Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kotomicuki

    senior tag

    A kapzsi kiadók...
    Hiába a jó fejlesztő team, hiába a jó SINGLE játék(menet), ha az, amiért az extra-, havidíjat elkérik - a multi - egy rakás ... .
    Nem biztos, hogy a loot-on való marakodásért, vagy akár a síkhül'ékkel együtt való kalandozásért - ha teljesen kiszeretné használni a játék által nyújtott lehetőségeket - , oly sokan hajlandóak fél év alatt egy rendes játék árát kifizetni...
    Ráadásul, ahhoz, hogy félév múlva elővegye és játsszon vele, vki már fizetnie kell, és net-kapcsolattal rendelkeznie: kicsit sok, a felhasználóra nézve hátrányos megkötés...

    Meg merem kockáztatni, hogy KOTOR 3-ként többet hozott volna a konyhára - persze, jóval kevesebb - amúgy is, fölösleges - reklám mellett. Megér pár kiegészítőt (szintkorlát kitolás, új helyszínek és tárgyak) és biztos a nyereség.
    Ehelyett a magukat a pénztárcájukra verőkre építettek - az antikalózkodás gyöngyszemei - és lám, ők mégsem tudják eltartani a kuplerájt, mégis csak kellenének az "ingyenélők" is hozzá... :))

    Nagy kár a KOTOR 3-ért - és a haszonlesők által tönkretett PC-s játékokért (is)! :O :(

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    A játék "hivatalos" magyar (fun?)site-ján érdemes az ezt a "hírt" elemző cikket elolvasni: már rég röhögtem ilyen jót, ahogy próbálják menteni a mundér, már rég nem létező, becsületét.
    Pl. "Abbahagyná, mert ingyenes lett!" - "nyomós" indok egy agyhalottól... :C
    [link]

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz leviske #23 üzenetére

    Szerintem még mindig nem lesz ingyenes, legfeljebb a havidíjak fizetésétől kegyeskednek eltekinteni, amíg eléri a játékos a 15. szintet - de ez még terv és addig el is kéne jutni ebben a "masszív ;] " MMO-ban...
    Ingyen hétvégéket, sőt: ingyen 30 napot is tartottak már, de mégsem jönnek (vissza) a delikvensek, az elvárt arányban.
    Nem reklám célzattal, csak bizonyításként...

    Miközben a pl. a CoH is - aminek tényleg nem lehet normális single (ellentétben a SW:TOR-l) tartalma, ezért kizárólag multiban játszható "jól" - , még évek után is, több játékossal rendelkezik, mint ez a játék... és csak megvenni kellett, 1x, és a mostohán kezelt support-tolása ellenére is stabil tábora van.

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Raysen623 #33 üzenetére

    Azért pár dolgot tegyünk hozzá:

    - ingyenesnél a felhasználó dönt, hogy fizet-e az előnyökért, vagy sem; míg a havidíjas verzióban kénytelen a "semmiért"(a játékért) fizetni
    - f2p-t lehet ép eszűen is csinálni - hoztak rá példákat föntebb (nincsenek hatalmas előnyök, meg azok inkább (játék)időben spórolnak az egyénnek); és lehet kezdő "Bugatti-gyűjtőként" is csinálni a bizniszt - pl. WoT (ha egyedüli a piacon a játék - bármilyen színvonalú is legyen az - , akkor a lyukas gombért is pénzt kérhetnek benne, amíg lesznek ezért fizetni hajlandó egyének - akiket nem sajnálok, csak azokat, akiktől elveszik ehhez a "pénzt", hogy erre áldozhassanak)

    Sz'al: inkább az üzemeltetőkön múlik, hogy a "faszságot" mennyire taksálják és mennyire nézik fejőstehénnek a "Tisztelt" felhasználót; ill. ki mennyire hagyja magát megkopasztani az user-ektől...
    Amíg lesznek még gondolkodni is tudó emberek, addig a SWTOR-hoz hasonló lehúzási kísérletek nem lesznek sikeresek - persze, a "játékkiadók" is visszatérhetnek az olajkályhához és kezdhetjük együtt a(z általuk tönkretett) PC-s játékipar feltámasztását..

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz ollie #68 üzenetére

    "Az égvilágon semmi köze a kiadónak ahhoz, hogy a Bioware alkalmatlan volt egy MMO elkészítésére."

    2007-n, amikor az EA, mint a SW:TOR kiadója, bekebelezte a BIOWARE-t, abban nagyon nagy része volt a 2003-s KOTOR sikerének is. A B. ért az RPG-khez, többéves gyakorlatuk van benne és van pár sikeres címük...
    Az, hogy a single rész nagyon jól sikerült, a B. érdeme. Az, hogy a MMO, főként a multis része miatt - ami egyedül "indokolhatná" a MMO-sítását, az extraprofitszerzésen kívül... - , amit, ugye, nem a B., hanem más "stúdió" kreált...; tehát a tré/ebben a ormában fölösleges (RPG<->hack&slash ~Diablo módra; ehhez meg, mint az MMO-hoz is, mintha a Blizzard értene a legjobban... ;] ) multis rész miatt (miközben a ténylegesen fejlesztésre fordított költségének legalább 2x-se ment el a marketingre...), a kezdeti fellángolás után eléggé megfogyatkozott a játékosállomány (az időközben inaktívvá válókat is sokáig számolja a "statisztika", tehát a 10 millió erős túlzás, ha a mára már összevont szervereken is alig lézengenek; hol van már a 0,5-1 órás várakozás a belépéshez - ami ugyancsak elkedvetlenítő tényező egy játéknál...).
    Tehát, amihez a BIOWARE ért, az a legjobban sikerült része a játéknak és ez tartja még életben a franchise-t - multiban egymást gyepálni már a Jedi Knhigth-ban is lehetett, csak ezért nem kellett volna az MMO-s háttér...

    "Nézzük csak, vajon melyik hozott többet, a Warcraft 3, vagy a WoW? Ebből kiindulva melyikben van több potenciál, a TOR-ban vagy a KOTOR3-ban?"

    A szépen változó, de inkább csak hanyatló világunk, társadalmi berendezkedésünk hozadéka a gátlástalanul, egyre több profitra való törekvés - ami eléggé ártalmas dolog. Ezt lovagolta meg a Blizzard is a warcraft előfizetésessé tételével - még sokkal jobb (anyagi) körülmények között találva a társadalmat - és lett azóta is hőn áhított példaképévé a bevételhajhászoknak.
    A TOR-l az EA ezt a sikersztorit szerette volna lemásolni, nem titkoltan felülmúlni. Ennek érdekében mindent megtett: a rendszert lemásolta, egy sikeres single játékmenet áll a nem kevésbé sikeres story mögött, hatalmas felhajtást is csapott neki (had ámuljanak a muglik, mint beduin a mohamedán templomra -> miért is volt olyan sikeres az iszlám korai terjedése, az akkor épp sötétté váló középkorban...). Csak közben eltelt pár év, a társadalom szétesik és nem tud annyit sarcot/havidíjat fizetni, mint a boldog, WoW-s békeidőkben. A játék sem több annál, ha a külcsínt leszámítjuk.
    Így idő kérdése volt csupán a "bukás" - nagyon a nettop-os/tablet-es "sikersztorira" hajaz a története - ahogy egyre több mindené - : hatalmas hype, iszonyatos lelkesedés, majd gyors hanyatlás. Ettől még maradhat a színen, szolid profittermelőként, mint SW:G 2.

    Többen voltunk azon a véleményen, hogy dobozos formában, multi-ra lehetőséget adó, single játékmenettel, 1x kifizetnénk érte az árát, de havisarcért már felejtőssé válik - + az internet megkötés single játékmenethez is, brrr.
    Szerintem ezen egyének - még ha a kezdetekkor ki is próbálták, majd ott hagyták a "setét" oldalt - mára többen lennének, mint a mostani felhasználók....
    KOTOR 3-ként, a TOR-hoz képest kevesebb fejlesztési költség, jóval kevesebb marketingköltség merült volna fel. Ha szemléltetni kellene a különbségeket: legalább fél, de inkább 3/4 évig hű és tényleges előfizetőnek kéne lennie a játékosnak, hogy az MMO többet hozzon a konyhára - ehhez eléggé kevesen vannak most az aktív játékosok, szerintem. A kezdeti hype-l tényleg kerestek - az első félévben - , de most már jóval kisebb a haszonkulcs rajta (a full-on-line dolgok(hw-sw) support-ja is sokba kerül, ha alig használják azokat, akkor is,,,).
    Mennyi KOTOR I-II-t értékesíthetnek még ma is, még ha töredék áron is - és ezzel mennyi folyamatos költsége merült fel a kiadónak? Ha nem kíván a Diablo-nak konkurenciát állítani, azaz valóban az RPG elemek vannak többségben benne, mint a h&s - márpedig emiatt dicsérik, egyöntetűen - , akkor nagyon valószínű, hogy 3. részként, még évek múlva is nagyobb tábora lenne a játéknak, mint most az MMO-nak...

    Ha pedig anyagi sikerként kellene értékrendet felállítani (bevétel/belefeccölt pénz aránya), akkor manapság azok a casual játékok a nyerők ebben, amiket pár hét alatt összedob 2-3 ember, majd pár dollárért kirakja azokat az internetre.
    Az MMO-s irányba meginduló "extra pénzbehajtás a játékosoktól" ide juttatta a számítógépes játékok piacát...

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

Új hozzászólás Aktív témák