Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • grimetime

    tag

    válasz Morden24 #21 üzenetére

    Igen, csak nem ehhez voltunk hozzászokva. 98-2004-ig kb volt évente 5-6 hiperszuper játék. Idén én csak a Fallout 3at találtam. Azt is három nap után meguntam. És nem, nem warezolok le mindent. Inkább többszereplős netes stratégia - fps vonal érdekel, mint a legtöbb embert errefelé, namost ilyen játék idén nem volt - csak a harmatgyenge RA3, meg a cod 5, ami majdnem annyira szar, mint a 3 volt, és a sokatt szidott 4 fényévekkel veri (nem csoda, hogy a következő rész a sorozatban a modern warfare 2, azaz a 4 folytatása lesz) ....

    A kevés jó pedig nem feltétlenül van ott, illetve ha van is, akkor nagyon kevés. Ha megfigyeled azokat a címeket amiket írtam az aranykorból leginkább PC-only fejlesztők csinálták, amelyek közül a legtöbb már nem aktív. Helyette lett ilyenolyan csiricsáré port, meg szépgrafikás far cry 2 amit két nap alatt végigtolsz, ha egyáltalán érdekel. Ha a Crysis: Warheadet jó játéknak véled, akkor valóban túl van nyavaJogva a dolog. Mert engem pl gép elleni játék legtöbbször már nem köt le FPS, vagy RTS esetében.Utolsó jó stratégia? Civ 4.... nálam legalábbis, FPS-re meg nem is emlékszem :)

    Túl van nyavaJogva? Nem hiszem. Annak ellenére, hogy a konzolos vonalat utálom, az ő éves játékfelhozataluk mennyiségileg, és minőségileg is (bár mások az elvárások, más irányban minőségi a dolog) kb 3-4 évnyi PC-ssel felér....

    [ Szerkesztve ]

  • _Scythe_

    aktív tag

    válasz Morden24 #66 üzenetére

    Nem, nem értem, én fényevő vagyok, nekem nem kell pénz és nem multinak dolgozom én sem... :C
    Talán jobban ki kellett volna emelnem a kedvedért, hogy ILYEN meghatározó, de miután kb. 20 sorban kifejtettem, gondoltam, mindenki megérti...
    Mondok egy filmes példát, hátha úgy tisztább: Fűrész vs. Titanic.

    Amúgy meg szerintem nem kitől, hanem hogy mennyi!
    Szerintetek melyik szupersztár érdemli meg egy közepesebb ország éves költségvetését? Ezeken kéne faragni, minőségit gyártani, és ésszerű áron árulni a végterméket. Szvsz ennyi a megoldás mind a játékosoknak mind a játékkészítőknek.

    [ Szerkesztve ]

  • mephi666

    nagyúr

    válasz Morden24 #71 üzenetére

    általában szerintem a bevétel és pl az imdb-s minősítés tükrözi, hogy jó lett-e a film... mármint ott sok-sok ember szubjektív véleményének átlagát láthatod :) tehát konkrétan nem tudod megmondani, hogy jó-e a film, mert lehet, hogy egy adott emberben mély nyomot hagy és még 99szer megnézi, más meg egyszerűen lesz@rozza... a stúdiók elkönyvelhetik, ha mondjuk 100ezer dollárt beleölnek egy filmbe és nyernek rajta tízmilliókat, hogy az jó lett... ez csak egy abszurd példa, de a fűrészes példára visszatérve ott aprópénzből hatalmasat kaszáltak mindig... és pl nekem azok a filmek tetszenek :)

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • _Scythe_

    aktív tag

    válasz Morden24 #71 üzenetére

    Senki nem beszélt arról, hogy jobb vagy nem jobb.
    Arról van szó, hogy az egyik készül 12 csilliárd $-os költségvetéssel, a másik meg 20 forintból. Csakhogy egyiknél a látvány a lényeg (mert más nagyon nincs is benne, pláne jó példa a bléd) , a másiknál (mivel technika nem nagyon van) "sajnos" muszáj ötletnek lenni, színészi játéknak, mert ugye kb 20 m2 -en forgatták le az egészet 4 noname szereplővel, és egy óriási ötlettel...
    De mondok még mást: A fülke, ha láttátok.
    Miért lett sikeres a Blade? Amiért UFO Zsolti és Kozsó is... :))

  • _Scythe_

    aktív tag

    válasz Morden24 #79 üzenetére

    Nem értem, mért a Crysis a vesszőparipád, szerintem meg több okból is az utóbbi idők legjobb FPS-e (nekem a konzolos COD-ok nem jönnek be) de ha nem tetszik, hát nem.

    Lynch veszélyes. A Radírfejet és az Elefántembert szerintem mindenki ismeri, aki filmekkel kicsit jobban foglalkozik, (The short films of David Lynch? Six men getting sick pl) de szerintem ez azért más kategória. Ez inkább szól a szakmának, mint a nagyközönségnek.

    A piacnak azért kell az, mert csak azt ismeri. Meg vagyok győződve róla, hogy ezt tudatosan építették fel amerikai mintára, eligénytelenedett társadalom => könnyen kielégíthető igények, gyorsan, olcsón, tucatszám. UFO Zsoltit bármelyik sarkon találsz, de Kátai Tamást nem...

    Amit utóljára írtál: hát erről beszélünk mi is. Hogy le van szarva a minőség, csak adjátok ki nov. 11-ére, mind1, hogy kész van vagy nincs. Lásd Big Rigs :D Úgyis megveszik és jön a péééééééééééééénz.

    [ Szerkesztve ]

  • _Scythe_

    aktív tag

    válasz Morden24 #87 üzenetére

    Az első bekezdéseddel nem értek egyet, de többire csendben bólogatok.
    Szerintem az új NFS-ek, az új UT-k és új COD-ok jellemzik jól a rossz oldalt, de mint te is mondtad, ízlések és pofonok.

    Ja, és hogy miért gagyik a játékok történetei, dialógusai? Természetesen szándékosan! Na ki miatt? .................................................. Igen! A kiadó miatt!
    Pont erre itt egy kiváló cikk: http://stage.twitchguru.com/us/2008/03/24/ken_levine_on_story/

    [ Szerkesztve ]

  • Apophis

    őstag

    válasz Morden24 #87 üzenetére

    Én it túlzottnak érzem a Crysis fikázását, a játék első fele kifejezetten innovatív és élvezetes, más kérdés, hogy utána ellaposodik és az egész nagyon rövid.

    ...a lamb in a lion’s presence, no recourse beyond obeisance, no hope beyond prayer.

  • cucka

    addikt

    válasz Morden24 #87 üzenetére

    Mert szerintem jellemzi a mostani játékpiacnak a rosszabbik oldalát: érték nulla, csak csicsa (már a reklámkampány is csak erre épült), a sztorit Boll is visszadobná, teljesen érdektelen főszereplők, keletnémet pornók színvonalán álló dialógok, a feszültség kimerül abban, hogy néha megkerget egy helikopter. De persze nem kell velem egyetérteni, csak ugye a te elméleted is itt borul meg: kinek mi tetszik, nem számít, hogy mennyiből készült.

    Hagyjuk már a butaságokat. Bezzeg a Doom meg a Quake, azoknak aztán nagyon mély, filozofikus sztorijuk volt. Érdekes, mégis klasszikusok lettek.
    FPS-ekbe a komoly sztorit talán a Half Life hozta be, ami egy mestermű volt, addig a "mész oszt lősz" játékokban valóban csak menni és lőni kellett (és még így is, valljuk be, az eredeti Half-life sztorimesélése meg sem közelítette azt, amit a mostani játékok tudnak, csak azóta már megszoktuk, nem hat újdonságként). Mitől sekélyesebb egy überjó grafikájú Crysis, mint a Doom, amiben kb. nulla, azaz nulla sztori volt és népszerűségét leginkább az addig soha nem látott minőségű grafikának köszönhette? Ok, valójában volt sztori. Elküldtek valami távoli bolygóra egy bázisra, ami tele volt szörnyekkel, oszt le kellett lőni mindent, ami mozog.

    Egyébként is bírom, hogy mindenki fanyalog, milyen jók voltak régen a játékok, bezzeg most milyen szarok. Érdekes, én akárhogy nézem, a régi játékok sem voltak sokkal különbbek, mint a mostaniak. Persze, más volt a hangulatuk, de ez annak köszönhető, hogy akkor nagyobb csoda volt a számítógép, mai szemmel nevetséges grafikai megoldásokon ámultunk nagyokat, kőbalta egyszerűségű játékmenettel is el tudtunk lenni hetekig, most meg már mindenki csak húzza a száját, hogy bezzeg akkor. Pedig a lényeg azóta sem változott..

    A másik érdekes dolog, hogy a sokak által emlegetett nagy klasszikusok valójában közel sem voltak annyira újító játékok, mint amennyire a nosztalgikus ködön keresztül tűnik. A Warcraft sem volt más, mint egy felturbózott Dune2, a Doom is a Wolfeinstein által lefektetett alapokra építkezett és így tovább. Talán az utolsó, nagy sikert elérő és valóban innovatív játék a gta sorozat volt.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz Morden24 #106 üzenetére

    Kezdem unni, hogy valaki idejön, és úgy beszól, hogy az ő véleménye jó, az enyém meg butaság. Nem, a Doom és a Quake is rakás szar volt, csak éppenséggel tizenpár évvel fiatalabb voltam.
    Nem azt mondtam, hogy a te véleményed szar, hanem igyekeztem cáfolni. Azt írtad, hogy a Crysis szar játék, mert a sztorija, a karakterek nem túl jók. Pedig rengeteg régi klasszikusnak ugyanennyire sekélyes, semmilyen sztorija van, önmagában ettől nem lesz rossz a játék. Igen, vannak olyan fps-ek, ahol a sztori kidolgozottsága nem elsődleges szempont, és ez jól is van így. Sztorizós fps-ekben a pörgős játékmenetet rovására lehet csak bemutatni a játékosnak a történetet, a karaktereket, egy jellemzően pörgős akciójátéknál sokszor a kevesebb több.
    Az megint más kérdés, hogy neked személyesen mi tetszik és mi nem, például számomra az rpg játékok túl bonyolultak és egyszerűen nincs türelmem elmélyedni egyikben sem, rettentő unalmasnak tartom a stílusban általánosan jelen lévő végeláthatatlan párbeszédeket. Ettől még nem jelenteném ki, hogy bármelyik rpg játék túlbonyolított szar lenne.

    Érdekes, pont én nem tettem ezt, csak kiemeltem, hogy most is vannak semmire nem jó null-innovatív vackok, csak míg mondjuk 20 éve újdonságnak és szájtáti izgalomnak számított, addigra most már csak "ja, még egy".
    Szerintem önmagában az innováció nem jelent automatikusan jó játékot, sőt. A Vice City sem hozott semmi érdemleges újítást a GTA3-hoz képest, mégis hihetetlenül népszerű lett. Egyszerűen nagyon jól megcsinálták azt a játékot, eltalálták a hangulatot és ennyi elég is. Nem kell mindenáron feltalálni a spanyolviaszt. Az eredeti Red Alert sem volt sokkal több, mint egy átszínezett C&C, mégis nagy siker lett és ma már klasszikusnak számít.

    A lényeg, hogy szerintem téves az a sokak által hangoztatott vélemény, hogy egy játék minősége és élvezeti értéke összefügg azzal, hogy mennyire bonyolult és/vagy mennyire innovatív egy játék.

    [ Szerkesztve ]

  • 64b0r

    aktív tag

    válasz Morden24 #106 üzenetére

    "Nem, a Doom és a Quake is rakás szar volt, csak éppenséggel tizenpár évvel fiatalabb voltam. 20 évvel ezelőtt a fogócskát is jó játéknak találtam, mára már kicsit kevés nekem."
    Hát ja, hasonló érzések itt is.
    De ha vesszük a fáradságot, és utánagondolunk, mi is csak másokra mutogatunk (mint a játékgyártók, akik a warezt szidják, ahelyett hogy jót csinálnának): mi sajna kinőttünk a profitorientált játékgyár fókuszából. :( Ilyen igényekre már nem éri meg fejleszteni. (értsd: befektetett 10x annyi munka max 2x annyi bevételt hozna)

    On the internet you can be anything you want. It is strange, that so many people decide to be stupid.

  • mephi666

    nagyúr

    válasz Morden24 #117 üzenetére

    szerintem az utóbbi évek terméséből a fallout3 megérte a pénzét... ha nem lenne 2 termetes hitelem, én is megvettem volna az "uzsidobozos verziót" :) nem olyan, mint a régi fallout, de szerencsére nagyon sok megmaradt belőle... és leköti az embert sokáig... negatívum számomra az, hogy a sztorimód rövid és utána nincs freeplay, csak az utolsó mentést visszatöltve... de rengeteg quest és felfedeznivaló van benne... a rendszere meg szerencsére nagyrészt megmaradt... féltem a játéktól, mert magasra tettem a lécet, de elvárásaimon felül teljesített... :)

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • mephi666

    nagyúr

    válasz Morden24 #120 üzenetére

    én is így játszottam... mindent átkutattam, szinte semmit nem hagytam szét... kivéve pl a raider-ek páncéljait, mert nem lehet annyi cuccot vinni, mint fallout1-2ben... ott talán 400-500lbs fölött is elbírtam magas erő+strong back perk-kel... itt meg 300körül van a max... power armor meg alapból sokat elvesz :S jó kis játék ez... ha normálisabban fogok állni és lemegy picit az ára, tuti megveszem... ez megéri... :)

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • Pokerman

    csendes tag

    válasz Morden24 #106 üzenetére

    Azt, hogy valaki leszarozza a Quake-et, szinte személyes sértésnek veszem!!! Mind a mai napig egy etalon. Szerény becslések szerint is minimum 4-5 évvel előzte meg a maga korát, és még ma is élmény játszani vele (érdemes ismét elővenni!). Néhány tény a játékkal kapcsolatban: az első FPS játék, ami teljesen 3D megjelenítést alkalmaz (nem 2.5D, mint pl. a Duke Nukem és a többiek), az első FPS ami megfelelő videokártya birtokában OpenGL gyorsítást alkalmaz. A kódolásba besegített Michael Abrash is, aki a Windows NT 4.0 egyik fő programozója volt (utána lehet nézni...). A játék készítése egyébként olyan sokáig tartott, hogy abba az ID kis híján belerokkant. Szóval enyhe túlzásnak érzem leszarozni...

  • dabadab

    titán

    válasz Morden24 #124 üzenetére

    A videojatekiparnak tobb bevetele van, mint Hollywoodnak: 2005-ben az USA-ban hagyta le, iden mar globalisan is (forras).

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák