- Már tudjuk, hogy mikor jön pontosan az idei Ubisoft Forward
- Napokon belül indul a testkamerás Bodycam című FPS korai kiadása PC-n
- 2024 - Íme a 23. héten megjelenő játékok listája
- The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
- Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
Új hozzászólás Aktív témák
-
s:zozo
aktív tag
Végigjátszottam.
Spoiler?[SPOILER]
A kezdő jelenetnél is feltűnt, hogy nincsenek gyerekek, nincsenek fiatalok(holtesteknél). Rovar-humanoid civilizációt tippelnék. olyan egyszerű társadalomra gondolok, mint pl. nálunk is a hangyák. Dolgozók, harcosok?, mérnökök, vezetők (irányítók).
Petékben (gumókban) kelnek ki az új egyedek és kész kifejlett példányok lesznek.
Valami vírus vagy parazita miatt elkezdtek pusztulni és mi, mint az utolsó példányok egyike megpróbálunk közbe avatkozni. A trugymó kiömlése után vagy mi, vagy egy új egyed el is indul hogy végre hajtsa a feladatot. Itt nem tudom mennyi idő telhetett el, Szerintem ugrottunk az időben. Látjuk hogy a rovarszerű mechanikus épületek belsőjét valami idegen vagy akár saját civilizációjuk miatt idegen élő organikus élőlények kezdik el benőni és átalakítani. A karakter is kezd átváltozni és a végén történik ami történi.
A gyorsvasút utáni részben látunk még sok infót és pl. annak hiányát. Szerették szobrászatot és nem láttam irodalomra utaló írásokat, szövegeket. Nagy szerepet töltött be a kultúrájukban a szaporodás és a reprodukció ábrázolása. Még az is lehet, hogy a tudatukat mindig át örökölték a petéken keresztül az új egyedbe. Talán a vallásuk is-e köré épült.
A végén nekem, valamiért a Journey című játék ugrott be. Születés, halál, örök körforgás és küzdelem érzésekkel.
Sok minden hiányzott, jó lett volna pl. valami élő helyet vagy általánosabb élet teret is látni.
Nemsokára elkezdem másodszor is és igyekszek több mindenre odafigyelni.
[/SPOILER][ Szerkesztve ]
-
s:zozo
aktív tag
Látod, látod, hisz engem támasztasz alá nem megcáfolva, hanem inkább kiegészítve még a történetet. Több létesítményben is jártunk. Ahol pl. mit keresnek a fegyverek? a lehetséges alternatívák csak a fantáziánkra van bízva.
"A trugymó kiömlése után vagy mi, vagy egy új egyed" és szerintem az időben is ugrottunk (sokat). Nem hiányzik semmilyen narratíva. Pár szöveg elhelyezése nem dobta volna meg a fejlesztést és gondolom ez tudatos döntés volt. A fejlesztésről csak annyit olvastam, hogy sokat halasztották. Jó pár ilyen játék van, pl. a Journey (nem kell narratíva). Az egy kerek egész játék úgy lett megtervezve.
"De közben meg fogalmunk sincs, hogy mit miért csinálunk"
Ne haragudj, de ez nem igaz. Írtad a börtön bolygó példát. Ez esetben a menekülés a cél.
Klónozó üzem esetében, javítás, korrigálás. Gyártási folyamat normalizálása. -
s:zozo
aktív tag
válasz Bad Pritt #33 üzenetére
Szép hosszú írás, de én nem erről írtam és nem is akarom vitatni a te kritikádat és észrevételedet. Nem arról írok, hogy jó, rossz, vagy csúf a játék.
"Túl sok minden van a játékban egy Journey-hez hasonló hangulatjátékhoz képest, viszont ezek a játékelemek nincsenek rendesen kidolgozva és nincsenek a narratíva által megtámogatva"
Ezt vitatom. Nem kell narratíva, tudtam kreálni egy sztorit. Tovább tudtam haladni és tárult fel a lehetséges történet. A látványra kell hagyatkozni, nem értem miért kell szöveges támogatás, miért jó ha olvasod, hogy most egy börtönben vagy, most egy kísérleti létesítményben vagy, most egy keltetőben vagy. A szöveg az irodalom egyáltalán hiányzik az egész játékban. A civilizációban, a létesítményekben. Nem lehet, hogy ez is tudatos volt?
Game pass-ban art book-ra rá keresek hátha van -
s:zozo
aktív tag
válasz Bad Pritt #37 üzenetére
Tényleg neked fontos, hogy mikor játszódik a játék és hogy nem vagy megszemélyesítve. Nem lehet, hogy a játéknál pont ez a koncepció? Tudod miért hiszem el, mert olyan fejlesztésekről beszélünk, hogy mennyiből tartott volna megírni pár oldalnyi szöveget és azt a megfelelő pillanatban elhelyezni a pályákon. Ki írni:
Palatta planet: 5670 ion. Rata telep. Ki'art mérnök. Invazív faj támadta meg a telepet.
Fantáziámat ha használom, akkor azt tudom mondani, hogy egy olyan társadalomról beszélünk, amely nem használ neveket nincs történetük, nincs irodalmuk. Gondolatokkal, gondolat átvitellel, szagokkal, beszélgetnek, vagy öröklődik a tudás, a sexulis aktus folyamán. Közös tudatuk van. Folytathatnám a fantáziámat használva és nem kell narratíva, nem kell kontextus.
Értem, hogy neked és másnak kell, nekem nem. Használom a fantáziámat, és lehet ezt várják el a fejlesztők is a játékban tőled. Nem ez az első játék és nem is az utolsó, ahol egy szem szöveg sincs a játékban, vagy nagyon kevés és a játék kézikönyvében találtad meg a sztorit a lore-t. Azoknak akiknek pont le kell írni szövegesen és el kell magyarázni a történetet és ez egy már létező koncepció, játékoknál, filmeknél.
Csak ismételni tudom magam én is. Van rendes sztori, nem szöveggel, nem beszéddel támogatva, hanem a környezetet figyelve, keresve a képi infókat, járva a termeket, folyosókat.
Azoknak akiknek kell a megerősítés, akiknek meg kell segíteni a fantáziájukat ott az art book.
Személy szerint pont ezt élveztem a játékban, amiről beszélünk. Csodás volt a fantáziámat használni. -
s:zozo
aktív tag
válasz Bad Pritt #42 üzenetére
"Amit leírtál és amit hozzászőttél a saját belátásod szerint az egy elmélet, ami vagy igaz, vagy nem. Oriicnak teljesen más jutott az eszébe, nekem megint más és másoknak meg a miénktől is eltérő. Ez nem sztori."
Lovagolhatunk a szavakon és értelmezésein, de ez az én történetem amit a játék köré szőttem a cselekmény és a látvány alapján és nem elmélet vagy hipotézis (más a jelentésük).
"Nem, mert akkor az art book nem lenne tele magyarázattal."
Fontos dolog, a videóban a srác koncepciós art book-t mond. Ez esteben úgy gondolom, hogy a játéknak és book-nak nem fontos, hogy köze legyen egymáshoz. Meg nem valósult világról van szó. Még nem néztem végig a videót, de azt érzem, hogy pont azt a részét teszi tönkre a srác magyarázata a könyv alapján, ami számomra a legjobb élmény, én találtam ki a történetet. Tényleg sajnálom, hogy az emberek többségének nincs semmi fantáziája.
"Megírták, csak nem helyezték el ingame. Az okait nem tudjuk, talán beszélnek majd róla"
Maradjunk is ennyiben, majd ha a fejlesztők beszélnek róla akkor azt elfogadom. No és itt gyárthatnék elméleteket, de nem teszem és látszik is, hogy mi a különbség az általam fantáziált sztori és egy elmélet között.
"Ne akarjuk erényként beállítani a hiányosságait. Ez a játék olyan szinten üres"
Megint írom, nem azon vitatkozom, hogy a játék jó vagy rossz.
"Azt érzem amúgy, hogy az értelmetlenségben próbálsz értelmet találni, miközben a megoldás tök egyszerű: elfogyott a pénz, idő, ötlet, a megjelenés ideje eljött és félkész játékot adtak ki. Nem ez az első eset és nem is ez lesz az utolsó"
Megint , nem ezt vitatom, hanem hogy nem ad infót a játék, nem lehet összerakni egy történetet a cselekményből a látványból, nekem sikerült, hogy másnak nem ilyen a fantáziája arról nem én tehetek, vagy hogy megerősítés kell, mert elégedetlen a saját megalkotott történetével.
"Ebből a játék semmit nem ad át"
Nézve a videót. A rovar észrevétel, az idő múlása, az enyészet, a romlás, a haldokló fajt és civilizációt a játék alapján is írtam. Szóval semmit nem ad át enyhe túlzás. -
s:zozo
aktív tag
válasz Bad Pritt #45 üzenetére
Nincs cél és történet a játékban és ezt vitatom én.
"Érted, ha minden más közepes vagy rossz a játékban, akkor miért kéne azt hinni, hogy pont a minimalista cselekmény az, ami direkt ilyen, nem pedig a fejlesztők bénasága miatt"
Erről a fejlesztőknek kell nyilatkozni, de tovább nézve a videót. Nagyon sok minden megtalálható a játékban. Mutáció, kísérletezés, parazita, gondolatátvitel. Az első karakter hibája és az utána bekövetkező változás. A trans alien jelenléte. Jobbá fejlődni. Nagyon sok mindent megkapsz a játékban és történetté áll össze. Persze nem minden tudtam betömni a történetemmel, de a srác videója sok mindenben megerősít.
Frusztráló volt nekem is a játék, sok helyen csak rohantam. Untam hogy nem haladhatok tovább, mert valami puzzle feladatot kell megoldanom és szerettem volna látni mi van a következő pályán. Mikor áll össze a történet. A legvégén sok mindenre megkapjuk a magyarázatot. Szóval értem a technikai és a nincs narratíva kritikákat. -
s:zozo
aktív tag
válasz Bad Pritt #48 üzenetére
Ez szerintem inkább a játékosokat minősíti. Nem ezt várták, nem tudják megoldani a puzzle feladatokat. Nem kapsz fegyvert és nem kell lövöldözni az első pillanattól kezdve.
Nem a szöveg hiányával van a baj, hanem a fegyver hiányával.
"Lepottyansz a dzsuvába azt mész ki tudja miért és hova"
Érdekes jó páran fel tudtuk magunkat találni. Saját magadat minősíted.
Another world, Flower, proteus[ Szerkesztve ]
-
s:zozo
aktív tag
Ez most egy vicc?
Kurva sokat számít a műfaj. Elder-ben nem lenne szöveg, semmi instrukció, akkor is ott van a műfajra jellemző. Akció, interakció, küzdelem, loot, sok karakter. stb.
A helyes meghatározás:
Magyarul lehet jól is csinálni a mankó nélküliséget meg lehet rosszul. Műfajon belül.[ Szerkesztve ]
-
s:zozo
aktív tag
válasz Bad Pritt #51 üzenetére
"Szerintem elsőnek vittem a PH fórumról ezt a szutykot, szóval talán feltaláltam magam"
"Lepottyansz a dzsuvába azt mész ki tudja miért és hova"
Még sem fogtad fel a célt és történetet."volt a fejlesztők célja, akkor az ezt támogató játékmenet hiánya a baj."
Amit nem tudunk, hogy ilyen koncepcióval volt megálmodva. Csak te erőlteted, szerintem pedig, ezzel a minimalista tálalással is érthető a történet és cél.
Picit megint bele csúszol, hogy miért nem jó a játék, miközben le írtam hogy nálam is ki alakult a frusztráció, mert szerettem volna előre haladni és látni a következő helyszint és tovább szőni a történetet. -
s:zozo
aktív tag
válasz Bad Pritt #66 üzenetére
"nem kell itt azzal jönni, én mit láttam bele ebbe az egészbe és mit nem"
Nem is én mondom, hanem te írod. Nincs narratíva nem értem a játékot, nincs története.
"Lepottyansz a dzsuvába azt mész ki tudja miért és hova"
Ezzel szemben én azt állítom, hogy nálam működött a játék, be indult a fantáziám és ki alakult egy történet csak a látvány alapján.
Slussz-passz -
s:zozo
aktív tag
Csapat weboldala:
"Scorn is an atmospheric first-person horror adventure game set in a nightmarish universe of odd forms and somber tapestry. It is designed around the idea of “being thrown into the world”. Isolated and lost inside this dream-like world, you will explore different interconnected regions in a non-linear fashion. The unsettling environment is a character itself."Hogy miért tartott ennyi ideig a fejlesztés az más tészta.
-
s:zozo
aktív tag
NEW SCORN GAMEPLAY With Developer Commentary!
https://youtu.be/vkpyfYL1XAg -
s:zozo
aktív tag
válasz Bad Pritt #83 üzenetére
"Eltelt lassan egy hét a megjelenés óta, rengeteg ember végigjátszotta már és internetszerte az az általános konszenzus, hogy ennek a játéknak nincs sztorija"
Nem a játék szegénységi bizonyítványa, hanem a legtöbb emberé. Véleményem szerint.
Blade Runner rendezői változata azért született később, mert ez volt az alapkoncepció, viszont a mozi változatban Deckard monologizál. Gondolták, hogy a legtöbb embernek erre szüksége lesz. A replikánsok szemei furcsán fénylenek, mert sokan nem fogják fel ki is a replikáns. Ki mondom, a legtöbb ember nem jó megfigyelő, nem tud elemezni, nem tud értelmezni, elméleti, gyakorlati gondolkodásban gyatra. -
s:zozo
aktív tag
válasz Fitzgerald #87 üzenetére
Soha nem állítottam, hogy a Scorn egy mestermű lenne. Szükség van ilyenekre is, jelzőt írtam. Death Stranding viszont szerintem egy jó játék és szeretem Kojima játékait.
Amivel megleptél ezennel off-ba is rakom ezt a részt és ha gondolod magyarázd meg, mért gondolod így.
"Ne haragudj, ennél kirekesztőbb dolgot már régen hallottam."
Amikor egy fajt egy népet, népcsoportot. A vallása, származása, bőr színe miatt rekesztünk ki, nos szerintem annál nincs kirekesztőbb, vagy szőrnyű ha egy egyén kirekeszti a környezetét.
A kirekesztés a világunk része. Egyén, csoport, klán, szervezet, nép, terület, ország. Igen még én is kirekesztő vagyok. Mindenki valamilyen módon kirekesztő és a kirekesztés lehet pozitív is. Kirekesztem a rosszindulatú embereket, kirekesztem a gyűlölködő embereket.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen