- eFootball
- Xbox Series X|S
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- EAFC 24
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- Mortal Kombat 1 - Így harcol Homelander
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- Assetto Corsa Competizione
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
Csak ugye ugyanúgy elveszítenéd a kvázi veszteségmentes utófeldolgozás lehetőségét. Ráadásul a jpg RGB-ben dolgozik, míg a RAW-k monochrome-ban, így azonos információmennyiésghez a losless jpg nagyobb fileméretet adna.
De amíg a jpg okádék színvisszaadásával (plusz ugye artifact-ek) nem kezdenek valamit, addig komoly feladatokra nem leszt alkalmas semmilyen implementációja.
-
#65675776
törölt tag
Egy RGB kép azonos színmélységgel (ami ott ugye csatornánként értendő) mindenképpen több helyet iényel tömörítetlenül, mint a monokróm. Ráadásul a legtöbb fényképezőgép veszteségmentesen tömöríti is a RAW-kat, ez mondjuk a komolyabb vázaknál kikapcsolható.
Egy gyors próba eredménye: 10Mpx-es kép
tömörített 12 bites RAW: 9339KB
tömörítetlen 8 bites TIFF: 29419KB
LZW tömörített 8 bites TIFF: 15745KB
tömörítetlen 16 bites TIFF: 58815KB
És egy érdekesség: LZW tömörített 16 bites TIFF: 75828KB Utóbbira nem tudok magyarázatot adni. Az adott képpel lehet valami baja az algoritmusnak, mert más képeknél normálisan kisebb lesz a tömörített file. (Csak azoknál a képeknél lesz nagyobb, amelyeknél a háttér a parketta, vagy az asztallap.)[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
Az RGB -> YUV konverzió olyan sokat nem csökkent a fileméreten, mint a jpeg veszteséges tömörítése. A tömörítetlen YUV pedig még mindig több helyet foglal, mint a monokróm RAW.
A RAW a szenzorról kiolvasott adatokat tárolja, semmi mást. A szenzorok pedig (leszámítva a Foveon-t) pedig monokrómok. Színes kép úgy lesz belőle, hogy előtte van a Bayer-szűrő. A Bayer-szűrő viszont nem minden szenzor előtt ugyan oolyan elrendezésű, ezért fontos a RAW feldolgozó programoknál az adott géptípus ismerete.
Szóval nem értelmetlen, mert a szenzor valóban monokróm képet készít. Csak a feldolgozás során lesz színes. (Régebben a fekete-fehér tévék idején léteztek mindenféle előtétüvegek, amik kb hasonló módon színes képet (vagy legalábbis hasonlót) "generáltak" a szürkeárnyalatos képből.)
-
#65675776
törölt tag
Igazából egyik sem subpixel. Akkor lenne az, ha önmagában lenne meghatározható a színe. De ez nem igaz, gyakorlatilag egyik pixel sem rendelkezik saját színnel, minden esetben interpolálva van, ahol a saját maga felett levő színszűrő a domináns.
Viszont minden pixel kap a feldolgozás során egy saját színt, így gyakorlatilag mindegyik önállóan viselkedik. Subpixelek esetén nincs ilyen, önmagukban nem érnek semmit, csak részinformációt hordoznak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobilinternet
- Autós topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- eFootball
- Tudományos Pandémia Klub
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs