Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MongolZ

    addikt

    Tény, hogy főleg hétvégéken elég sok kezdő játékos van, viszont az esetek többségében lehet hozzájuk alkalmazkodni. Pl. ha nekiállunk egy jó pozíciót elfoglalni, viszont utánunk nem jön senki, inkább forduljunk vissza és engedjük át az ellenfélnek. Inkább foglaljanak el egy jó pozíciót, mint hogy pár tankot ilyen apróság miatt kilőjenek...
    Efficiency nem jó, mert alig veszi figyelembe, hogy ha alacsony szintű tankkal játszik az ember. WN6 sokkal jobb összehasonlításnak.

    #32 Raysen623: Ha jól emlékszem, akkor az E-100 alsó páncélja vékonyabb is és kisebb szöget is zár be a függőlegessel, innentől kezdve a normalizált páncélvastagság (nagyon leegyszerűsítve sin(beesési szög)*Lv) jóval kisebb. Ráadásul a lövedékek áthatolóképessége nem fix érték, hanem Gauss-eloszlás szerint változik (azaz pl. ha 250-et üt át, akkor átüthet 220-tól 280-ig, szerencse kérdése).

    Egyébként én meg JT-vel pattantam már le T-50-ről... ez van.

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz Godefroy #40 üzenetére

    Ez egy játék. A tankok annyra hasonlítanak a valóságbeliekhez, amennyire csak lehet. Eléggé jól ki vannak egyensúlyozva, mindegyik oldalon található néhány olyan tank, amellyel nagyon jó nyerési arány hozható. "Természetesen" a szovjet oldalon több (lásd KV-1S). Miért lenne jó, hogyha csak történelmi tankok lennének? Érdekes lenne a játék, ha 1 Tigrisre 6-7 Sherman jutna? Vagy 10-12 T-34-76? Vagy ha az összes torony a valóságnak megfelelő sebességgel fordulna körbe - kb. tized olyan gyorsan, mint a játékban? Marhára nem. Ennek a játéknak nincs konkurenciája, annyira jó a fizikája és az egyensúlya, akárki akármit is mond.

    Sajnálom, hogyha felső tiereknél csak prémiummal megy. Nekem sosem volt prémiumom, ezért tier 10 tankot nem vettem, mert nehéz fenntartani, de a több, mint 2e JT-s meccsemből 57% nyert.

    Tényleg nem akarok senkit megsérteni, de ha 50% alatti nyerési aránnyal rendelkeztek, kicsit gondolkozzatok el. Ez a játék - mint mindegyik - nem mehet mindenkinek jól. Nem szégyen: tessék kérdezni és tanulni a tapasztaltabb játékosoktól.

    #56: CounterBoci: Valamit nagyon benéztél...

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz #65675776 #58 üzenetére

    Olyan dolgokat vársz a WoT-tól, amik más stílusoknál még annyira sincsenek meg. Hol van most egy olyan FPS, amely nézi, hogy hol találtak el, mid sérült, hogy befolyásolja a célzást, nem tudod magad gyógyítani, stb? Pedig gyanítom, a valóságban több ember sérült meg, mint ahány emer tankot vezetett, mégsem reklamál senki, hogy 20 méterről leugorva lemegy 40 hp és szaladunk tovább... Pedig az első FPS óta eltelt már 20 év.

    Ez egy arcade játék, mi sem bizonyítja jobban, hogy az ellenségeket jó vastag piros kontúr jelöli a célkeresztben? De ez az összes játékra igaz. Létezik olyan, aminek sok köze van a valósághoz?!

    Godefroy: "Mibol gondolod hogy a nyerési aránynak valami köze vana játékoshoz?"
    Ha ez a kérdés benned felmerül, nem is értem, hogy miért játszol. Tudsz ennél objektívebb mérőszámot? Ez kb. olyan, mint hogy nem a háború megnyerése mutatja meg, hogy milyen hadsereg milyen jó.

    "berak egy csapatba ahol humoros gyerekek egymást lövik és máris -4 en állunk csata ég el sem kezdödött."
    Ez mondjuk 100-ból hány meccs? 1? Más játékoknál nincs ilyen, hogy pl. szándékosan akadályoznak? Lassan a CS összes szerveréről kivették a csapatsebzést, nem véletlenül.

    "Az hogy neked nem tetszene a történelmi realitás ám legyen, akkor sem kell azokat leszolni akik ezt szeretnék."
    Hogy csinálnád meg a történelmi realitást? Mondjuk a Tigris lerobbanna 10 km-enként és fél napot kellene várni a kijavításhoz? Vagy tényleg közel 1 perc lenne körbeforgatni a tornyot? Vagy mondjuk csak a periszkópon keresztül látnál minden irányba?
    10 különböző szint/tier van. Az ezekben az osztályokban lévő tankok többé-kevésbé egyformák. A valóságban nincs ilyen.

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz Tüzi #65 üzenetére

    "elvileg 70° felett a játék pattint."
    Ez így önmagában nem igaz. Egy egyszerű normalizálást hajt vége a program, a becsapódás szögét csökkenti kb. 5 fokkal. Tehát valójában 75 fok fölött pattan le.
    DE. Ha a lövedék kaliberje 3x akkora, mint az eltalált páncél névleges vastagsága, akkor nem érvényes a 70 fokos szabály.

    "a jgpze100 17 centis hajóágyújával oldalbaküldöd a T50-2 T5 light tankot, jön is az üzenet bőszen, hogy "we hit them hard""
    Nem hinném, hogy ilyen előfordulna. Az összes tank lánctalpa rendelkezik bizonyos hp-val, amit ha lesebzel, akkor leesik a lánctalp. Mint a valóságban, itt is előfordulhat olyan, hogy csak a lánctalp esik le, mivel egyébként nem hatolna át a töltény magán a tankon.

    #69 raff: A szakasszal valóban lehet növelni, de kizárólag azért, mert van melletted egy ember, aki segít. Szvsz a random meccsek nagyrészénél nem jelent különösebb előnyt (nekem 15e meccsből úgy 500 történt szakaszban, de szerintem sokat mondtam).

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz #65675776 #75 üzenetére

    A modern kori FPS-ekből indultam ki, de abszolút nem ez a lényeg.
    De kérdezem még egyszer: mit vársz egy arcade játéktól? Amikor "szimulátornak" csúfolt autóverseny játékok is olyan messze vannak a valóságtól, hogy kínlódás játszani velük? Kérdezem még egyszer: hogy lehetett volna megoldani, hogy valósághű legyen, de kiegyensúlyozott is? Királytigrisekkel KV-k ellen? Vagy inkább háború végére jellemző, gyenge ötvözetű, hegesztés után repedezett páncélzatú Királytigrisekkel játszanál?

    #82 remington2: Nem azt mondtam, hogy lepattanna, hanem hogy olyan szögbe lőné meg, hogy alapvetően is csak az egyik lánckereket találná el. Egy lövés egy tank? Senki sem játszana magasabb tierű tankokkal.

    #81 rudi: Inkább mondjuk úgy, hogy van, akinek prémium nélkül nem megy. Én még egy fillért sem költöttem rá, mégis tudok érvényesülni top tierben. De pl. van rengeteg hétvégi akció is, amikor rengeteg játékpénzt össze lehet hozni, csak tényleg áldozni kell rá időt (+50% bevétel egy bizonyos tankkal, amit féláron vehetsz meg, azaz amikor akció végén eladod (mindig féláron), semmit sem buksz). Vagy pl. most a hónap tankja a Jagdpanther, folyamatos +30% bevétellel. Minden hónapban van akció, hogy mely tankokat lehet olcsón megvenni és melyekkel lehet hatalmas profitokat összeszedni.

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz szbalogh #89 üzenetére

    Igen, az tényleg nagyon jó akció volt :) Alapvetően is szeretem azt a tankot, fel van extrázva rendesen, hozott is, nem is keveset...

  • MongolZ

    addikt

    válasz bertalanimre #93 üzenetére

    Igen, ez egy nagyon jó videó. Aki inkább a szárazabb adatokat szereti, annak itt van az elméleti összefoglaló: LINK

  • MongolZ

    addikt

    válasz pisti666 #96 üzenetére

    Nem írtam én sehol sem, hogy tökéletes a fizika. Annyit írtam, hogy igenis a valósághoz legalább hasonlóan van megcsinálva. De sokmindent továbbra is elhanyagol/pontatlanul megbecsül, pl. páncél homogenitás, többrétegű páncél esetén szögeltérés, becsapódási szög normalizációja, pontszerűen viselkednek a töltények, stb.
    A felderítés részével valóban van probléma, ezt csak tetézik az újabb perkek (+2 mp-ig látja a felderített ellenfelet a játékos), 50 m-en belül mindenkit látsz, 5-600 méterről a nyílt terepen nem látsz senkit, stb.
    Mint az összes hasonló jellegű játéknál, természetesen itt is beindult az acc-ok piaca. Ez is teljesen normális.
    Golddal együtt lehet élni, túl sok előnyt nem biztosít, főleg, amióta megveheted játékpénzért is.

    "régebben kliens által használt célkereszt és a server side célkereszt soha nem volt szinkronban szinte"
    Most sincs. Soha nem is lesz. Egyszerű az indok: ping.

    "sorolhatnám az unbalanced (általában orosz)Hk tömkelegeit."
    Egyik nap megnéztem az EU szerver statisztikáját, teljesen kiegyenlített a mezőny. Mindegyik nemezetnél vannak nagyon jó és nagyon rossz tankok. Kivéve a németeket. Amikor megemlítettem a fórumon, hogy a top100 tankból csak 3 (!!!) német (és nem prémium), akkor le lettem mínuszolva és nem kaptam választ. De azért mondok néhány nagyon jó német tankot: E-50M, Pz4 105mm-essel, StuG 3 105mm-essel (még játékpénzen vett gold tölténnyel is bőven profitál), Pz3, Pz2, Pz 1 C, Királytigris (talán legjobb alap tank), VK3601H (!), VK3001H, Porsche Tigris, Panther.

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz Stauffenberg #97 üzenetére

    Jól összefoglaltad a lényeget.
    Annyira jellemző, hogy vannak emberek, akik egyhelyben állnak és úgy próbálnak meg lőni a körülöttük lévő célpontokra, miközben a seggüket mutatják az ellenfél felé... a következő szint, amikor már azt magyarázzák, hogy a tank legerősebb részét, a frontját mutatta az ellenfélnek, mégis kilőtték. Jön a válasz: ha szögben állsz, akkor nagyobb eséllyel pattan le. Erre rávágják, hogy hülyeség, mert az eleje a legerősebb... Na, az ilyenekkel tényleg nem lehet mit kezdeni...

    #99 Stauffenberg: A felső tierek veszteségeit kompenzálni szokták a farmoló tankok. Amellett, hogy mókásak is szoktak lenni, még hozzák is a pénzt :)
    A gold tölténynek ott van a hátránya, hogy a lassabb, erősebben védett tankok (Maus, E-100, JagdpzE100, stb) gyakorlatilag kezdik értelmüket veszteni és feltörnek a gyors, nagy tűzerejű közepes tankok.

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz Stauffenberg #101 üzenetére

    Írtam a Tigris P-t is ;)

    StuG 3-mal kapcsolatban csak a tolatás sebességével van a bajom...

    Figyelembe kell venni azt is, hogy az, hogy egy tank nagy általánosságban jó nyerési aránnyal bír, nem jelenti azt, hogy másnak is menni fog. Nálam pl. a második szovjet TD vonal katasztrófális, de tudom is, hogy amiatt szenvedek, hogy gyakorlatilag "lefele" nem lehet célozni velük (konkrétan SU-101)...

  • MongolZ

    addikt

    válasz Bingisz #103 üzenetére

    Az orosz tankok nem túl erősek, inkább a németek szerepelnek rosszabbul...

  • MongolZ

    addikt

    válasz fsb1000 #110 üzenetére

    Viccelsz? A túlélési arányom 18%... ;)

    A nyerési arányok átlaga pontosan 50%, hiszen ugyanannyi az összes játékosra vetítve a nyert és a vesztett meccs :)

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz fsb1000 #114 üzenetére

    Inkább agresszív a stílusom, a 18% túlélési arány mellé 55%-os nyerési arány társul (ráadásul többségében német td-kkel, amivel - ahogy másokat néztem - nem könnyű...). Egyik legjobb szórakozásom volt GWPantherrel a városi harc :) Kár, hogy feljebb ezt már nem lehet csinálni.

    A 49%-ban igazad van, elfelejtettem a döntetleneket.

    A felsorolásból elfelejtettem a T82-t és a Marder II-t, persze mindenkettő még az előtt volt nagyon jó, mielőtt legyengítették őket. De még a SU-100 és a T-34 is nagyon jól játszható.

    De ami pl. nekem nem ment: M3 Lee, Hetzer, Pz3A, Pz3/4, SU-85, SU-101...

    Szerk: most néztem, rosszul emlékeztem, 26% a túlélési arányom, visszavonom.

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz kekegsm #119 üzenetére

    Ennél csak az a játékos jobb, amelyikről lerí, hogy tényleg nem tud játszani, kilövik, majd elkezdi szidni a csapattársakat... aztán megnézed a nyerési mutatóját: 46%... ami önmagában nem probléma, mindenkinek el kell kezdenie valahol, csak az ilyen ne ossza az észt. Kérdezzen, kérjen segítséget, nagyon sokan segítőkészek. Ha valamit nem tudok, a mai napig megkérdezem, nincs ebben semmi ciki.

  • MongolZ

    addikt

    válasz kekegsm #124 üzenetére

    Erre írtam a legelső hozzászólásomban, hogy sajnos(?) alkalmazkodni kell a többségben lévőkhöz. Hiába fontos a domb, amikor mindenki a másik oldalon van. Visszább kell húzódni, egyedül úgysem mész semmire. Az is valószínű, hogy megintcsak vesztettetek volna, de legalább nem 0:15 lett volna, hanem mondjuk 5:15. Az sem elhanyagolható szempont, hogy ha visszahúzódva felderítesz (miközben akár az artikat is lövik), több xp-t is kapsz. Ilyenkor inkább fel kell adni a fontos pozíciókat, minthogy értelmetlenül kilőjenek. Erre mondják azt, hogy ha egyedül vagy egy fontos pozícióban, gondolkozz el: az a pozíció tényleg annyira fontos? Felderítőként a legutolsó dolog az ellenséggel való tűzpárbaj.

  • MongolZ

    addikt

    válasz Stauffenberg #128 üzenetére

    Nekem egyszer volt egy olyan meccsem Pz4-el, hogy 9 tankot lőttem ki (szerencsém volt és be tudtam vágni az ellenség hátába), a csapattársaim összesen 1 tankot lőttek ki. 15:10.
    Pz3-al mindennapos eset, hogy kilövök 4-5 tankot és vesztünk, azt már megszoktam. Pedig nem hátul várok a lecsorgókra...

  • MongolZ

    addikt

    válasz DonP666 #144 üzenetére

    Én is használom az XVM-et, de megmondom őszintén csak arra, hogy az én csapatomban kinek van kiemelkedő nyerési aránya, ha lehet, akkor vele próbálok tartani, illetve, hogy az ellenségnél kinél van hasonlóan jó játékos és megpróbálom őt kiszedni. Az efficiencyt abszolút nem nézem (főleg, amióta az effi-m zuhan (1400=>1200), a WN6 meg szárnyal (1600=>2000)...)

    Egyébként meg a 14% csak valószínűség, ami annyit jelent, hogy 100 meccsből ~14 nyert, ami azt is jelenti, hogy 86 vesztett meccsen túl kell lennie 14 nyertnek is, na, most lehet, hogy te pont egy ilyet fogtál ki :) De én ezt sose néztem, az enyém ezt szerintem nem is tudja - nem is kerestem.

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz burny #148 üzenetére

    Kihagytad, hogy "siema", "jbg", "ahoj", "cz/sk" :)

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz Montim #165 üzenetére

    Sokszor előfordul, hogy a löveget találja el a töltény (meglepően sokszor...), ilyenkor megsérül a löveg és kész. Sebzést maga a tank nem kap. Hogy ez jó, vagy sem, döntsd el :)

    #169 vhw: Hogy-hogy nem, nagyon sok lengyel/szerb gyengébb képességű játékos van. A magyarázat egyszerű: nagyon sok lengyel játsza a WoT-ot. Átlagban nem hiszem, hogy rosszabbak, de kb. minden meccs azzal kezdődik, hogy "siema", vagy "kto pl", majd jellemzően ezek az emberek azok, akik valami nagy butaságot tesznek. Szerintem erre is egyszerű a magyarázat, amikor én elkezdtem játszani, én is minden játéknál köszöntem, aztán szép lassan meguntam... talán az első száznál volt ez. Úgyhogy ők egyszerűen csak kezdők.

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz #65675776 #209 üzenetére

    "Szép lett volna. Csak éppen egy lövésnél többet nem bírt volna, mert szétszakadt volna."

    Tudtommal ez a topik továbbra is a játékról szól.

    Jajj, ugyanmár, felejtsd már el ezt az összehasonlítást. Ez egy arcade játék. Jóhogy már nem azzal jösz, hogy miért nem kell újrakalibrálni a Tigris lövegét minden 10 km után. Vagy miért nem kell cserélni a löveget, miután üvegre edzette magát.

    Leírom sokadjára, amit úgy látszik abszolút nem tudsz felfogni: EZ EGY JÁTÉK. Amit arra találtak ki, hogy szórakoztasson. Ha minden úgy történne, mint a valóságban, akkor erdőben kempelő tankokat látnánk csak és 1 lövés után harcképtelenné vált harckocsikat. Marhára szórakoztató lenne...

    Az uránt tartalmazó töltényeket szinte kizárólag az iszonyatos sűrűségük miatt használják, gyújtóképességük jelentéktelen.

    A toronygyűrű eltorzítása jó kis móka lenne, ha megintcsak követnénk a valóságot, csak elakadt tornyú tankot látnánk...

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz pisti666 #213 üzenetére

    "1, Nem is Szimulátort várnák el ettől játéktól csak kicsit reálisabb hozzáállást a valósághoz."

    Akkor sokadjára kérdezem: mit változtatnátok rajta, ami nem rontaná az egyensúlyt és a játékmenetet?

    "2, "A CoD-ban vagy a Battlefieldben is valós eszközöket ábrázolnak, de azok karakterisztikája köszönő viszonyban sincs a valósággal." Bf sorozattal játszottam többet de kimerem jelenti maguk fegyverek próbálnak törekedni valósághoz pl nem láttam volna hogy NATO kaliber mondjuk 8.3-mas lenne vagy az ak-47 sorozat lövésnél 300-400 R/m-ig menne el vagy éppen mondjuk 7,62 helyett mondjuk 10,5 lenne.(természeten ezek is Csak játék kategóriába esnek valóságtól elég messze.)"

    Nem értem az összehasonlítást. WoT-ban látsz olyat, hogy egy 75-ös ágyú 88-as töltényt lő ki?

    "Sűrűség egy dolog"

    19t/m^3. Nem véletlenül használják ezt. Hiába okoz égést, hiába szabadulnak ki mérgező gázok.

    Jóhogy már azt nem kéritek számon a WoT-tól, hogy miért nincsen gyalogság, repülő egységek meg gyalogsági tüzérség, hiszen ezek a háború során több tankot semmisítettek meg, mint a tankok önmagukban.

    Már a 80-as években 7-10 perc átlagos élettartamot jósoltak a tankoknak, nem is értem, hogy mit vártok ilyen "elavult" technológiától...

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz pisti666 #221 üzenetére

    Leírom nagybetűvel: a WoT még nincs kész. 0.8.4-nél tart jelenleg. Azaz lesznek benne bőven javítások. A fizikán iszonyat sokat fejlesztettek.
    Célkereszt: a vertikális irányú célzást a program megoldja helyetted, pontosan a játék megkönnyítése miatt. Ezt egyébként én is kivenném belőle, de normál térképen abszolút lényegtelen, még 600m-nél is minimális különbség van.

    #219 pisti666: Mint ahogy már többen is leírták: a WoT nem II. vh-s játék. A képzeletbeli modulok (pl. Pz4 Schmalturmmal) azért kerültek bele a repertoárba, hogy ne legyen kb. 5 tank, amivel játszani lehessen. Azaz a játszhatóságot javítja.
    Egyébként az jobb lenne, hogy ha a különböző tankokba beépített ugyanolyan típusú ágyúk más-más tank esetében telejsen másképpen működnének? Ez miért lenne jobb?

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz szbalogh #229 üzenetére

    Ez tiszta sor, de nem értem, hogy ezzel mit szeretnél nekem mondani.

  • MongolZ

    addikt

    válasz fsb1000 #232 üzenetére

    Igen, nézd csak meg az EULA-ban. Nincs kész. Ha vettél 1 év prémiumot, majd egyik nap azt mondják, hogy bocis, vége, nincs többé WoT, nem tehetsz semmit. Le van írva.

  • MongolZ

    addikt

    válasz fsb1000 #251 üzenetére

    "WN may terminate this Agreement at any time for any reason or no reason."

    Ilyet más EULA-kban nem nagyon találsz. És ezzel szoktak is élni többek közt botoló játékosoknál. Hiába van prémiumod, hiába öltél bele több tízezer forintot, annyi. Nincs visszafizetés. Ha keresgélsz a neten, találsz is ilyet. Volt, aki bíróságig akart elmenni, de aztán belátta: értelmetlen pont az EULA miatt.
    Továbbá, ha jobban megnézed, még "Warranty" rész sincs.

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz fsb1000 #256 üzenetére

    Az, hogy egy 1-es verziószám alatti programot a WN "kész"-nek nyilvánít, csak a pénz miatt van. Béta alatt még ők sem merték ezt megkockáztatni. Azt sem írta senki, hogy most béta alatt játszunk, egyszerűen a program még nincs kész, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint magában a játékmenetben történt változások tömkelege, lásd fizika. De inkább nem ragozom tovább, szvsz abszolút részletkérdés.

  • MongolZ

    addikt

    válasz #65675776 #264 üzenetére

    ???

    "1. gyakorlatilag ingyen van, mivel a dúsítás mellékterméke."

    EZ a legnagyobb előnye. A gyújtóhatása egy kellemes mellékhatás. Nézd meg, hogy hogyan alakult az ötvözők ára az utóbbi 50 évben. Nem hinném, hogy találsz ilyet, de iszonyatosan növekednek. Nem véletlenül kerülik az iparban, amennyira csak lehet. (Főleg, amióta Kína megvette a Föld ércbányáinak kb. 99%-át - kis túlzással) Egy háborúban pedig az a cél, hogy minél többet, minél olcsóbban - legalábbis ez esetben.

    "Igen, a szovjetek. Ezért is volt többszörös mennyiségi fölényük. Mégis egyensúly volt, mert a nyugati hk-k meg jelentősen jobb túlélőképességgel rendelkeztek, és megfelelően támogatták is őket."

    Ez az a dolog, amit az iskolában oktatnak. A valóságban tényleg kevesebbet ér egy emberélet Oroszországban - ha szabad ezt így mondani -, viszont ez leginkább csak a 60-as évekig jellemző, de ha nagyon muszáj, ide sorolható a magyar csúcstechnikának számító T-72 is.

    "és megfelelően támogatták is őket."

    Erre tudsz példát mondani? Csak mert a 2. vh-n kívül gyakorlatilag nem volt közvetlen páncéloscsata a történelemben a szovjetek és akárki más között. Márpedig a 2. vh-ban az amerikaiak messze több tankot gyártottak (Sherman).

  • MongolZ

    addikt

    válasz szbalogh #271 üzenetére

    Nem mindegy, hogy a személyzet mennyire képzett, az meg főleg nem, hogy mennyire képes a légierő támogatni a tankokat.Ez a kettő - főleg a második - abszolút kényes volt a konfliktusban. Izrael megelőző csapásként megsemmisítette az Egyiptomi légierő nagyrészét, innentől kezdve eldőlt a háború.
    Azokból, amiket felsoroltál, nem vonható le semmi különleges következtetés.

  • MongolZ

    addikt

    válasz szbalogh #273 üzenetére

    ???

    A hatnapos háborúban az egyiptomi légierő az 1. napon gyakorlatilag megsemmisült. Innentől kezdve hiába volt a második legnagyobb tankcsata a kurszki csata után, az izraeli gépeknek könnyű célpontok voltak az egyiptomi tankok. Hol volt ez közvetlen tankcsata???

    Koreában hol votl közvetlen tankcsata szovjetek és amerikaiak között?
    800e kínai "önkéntes" vett részt a harcokban.

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz #65675776 #281 üzenetére

    "fsb1000: Az átütési jellemzők bizony színtiszta fizika. Elvégre a fizika egy alkalmazott részterületét, a célballisztikát kell(ene) modelleznie."

    Te tényleg nem ismered a WoT-ot. A "fizika" részen azt a részt értik/értjük, amikor végre alkalmazták a valósághoz közeli tankmozgásokat. Értsd: végre nem akadt meg a tank a szakadék szélén, hanem bele is esett. Ez nevetségesnek tűnhet, pedig tényleg így volt.

    A Jóm kippúri háborúban pedig az arabok egészen addig gyönyörű eredményeket értek el, amíg el nem kezdtek töketlenkedni és átmentek védekezésbe - gyakorlatilag nem tudtak mit kezdeni a hirtelen részleges győzelemmel. Ez után hatalmas segítség volt, hogy a szovjet légvédelmi rendszert igen hatásosan zavarni tudták (amerikai segítséggel), majd ismét fölénybe kerültek a levegőben, így a tankok ismét könnyű célpontokat jelentettek.

    "A szovjetek nem csak az eszközöket exportálták, hanem a bevetésűk és úgy általában az alkalmazásuk módját is." Ugye ezt Te sem gondolod komolyan, hogy ugyanannyit ér egy képzett vietnámi, mint egy képzett szovjet pilóta? A vietnámi háborúban hiába voltak képzettek a vietnámiak, néhány hónap alatt szép lassan elfogytak... Az amerikaiak könnyen pótolták a pilótákat, míg a vietnámiak kénytelenek voltak szovjet segítséget kérni. Valahol az interneten előfordul egy elemzés az F-86 vs MiG-21 ügyében, hogy hiába a MiG-21 minimális minőségi fölénye, a képzetlen vietnámi pilóták nem tudták használni őket. Amíg az évekig oktatott, sokat repült vietnámiak használták őket, meg is látszott az eredményeken.

    De egyébként iszonyatosan elkanyarodtunk a témától, aminek a lényege az lenne, hogy ez egy arcade játék, nem szimulátor. Elhiszem, hogy Te ezen kiakadsz, de gyakorlatilag olyan játékot nem lehetne mutatni, ami legalább követi a valóságot. Erre pont egy olyan játékra mondod, hogy kiábrándító, amelyik úttörő munkát végez, gyakorlatilag nincs konkurenciája.

  • MongolZ

    addikt

    válasz #65675776 #285 üzenetére

    Ennyi erővel mindenre rá lehetne húzni, hogy "ez a fizikához tartozik". A WoT esetében fizika = mozgás. Ez volt a legnagyobb újítás a legutóbbi időben. A különböző fegyverek viselkedése régóta nem változott. De egyébként a WoT mit kezdjen azzal, hogy volt egyszer a világtörténelemben olyan, hogy egy Párduc tornyát átlőtte egy T-34/76?

    Elcsesztem, valójában a koreai háborúra gondoltam és az F-86 / MiG-15-re.
    Az arányokkal nagyon vigyázni kell, ahány forrás, annyi adat. 10:1 arány iszonyatosan valószínűtlen - jellemzően amerikai adat.

    Jóm-kippur: végülis a háború elején Izrael csak a teljes harckocsi állományát vetette be Egyiptom ellen egy ellentámadás alkalmával... ami nem is sikerült.

    #286 fsb1000: Bocs daa-raa, de egyetértek fsb-vel.

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz #65675776 #288 üzenetére

    "fsb1000: Pl láttam T-34/76 által átlőtt Panther toronyhomlokot, miközben az F-34 még nulla méterről sem volt erre képes. Ugyan ebben a csatában a később alulmaradt Panther lövedéke 200m-ről lepattant a T-34 45mm-es teknőhomlokáról. Kicsit sem vicc..."

    Értem, akkor ezek szerint ez WoT-os élmény. T-34-re rá lehet szerelni az F-34-en felül a ZiS4-es ágyút is, pontosan úgy, ahogy a valóságban is történt. Most az, hogy hogyan sikerült átlőnie, nagyon jó kérdés, iszonyat szerencsés találatnak kelle lennie, mivel a ZiS4 játékbeli penetrációja 110 mm, a Schmaturm tornyának páncélja 120 mm. +/- 25% penetrációt kapnak az egyes lövések, azaz elméletben elérhető a 137.5 mm penetráció. A Schmalturm frontpáncélja, ha jól emlékszem 80 fokos szöget zár be a vízszintessel, tehát az normalizált páncélvastagság 120.5 mm (figyelembe véve az 5 fokos becsapódási eltérést, amely egyszerűsítést a játék alkalmaz). Ehhez jön továbbá, hogy a torony 100%, hogy nem pontosan a céllal szembe nézett. Legyen ez az eltérés is 10 fok, így kijön 121 mm normalizált vastagság. Így tehát kiszámolható, hogy (a játékban) igenis, átütheti a T-34 legjobb ágyúja a Párduc tornyát - igen szerencsés esetben. (Elhanyagoltuk azt a nem éppen apróságot, hogy maga a tank milyen szögben állt a találatkor, azaz a terepviszonyokat figyelembe se vettük.) Szerk: nem lehet, hogy a lövegpajzs átütését nézted találatnak? Mert ez esetben hiába hatol át a lövegpajzson a lövedék, a homlokpáncélról lepattanhat.

    Amit Te szeretnél, azt a jelenlegi legmodernebb VEM-ek sem tudják meghatározni, csak mint a valóságban, egyszerűsítésekkel tudja modellezni.

    "A probléma az, hogy nincs kedvem jratanulni már létező, és nagyon jól lemodellezett dolgokat, csak azért, mert egy fejlesztőcsapat máshogy értelmezi az egészet."

    Mondom: mutass egy játékot, amelyik ennél jobban közelíti a valóságot és tankokkal foglalkozik. De tovább megyek: mutass egy játékot, amelyik tényleg közel áll a valósághoz.

    Nekem fémipari tapasztalataim vannak, idegesítsen az, hogy a "keleti filozófia" által súlykolt dolog, mely szerint az öntött páncél ugyanannyit ér, mint a hegesztett, nem igaz? Vagy, hogy a németek folyamatosan ötvözőhiányban szenvedtek, emiatt - és a gyatra minőségű hegesztés miatt - a háború közepétől a lövésektől kb. szétrepedtek a páncéllemezek deformáció helyett találat esetén? Vagy olyan apróságok, hogy a szovjet tankokon talán a parancsnoki tankokon volt rádió?
    Ez egy játék! Kezeld is a helyén. Nem ez az első eset, hogy egy játék hatalmas egyszerűsítéseket alkalmaz - érdekes módon hasonló módon, mint a gyakorlati mérnöki tudomány.

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz Stauffenberg #293 üzenetére

    Szerintem ezt azért picit kisarkítod. A lemming vonattal önmagában nincs baj. Ilyenkor kell észnél lenni, becsatlakozni hozzájuk, és erőltetni a támadást, mert ha egy percre is megáll a vonat, akkor annyi. Ezzel már rengeteg lemming vonatot sikerült "noob lemming train"-ből "gj guys"-ra fordítani. Tessék alkalmazkodni a többiekhez. Amiket leírsz, hogy nincs kommunikáció, nincs csapatmunka, szerintem nem igaz. Valóban vannak olyan játékosok, akikkel nem lehet együttműködni, de vannak, akikkel igen. Én az XVM-et erre használom, mert az kiírja a nyerési arányát az egyes játékosoknak. Ha van, valami jó statú játékos, megpróbálok együtt harcolni vele, ha az ellenfélnél van egy jó statú, akkor megpróbálom kilőni. Mást sajnos nem tudsz csinálni, de alkalmazkodni kell. Egyébként nagyon sokszor előfordult, hogy egyedül le tudtam kötni több tankot, páran ezt észrevették és rövid időn belül bekerítették az ellent, szóval jöttek segíteni. Persze előfordult olyan is, hogy bambán csak néztek és nem történt semmi.
    Alapvetően az a baj, hogy egy bizonyos tapasztalat után a többiektől is ugyanazt a teljesítményt várj el az ember, de ilyen sajnos nincs. Felderítőként rengetegszer előfordul, hogy felfedtem egy tankot egy szikla mögött, én ott állok a túloldalon, 3-4 tank meg mögöttem és az Istenért sem akarják megtámadni, hát kénytelen vagyok várni/kicsalogatni az ellent. Ez sajnos ilyen, de tényleg alkalmazkodni kell.

  • MongolZ

    addikt

    válasz Stauffenberg #296 üzenetére

    Értelek és igazat is adok neked, viszont - mivel úgysem tudunk semmit csinálni - azt mondom, hogy hozzad/zuk ki a legjobbat az egészből: csatlakozzunk hozzá ahhoz a néhány jó játékoshoz.

    " Az ilyen statisztika/e-pénisz méricskélő kalkulátorok szerint az erős középmezőnyben vagyok és én is csak egy vagyok a sok "casual" közül."

