fragmentált, pedig voltak benne igencsak komplex helyszínek, nagy, nyílt terek. A Bethesdáék egyszerűn nem tudnak kódolni, sosem tudtak. AI-ban verhetetlen? Meh.
Annak meg nem hiszem hogy örülnünk kéne 2016-ban, hogy a toldozott-foldozott Gamebryo csak egy percet tölt két helyszín között, ha nincs SSD-je az embernek.
A Witcher 3 motorja, na az valóban egy példás megoldás.
A Bethesda meg nem bújhat örökké a modding community mögé.
Egyszer kell csak motort váltani, egyszer fog fájni a dolog a moddereknek is.
De utána mindenkinek jobb lesz, és simán jöhet még majd 2-3 játék tőlük, immár az új, modern engine-re építve. -
kwzatz
őstag
válasz Fitzgerald #81 üzenetére
"Nos azt láthattuk már a RAGE-ben, hogy de."
Nem játszottam még a RAGE-dzsel, de ha felmerült a játék neve, általában negatív kontextusban. Most beírtam google-be, és egyből dobott egy cikket, aminek a címe: "RAGE on PC is a mess, but you can fix some of it."
A Fallout 4 grafikája szerintem amúgy nagyon furcsa. Ha az összhatást nézem, szerintem néhány helyen valahogy kifejezetten szép, ezt gondolom főleg a fény-árnyék effekteknek köszönheti, meg az ízlésesen választott színeknek, közelebbről megnézve viszont látszik rajta, hogy nagyon alacsony részletességűek, elnagyoltak a textúrák. Nem egy Witcher 3, az biztos, de szerintem open world játékhoz képest azért csúnyának sem mondanám.[ Szerkesztve ]
"Everything is high risk, if you are a pussy."
-
Fitzgerald
veterán
A textúrák betöltésével volt problémája bizonyos kártyákon a RAGE-nek, de javították.
Ha elnéztél valamerre, akkor a szemed előtt töltődtek be a textúrák, ami tényleg elég röhejesen nézett ki.
De összességében véve nem volt vele több probléma, mint a kor egyéb nagy címeivel.[ Szerkesztve ]
-
VinoRosso
veterán
válasz Fitzgerald #81 üzenetére
Nem tudom nekem nem tűnt fel, hogy az engine annyival kevesebbet tudna. GI-t tekintve vannak jobb megoldások, meg fizikára is, de pl textúrázásban, post processben tud mindent amit a konkurrensek. Ha olyan játékot kellne csinálnom, mint a Fallout vagy a Stalker egyből a Creation Enginre gondolnék.
AI-ra azt mondod meh, de ha neked kellene implementálni meg questeket csinálni hozzá akkor nem vonogatnád olyan könnyen a vállad. Pont ettől erre a feladatra jobb mint a konkurrens megoldások, mert van benne egy kigyúrt AI alrendszer mint a Radiant AI vagy az ALife az Xrayben, aminek a működését más enginekkel csak vérrel verítékkel tudnád utánozni. A rage-et meg hagyjuk messze nem ér fel a Fallout bonyolultságával. Annyiban open world hogy cső helyett csőrendszerben futkorászhatsz az AI meg teljesen statikus, szinte csak kellék.A fallout a tartalomban erős, szerintem messze veri a mostanában csak next gennel fémjelzett selejteket.Hiába csilli villi a szar, az akkor is szar marad ha rózsaszín masnival kötöd át.
Ami miatt csúnyának gondolhatod az a design. Ez nem az engine sara, és azt meg kell érteni, hogy egy ekkora játéknál mint a Skyrim vagy a Fallout nem lehet órákat toszogatni az objecteket a pályán, mert akkor még most is csak készülne a játék (lásd Kingdom Come) . Egy tunnel shooter sokkal részletesebb lehet, kissebb területet kell berendezni, igaz részletesebbnek is kell lennie, mivel ott minden a játékos szeme előtt van.
Lehet a Creationnel is dizájnosabb sceneket csinálni, csak idő-pénz kérdése, bele fér e a projektbe :@81: A Rage (vagyis az Id5) meg pont textúrázásban verhetetlen a megatexturing miatt, de ahogy említetted kellett is némi idő, mire a hardverhez igazították, illetve mire lettek olyan vasak, amin normális teljesítmény mellett meg lehet valósítani.
[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
válasz VinoRosso #84 üzenetére
A Radiant AI-val az a baj, hogy nem létezik. Illetve létezik, csak hülye szegény mint a shegg, az volt már az Oblivionban is, a Fallout 3-ban is, a Skyrimben is, és az a Fallout 4-ben is. Biztos hogy ugyanazzal a játékkal játszottunk?
A Radiant AI olyan formában ahogy azt te most itt körülírtad, sosem került be egyik Bethesda játékba sem, mert hosszú távon game breaker megoldásnak bizonyult. Az AI által kontrollált NPC-k idővel lemészárolták egymást, hegyekben áltak a hullák. Ősrégi sztori.
Ami a Fallout 4-be került belőle, az meg semmivel sem okosabb mint eddig bármelyik korábbi játékukban volt.
Sőt, a companion AI pl. kajak hülye, de gyalázatosan. Van fent jó sok videó Youtube-on a témában, lehet mazsolázgatni. Ezek közül örök kedvencem az első kiszivárgott gameplay videóban látott lángoló Dogmeat AI, amit egy rakás mém is megörökített az örökkévalóságnak. De ha gondolod nézz be a topikba, ki lett tárgyalva az AI téma is százszor oda-vissza."A fallout a tartalomban erős, szerintem messze veri a mostanában csak next gennel fémjelzett selejteket.Hiába csilli villi a szar, az akkor is szar marad ha rózsaszín masnival kötöd át."
Erről egyből az jutott eszembe, hogy:
Sok játékot valóban ver a Fallout 4 tartalomban, de a végtelenül repetitív, futószalagon gyártott, statikus mellékküldetések hosszútávon kinyírják az egészet. Persze mindig akad egy settlement, amelyik segítségre szorul.
Én amondó vagyok, hogy inkább került volna kevesebb, de minőségibb tartalom a játékba."Ami miatt csúnyának gondolhatod az a design. Ez nem az engine sara.."
Sosem titkoltam, hogy a Pély István nem tartozik a kedvenc designereim közé, de könyörgöm, ha a communitynek sikerült néhány hét/hónap alatt teljes overhaulokat, tökéletesen optimalizált, hatalmas felbontású textúrákat készíteni a játékhoz, akkor a Bethesdának miért nem akaródzott ezt megcsinálni?
A következő nagy lolság ugye: 72 fps fölött szarni megy a fizika a motorban, mert a frameratehez van kötve. Azt ugye nem kell részleteznem, hogy akinek pl. 144Hz-es monitora van, az nem feltétlenül szeretne 60 fps-el játszani. Ennyire jó ez az engine.
"Egy tunnel shooter sokkal részletesebb lehet, kissebb területet kell berendezni, igaz részletesebbnek is kell lennie, mivel ott minden a játékos szeme előtt van."
Na, akkor térjünk csak picit vissza megint a Witcher 3-hoz, ami nem tunnel shooter, hanem egy hatalmas, nyílt világú RPG. A teljes játéktér vagy 5x akkora, mint a Fallout 4 játéktere.
Mégis az utolsó légyfingig minden le van szépen modellezve, animálva, be van rendezve, szépek, részletesek a textúrák."Lehet a Creationnel is dizájnosabb sceneket csinálni, csak idő-pénz kérdése, bele fér e a projektbe :"
Idejük volt mint a tenger. Több mint 5 évig készült a játék. Pénzük volt töméntelen mennyiségben, mivel az előző 3 játékuk tízmilliós példányszámban fogyott.
Ez bizony csak egyszerű leszaromság, igénytelenség.
[ Szerkesztve ]
-
VinoRosso
veterán
válasz Fitzgerald #85 üzenetére
Ez ezzel jár, a játék bonyolultságából fakad, hogy sok benne a bug, de attól még nem szar, csak szarul működik. Egy Lamborgini vagy Rolls-Royce is 10-20 év után lesz autó, mert addig csak hiba hiba hátán, de ez nem azt jelenti, hogy a Suzuki vagy akár egy Audi komolyabb. Ezért csinálnak sorozatban olyan játékokat amiket én csak 1D-s játékoknak hívok, mert abban nem csak a mozgásnak de a hibalehetőségnek is csak 1 szabadsági foka van.
Nem játszottam a Witcher 3-mal, abban is tud az AI dinamikusan navigációs mesht generálni 3D-ben, hoznak saját döntéseket user inputtól függetlenül ?
A fallout meg olyan amilyen módon játszod. Én pl egy questet se vettem fel kétszer, ha valamelyik fószer ugyanolyan küldetést akart adni egyszerűen leszartam és nem csináltam meg, mindig volt másik helyette. Így abszolút nem volt repetitív. Mondjuk a fő story lehetett volna hosszabb de így is fél évig játszottam vele.
A felsorolt dolgok egyébként nem az engine hibái hanem a játék fejlesztőié, és smemi köze ahhoz, hogy milyen gép kell a játék futtatásához. Bármelyik enginnel lehet szar játékot csinálni amelyik tele van bugokkal, ezért nem a motor lesz a felelős. A motort akkor lehet szidni, ha nem tud valamit amire szükség lenne, vagy azért ha csak nagyon nehezen lehet használni arra a célra amire készült.
-
#65675776
törölt tag
Pedig mostanában a jelek szerint semmi más sem számít a fejlesztésekkor, csak a magasan tartott gépigény. Nézd meg pl bármelyik remasterednek csúfolt játékot. Pl a Skyrim Special Edition is egy-két hozzáadott effekttől, gyakorlatilag azonos textúrákkal lett kiadva, mint az eredeti. Ehhez képest a gépigénye elég csúnyán elszállt (2 GHz C2D -> i5 750, 2 GiB RAM -> 4 GiB, bármilyen DX9c VGA -> GTX 470). De ugyanez elmondható a CoD: MW-ről is.
BF3 ugyanúgy jól volt optimalizálva. Ismerősöm a fentemlített gépnél jóval gyengébben játszott vele gond nélkül.
-
keIdor
titán
válasz #65675776 #87 üzenetére
Azóta sokkal magasabb felbontásokon játszunk, 1440p nagyon ritka volt 2011-ben, 2160p-t meg senki nem használt még.
Valamint: i5 750, ez 2010-es CPU, 6 éves, 4GB ramot is utoljára Q9550 mellett használtam, ez 2008-ban volt, GTX-470 szintén 2010-es VGA, azaz 6 éves.
Ez durva gépigény? Mit kéne megadniuk, most komolyan? Egyébként a játék szerintem elfutna egy 2008-as gépen is, viszont mivel DX11-es lett és 64bit, kell alá 64bit-es rendszer meg DX11-es VGA is.Akinek ez sincs meg, az vegyen konzolt, erre nem tudok mit mondani. 60k használtan aprón a két jelenlegi.
[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
#65675776
törölt tag
A lényeget nem látod: kb a semmiért lett többszörös a hw igény. Nem érdekel milyen felbontásra adja meg, ha nem ad meg felbontást.
Egyébként nézd meg a Steam Survey eredményét. <6% az, aki FHD felett játszik. Ha az FHD-ba beleértjük az 1920x1200-at is, akkor meg még kevesebb (illetve az other egyáltalán nem azt jelenti, hogy magasabb, tegát az a >2% akár a felsoroltaknál kisebb felbontás is lehet). Ez már ~6-7 éve nem igazán változott. Ami igazán változott az utóbbi években, az a 3:4 és 5:4 felbontások folyamatos visszaszorulása.
-
Fitzgerald
veterán
válasz VinoRosso #86 üzenetére
"Ez ezzel jár, a játék bonyolultságából fakad, hogy sok benne a bug, de attól még nem szar, csak szarul működik."
Erre javaslom térjünk vissza akkor, ha játszottál a Witcher 3-al. Ez az egész beszélgetés teljesen másról szólna, ha játszottál volna a játékkal. Na az egy igazi nyílt világú RPG kiváló sztorival, mellékküldetésekkel, AI-val, motorral, látvánnyal. Nem véletlenül lett az az év RPG-je (meg az év játéka is overall) tavaly, és nem a Fallout 4.
Ha valami szarul működik az meg az én könyvemben szar, de ahogy érzed."Egy Lamborgini vagy Rolls-Royce is 10-20 év után lesz autó, mert addig csak hiba hiba hátán, de ez nem azt jelenti, hogy a Suzuki vagy akár egy Audi komolyabb."
Ez nagyon rossz példa ne haragudj, meg nem is igaz (Witcher 3, tudod).
"A Fallout meg olyan amilyen módon játszod. Én pl egy questet se vettem fel kétszer, ha valamelyik fószer ugyanolyan küldetést akart adni egyszerűen leszartam és nem csináltam meg, mindig volt másik helyette."
Attól hogy nem veszek tudomást a játékban lévő tartalomról attól még az ott van, és repeptitív, és dögunalmas, és szar, és a játékot az alapján (is) fogom megítélni. Ha meg nem foglalkozok a játéknak ezen részével (mért ne tenném, benne van a játékban), attól még nem lesz változatosabb, ötletesebb, igényesebb a játék. A "mindig volt másik helyette" az tökéletesen igaz, csak sajnos volt 3-4 féle séma, és ezekből volt mindig másik. Tehát ha te mindegyikből csak egyet csináltál meg, akkor az nagyjából 4 küldetést jelent.
A Fallout 4 megmérettetett, és sajnos könnyűnek találtatott."A felsorolt dolgok egyébként nem az engine hibái hanem a játék fejlesztőié, és smemi köze ahhoz, hogy milyen gép kell a játék futtatásához..."
Lehet ezt csűrni csavarni, de a lényeg szempontjából gyakorlatilag mindegy, hogy kinek/minek a hibája.
Amit látok az az, hogy ez sorban a hatodik olyan játék ami ugyanazzal a motorral ugyanazokat a hibákat/hiányosságokat produkálja. A kapott látványhoz nagyon nem smakkol a maximális minőségben való futtatáshoz szükséges gépigény sem. A Bethesdának akkor vagy nem sikerült megtanulni programozni 20 év alatt, vagy mégiscsak a engine-el van probléma. Melyik a reálisabb szerinted?[ Szerkesztve ]
-
shotika
őstag
Akit esetleg érint, kijött a játékhoz a magyarítás
Azért ide írom, mert nem készült a játéknak topicja.
Shotiii#2629 Gainward GTX 3060TI 8GB, Corsair 2x16GB DDR4 3200mhz, i5-13600KF, Asus TUF B660M-D4, EVGA 750GQ
Új hozzászólás Aktív témák
- Worlde PANDA-61 Midi billentyűzet
- LG UltraWide UltraGear 49GR85DC-B 3 Év LG Grancia !!! 240 Hz
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen