Új hozzászólás Aktív témák

  • zsiga667

    addikt

    Nagyon kopik már szegény Steelpad, úgyhogy írok én is véleményt. :D
    cizoe fórumtárshoz hasonlóan én is leírnám minden pontról külön-külön hogy miért - vagy épp miért nem - tartom fontosnak.

    Grafika : A kedvenc játékom egy tíz éves fps, a mai napig mindig fent van a gépemen, rendszeresen előszedem, így gondolom látszik hogy mennyire (nem) érdekel a state-of-the-art grafika. Viszont az fontos hogy a lehetőségekhez képest szép legyen a játék, de ez nálam nem a minél több poligont meg a shaderek halmozását jelenti, egy szép pre-rendered vagy kézzel rajzolt hátterekkel dolgozó kalandjátékot, ahol igazi művészek dolgoztak a játék sikeréért, sokkal többre értékelek mint egy Crysist ahol csak grafikus-droidokra meg shader-programozókra futotta a költségvetésből. Ahogy már többen írták, nem techdemókkal szeretek játszani, de egy grafikailag művészi értéket képviselő játék (Syberia, anyone?) nagyon könnyen be tudja magát lopni a szívembe.

    Összetettség : Teljesen játékfüggő. Alapvetően szeretem az összetett dolgokat, szeretek sok időt tölteni minden apróság felfedezésével, de egyrészt van olyan téma ahol felesleges és zavaró (pl. pörgős hentelős fps-be ne akarjanak nekem rpg-elemeket rakni), másrészt van ahol a játszhatatlanságig fokozzák a dolgot a készítők (emlékszik még valaki a Battlecruiser 3000AD nevű cuccra?). Meg kell találni az arany középutat, fontos hogy igazodjon a játék műfajához, stílusához, de lehet nagyon jó játékot csinálni vele (pl. Fallout) és nélküle (pl. Patapon) is.

    Innováció : Mindegy. Jól elvagyok egy sokadik rókabőrrel is ha tisztességesen össze van rakva, nem igénylem az újításokat. Életem végéig ellennék a 10 kedvenc játékommal ha folyamatosan jönnének ki hozzájuk új pályák, új storyline, esetleg kis grafikai szintentartás. Jobban szeretem a kiforrott dolgokat, sőt, az a fajta játékos vagyok aki sikítófrászt kap ha a kedvenc játékának folytatása egy kicsit is eltér az előző résztől. :)

    Történet : Lehet nélküle játékot csinálni, csak nem érdemes. :) Itt is - hasonlóan az összetettséghez - érdemes a műfaj keretein belül maradni (UT alá nem várok Asimov-novellát), de mindenképp fontos része egy játéknak a lebilincselő történet. Lehet egyszerű, klisés, a lényeg hogy legyen, és hogy ne legyen unalmas, tartsa fenn az érdeklődést, ne azért üljek vissza a játék elé mert épp nincs jobb dolgom, hanem egész nap rágjam tövig a körmöm és várjam azt a percet amikor végre folytathatom és újabb részleteket tudhatok meg. Legyen fordulatos, tudjon meglepni, ha egy kalandjátékról vagy rpg-ről van szó; és legyen egyszerű mint a faék de mégis szórakoztató egy könnyed fps vagy real-time stratégia esetében.

    Karakterek : Ha én írtam volna ki a szavazást, nem választottam volna külön a történettől, de ha így alakult, erről is legyen pár szó. Amíg nincs túl sok nagyon irritáló karakter egy játékban, addig nekem tulajdonképp mindegy, de természetesen jó dolog ha sok érdekes, személyiséggel rendelkező npc-vel vagyunk körülvéve. Meg persze a badass játékos karakterekért is odavagyok (Duke Nukem 4 president!), de egy unalmas, jellegtelen karakterrel is nagyon tudom élvezni a játékot (Gordon Freeman... tudom, most leszek megkövezve...) ha egyébként a többi fontos szempontnak megfelel.

    Irányítás : Ritkán játszom olyan játékkal amit nagyon el lehet rontani egy béna irányítással, így nem igazán tartom fontos szempontnak, persze lehet azért mert még nem volt dolgom igazán rosszal.

    És végül, a nagybetűs Hangulat, amire a szavazatomat adtam. Hogy mért külön, a legvégén? Mert ez a legkevésbé kézzelfogható része egy játéknak, szerintem igazából az előbb felsorolt szempontok megfelelő összejátszása adja ki, és ez az ami végülis eldönti jó-e az adott játék vagy nem. Lehet bármilyen más szempontból katasztrófa, ha valahogy mégis működik a dolog akkor más már nem is számít.

Új hozzászólás Aktív témák