Új hozzászólás Aktív témák

  • mikk2000

    őstag

    Ez az üzleti modell eredendően a "free-to-play" játékok sajátja, hiszen egy ingyenes program fejlesztői csak akkor maradnak talpon, ha a játékosokat kis összegű vásárlásokra buzdítják. Sok kicsi sokra megy alapon (illetve sok felhasználóra vetítve) ez nagyon sok bevételt generál, esetenként többet is, mintha a játék teljes áron került volna forgalomba.

    Ez nagyon igaz. Az "ingyenes online játékok" sokkal több pénzt húzhatnak ki az ember zsebéből mint az offline dobozos változatok. Másrészt meg ott van a "mindent ingyen" elmebaj, amiben sokan szenvednek, és hangosan hisztiznek ha valamiért fizetni kéne. Csakhogy egy játék fejlesztése roppant költséges, online játék esetén folyamatos felügyelet kell, hiba esetén gyors javítási reakció (állandóan rendelkezésre álló fejlesztő brigád), élő support, sávszélesség, szerverek... ezek nincsenek ingyen. Persze néhány játék átesik a ló túloldalára, egyszer kipróbáltam egy szintén ingyenesnek hirdetett online játékot, és az egyik feladat gyanúsnak tűnt, kiszámoltam, hogy annak az egy feladatnak a teljesítése (a kb. 100-ból) több százezer forintba került volna. Egy másik meg menet közben(!!!) irreálisan megdrágította a legfontosabb szolgáltatás árát, meg is lett az eredménye...

Új hozzászólás Aktív témák