Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz proci985 #25 üzenetére

    "nekem eleg volt az elsore, hogy siman ment minden haxolas nelkul W10 alatt"

    Semmit nem kell haxolni a source portokkal Win 10 alatt. Olyan egyszerű a használatuk, mint az 1 x 1. :))

    Ezeket érdemes használni:

    abszolút vanillás, autentikus DOS-élményhez: Chocolate Doom 3.0.1 – Azért van autorun és vertical mouse movement off, viszont minden limitáció és bug DOS-hű. 320 x 200 @ 35 fps only. Speedrun legal.

    limit-removing cuccokhoz: Crispy Doom (én az 5.8.0-ra esküszöm, de vannak újabbak) – Ez egy Chcocolate fork néhány QoL funkcióval (például widescreen support, Full HD, uncapped fps stb.) és feloldott statikus limitációkkal.

    Boom/MBF/MBF21 (complevel 9, 11 és 21) anyagokhoz: DSDA-Doom 0.24.2 (kint van már a .3, de jobb szeretem az eggyel korábbit) – Speedrun legal, de ez már a nevéből is adja magát.

    ZDoom v2.8.1/GZDoom v4.8.2 meg csak azokhoz, amikhez a feature set miatt kötelező, mert nem csak az egérkód más, de például a fizika is, és egyik sem képes adekvát complevel emulációra. Mondhatni úgy is, hogy azokat hívjuk filthy casualnak, akik ezeket használják azoknál a WAD-oknál is, ahol nem nélkülözhetetlenek. :DDD Amúgy nyilván király cuccok, de nagyon nem akkurátusak.

    Multiplayernél a Zandronum/ZDaemon/Odamex trióé a főszerep, ezek közül egyértelműen az Odamexet kedvelem a legjobban, mert ott a legreszponzívabb az egér, és annak van leginkább Crispy-szerű feelje. Egyébként mind ZDoom-alapú és single player WAD-ok is játszhatók velük, de kár, hogy botok tudtommal csak ZDaemonhoz vannak.

    Korábban 95 százalékban Crispy guy voltam, de átszoktam DSDA-ra, ami egy jelentős mértékben továbbfejlesztett PrBoom+ fork rengeteg, speedrunnereket segítő funkcióval (set keyframe/restore keyframe egy gombnyomással, rewind, demo tools, százados pontosságú advanced HUD, ghost fájlok, millió paraméter az indítófájlhoz, analízis exportálása szöveges dokumentumba stb.), amik után elég nehéz visszatérni a gyökerekhez. Ezzel gyakorlatilag minden is megy a GZDoom/Eternity Engine-only WAD-okon kívül, és az előbb említett funkciók baromi kényelmesek ám.

    Alapvetően a 8 bites software rendererben hiszek, de mivel a DSDA a PrBoomból ered, ezzel a rendererrel elég sok az input lag, szóval OpenGL/shaderst használok, természetesen 640 x 480-ban. Ez hasonlít legjobban a szoftveres módra, viszont sokkal reszponzívabb. Persze az ideális az lenne, ha úgy harapna szoftverben az egér, mint Crispy 5.8.0-ban, de hát semmi sem lehet tökéletes, viszont az OpenGL performansz elég kellemes ilyen szempontból, és a GZDoomot kettéhugyozza frame rate-ben (de a DSDA OpenGL része tud amúgy GLBoomot és GZDoom renderer emulációt is).

    tl;dr: Ha nincs kísérletező kedvében az ember, akkor a létező single player WAD-ok 99,9 százaléka hibátlanul lejátszható akkurátusan, ha csak két source port van vinyón (DSDA-Doom, GZDoom). Igazából elég a GZDoom is, de a compleveles cuccokhoz (WAD-ok döntő többsége) az elég meh.

    [ Szerkesztve ]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

Új hozzászólás Aktív témák