Új hozzászólás Aktív témák

  • Vistaboy

    veterán

    Ahogy nézem az alcímet - "Relic Run" -, ebből azt következtetem ki, hogy ebben a játékban a sírok kifosztásán és az ereklyék felkutatásán lesz a hangsúly. Ez pedig két dolgot vetít előre:

    1. A Rise of the Tomb Raider továbbra is a reboothoz hasonló konzolos lövölde lesz, ahol ismét nagyobb szerep jut majd a QTE-jellegű küzdelemnek és a különféle kivégző-mozdulatoknak, mint a valódi sírrablásnak.

    2. Akik a valódi, klasszikus Tomb Raider-játékmenetet szeretnék, számukra készül a Tomb Raider: Relic Run. Így a kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad. A főjátékot ezentúl nem kell PC-re kiadni (Mert mi úgyis csak lewarezolnánk :DDD ), helyette maradhad konzol-exkluzív, hadd termelje a sok bevételt. A PC-sek és a régi Tomb Raider-rajongók pedig kapnak egy spin-off szösszenetet, ahol visszatérhetnek a sorozat gyökereit képező kincsvadászathoz.

    Ez így még jó is lenne, de érzésem szerint a Relic Run sokkal kevesebb figyelmet fog kapni a készítőktől, mint a konzol-exkluzív "eredeti" Tomb Raider. Ezentúl az lesz számukra a fejőstehén, amit teljes egészében a konzolosok kénye-kedve szerint machinálhatnak. A Relic Run meg nem lesz több, mint egy csont a PC-s "kutyáknak", hogy ők se mondhassák majd azt, hogy kimaradnak a Tomb Raider játékokból... :(

    Elnézést a kissé nyers fogalmazásért, de a Tomb Raider széria nagy rajongójaként, valamint megszállott PC-s játékosként továbbra is nehezen nyelem le ezt a trendet, ami a mai játékkészítésben egyre inkább elhatalmasodik. Mindazonáltal kiemelném (A flame-wart megelőzendő), hogy személy szerint sem magával a konzolokkal, sem az azon játszó felhasználókkal nincs semmi problémám.

    A játékok fejlesztőire vagyok mérges, mégpedig azért, mert lusták kétszer optimalizálni egy játékot. Ehelyett mindent szimplán csak átportolnak a divatos platformokra, amiket azután az irányítás és a kezelőfelület oda nem illése és nehézkes működése miatt neveznek "konzolos szarnak". Ellenben ha vennék a fáradtságot, hogy normálisan átírják a játékokat a célplatformok igényeinek függvényében, akkor szerintem nem lenne ez a vita sem a PC-sek és konzolosok között.

    Amit én a Crystal Dynamics helyében tennék: Kiadnám a Rise of the Tomb Raidert XBOX-ra, közben viszont egy kis csapat már dolgozna a többi platformra készülő játékon is. A megjelenést követően változtatnék a helyzeten: egy kis csapat menedzselné az XBOX-kiadást, javítgatnák, felügyelnék. A nagyobb része pedig teljes gőzzel dolgozna a PC és PS kiadásokon. Így mire egy év múlva kijön, megfelelően fel lesz készítve és ki lesz tesztelve. Nem pedig csak egy szimpla port lenne, amibe nagy nehezen implementálják az egérrel és billentyűzettel való irányítást. Ha meg nem megy, akkor egyszerűen hagyják a francba, és csak közlik, hogy gamepad szükséges a játék megfelelő működéséhez.

    Ui.: Bocs a kissé hosszúra sikerült post után, egy kicsit OFF is lett a téma, de ezt le kellett írnom. Elnézést kérek miatta. :R

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

Új hozzászólás Aktív témák