Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    Akkor lesz értelme igazán ha hozza azt amit ígértek vele, mégpedig, hogy a programozó dolgát egyszerűsíti és nem kell párhuzamosan 2 futószalagot gyártani amíg a régi vektor/raszterizációs futószalagokat is be kell építeni... De ehhez a jelenlegi kártyák mind(!) kevesek. Maximum hibrid futószalagot lehet csinálni még, de addig max játékszer.

    Látványban javít? Lehet, de közel se annyit amit tudna... Most még ez csak extra feature, nem követelmény, ahhoz kevés a teljesítmény.

    Persze várom, hogy jőjjenek majd azon játékok ahol csak RT futószag lesz, de az még jó pár kártya generáció lesz, hacsak nem változtatnak erősen a kártyák felépítésén, de ki építene olyan kártyát ami nem kompatibilis a régi vektor/raszterizáció alapú grafikával???...

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Chiller #29 üzenetére

    Bár a marketing azt sugalja, de az RT továbbra se arról szól, hogy "hú de szép lesz", hanem a programozóknak teszi könnyebbe ezen "színt" elérését. Korábban ezeket különböző trükkökkel lehetett elérni, eléggé sok utómunkával, RT futószalaggal ehhez képest megadod a fényforás kiinduló értékét és kb ennyi... a gond, hogy egy hardver se képes csak RT-re a jelenlegi grafikai színvonalon, az összes amit látunk egyfajta "hibrid" RT-Rasterizációs futószalag.. ahol az RT-t leginkább csak effektekhez használják.

    A mostani kártyák célja is inkább csak "tapasztalat gyűjtés" és "driver szintű fejlődés" mint tényleges céljuk, hogy jók legyenek RT-ben... Emiatt bőven jók az AMD féle kártyák is... (az összes kártya alkalmatlan valódi eredményre).
    Egy teljesen más belső felépítésű kártya kell majd valódi RT-hez ... a gond, ki lépi meg ez előbb? ... mert azon kártya visszafelé nem vagy nagyon gyengén lenne csak kompatibilis..

    Ennek az alternatív fejlődési lehetősége, hogy 2 féle egység is kerül a kártyába... cserébe hatalmas lesz a GPU chip és jó drága a kártya (mint látjuk), és még így is "nem fér bele" kellően nagy egység. De amíg nem jönnek játékok kizárólagos RT futószalaggal (szerintem olyan ez kicsit mint a VHS kazetták .. mindenki tudta, a BETA jobb, de a másik olcsóbb volt és később már mindenkinek az volt)...

    A minőség meg.. amikor a Blu-ray/HDDVD megjelent... valahogy az összes új megjelenésű DVD film minősége leromlott, hogy jobban eladja az "új technológiát" ... kicsit ilyen lehet ez a mipmap (tükröződés) textúrákkal is.

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Dr. Romano #33 üzenetére

    Sok a gond, hogy RT jó használatához vagy a meglevő motor alapos módosítása kellene, anno DX12 is marketing név volt inkább mert mondjuk 1-2 effektet tudott abból a készletből támogatni (de lényegében DX11 sőt, néha DX10 volt az alap), de ha a teljes futószalag DX12-vel készült, akkor ténylegesen gyorsabb lehetett az adott játék, és a többmagú CPU-kat is jobban kitudta használni onnantól.
    Az RT támogatása is ilyen, ha nem extra effektként hanem "core" funktióként használnák, teljesen más logika kellhet a motorhoz.. Ekkor biztos, hogy a meglevő kártyákkal is jelentős többletet lehetne kivenni, de még mindig nem lenne ott a minőség mint ha vegyesen raszterizáltan használnák...
    persze, utóbbit lehetne nem kicsit jobban sok stúdió részéről.. de lehet ehhez az kellene, hogy többségiben legyenek a piacon az RT képes kártyák a vevőkörben.

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz PuMbA #35 üzenetére

    Igen, nem mentem ebbe bele, de hallottam erről, még ha az említett játékok nem az "én műfajom"-ba tartoznak is :) valami már elkezdődött, a mérték viszont még kérdéses nekem.
    point-on-click, rts, néha egy kis fps amiket szeretek.. utóbbiből a megyek-lövök mindent ami mozog, serious sam/quake féle (valamennyi eléggé "halott" az AAA címek esetében mint műfaj egy 10-15 éve :( , néha egy-két dolgot felrakok, de esetek többségében már az "indie" studiók minősége is "kielégít" engem látványvilágra).

    Szuper OFF:
    Persze tehermentesítésre van még nekünk a DLSS/FSR.. jó cuccok, majd az lesz velük a nagy dobás, ha dinamikusan tudják állítani magukat rendelésen belül, dolgoznak rajta, a "tréning" miatt NVIDIA előbb kész lehet, a lényeg ebből, hogy egy-egy jelenetben súlyozzák a tartalmat "háttér"/"tartalom" elemekre, és különböző felbontáson mehetnek majd, főleg ha gyors a mozgás a háttér csökkentéssével észrehevetettlenül lehet nyerni sok tempót/memória sávszélességet (utóbbi kulcskövetelménye az RT-nek is, a sok "vizsgálat" miatt). De ezekhez is új futószalag kell játékhoz (teljesen, más szinten kell beépíteni ezt).. van egy német ismerősöm (munkatársam) akinek van egy ismerőse (jól kezdődik) aki nvidiánál dolgozik egy ilyen projekten, a téma valahogy szóbajött és ezen ismerősöm mesélte nekem... egy olyan 2-3 hónapja, még úgy 2 év lehet amíg kész lehet az első olyan játék ami épít is erre (ha nem meszelik addig ezt a tervet mert még se jó a hatásfok).. bár sürgetik őket nvidiánál, hogy AMD is készül ilyennel, úgy gondolnám legalább Alfa szinten már működnie kell mostanára valamennyire.

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák