Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Televan74

    nagyúr

    válasz Rossi #1 üzenetére

    Lassan már meg kell szoknunk.Úgy kell várni egy játékot,hogy a bejelentési dátum az kamu.Jobb esetben +1-2 hónap.Ahhoz képest ez a +2 hét nem is sok. :)

    Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Rossi #1 üzenetére

    Nos ez egy kicsit bonyolultabb, mint ahogy te elképzeled.... ugyanis vannak a fejlesztők, akikre szarnak és vannak a vezetők, tőkések, stb. akiknek konkrét elvárásaik vannak. Persze időre. Azaz ha ők azt mondják, hogy de bizony kiadod 2017 Q1-ben, mert nekem 2017 Q3-ban kell a profit amit ebből nyerek (mert pl. beakarok fektetni másba, stb), akkor bizony azt a dátumot fogják megadni... aztán ahogy telik az idő, úgy puhítják a fejlesztők a projekt vezetőket, hogy uhh basszus ha így kiadjuk akkor nem lesz meg a profit és akkor kb. mindenki lefejeznek.... és ekkor eltolják a dátumot egy kicsivel.... de ezt egy min. 4 órás üvöltős meeting előzi meg általában.

    A másik véglet amikor kiadják félkészen, aztán jönnek a day1 patchek. Viszont ekkor a profit nagysága rizikós lesz, azaz ez a kockázatosabb út. (lásd. Batman Arkham Knight -- kiadták szar pc porttal, szar is volt, sok negatív kritikát kapott, visszaestek az eladások, sőt volt ahol vissza is hívták a terméket... sejted, hogy az előre kalkulált profitból mennyi lett a végére)

    [ Szerkesztve ]

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Rossi #12 üzenetére

    Nem egészen érted még a lényegét szerintem. A lényeg a pénz továbbra is. Pontosabban a profit (minél kevesebb idő alatt persze). Mindig az a vége. :)

    A tőkések (vagy hívd ahogy akarod őket) nem hülyék (ha azok lennének, nem lenne mit befektetniük). Ők is tudják ha a játék félkész, akkor negatív kritikákat kap, azaz esik az eladás, tehát kevés profit lesz. (nyilván ezt szeretnék elkerülni).
    Viszont egy jó, tartalmas és részletes játékot akár több évig is hegeszthetnek a fejlesztők, mert hidd el, bugok és egyéb dolgok, amiket javítani kell, mindig lesznek.

    A fejlesztők célja, hogy jó terméket (jelen esetben játékot) adjanak ki a kezük közül, hisz ez a munkájuk, ez a szenvedélyük stb...ezért ők akár évekig is tökéletesítgetnék a játékot... viszont a "tőkések" ezt leszarják, nekik csak a profit kell - ráadásul minél hamarabb persze.
    Tekintettel arra, hogy a vezetőknél + tőkések/befektetők/stb. van a 2 legfontosabb dolog: a pénz és a hatalom, ezért ők mondják meg végső soron mikor kerül ki a termék (játék) - a fejlesztőknek ebbe kevés beleszólásuk van, pedig igazán ők látnak rá a dolgokra.

    Ha a projekt vezetőket meggyőzik a fejlesztők, hogy valóban "kell még kis idő" (ez kb. azt jelenti virágnyelven, hogy a játék még totál bughalmaz és leszedik a fejüket a gamerek ha így kiadják) akkor ők megpróbálnak szót érteni a tőkésekkel/befektetőkkel/stb.. ami aztán vagy sikerül vagy nem.
    Ha nem akkor jön a day1 patch story, ha sikerül, akkor ~félév csúszás a megjelenést illetően.

    Az általad említett cég, Blizzard, azaz Blizzard Entertainment cég(csoport) hozzáállása azért lazább, mert.... megtehetik már. :DDD ÉS valószínűleg a befektetőik is elég gazdagok (továbbra is :D ), így ők is lazábban állnak hozzá, illetve a korábbi sikereket látva jobban bíznak a fejlesztőkben, hogy jó terméket (játékot) szállítanak le = magas profithozam lesz, tehát magyarul: relax, dőlni fog a lé. :)
    (szakmaibban: ismert cég, bejáratott fejlesztői csapat, köztudatban lévő márka-név = kisebb a kockázat)

    Kicsit más téma, de idekapcsolódik ha már szóba hoztad: a túldolgoztatás sosem jó (legyen az rövid vagy hosszútávon), most már egyre több felvilágosodott cégvezető/projekt vezető tudja ezt szerencsére... (egyre több értekezés van erről, ha érdekel utána olvashatsz, de röviden: legtöbb esetben - bizonyítottan - negatív eredménye van).
    Amúgyis bonyolult dolog ez a "na akkor most 2 hét alatt lefejlesztetek a fél stábbal (mivel a másik felét már kirúgtam időközben) amit 6 hét alatt kellene" dolog, ugyanis megvannak a túldolgoztatás szabályai is azért (valamennyire), legalábbis külföldön még úgy ahogy figyelembe is veszik ezeket (jó, nyilván sok helyen nem,... de általánosságba véve egy masszív per vagy egy sima fuck-you sztrájk senkinek nem hiányzik, főleg termék megjelenés előtt pár hónappal ugye).. Meg ha tegyük fel, belemenne a fejlesztői gárda (úgyse fog), akkor is a "lehetetlent" lehetetlen megcsinálni.
    Tehát "nagyon" túldolgoztatni nem tudják az embereket, mert annak sosem lesz jó vége, így marad a csúszás és az ordibálás a tőkésekkel, aztán idővel belenyugszanak... (aztán legközelebb már máshova fektetnek be... ;) )
    Vagy kiadják "egésznek" címezve félkészen a terméket és patchelik folyamatosan. :DDD

    Azaz a lényeg az egészből az, hogy az okos (és gazdag) tőkést meg lehet győzni, hogy várjon még egy kicsit (félév csúszás). A nagyon kapzsit nem. :B (day1 patch story)

    Legalábbis én így látom és amit gazdaságból tanultam ezt igazolja. Aztán persze lehet másképp van, meg itt-ott félrefogalmaztam, dehát hajnal1 van már :D

Új hozzászólás Aktív témák