    Megmondom őszintén, szoktam figyelni érdekesség képpen, de engem csak a nyerési arány érdekel... ezt is nézem csak a többieknél, tapasztalataim szerint azért elég erős összefüggés van a nyerési arány és a jó játékos között (ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy csapatjátékos is az illető :/ )

  • MongolZ

    addikt

    válasz #65675776 #321 üzenetére

    Kész, hogy mennyire ragaszkodsz az állításodhoz és mennyire nem tudsz újat mondani.

    Továbbra is egy olyan esettel jösz, ami egyszer valaha megtörtént - talán.
    "Ez viszont nem kellene, hogy azt jelentse, hogy a valóságot teljesen elvetik benne a fejlesztők."
    Hogy vetik el teljesen a valóságot? Repülnek a tankok vagy rágógumit lövöldöznek? Alaptalanul vagdalózol. Az, hogy neked csalódás a játék, még lehet megfelelően valósághű és megfelelő. A Wargame: European Escalation miben összetettebb? Nem is értem az összehasonlítást, egy RTS-t hasonlítasz össze egy MMO T/FPS-sel? Pontosan ugyanennyi erővel az sem valósághű, hogy a Wargame képzeletbeli eseményeket követ. nyugatnémet-keletnémet konfliktus? Ugyanmár...

    A sokféle jármű, modul, stb. a változatosság miatt van, a különféle játékstílust kedvelők kielégítésére.
    Nem lehet a valóságot lekövetni, mert:
    1., lehetetlen
    2., unalmas lenne
    3., emiatt senki sem játszana vele

    Lehetetlen, mert:
    - nincs olyan VEM, ami lemodellezi a valóságot
    - emberi tényezőt semmi nem veszi figyelembe (hegesztés minősége, karbantartás minősége, stb)
    - embertől független tényezőt semmi nem modellezi (alapanyag, lerobbanások, ötvözőhiány, stb)

    Unalmas, mert:
    - játékmenet problémák, amiket már hússzor leírtam
    - abszolút kiegyensúlyozatlan tankok lennének

    "A vadászpilóták képzésekor/gyakorlatozásakor használt szimulátorok messze alacsonyabb grafikai részletességgel dolgoznak, mint akár a 8-10 éves szimulátorok."
    Persze, hogy annak tartják őket, mert megfizethetetlen lenne, ezért inkább azt mondják rá: ez is tökéletesen megfelel nekünk! Ugye, azt Te sem hiszed el, hogy egy olyan apróság, mint a látvány nem okozna nagyobb beleélést és ezért nagyobb valóságérzetet is?

    Gyenge pontok: Megközelítően ugyanazok, mint a valóságban. Nem kell újratanulni őket. Meg kell tanulni őket. Hatalmas különbség.

  • MongolZ

    addikt

    válasz #65675776 #326 üzenetére

    A "mesetankos" részre inkább nem reagálok mostmár. Ha nem érted meg, hogy egy ilyen játéknál a kiegyensúlyozottság a lényeg, hogy minden oldal minden tankja közel ugyanannyira használható legyen, akkor már tényleg nem tudok mit kezdeni veled.

    "tökéletes modellezéet nem várnék, bár a hadiiparban érdekes módon meg tudják oldani, és nem is feltétlenül csak szuperszámítógépeken" - Aham, azt csak hiszed. Pontosan az áramlástechnika az, amit messze nem tud semmilyen számítógép (még?) modellezni. Jellegzetes példa, amikor egy amerikai csapat beszállt az F1-be (már meg nem mondom, hogy melyik az), és azt mondták, hogy ők csak számítógépen fognak szimulálni, mert az olcsóbb, mint a valóságban és legalább annyira jó. Eredmény: tök utolsók lettek. Nem véletlenül burjáznik a káosz-elmélet a gyakorlati fizikában.

    "A USAF és a US Navy évtizedeken keresztül azt kapott, amit akart, nem igazán számított a költség. Ma már inkább." - Nem csak ők és nem csak régen. Abban a szerencsében részesültem, hogy együtt dolgozhatok egy hadiipari céggel (nem itthoni) és elmondhatom: ész nélkül szórják a pénzt. Amikor mondom nekik, hogy ne hülyéskedjenek már, ezt sokkal egyszerűbben, olcsóbban, és amit fontosabb: sokkal gyorsabban meg lehetne oldani, azt mondják, hogy azzal én ne foglalkozzak, jó az úgy (gyakorlatilag egy böszme lemez 90%-át 5D-s marással kell eltávolítani 2 db lángvágott alkatrész meg egy köracél minimális forgácsolása és hegesztése helyett). A hülyeségre mindig van pénz. Olyan apróságokra, mint képzés, nincs.

    Hogy gyakorlatilag pár óra játék után mondasz verdiktet egy ilyen játékra... mindegy. Tipikusan az az eset, amikor valaki azért sír a jáékban, mert valaki WH-zik meg csal, aztán magyarázhatod neki, hogy basszus, mindent a szerver számol... és nem érti meg.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák