Új hozzászólás Aktív témák
-
Konkrétan most nem néztem minden esetben, bár tervben volt/van, hogy egy kicsit összeszedettebb irományban erre is kitérek.
De nyilván ez függ a játéktól, a játékban lévő helyszíntől, a hardvertől, sőt, a felbontás sem mindegy.Shadow of the Tomb Raider esetében, az egyik erdős, növényzettel teli résznél (itt talán a legjobban erőforrásigényes az RT) például 50% körüli lassulás figyelhető meg, natív 3440x1440-es felbontáson. DLSS Quality mellett viszont már csak 39% volt a különbség.
Spider-Man Remastered esetében, forgalmasabb útszakaszon, natív felbontáson kb. 38% volt a lassulás.Ez alapvetően nagy difi, bár játékonként tényleg nagyon változó tud lenni, de ezen játékok esetében, egy 4080 mellett, RT nélkül annyira magas FPS-em van, hogy nem igazán foglalkoztat.
ergoGnomik: Ezzel a gondolatmenettel már évekkel ezelőtt megállt volna a grafikai fejlődés.
Miért kellene a grafikának hatással lennie a játékmenetre? Számomra aztán tényleg nem a grafika az első, sőt. De ha élvezetes egy játék, és mellette még a grafikában is gyönyörködhetek, az már csak hab a tortán.
A kettő nem zárja ki egymást.Ghoosty: Vicces ez egyébként, mert a legtöbb esetben objektíven jobb az RT, realisztikusabb. Ez viszont nem feltétlen jelenti azt, hogy mindenki a realisztikusabb képet fogja preferálni.
nemlehet: Real-time/mozgóképen szerintem is sokkal jobban átjön a különbség, a javulás, olykor teljesen más atmoszférát tud teremteni egy-egy játéknak az RT. Tomb Raider esetében is szerintem sokkal meggyőzőbbre sikeredett a GIF, mint egy sima screenshot, de pl. a Cyberpunk is szvsz kifejezetten ilyen eset, egy screenshot nem feltétlen adja át mekkora is a különbség.
Szó se róla, még mindig iszonyatosan nagy a perf loss, messze vagyunk még azért attól, hogy egy mainstream user is kényelmesen használhassa ezeket a fícsöröket, ezt nem is firtatom. Én egy 4080 mellett, 3440x1440-es felbontáson, legtöbb cím esetében már elég magabiztosan be merem kapcsolni az RT-t, de sokszor még ilyen kártyával is szükségem van olyan okosságokra, mint a DLSS vagy Frame Gen. Habár előbbivel semmi gondom, ezen a felbontáson egy Quality DLSS-t általában meg sem tudok különböztetni a natív képtől, sőt, van, hogy még jobb is, mint egy gyenge TAA implementáció.
Frame Gen-t viszont tényleg csak ilyen vészmegoldásnak látom, eddig két játékban használtam, ott igazából elfogadhatóan működött, de nem látok benne nagy fantáziát.futo001: Megértem ezt az álláspontot is, pl. egy multiplayer játék esetében sosem kapcsolnám be az RT-t, ott végképp nem érdekel engem sem. Singleplayer játékoknál viszont minden esetben használom, mert habár lehet, hogy alapból pörgős a játékmenete ezeknek is, és a nagy action közben nem erre fogok fókuszálni, de a nyugisabb pillanatokban én speciel imádok csak járkálni és nézelődni, elmélyülni kicsit a játék világában, ilyenkor sokat tud dobni a hangulaton a pofásabb grafika.
-
FLATRONW
őstag
A játékonkénti teljesítmény résznél zárójelben megtalálható, hogy mennyivel lasabbak RT-vel a GPU-k.
Nekem főleg a tükrözōdés az ami nagyon tetszik az RT-ben. A zavaros SSR-hoz képest óriási a különbség. Nemcsak abban, hogy élesebb, pontosabb tükröződést ad, hanem az is, hogy a képernyőn kívüli dolgoknak is megmarad a tükörképe (nem véletlenül az a neve az SSR-nak ami).
A megvilágításban is nagyon tetszik az RT-s megoldás, pl. ahogy az egyes megtörő fények megszinezik a környezetet, stb.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen