Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
Na, azért én azért megvárnám a független teszteket...
-
ddekany
veterán
"A játék konzolra készült és bőven több eladása is lett"
Azért az elég furcsa, hogy ha a PC porthoz nem adnak egy PC-orientált menürendszert/irányítást, mert a teljes játék elkészítésének költségében annak +1 UI-nak az elkészítése semmit nem nyomna. Egy ilyen játékban 99.5%-ban UI független, az UI réteg egy kis semmi komponens benne. Szóval szerintem ezt már direkt csinálják, hogy áttérítsenek konzolra...
-
-
ddekany
veterán
Most ránéztem pár gameplay videóra. Hogyan mondjam szépen... lehet, hogy fejlődött az Oblivionhoz képest a grafikán kívül is, de hát nem épp mérföldes lépésekkel haladnak a fiúk. Pl. ennek az elején a szarvas vadászat, majd a róka lopakodós levágása: [link]. Vajh mibe került volna, hogy a szarvas legalább egy óráig féljen tőlem 10 másodperc helyett? És hogy ne úgy fusson mint a lassított felvétel, hanem mint egy... szarvas? Hogy a róka ne legyen olyan vak és süket mint egy 80 éves tata? Mert, ha már beleélős RPG... ha jól tudom ennek a sorozatnak az lényeges eleme. Ezek után a valóban húzós AI feladatokra (mint ellenség taktikázása, szociális viszonyok, ki mit tud rólunk, stb) mennyire figyeltek?
Az is már milyen, hogy sárkány épp 1 m-ről fúj illető arcába (és a nem-dragonborn NPC is bírta ugyan ezt... Skyrimben a sárkányok nem epikusak, hanem pöcsök, na), HP pörög le, már majdnem 0, nosza, akkor menü elő, ettől idő megáll. Hm... OK. Turkálás hátizsákban, benyom 2 piros löttyöt, visszagyógyul, aztán menü csuk, idő megy tovább. Sárkány meg pislog, hogy majdnem hulla illető 1 nanoszekundummal később maxon van, és böfög egyet, mi? Gamplay szempontból is megöli az izgalmat, szóval minek ezt így... Menü kioldás után kéne nekiállnia szlopálni, és azt sem úgy hogy közben épp ütik-vágják. Tessék hátrálni, és időben. Hát nem? Há' de. Lehetne elemezni az (anti-epikus) sárkányok eszét is... na mindegy...
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz Depression #50 üzenetére
"Ezekszerint miért is lenne realisztikusabb az, amit te írsz, mint az, ami benne van a játékban?"
Egyrészt egy fikciós világban is vannak szabályok, többek közt azért, hogy hiteles legyen. A piroska és farkasban is van gravitáció, stb., pedig lehetne modani, hogy minek, amikor a farkas nem tud beszélni.
Másrészt, tisztába vagyok vele, hogy minden hétköznapi apróság szimulálása (jaj, leszakadt a nadrágod) idegesítő lenne... épp ezért amiket mondtam, nem is ez a kategória.
-
ddekany
veterán
"Omg... látom az obli is kimaradt."
Nincs ebbe semmi OMG, azért mert Obliban is elcseszték... az illuzio romboló voltán kívül ez simán a gameplay-nak tesz rosszat, nem véletlen, hogy a legtöbb mai RPG-ben már nem instant a gyógyító italok hatása.
"Nem kötelező vele játszani"
Jaj, ez egyszer kimaradna... Egyébként is, ezektől amiket mondtam, azoknak akik szeretik az Oblivion-t meg Skyrimet, nem lenne jobb a játék? Amúgy megnéztem fejlődött-e dolog, ez láttam, beírtam... nem tragédia.
-
ddekany
veterán
válasz Depression #56 üzenetére
"Kontrolleren ez nem negvalósítható, ezért lett ilyen megállítható."
Olvasd el amit írtam... ennek semmi köze hotkey-ekhez meg irányításhoz. De hagyjuk, ez egy apró dolog a sok közül.
"Ha minden szörnytől 5-10x el kellene rohannod, hogy igyál egy gyógyitalt, az meg vár addig a helyén, hogy majd visszagyere mennyivel lenne életszerűbb?"
Ne várjon a helyén... most se teszik jobbára, ahogy elnéztem. Egyébként miről én beszélek, az lényegében a stunlock hiánya. Mindegy, gameplay elem, ráférne erre a csatára szvsz, még sok más mellett. Életszerűségnél inkább a lények viselkedése ami zavar (szarvas esete például).
-
ddekany
veterán
válasz Depression #59 üzenetére
Az volt az elképzelésem, hogy ez a játék valamiféle belmerülésről szól, és ha bármikor egyetlen gombnyomásra maxon vagyok, az súlytalanná teszi a csatát a legnagyobb monstrummal szemben is. Tehát illúzió romboló. Biztos csak nekem...
"Mindegy, hogy mit találsz jobb megoldásnak, csak hamis elképzelések alapján vágysz másra"
Azért ez már kezd ijesztő lenni.
"de legalább bevallom, hogy ez szubjektív"
Ezzel együtt pláne...
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
Jó kérdés... Ha pl. kiteszik egy "rácsba" az összes tárgyat, hasonlóan mint Diablo-ban, csak nagyobban (itt van rá hely, mivel úgyis kimerevít a menüben (mert nem multis), ott van az egész képernyő rá), az miért rosszabb konzol irányítóval? Átlagban kevesebb lépéssel jutsz el a tárgyhoz. Aztán ezt még megfejelik a már meglévő kategória szűrővel. Morrowind-ben ilyesmi volt amúgy. Nem volt közel sem tökéletes, de az irány amit vettek utána... de most a Skyrim-el számomra kiderült, hogy nem csupán megingás volt az Oblivion.
-
ddekany
veterán
"Mondjuk már jópárszor megmentette az életemet ez az instant gyógyítás a Skyrim-ban."
Na ja... és még hányféleképpen menthetnék meg az életedet a programozók... pl. a monszták épp infarktust vagy akár kirohanós-hasmenést kapnak mielőtt a halálos ütést bevinnék. Amúgy ez olyan, hogy ha tudod hogy nincs instant gyógyulás, akkor kevésbé sodrod magad olyan szituációban, ahol csak az mentene meg. És az adrenalin jó dolog, én legalábbis szeretnék félni az ellenségtől, főleg ha már first-person nézet meg atmoszféra. Ezért nem értem, az Obli rajongók miért gondolják, hogy ez nekik így jó... vagy a készítők... de hát nagy cég szóval talán csak simán elsiklottak efelett.
-
ddekany
veterán
Pontosan... az ember ránézésre szeretné, meg sok szempontból jó is, de aztán sok kisebb-nagyobb butasággal lerombolják. Számomra. 2x-a is. Én a Morrowind-el játszottam, igaz még fiatalabb voltam... Oblivion nekem az után csalódás volt (szebb grafika, tudom, de hát ez az akkoriban brutál gyorsan fejlődő hardverből adódott), épp hogy kipróbáltam.
-
ddekany
veterán
Én amúgy nem merném kijelenteni, hogy a Morrowind összességében jobb volt mint az utódai (grafikától tekintsünk el - hardver dolog). Egyszerűen láttam benne potenciált. Én majdnem végig vittem, de a vége felé meguntam, mert addigra szinte csak a lore maradt belőle, mert a sztorit már lehetett tudni, hogy mi lesz, a csata/pénz/előmenetel már értelmét vesztette addigra. Na, de mindegy...
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
A fikázás nekem nem célom... csupán mondtam néhány konkrét dolgot ami majd' kiszúrta a szememet.
Amúgy valószínű leginkább az a baj, hogy már kiöregedtem a célközönségből. Tizenévesen az embernek nem kell akkora mélység és valódi érték ahhoz, hogy valami megfogja, mint felnőtten. Mert ha belegondolok, hogy gyerekkoromban mik le tudtak kötni... akkoriban ezt biztos hetekig le se tudtam volna tenni.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
"és valahogy az egész túl könnyű még a legnehezebb fokozatban is... lehet csak én vok így vele?"
Valamiért az RPG műfajban különösen elharapódzni látszik a 0 kihívás mint tervezési cél. Állítólag a kihívás frusztráló, meg ilyenek... ki érti ezt. De, megpróbálkozhatsz önkorlátozásokkal (önkéntes patch). Pl. megesküszöl rá, hogy nem iszol potiont. Ilyenek. Minden ilyen játékban van néhány túl hatékony dolog (mint itt az instant potion), azoktól tartózkodni kell... Szánalmas bár, de mit tehet, aki már "bevásárolt".
-
ddekany
veterán
válasz Sirandrish #99 üzenetére
Főleg aki Morrowindes volt, és már az Obliviontól is húzta a száját...
-
ddekany
veterán
Ami a Morrowindes szintlépős szenvedést illeti, hát azt bizony valóban jól elcseszték. De mint mindig, a megoldás nem a meglévő amúgy kézenfekvő kijavítása lett, hanem egy új bevezetése... Mert ugye nem kell ahhoz akkora zseninek lenni, hogy a tulajdonságok a használt skillek hatására + a játékos preferenciája alapján nőjenek, mégse kelljen hülye töréspontokra vadászni. Ja, vajon azt a rendszer bármelyik mod javította?
-
ddekany
veterán
"Egyedül az tetszett, hogy normálisabb fejük van a karaktereknek"
Ja, Oblivionban azok a furcsa NPC fejek fájtak. Vagy csak én vagyok extra érzékeny az arci anomáliákra. A Skyrimben az is segít a fejek problémáján, hogy nem nyomják párbeszdénél az NPC-t az arcodba, hanem ott marad helyben ahol épp ált. Kicsiben sokkal kevésbé zavaróak az esetleges anomáliák. Oblivionra ez de ráfért volna...
-
ddekany
veterán
Az arcokon nincs is sok kidolgozni való, mivel FaceGen-t licencelnek a sorozathoz. Márpedig az, ha csak megkéred, hogy generáljon véletlenszerű arcokat, 30%-ban teljesen jól néznek ki (egy ember kiszelektálja őket seperc alatt). Nem mellékesen a kézi állítgatás is sokkal jobb benne mint az Oblivion karakter generátorában. Igaz persze, hogy FaceGen-es arcok több poligon meg nagyobb textúrát alkalmaznak mint a játékba exportáltak, de én úgy is elég korrekt arcokat kaptam. Szóval furcsa...
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- Építő/felújító topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- OLED TV topic
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- iPhone topik
- Linux kezdőknek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- LG UltraWide UltraGear 49GR85DC-B 3 Év LG Grancia !!! 240 Hz
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs