Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    válasz Angel1981 #15 üzenetére

    "Mondjuk a jól optimalizált programokra csúnyán néznek a chipgyártók..."

    Au. Ez most konkrétan fájt. Bár nem lengett ki a sarcasm-detectorom, remélem ez most inkább lokális eszközhiba. :K

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • somogyib

    őstag

    válasz Angel1981 #28 üzenetére

    Régen azért kellett kreatívnak lenni, hogy beleférj 64k-ba. Most már kit érdekel, foglalhat egy oprendszer akár 10GB-ot is, van vas bőven. (de 10 év múlva 48 mag az akkor is sok)

  • opr

    veterán

    válasz Angel1981 #28 üzenetére

    Az a rész, ahol arról beszélsz, hogy a chipgyártók mennyire ellenzik a jól megírt (optimalizált) programokat.

    Egyébként, a c64-es korszakkal ellentétben ma már rengeteg plusz dolog van, ami ígyis-úgyis viszi a teljesítményt. Pl. kapásból lekezelni egy okostelefonban a kismillió event-et professzionális szinten brutálisan sok idő/energia minden téren.
    Nehezíti az optimalizálást a sok SoC-gyártó is (pl. amit mi csináltunk, ott a kód~10%-a arról szól, hogy menjen el samsung SoC-n is. Ezeket kapásból vizsgálni kell, ez helyet, számítási kapacitást, memóriát stb igényel).

    Amit mondani szeretnék: nyilván sok az olyan programozó, aki gányol. Nyilván ennek több oka is van (a leggyakoribb az, amikor a fejlesztés közben változik a specifikáció az idióta managerek miatt. Közvetlenül ezután a hülyén kiosztott határidők vannak, ami miatt nem alaposan dolgoznak, hanem mindegy, csak legyen kész alapon. Velem is volt már ilyen, nem is egyszer. :( )
    De! És itt a lényeg: A megváltozott környezet, illetve elvárások miatt nem is tudsz olyan szinten optimalizált programot írni, mint mondjuk a C64 érában.
    A másik: az optimalizálás nem úgy történik, hogy azt mondjuk, hogy optimalizálunk, és bumm, minden jobb lesz, kevesebb helyet foglal és egy mosógépen is gyorsan fut.

    Pár példa: Ha tartod magad egy adott minőséghez, akkor a következő lehetőségeid vannak (sarkosítok, de a lényeg triviális lesz):
    - memóriára optimalizálok, azon belül arra, hogy keveset egy a program. Ebben az esetben, ha tartom a minőséget valószínű több lesz az IO, növeli a fogyasztást, lassít mindent, élményt rontja (pályák közti loading screen egy jó példa).
    - méretre optimalizálok (valszeg tömörítek, az megint számítási kapacitást vesz el, nem is keveset)
    - cpu-ra optimalizálok (ezt _csak_ úgy teheted meg, ha valamit kiiktatsz. Jó példa erre a fixre bedrótozott funkciók, amik lekérik a készüléktől az adatokat, és az alapján a fixen beépített funkciók mennek csak. Hátránya, hogy ronda lesz a kód, karbantartani egy rémálom, ráadásul minden új eszközre egy részét újra kell írni)
    - stb

    És akkor még nem említettem meg az API-kat, amiknek a nótáját abu eleget fújja, én most itt kihagynám ha nem gond :DDD

    Érted, mire próbálok kilyukadni? Ha egy adott telefon lenne a piacon, mondjuk két-három évig, akkor, mint a konzoloknál is, szépen lassan megtanulnának rá fejleszteni, és egyre sezbb/jobb programok jönnének ki rá. Így viszont egyszerűen lehetetlen olyan minőségű programokat gyártani, amit az öreg motoros userek elvárnak.

    A chipgyártók érdeke pont az lenne, hogy legyen minél több, szebb, jobb alkalmazás, ami direkt az Ő chipjükre lett optimalizálva (tegra zone pl), ami nem kicsi marketingértékkel bír. Lehet mutogatni, hogy bibibí, a miénk ilyet is tud :P.

    Sorry, hosszú is lett, kicsit zavaros is lett, nagyon fáradt vagyok már :B.

    Azért remélem a lényeg átjött :R

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

Új hozzászólás Aktív témák