Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Busterftw #32 üzenetére

    Az egész Stadiát sokan csak a gaminggel azonosítják, de valójában nem csak a gamingről van szó. XR feladatokat is ellát a kiépített hardver.
    Két nagy projektet futtat a Google vele. Az egyik az Immersive Stream for Games. Ezen futott maga a Stadia, de ezt már eladják a telco cégeknek. Az AT&T például ezen futtatja majd a saját gaming szolgáltatását, és most a preview szakaszban ingyen lehet játékokat futtatni rajta. Ez a Click-to-Play projekt. Egy csomó más telco cég ezt csinálja, és nyilván egyszerűbb bérelni a Google-től a hardvert, mint kiépíteni egy sajátot.

    Na most a Google az Immersive Stream for Games szoftveres hátterét nem szabványosra tervezve. Írtak egy rakás specifikus kiterjesztést, ami csak AMD GPU-kon megy, tehát örökre bezárták magukat az AMD-re, de az Immersive Stream for XR-nél okosabban voltak, és ott már szabványosra tervezték a szoftveres hátteret. Ezért jöhetnek az NVIDIA GPU-k is. Ezt megírtuk mi is: [link]

    Az Immersive Stream for XR az egy jóval nagyobb projekt, mert az már nem csak a játékokról szól. [link]

    Ez az, amit sokan nem értenek meg. A Stadia sosem csak a játékokról szólt, az egy új generációs reklámplatform is egyben, ami forradalmasítja a reklámozást. Képzeld el, hogy mielőtt megveszed az új BMW-det, a telefonodon lerakhatod a saját udvarodra, és körbejárhatod a teljes autót kiterjesztett valósággal. [link] - ez mind a Stadián működik.

    Az NVIDIA ide azért kell, mert az AMD szolgálja ki a Stadia nagy teljesítményű igényeit, amit ugye muszáj venni a játékok miatt, és ahogy fentebb írtam, a Google rendszere nem szabványos, tehát a Stadia portok, amiket a partnerek futtathatnak, meg se mozdulnak NVIDIA GPU-n. De a kiterjesztett valósághoz inkább kisebb teljesítményű rendszer kell, amit olcsóbban lehet bérelni, és ide jött az NVIDIA.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Busterftw #43 üzenetére

    Ez úgy helyes, hogy az Immersive Stream for Games csak az AMD GPU-s klasztereken tud futni, tehát aki ezt bérli ki a Google-től, az valóban az AMD GPU-khoz van kötve. Nyilván az AT&T is ezeken futtatja a Click-to-Play cuccát. De ez továbra sem jelenti azt, hogy nem lehet az NVIDIA GPU-kat használni, mert az Immersive Stream for XR esetében már lehet választani drágább, nagyobb teljesítményű AMD-s klasztert, és olcsóbb, de kisebb teljesítményű NVIDIA-s klasztert. Itt a megrendelő aszerint dönt majd, hogy milyen teljesítményigénye van a futtatni kívánt alkalmazásának. Nyilván, ha nem használná ki az AMD GPU-kat, akkor felesleges azok bérléséért többet fizetni a Google-nek.

    #45 twofatcat : Az új UI hasznosítható, hiszen az Immersive Stream for Games bérlői nyilván UI-t sem fognak tervezni, hanem használják azt, amit a Google ad.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • janeszgol

    félisten

    válasz Busterftw #96 üzenetére

    Volt saját fejlesztői csapat. De ez nem így működik. Egy fejlesztői csapattal semmire nem mész.

  • johnyblaze

    aktív tag

    válasz Busterftw #96 üzenetére

    persze ez tiszta sor.en azt beismerem hogy nem a legjobban alltak hozza magahoz a platformhoz nagyon nagy valtozasokra lett volna szukseg.mar csak ux szintjen is,nem is tudom valami egy ev telt el mire kaptunk egy kereso savot.ezt a reszet nem ertettem,szerintem ha tobb energiat fektettek volna a felhasznaloi elmenybe,ma is elne.hogy ezt miert nem tettek azt nemtudom,minden forrasuk megvolt hozza..

    "don't fulfill her desire, just up away and retire"

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Busterftw #54 üzenetére

    A Stadia szolgáltatás magán az Immersive Stream for Games technológián fut. Előbb volt ez, mert ez adta a Stadia szolgáltatás alapját. Enélkül nem működött volna a Stadia.

    A Google júniusban csak azt jelentette be, hogy Immersive Stream for Games technológia, amit a Stadia futtatására fejlesztettek, már licencelhető.

    Az NVIDIA az Immersive Stream for XR technológiával jöt képbe, mert azt szabványosra tervezték, tanulva abból, hogy az Immersive Stream for Games nem volt szabványos, és azzal a Google örökre bezárta magát AMD-re. Ezt nem akarták a többi technológiával, így okosabban tervezték meg. Ettől még az Immersive Stream for Games technológiát licencelők csak AMD GPU-t tudnak használni, mert az alapjaiban van ehhez kötve.

    A Stadia az a Google saját szolgáltatása volt, amit lelőnek, de ettől a hardver nem szűnik meg. Ha leépítenék azt, akkor nem tudnák kiszolgálni a licencelőket, akik amúgy fizetős partnerek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Busterftw #106 üzenetére

    Maximum te idén hallottál róla, de ahogy a korábbi hsz-edben helyesen idézted a Google-t:

    "Immersive Stream for Games, Google’s cloud gaming technology, powers both our Stadia gaming platform and publishers’ ability to deliver games directly to their players."

    Tehát az Immersive Stream for Games az a cloud technológia, amin fut a Stadia. Ha csak idén jelent meg, akkor hogyan tudott a Stadia 2019-ben futni rajta? :)
    Olyan nincs, hogy B2B változat. Csak Immersive Stream for Games van, és aki ezt licenceli ugyanúgy AMD-hez láncolja magát, mert a problémát az okozza, hogy a Google által fejlesztett összes SDK, fejlesztői háttér, programkód AMD specifikus rendszerhívásokat használ Linuxon. Ezért is volt ez probléma, mert nem pusztán Linuxot és Vulkan API-t használt a Stadia technológiája, az Immersive Stream for Games, hanem speciális Linux kernelt, és ahhoz írt nem szabványos kiterjesztéseket. Az egész swap chain egy zárt AMD-s kód, amit ugyan ki lehet cserélni, de az összes Stadiára portolt játék működésképtelen lesz, ami meg baj, mert a Google ügyfelei pont ezekért licencelik a technológiát.

    Ezen az NVIDIA nem tud működni, mert nem AMD GPU-kat szállít az NVIDIA a Google-nek.

    Amin az NVIDIA tud működni az az Immersive Stream for XR. Ezt a technológiát a Google szabványosra tervezte, tehát a programokból is lehet rá szabványosat írni, ami tud futni NVIDIA hardveren. Persze futhat AMD GPU-n is, a lényeg az volt, hogy ne zárja be magát a Google ugyanúgy, mint az Immersive Stream for Games technológiával, amivel még a licencelők is be vannak zárva, és ez most már örökké így marad. Nem tudnak mit kezdeni vele, mert mindent újraírni az elejéről drágább lenne, mint AMD GPU-kat venni a működtetéséhez.

    Én azt állítottam, hogy a Google cloud szolgáltatásai alatt már lehet NVIDIA GPU is. Lásd Immersive Stream for XR. Immersive Stream for Games alatt nem lehet, fentebb leírtam, hogy miért.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • johnyblaze

    aktív tag

    válasz Busterftw #105 üzenetére

    pelda volt.min IS kellett volna meg javitani.az en szememet pl zavarta a puritansaga.illetve kereso motor sem volt benne sokaig,ami eleg fontos en ugy gondolom.plane ha percekig kell gorgetni hogy megtalald amit keresel.
    gyerekek elkommunikalunk egymas mellett.szerintem aki elofizeto,user volt stadian az pontosan tudta mibe vagott bele.

    "don't fulfill her desire, just up away and retire"

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Busterftw #108 üzenetére

    A Stadia az Immersive Stream for Games technológián futott, az Immersive Stream for Games pedig AMD GPU-kon fut.

    Nem jött ilyen hír. Az NVIDIA az Immersive Stream for XR technológiára jött. De ez nem a játék. Az Immersive Stream for Games nem tud NVIDIA GPU-kon futni, mert nincsenek meg az AMD specifikus kiterjesztések, amin működik.

    A Stadia fut az Immersive Stream for Games technológián. Ez volt előbb, és utána lett Stadia. Fordítva nem működne, mert nem tudott volna min futni a Google szolgáltatása. Idén ez csak licencelhetővé vált, de maga a technológia már kész volt 2019-ben is.

    Az Immersive Stream for Games technológia AMD GPU-kra van építve. Specifikusan az AMD hardvereire van megírva. Ez nem fog megváltozni, mert túl drága lenne, és ezt írtam korábban is. Az Immersive Stream for XR technológia az, ami szabványos, és az NVIDIA GPU-it is támogatja.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Raymond

    félisten

    válasz Busterftw #112 üzenetére

    Itt a Google felhős játékszolgáltatása!

    Írta: Abu85 Forrás: PROHARDVER!

    "A Google még az előző év októverében jelentett be a Project Streamet, amely lényegében a cég felhős játékszolgáltatásának tesztje volt. Ez időközben lezárult, és az eredmények kedvezőek voltak, most pedig a vállalat bejelentette a végleges megoldást, amely a Stadia nevet viseli."

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Busterftw #112 üzenetére

    Az Immersive Stream for Games csak AMD GPU-n futhat, míg az Immersive Stream for XR támogat AMD és NVIDIA GPU-kat is. Ezt nem tudom egyszerűbben leírni. :))
    Maga a cloud projekt az nyilván egy kevert megoldás, mert az egyik háttértechnológia szabványos.

    A Project Stream volt a projektnév még megjelenés előtt. Aztán abból készült el a technológia, aminek a neve Immersive Stream for Games volt, és arra épült a Google specifikus szolgáltatása, ami maga a Stadia.

    A B2B igazából csak annyi, hogy az Immersive Stream for Games technológia licencelhetővé vált, és mellé érkezett meg hasonló alapokkal az Immersive Stream for XR, amely eleve licencelhetőként kezdett. És akkor még egyszer hátha nem világos még mindig: az Immersive Stream for Games csak AMD GPU-n futhat, míg az Immersive Stream for XR támogat AMD és NVIDIA GPU-kat is.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák