Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zeoos

    tag

    válasz remington2 #2303 üzenetére

    A fosztogatókkal leginkább a SEVA öltözék maxra tuningolásának lehetősége miatt és csak annak elvégzéséig érdemes semleges viszonyban maradni. Belépni hozzájuk nem is nagyon sikerül mert azt a választ kapod, hogy majd szólnak ha szükség van rád. Amúgy pedig a habitusukból adódóan támadnak meg, hiszen azért fosztogatók, de ez simán elkerülhető. Alapban a raktárbázison nem bántanak, oda nyugodtan mehetsz. A játék többi részén a fosztogatók által foglalt területeket óvatosan kell megközelíteni ... már messziről dumálnak hozzád, hogy menj oda (bla-bla-bla) ,,, ha ilyenkor óvatosan meghátrálsz, nem fog semmi történni és a viszonyod sem válltozik meg velük. Ha elkezdesz menekülni akkor megharagszanak ... utánadkiabálnak, hogy "lőjétek le": valójában a harcot így is elkerülheted, de az a fosztogatócsapat onnantól már ellenséges lesz veled. Ha pedig jóhiszeműen odamész, akkor ki fognak rabolni (csak a pénzedet veszik el). Tehát óvatosan és feltételesen kezeld a fosztogatókat, csak a parancsnokuk által felkínált küldetéseket vállald be és a semleges viszonyt csak a SEVA végleges fejlesztéséig tartsd meg, utána már nyugodtan lehetnek az ellenségeid, hiszen már semmi szükség a barátságukra.
    Azért, mert a fosztogatókkal semleges viszonyban vagy, a többi frakcióval sem válltozik a kapcsolatod, de ha ezt fent akarod tartani, akkor nem szabad bekapcsolódnod a fosztogatók harcaiba a pálya bármely részén, hiába kér akárki segítséget tőled. Hagyjad, hagy lövöldözzék halomra egymást, maradj ki a kűzdelemből, majd a végén szedd össze a vesztes holmiait.

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz csaabz #2301 üzenetére

    A játéknak csak egyféle vége lehet, hiszen a komplett történet szerint a ClearSky befejezésétől kezdődik a SHOC.
    A történet slusszpoénjának lelövése nélkül (hiszen még biztos vannak, akik játszanak vele), a helyzet a következő:
    A játék legvégén találkozol Strelokkal (történik, ami történik) ... mindenki agymosáson megy keresztül (erre utal az általad említett videó) ... ha a SHOC-ot is végigvitted, akkor biztos számodra is kiderült, hogy a folytatásban valójában Te magad vagy Strelok, csak az agynosás eredményeként erről az elején még fogalmad sincs, ezért üldözöd saját magad a folytatásban.

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz Eagl3 #2291 üzenetére

    A játéknak jelen állapotában már semmi baja sincs (bár nekem az első javítástól is röccenésmentesen futott), ha gondok merülnek fel az valószínüleg a számítógéped "gyenge" és rosszul optimalizált konfigurációdból adódhat.
    Ne vedd magadra, nem kötözködöm de elég ritka az olyan gép, ahol minden egyes alkatrész "kedveli" a másikat. Az marha kevés, hogy esetleg van egy erős-középszar videókártyád, esetleg tele vagy memóriával. Sajnos magyar viszonylatban elég "öszvér" masinát használ a többség és leginkább az ár határozza meg az alkatrészeket, nem a minőség. Legjobban úgy tudnám példázni a dolgot, hogy egy Mercedesbe sem tudsz Trabant féltengelyt berakni, pedig a féltengely az csak féltengely.
    Még egyszer mondom, a játéknak semmi baja (kezdeti gyermekbetegségeit már kinőtte)

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz foxboro #2283 üzenetére

    Ha már jó a ruhád, akkor a jelenlévő "természeti csapások" egyáltalán nem számítanak (képességeid relikviákkal tovább erősíthetőek) ... nem kell ablakokon kiugrálni és visszafelé sem kell menekülni:
    Az épület jobb oldalán (bejárattal szemben állva értendő) eltudsz menni. Úgy néz ki, mint ha a betonkerítéstől nem tudnál tovább haladni, de az egyik kerítéselem nincs a helyén és itt mélygugolásban simán átsétálhatsz az épület mögötti területre. Ha végig a kerítés mellett haladsz, az anomáliák sem igen zavarnak. Videót erről a részről itt találhatsz:
    http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fdomkrat.nm.ru%2Fclear_sky_faq.htm&hl=en&ie=UTF-8&sl=ru&tl=en

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    Még egy tanács (aztán mára lépek is):
    Ha semleges viszonyban vagy a fosztogatókkal és a parancsnokuktól bevállalod azt a küldetést, hogy öld meg azt a valakit a buszmegállóban, akkor menj oda a delikvenshez, de mielőtt fejbelőnéd, előbb beszélgess el vele. Csapd be, hogy megkegyelmezel és így információkhoz juthatsz, majd már csak azért is öld meg, mert elvállaltad a feladatot.

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz remington2 #2318 üzenetére

    Ennek a renegátnak nem egy szinttel lejebb kellene lennie? Egy társával együtt lent őrzik őket az alagsorban. Nálam legalább is így van (volt).
    De én is találkoztam egy hasonló érdekességgel: a szabadság bázisán éppen beszélgettem a parancsnokkal, egyszer csak úgy magától fogta és szép fokozatosan eltűnt a padlóban. A beszélgetés ment tovább ... én csak néztem ki a fejemből és azt látom, hogy a parancsnok jön felfelé a lépcsőn, közben folyamatosan dumál. Sajnos képet nem tudtam készíteni, mert lemerevedtem a szitutól.
    Másik alkalommal pedig a kereskedő nem a rács túloldalám ücsörgött, hanem az ablakon kívül ott, ahol én szoktam állni ha vásárolok. Csak úgy ült a levegőben, a kezét meg úgy tartotta mint ha éppen gépelne valamit. Ez is fura volt és ebben az esetben is a beszélgetés simán zajlott mint rendesen.

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    Olyat csináltatok már, hogy nagy csetepaté után ha a közelben volt egy "kísérő" ember, akkor nem több fordulóval vittétek el a teherbírásotoknak megfelelően a cuccokat, hanem az összes cuccot apránként odahordani a "vezető" lábához, majd amikor már több száz kiló cuccos ott van odaálltok, felveszitek az összes motyót és így vitetitek magatokat át egy bázisra üzletelni? Amikor megérkeztek megint mindent el kell dobni és apránként elhordani a kereskedőhöz.
    Egyre kell csak odafigyelni, ha komolyabb fegyvert teszel a "vezető-kísérő" ember lába elé mint amilyen neki van, akkor azt kicseréli a sajátjával, így a jobb cuccokat mindig tartsd a hátizsákban. Én így vesztettem el egy rakétavetőt a katonai raktártelep pályán.

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz remington2 #2321 üzenetére

    Nincs is jobb a SEVAsuitnál ... az végső fejlesztéssel (fosztogatóknál) már hasonló paraméterekkel rendelkezik lövés ellen is mint a külsőváz-ruha, azzal a kis plusszal, hogy megmarad a gyorshaladás lehetősége és a maximális artifakt használat.

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz frame>24 #2323 üzenetére

    Játszható-e? ... Már, hogy a fenébe ne lenne játszható. Valójában csak az optimalizációval voltak problémák az elején (tudod: a gyengébb konfigurációkon voltak döcögések), de mostanság már semmi baja a játéknak.
    Én is csak a kezdetektor találkoztam (igen ritkán) némi-nemű érdekességekkel, de a játékélmény akkor is baromira jó volt.
    Manapság már így a tizedik végigjátszás után ha álmomból felébresztenek is tudom merre hány méter.
    Jó játék ... nagyon jó játék ... az évtized játéka !!!

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz frame>24 #2325 üzenetére

    Előzőekben sem panaszkodtam a játékra, csak megemlítettem párszáz órai játékban tapasztalt aprócska érdekességeket, amik egyáltalán nem jellemzőek és talán pont ezért is hoztam fel, mint érdekesség.
    Amúgy a multi pályák is jók ... mondjuk mi inkább LAN-ban nyomjuk.

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz proci985 #2326 üzenetére

    Nálam az elejétől röccenésmentesen futott minden és csak a fórumokon olvastam a sok hibákról írt beszámolókat. Mondjuk nem is a dízelnek számító radeonokat kedvelem, 2xASUS Nvidia EN8800GTX SLI-ben nem szoktam az általános problémákkal találkozni.

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz Hun'reeth #2331 üzenetére

    Minden tiszteletem és békés szándékom ellenére: "ne ítélj, hogy ne ítéltess!"

    Az ilyen személyeskedő, általad marhaságnak titulált véleményezések inkább provokatív jellegűek és mint ilyen EZ nem illik egy fórumozó oldalra. Persze nem akarok olajat önteni a tűzre, így a dolgot most részemről rövidre is zárom:

    A megjelölt hozzászólásom egy előzőekben megjelentre volt reagálás (nem neked szólt ... szövegkörnyezetében pedig egyáltalán nem volt nagyobb marhaság, mint aminek indíttatására született) és talán a teljesség igényének nélkülözése miatt félreérthető volt (bevallom nem akartam regényt írni), de a kibicelésre sem szándékoztam okot adni.

    Tök mindegy, hogy ki és mit mond, gondol és cselekszik. Elhiszi, avagy nem!
    A játék nálam az elejétől minden gond nélkül működött. Találkoztam persze eseti és egyedi érdekességekkel, de ezek soha nem ismétlődtek meg, így általános hibának nem minősíthetem.
    Az is tény, hogy VGA-verseny megítélésében az ATI Radeon képviseli (csak a példa kedvéért) a dízel technológiát, míg az Nvidia benzinesnek tekinthető. (persze ez csak az én véleményem és nem vitaindító!) Az általam használt SLI kapcsolatba hozott kártyák meg egyenesen kerozinok ebben a példában.

    Mindent egybevéve: persze a javítások hoztak némi javulást a játékmenetben, de a sok bugnak nevezett dolog és AI hivatkozás inkább az egyes konfigurációk adottságai, illetve gyengeségéből adódó problémák, mint a játékkészítés során esetlegesen felmerülő hozzánemértés. A javítások leginkább csak optimalizálták, ha jobban tetszik összefésülték a világ játékosainak gépparkját, a zökkenőmentes felhasználás érdekében.

    Hun'reeth! Nem szándékoztam vitaindítót gerjeszteni és még csak szópárbajra sem hívnálak, csak megszólítva éreztem magam és mint ilyen illik rá reagálnom.

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz TazLeacher #2335 üzenetére

    Olvasni tudni kell!!! ... felfogni, az pedig egy másik dolog.

    Mint a megjelenésből láthatod (tudod: szürke betűk) amit írtam off topic volt.
    Ha fel is fogtad volna a benne foglaltakat, akkor észrevehetted volna, hogy nem szándékoztam vitatkozni, a benne foglaltak a véleményemet tükrözik és mint ilyen nem hiszem, hogy akárki is megtudná azt változtatni. Ráadásul arra a két apró dologra is próbáltam rávilágítani, hogy egy-egy konkrét hozzászólásra való reagálás nem jogosít fel senkit a kibicelésre, a megszólításom pedig választ fog szülni, mert ilyen a neveltetésem.

    Én senkinek a hozzászólását nem szoktam minősíteni, hiszen tiszteletben tartom mások véleményét (max nem érdekel) ... de odáig még sosem jutottam, hogy kvázi baromnak, illetve hülyének minősítsek egy ismeretlen akárkit.

    Tudod mit? Igazad van mindenben = Isten vagy! Ennyi. Törődj bele.
    Ha választ fogok kapni, reagálok rá ... javaslatom visszanyúlik óvodás korunkra (biztos mindenki volt dedós valamikor): "okos enged....."

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz lsc #2336 üzenetére

    Ismét hozzámszóltak, hát reagálok:

    Nem autókról szólt a példa mint inkább energiaforrásokról ... hát igen (?!) mondják is a statisztikák, hogy a magyar szövegértéssel vannak némi problémák.

    Amúgy van pár, különböző felhasználású gépem ... innen alakult ki a véleményem, ami persze nem szentírás.

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz TazLeacher #2339 üzenetére

    Próbálsz veszekedést szítani, de velem rossz lóra tettél. Nem tekintelek vitapartnernek, hiszen csak valamilyen belső indíttatásból fakadó szófosásod van, de tartalmilag nem sokat árulsz el valós értékeidből. "LOGOUT blog" írásdaidból már felmértem személyiségedet, ami inkább patológiai eset és mint ilyen kezelendő.
    Ha javasolhatom, mosd meg egy kis hideg vízzel a túlfűtött buksidat, olvasd össze a témábavágó pro és kontra megnyilatkozásokat ... talán még neked is világossá fog vállni, hogy kb. annyi eszed lehet, hogy max. nem sündisznóval törlöd ki a fenekedet.

    Kicsit fárasztanak az ilyen tipusú, megnemértett és valószínüleg sikertelen emberkék, de hát (sajnos) ettől színes a világ.

    Bízva abban, hogy végre befejezed a folyamatos reagálásra serkentő idétlenségeidet ... végre visszatérhet a topic a ClearSky játék boncolgatásához ... búcsúzom.

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz TazLeacher #2341 üzenetére

    Egyáltalán tudod még, hogy mit és mire reagálsz, vagy az indulat teljesen elvette az "eszed" ?
    Nem szoktam személyeskedni és ha egy-egy konkrét felhasználónak tett válaszom a megszólítás miatt még is annak tűnik, úgy kéretik megbocsájtani hiszen nem a rosszándék vezérelt.
    Amúgy ha már itt tartunk: értelmezhetetlen a "föcsögésed" ... sehol semmi utalást nem találok visszaolvasva, hogy valaki is megintett volna az általad említett témában.
    Most viszont már konkrétan megkérnélek, hogy idegbajodat ne rajtam próbáld meg levezetni, inkább menj le havatlapátolni.
    Nyelvezetemben emberi próbáltam és fogok is maradni, a véleményed csak annyiban érdekel, hogy reagálni fogok rá minden alkalommal, egyebekben egetverő, indulatos és semmitmondó szövegelésnek tartom. Ez van.

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    Visszatérve a játékhoz:

    KÜLSŐ NÉZET a ClearSky-ban ... Ha a Documents and Setting\All Users\Megosztott dokumentumok\STALKER-STCS mappában található "user.ltx" fáljba beírjátok:

    bind cam_1 kF1
    bind cam_2 kF2
    bind cam_3 kF3

    akkor a játékban az F1-F2-F3 gombok használatával tudjátok a nézetet cserélgetni

    Így megtudjátok nézni karakteretek megjelenését a különböző ruhatipusokban és érdekes képeket lehet készíteni a különböző lehetőségekben.

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz proci985 #2345 üzenetére

    Nem fogok se szakmai, sem irodalmi filozófiálgatásokba bonyolódni ... éppen elég volt a hozzászólásodat végigolvasni.
    Marha egyszerű a képlet. Találkozunk és megmutatom. Ennyi. Nem kell semmit elhinni, de kételkedni sem. Meg kell bizonyosodni és kész. Nincs itt semmiféle vita és nem kell egymást győzködni.
    Amúgy koránt sem állítottam, hogy hibátlan lenne a játék alapkiadásban (lásd korábbi hozzászólásokat) ... én csak azt mondtam, hogy nálam röccenésmentesen futott és azok a dolgok amiket itt legtöbbször "bug" és "AI" jelzőkkel illetnek, annak legtöbbször teljesen más dolgokhoz van köze, mint a felemlegetett és előszeretettel használt szavak valós értelme. Más jelentést pedig nem tudsz a számba rágni, mert tudom mit beszéltem (kételkedés esetén meg egyszerűen visszaolvasok).
    De szatírikusan úgy is mondhatnám, hogy a bugnak legtöbbször csak annyi köze van a játékhoz, minthogy a Bug egy ukrán folyó :)
    Egyebekben egyáltalán nem írsz sületlenségeket, talán kicsit elragadott a hév és túlértelmezted a javítócsomagokról kiadott infókat.
    Az is tény, hogy a játékostársadalom nem állt meg a kordon bejáratánál a patch-re várva.
    De még a lövedékek bugossága is olyan dolog, hogy hinni a fejlövésben egy kicsit más mint valójában el is találni.
    De ne vitatkozzunk, mert ennek már megint semmi értelme és nem szeretnék ismét egy olyan felesleges eszmecserébe bonyolódni, mint ma már megtörtént velem.
    Ha hitetlen vagy, az a te dolgod ... ha megkívánsz győzödni róla, akkor állok elébe ... egyebekben én úgy gondolom nem egymás überelése itt a lényeg, főleg mert olyan dologról próbálsz velem vitatkozni, amit én sosem állítottam. Ha meg csak simán elbeszélünk egymás mellett, akkor mi értelme ennek az egésznek?

    Hardveres dolgokban pedig elég szigorú véleményem van, hiszen én nem csak a konfigurációk gyengeségében látok sok-sok hibát, de szerintem még az sem mindegy, hogy egy-egy ugyanazon tipusú alkatrészt kik, hol, hogyan és miből raktak össze. Ráadásul a tuningolásról is lesújtó véleményem van. Viszont hiszek a minőségben, nem keverem a szezont a fazonnal és szerintem nem csak a katalógusadatok határozzák meg az egész egység stabilitását és használhatóságát.

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz remington2 #2347 üzenetére

    Biztos az idő vasfoga :) ... vagy mint a bor idővel csak jobb lett ... esetleg a szomszédodban éppen az uri geller műsorát nézték (múúúkogy)

    Valójában nem értem, hogy a fagyogatásnak mi köze a játékhibákhoz, ha csak az az előbb említett nullapointok, amik ebben az esetben 0 fokcelsiust jelenthetnek :)

    Persze csak próbáltam viccel elütni a dolgot. Én már nem tudom, hogy kinek mi és miért történik, kinek mitől és hogyan javult meg ... és még mi fog történni a jövőben (?)

    Belefáradtam a vitatkozásba, a fejem majd szétszakad ... hülyék a játék készítői, sőt csak egy nagy átvágás az egész ... tudom: csalódás a vége és a mittudomén mi a király!

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz bim #2349 üzenetére

    Egyszerű a képlet:
    Amatőr, menekülő tipusú, szaladgálós harcosok azt javasolnák, hogy rohanj le a domboldalon és a bal oldali kidőlt fa mentén rohanj ahogy csak bírsz.
    Ha viszont figyelted az ingovány-déli tanya vezetőjével megesett párbeszédet, akkor rá kell jönnöd, hogy már nem bekötött szemmel vitt át az átjárón, így a kordonba jutást innentől már szabadon megteheted.
    Menj hát vissza az ingoványba, nézd meg a PDA-dat és látni fogod, hogy fent északon megnyít egy másik átjáró a géptelep helyszíntől nem messze, ott simán átjuthatsz a következő pályára.
    Harmadik varriációban is térj vissza az ingoványba és ugyanúgy az északi átjárón menj át, csak előtte még elvégezhetsz egy dolgot:
    .... amikor a géppuskás befejezi a lövöldözést és te meglapulsz, a hangosbemondó beszól, hogy elvesztették a célpontot és menjen ki pár járőr körülnézni. Megvárhatod őket (hárman fognak jönni). Ha elég közel engeded ezeket a katonákat (mondjuk a pont előtted lévő, fedezéket nyújtó nayg fáig és ott nyírod ki őket, akkor úgy fognak magukba zuhanni, hogy te még mindig a fa takarásában nagy valószínüséggel összetudod szedni a holmijaikat és így visszatérve az ingoványba akár a cuccok eladásából tusz profitálni, de esetleg bevállalt másodküldetésekre is felhasználhatod újdonsült szerzeményeidet.

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz bim #2349 üzenetére

    Amúgy a géppuskást szemtől-szembe/frontálisan nem nagyon fog sikerülni leszedni, ráadásul a hadsereg embereinek kicsit fejlettebb hacukái vannak, így a lekűzdésük nem éppen egyszerű.
    Majd ha odáig jutsz a játékban ... és a felszerelésed is megfelelő lesz:
    Hadseregbázis megközelítése nem a domboldalon lévő átjárótól történjen. A terület kb, úgy néz ki, hogy a bázis felé vezet egy út (ezen az úton néha járőrök kóricálnak). Szóval: az úttól balra lévő területet szegélyező kerítés mentén eltudsz jutni a hadseregbázis vonaláig. Ott szemből is utadat állja egy keresztbe futó kerítés, de találsz ott egy kidőlt fát, ami átszakítja azt. Itt tudsz bejutni a hadseregbázis mögötti területre. Magát a katonai tábort egy kőkerítés övezi, de már látni fogod, hogy a hátsó részen vannak "tereptárgyak" (betonlapok, doboz, valami vasszerkezet), amiken fel- és átugrálva be tudsz jutni a hadsereg területére. A géppuskás skalpja is így lesz a tiéd, ha már kiírtottad az egész tábort, simán felmész az őrtoronyba és képenlövöd.

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    Azért minden tiszteletem mellett és egyáltalán nem vitatva bárki számítástechnikához fűződő tudását, azért a játéktesztelés egy kicsit másról szól, mint rutinos(-abb) felhasználók idegen szavakkal tarkított privátvéleményét, amit specifikusan egy-egy játék kipörgetése után tesznek, belesúvasztva az interneten található, vagy a gyártó által közölt információk tömkelegét.
    Nehogy azt higyje már valaki, hogy egy igazán ilyennel foglalkozó embernek van ideje fórumozni és egyáltalán azonosulni tud a fórumozás eszmeiségével.
    Aki pedig kijárt már olyan szintű iskolákat, amik valójában feljogosíthatják ilyen jellegű kritikák közzétételére az tudhatja, hogy minden gyártási folyamatban van 4-5 kalkulálható hibaszázalék. Csak a vallás ismeri a tökéletes szó megfejtését és Istennek hívja azt.
    Szakszavak használatával pedig az ember nem mond semmivel sem többet a valós tartalomnál, maximum ezek mögé bújva avagy ezekkel igazolandó tudása színe-javát ...vezeti meg a kevésbé tájékozott embereket.
    A javítócsomagok kiadása pont nem a készítők trehányságát példázza, hiszen a megjelenés pillanatától azon munkálkodnak, hogy kiköszörüljék azokat a csorbákat, amit a teszten átfutott hibák okoznak a nagyérdeműnek. Amúgy is jó lenne végre felfogni, hogy nem konkrét terméket veszünk egy-egy játék során, hanem csak jogot a felhasználásra.

    Persze mindenkinek szíve-joga úgy nyilatkozni, ahogy azt érzi. Viszont körülbelül pont ennyi csak a tartalma és jelentősége is. Lehet erőzni, vitát gerjeszteni és megpróbálni nagyobbat durrantani a másiknál ... lehet szimpátiakapcsolatokba tömörülve, vagy az avatar alatti tagság-titulusunk fokozatában bízva képzelt érdemeket kovácsolni magunknak ... bármit lehet amivel nem hágjuk át a nyilvánosság írott és íratlan szabályait ... de hát egy-egy topic nem feltétlenül erről szól.
    Sajnos az a jellemző, hogy valaki elakad ... talán kap rá segítséget, de egyből jön egy humorherold, amire rákontráz egy tudorka.

    A játék megjelent ... kereskedelemben kapható. Nem vagyunk mi készítők, csak felhasználók, vagy aki valóban annyira spillernek érzi magát miért nem mérettetik meg valójában? Miért nem jelentkezik egy-egy ilyen céghez dolgozónak? Miért csak ilyen fórumozó oldalakon osztják az észt?
    Problémák persze mindig lesznek, de nem a fikázás a megoldás. Egy-egy játék valós ismerete nem merül ki abban, hogy szinte azon versenyezve, hogy ki mennyi idő alatt tudja kipörgetni és ezen a képzelt babéron ücsörögve, diadalittassan büfézgetünk a fórumokon.

    Segítsük az elakadt játékostársakat, beszéljük meg az élményeinket ... és ha már mindenképpen kritizálni akarunk, azt tegyük meg közvetlenül a készítők felé, hiszen ők az érdekeltek ebben a témakörben. Úgy beszélgessünk és dobállózzunk az idegen- és szakszavakkal, hogy a 6 éves kicsávótól a 99 éves papóka is értse azt.

    Szerintem :)

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz Hun'reeth #2353 üzenetére

    "Benzin-dízel-kerozin" dolgok csak példálózások, persze a mit és hova besorolás részemről megtörtént, de minősíteni nem minősítettem ezeket az energiaforrásokat. Szó nem volt arról, hogy melyik a jobb. A válaszokból kitűnik, hogy a nagy általánosság a dízelt tartja gyengébbnek és fel is háborodtak az osztálybasorolásomon, de csak ismételni tudom magam.
    Én csak osztályoztam őket, a különböző csoportok hovatartozását maguk a reagáló hozzászólók tették sorrendbe a dízelt leminősítve érezve, pedig ezt senki nem tette előttük.
    Persze tetszik, hogy ennyire heves dolgok születtek a téma körül, de ezzel inkább csak egyes emberekről kialakítható véleményem tárháza gyarapodott.

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz Hun'reeth #2354 üzenetére

    Relikvia dolgában én még hozzátenném, hogy néha előfordult velem a játékban (semmi mod, semmi belenyulkálás), hogy egy-egy ugyanazon helyszínen a már felvett artifakt helyén kicsit később megint található volt egy ugyanolyan. Persze ez nem jellemző, de párszor előfordult.

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz Hun'reeth #2357 üzenetére

    idézetedben csak az "én nem kedvelem" dolgot tudnád felhozni ... azért még nem kell kavintont szednem, hogy tudjam miről beszéltem

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz remington2 #2358 üzenetére

    Azért nem példálózom és győzködöm senkit konkrétan, mert nem az a tipusú ember vagyok, aki fölöslegesen vízet hord a Dunába. A válaszokból egyértelműen kitűnik, hogy valamiféle rosszul értelmezett erődemonstráció folyik itt a fórumon, mindenki marhanagy agy akar lenni és mondandóját nyakatekert nyelvezetben megfogalmazottan próbálja "eladni", kiollózva persze egy-két szakmai hozzászólás sorait, amit az internet más részeiről verbuvál össze.
    Csak nem képzeled komolyan, hogy egy egy javítócsomagban felsorolt (rengeteg) belepiszkálások minden egyes felhasználóra értendőek? Persze, hogy nem készítenek külön javítást a jóskapistának és egy másikat a vérpistikének.
    Széndékom szerint én csak a saját magam tapasztalatáról szándékoznék nyilatkozni, csak amikor valaki atyaúristen user a hozzászólásával nem csak, hogy kétségbe vonja az állításomat, hanem még baromságok tömkelegével (ritkább esetben valós okosságokat mondva) próbál rámkontrázni, akkor sajnos elgurulnak a gyógyszereim és én is megnyilatkozom.
    Vannak szavak, amiknek megvan a maga valós értelme és jelentősége. Teljesség igénye nélkül: flame, bug, gép fagyása ... és hasonlók (sorolhatnám napestig). Olvasom a hozzászólásokat és nagyon fel tud idegesíteni, hogy helytelenül szerepelnek az ilyen dolgok egyes irományokban. Én erre harapok, de ha nem hiszed olvass csak vissza és ha ennek tükrében értelmezed a beszólásaimat, akkor tudni fogod mi a fenéről papolok már ezer éve.
    Jó lenne már megérteni, hogy valóban létezik olyan amit bug-nak nevezünk, de sokan és sokszor csak odaszúrják a szót, közben fingásuk sincs mit jelent, csak dobálóznak vele.
    Hát ennyi az én bajom. Minden másról már előzőekben szóltam, a játékkal kapcsolatban nagyon szívesen beszélgetek akármikor és hidd el álmomból felébresztve is fogok tudni válaszolni, hiszen annyiszor és annyiféle képpen játszottam már keresztü-kasul.
    Lehet hülye a stílusom....elismerem ... de szerintem érthető és kész. Senkivel nem kívánnék szócsatázni, nem tisztem a győzködés sem, de rühellem az értetlen embereket.

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz bim #2361 üzenetére

    Megtisztelsz :)
    Mivel még a játék elején tartasz, így szeretném a következő javaslatot tenni:
    A pirossal jelölt főküldetések, csak a történet folyamatosságának egymás utáni pontjai. Nem kell feltétlenül csak ezen a szálon futtatni az eseményeket, egy-egy ilyen pont elérése előtt nyugodtan járd be a környéket és ha tudsz, vállalj be másodküldetéseket.
    Lehetőség szerint még itt a játék elején ne bonyolódj felesleges csatározásokba, mert egyes frakciókkal a játék során megromlott viszonyod a későbbiekben már nem hozható rendbe (lásd fosztogatók). Fosztogatókkal érdemes (de nem kötelező) egészen addig semleges viszonyt tartani, amíg az utolsó fejlesztést nem szerezted be a javítóemberüknek és az addigra valószínűleg megszerzett SEVA öltözékedet maxra nem tuningoltattad. Fosztogatók támadásától csak a bázisukul szolgáló raktárépületben nem kell tartanod semleges viszony esetén, de a pályák többi pontjain jobb őket elkerülni (persze csak amíg ez az előnyödet szolgálja, utána már írthatóak ők is). Egy-egy váratlan eseményt feltételező dolog előtt érdemes menteni az állásodat, hogy az addig megtett útat és feladatokat ne kelljen újra végigcsinálni. Hírtelen azt hiszem ennyi instrukció pont elegendő a kezdetekhez, ha valahol elakadnál nyugodtan kérdezz ... megpróbálok segíteni.

    A következő két seggítséget érdemes áttanulmányozni, sajnos nem tudom fellinkelni az oldalra, mert fogalmam sincs ezen az oldalon hogy a fenébe kell csinálni és még nem néztem utána:

    http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fdomkrat.nm.ru%2Fclear_sky_faq.htm&hl=en&ie=UTF-8&sl=ru&tl=en .... (videókat érdemes megnézni)

    http://www.webalice.it/requena/game/stalkercs/stalkercs_map_zone.htm

    Sok sikert, jó szórakozást!

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz Anubiss #2363 üzenetére

    jajajajaja :) ... én is ugyanígy körbetoporogtam az embert és nem hittem a szememnek

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    Egyszer az Agroprom pálya stalker bázisán az történt, hogy:

    .... még semleges viszonyban voltam a szemétdombi fosztogatókkal, ezért ezen a pályán nem avatkoztam a helyiek és fosztogatók csatározásaiba. Valójában így mint nevető harmadik, engem egyik fél sem bántott és mindig összeszedtem a vesztes fél cuccait, majd mentem a kereskedőjükhöz, hogy előnyömre elüzleteljem azokat. Igen ám, de egyik ilyen seftelésem során azt látom, hogy a hátsó kijáraton beáramló fosztogatók egyike az ablakon keresztül szépen tarkónlőtte a velem szemben álló kereskedőt. Kerestem a megoldást és úgy tudtam csak ezt a szitut kivédeni, hogy a stalkertábort a vasúti kocsik felőli mutánstámadástól sem mentettem meg, így mindig volt valami dög azon a fronton, ahonnan az a sunyi bandita kivégezte a boltosomat. Hagytam hát a mutánsokat is, az orgyilkos fosztogató nem tudott odamenni és így már életben maradt a stalker kereskedő.

    Ezt csak úgy írtam :)

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz Anubiss #2366 üzenetére

    A lehető legfejlettebb detektort, már az ingovány északnyugati sarkában megtuttad volna szerezni. Van ott egy leszakadt vasúti híd. A híd alatt átmenve találsz ott pár kisiklott vasúti kocsit ... ha jól emlékszem az utolsó vagon alatt találsz egy "barlang"-bejáratot. Ha bemész, a bal hátsó sarokban van a falnak támasztva egy martac. Ennek a matracnak a jobb oldaláról megközelítve a fal és a padló sarkát, ott van eldugva egy detektor. Kicsit nehéz felvenni, de mélygugolásban és kitartó próbálkozással biztos megtudod szerezni. Ahogy megvan és megfordulsz, rögtön találni is fogsz egy relikviát. Egyre vigyázz csak az odafelé tartó úton, hogy mindig maradj a szárazföldön, mert a vizes részek sugárszennyezettek.
    Erről az egészről itt találhatsz bemutató videót:

    [link]

    felülről a harmadik, ha minden igaz :)

    Amúgy előfordul, hogy az artifakt nem jelenik meg (pedig a detektor szerint pont jó helyen állsz) ... ilyenkor távolodj el a helyszíntől és egy kicsit más irányból újra próbáld meg. Nagy valószínűséggel sikerülni fog mindegyiket megszerezni. Olyan viszont már előfordult velem, hogy nem kaptam fel időben a relikviát és felkapta az anomália. Ezt akkor már fújhatod. Szerintem egyes artifakt felvétele előtt érdemes menteni és ha sok cucc van nálunk a nagyját eldobni, mert így még megúszhatunk egy beszippantást, azaz van esélyünk kikecmeregni belőle. Utána aztán mindent újra felvehetsz.

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    Pont Agropromban történt, hogy a szolgálatbázis északi kijáratától, a stalkerbázis mögött lévő mocsár felé vezető út kanyarulatnál is és a stalkerbázis épületében lévő lelőhelyen is ... később visszatérve a helyszínekre, újra volt egy-egy felvehető relikvia, pedig előzőekben mindet összeszedtem.

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz bim #2370 üzenetére

    Bevallom, nem teljesen értem a konkrét problémádat (lehet még korán van). De amennyit felfogtam eddig: ... ha egy-egy átjárón nem tudsz átmenni akkor üzenetet is kellene kapnod, hogy miért. Ilyen üzenetek lehetnek például, ha az ingovány északi részének közepénél lévő renegátos helyőrségnél (a vonatoknál), ott valami olyasmi infó jön, hogy egyedül nem kóvájoghatsz a mocsárban ... a szemétdombnál két helyen is kaphatsz eleinte ilyesmi üzeneteket, egyiket rögtön ahogy kordonból átmész a szemétdombra és egyből átszeretnél ruccanni agropromba (balra) a hegyek között, ott valami olyasmit kapsz, hogy nem ismered az utat .....és hasonlók.
    Ha ez a helyzet, akkor ez azért van mert túlságosan előrébb kívánsz járni mint ahogy azt a történet gombolyítása indokolná ... minden átjáró használható lesz, ha a sztoriban már eljutsz bizonyos szintig.
    Ha hülyeséget mondtamelnézést, én erre tudtam csak gondolni első nekifutásra.

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz bim #2372 üzenetére

    A fő- és mellékküldetéseket jelölő (sárga-szürke) nyilak csak rámutatnak az irányra, hogy a pálya bármely részéről világos legyen merrefelé keresd a következő dolgokat (ne kelljen mindig a PDA-t figyelni). Ez inkább csak olyan iránytű szerű. Persze ha odaérsz egy átjáróhoz, akkor úgy fogod látni mint ha pont rámutatna, de észre fogod venni, hogy egy másik átjárónál is ugyanez a helyzet. Egyik átjáró használható, a másik viszont még nem ... kvázi nem konkrétan a nyilakat követed, csak abba az irányban haladsz.

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    "bim" !

    A jelenlegi állás mentését ("Esc") ne felejtsd el használni, mert valószínű nemsokára nagy szükségét fogod venni (de nem akarom lelőni a poént). Minden nagyobb fordulópontnál adj új nevet a mentésednek, hogy esetleg menetközben megváltozó elképzelésed szerint (másként szeretnéd megoldani a dolgokat) haladhass tovább.
    "F5" csak felülírja a pont aktuális állásodat és így mindig csak oda tudsz visszatérni.

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz proci985 #2375 üzenetére

    Úgy érzem nem beszélünk másról, csak más-más nyelven tesszük azt.

    Csak két résszel nem tudok azonosulni, de nem szeretnék vitát nyitni:

    1./ Bankos-pénztárgépes-autós példa: igen is volt már, hogy a pénzváltó autómata nem is adta vissza a kártyám (pedig minden rendben volt) ... természetesen én is reklamáltam már pénztárnál, hogy más szerepel a számlán ... és ha egy szervízben ránéznél egy műszeres vizsgálatnál a monitorra, akkor csodálkoznál el csak igazán ... a saját EKG-dről már nem is beszélve.
    2./ Ez a ki mit ad el és a felhasználónak mi tetszik: a felhasználás feltételei teljesen egyértelműen felvannak tűntetve minden egyes jogtiszta terméken, ezt nem tisztünk most megvitatni. A megjelenést övező gondok pedig onnantól nem számíthatóak átverésnek, hogy a boltbakerüléstől a gyártó nem veszi le a kezét a termékről és gondok esetén nem csak a vállát vonogatja. Mindenki tisztában van vele, hogy a piacra dobás pilanatától a termék használhatósági minőségében folyamatos váltzások lesznek, ezt hívják verziónak és a felhasználó döntési joga, hogy a fanatikusként az elsők között magáénak akarja-e tudni a portékát, avagy még vár a gyermekbetegségek lezajlásáig. Még 0 km-es autó vásárlásakor is kötelező a járművet párezer kilóméter után átvizsgálásra visszavinni, akár van hibája-akár nem, még a garanciát is ehhez kötik.

    Egyebekben egyértelműen látszik, hogy értesz a dologhoz, csak kritikusabb vagy egy egy megjelenés elvárható minőségével, ami azért több összetevőtől függ mint egy-egy szoftver vagy alkalmazás tökéletes mivoltával szemben támasztott vágyainkkal. Nem kell messzire menni, ott vannak az operációs rendszerek. Bill Gates nagyot durrantott már jópár éve, multimilliárdos lett a dologból, pedig én azt látom, hogy a mai napig folyamatosan jönnek és csak jönnek a javítások. (biztos érted miről dumálok)

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    Vérforraló hozzászólásaimmal én csak azt szeretném elérni, hogy ne csak fikázzunk egyes dolgokat, hanem beszéljük meg azokat (jobb esetben találjuk ki közösen a megoldást).
    A kommunikáció pedig legyen egyértelmű és világos, hogy a különböző korú és felkészültségű ember, azaz a prodramozótól a ma gépet vásárló felhasználóig ... mindenki tudjon mit kezdeni az olvasottakal.
    Nyelvezettel is hasonló a gondom: ne sms stílusban, mindenre használható szavakkal fejezzük ki a mondandóinkat, ne egy-egy sorral vagy elmés beszólással feleljünk meg egy-egy témát. Először is van itt hely bőven, másrészt ismét csak úgy kellene beszélgetni, hogy az ne csak két ember közötti eszmefuttatás legyen, hanem egy bármikor bekapcsolodó harmadik tag is profitálni tudjon belőle.

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz Hun'reeth #2378 üzenetére

    Szerintem az artkaft használás és ruha összefüggése egyértelműen a játék szakaszaihoz igazíthatóak:
    Játék legelején nem a harc a lényeg (persze azért van benne részünk), mint inkább a logika kiismerése, a részvevők feltérképezése és magunk felszereléseinek, képességeinek és anyagi helyzetének a biztonságossá tétele.
    Második nekifutásra inkább a másodküldetések által kialakított kapcsolataink okos szervezése a feladatunk más résztvevőkkel, a "kincsek", artifaktok, relikviák begyűjtése, az elrejtett tárgyak és driverek lelőhelyének felkutatása (ebben a szakaszban érdekes a sok relikvia megléte és egy olyan ruha, amely a max.5 darabot képes kezelni ... artifaktok folyamatos és eseti cserélgetésével minden egyes szopatós rész nagy biztonsággal kivitelezhető)
    Fő résznek gondolom a limanszki hídtól visszafordulva és a játék legelejéről újra végigjárni mindent, az időközben ki- és megismert frakciók közötti szerepvállalásunk és csak ekkor érdemes csak a frakcióháborúba belebonyolódni. Ennél a résznél már vegyes érzelmeim vannak a védőfelszerelés témakörben, mert vegyesen jól jöhet katonai-, vagy tudós tipusú hacukák (ekkor tesz nekünk nagy szolgálatot a tuningSEVA, hogy ne kelljen két és egyben váltogatható ruhát magunkkal cipelni)
    Végül a Limansz városba már végleg bemenve (sajnos a játék vége olyan amilyen) ... ezt a részt én levezetésnek gondolom. Szóval itt már a képességeink és fegyverzetünk lehetőség szerint a maxon vannak, nem lényegesek már az anyagi javak. Külsőváz ruha kell, legyen az bármely frakció legmarkánsabb öltözéke és már csak menni kell töretlenül előre.

    Játékban mindig minden ugyanott van, csak a másodküldetések bevállalása nem egy-egy szereplőhöz mint inkább a játékban elért különböző szintek eléréséhez kötött.
    átfogó térkép

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz zeoos #2379 üzenetére

    vannak elütések :B bocsika :DDD
    próbáltam (volna) javítani, de kifutottam az időből

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    SEVA suit tuning

    Electric shock 90%
    Burn 80%
    Impact 50%
    Rupture 50%
    Radiation 90%
    Chemical burn 70%
    Explosion 50%
    Bulletproof cap 40%
    Average 65.00%
    Weight 9.00 kg

    + az utolsó fejlesztéssel még növekszik a bulletproof (golyóállóság), de a pontos értéket sajnos nem tudom

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    Megpróbáltam utánajárni a dolgoknak és ezeket az összehasonlításokat találtam:

    páncél...bulathozviszonyítva

    [link]

    [link]

    fegyverek AC 96/2-höz viszonyítva

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz bim #2387 üzenetére

    Már megint nem teljesen világos, hogy mi az elakadásod oka (magam részéről nem igazán emlékszem, hogy a kordonban lettek volna egetverő dolgok):

    Szemétdombra átjutás két helyen történhet, egyik a pálya közepén végigfutó út északi végén lévő helyőrség épületén átmenve, a másik a vasúti átjárótól nem messze található semleges bázistól picit nyugatra, a dombok között, a völgyben végighaladva (ott is van egy őrhely)

    Nem rémlik, hogy ezen a részen az átjárás feladatfüggő lenne ...

    fő küldetés: Szidorovicsnak egy láda megszerzése (aztán már mehetsz is tovább).
    mellék-küldetés:
    - stalkerok megmentése a buszmegállóban,
    - pda megszerzése a söfőrnek,
    - vagánykodó stalker megmentése a kutyáktól,
    - autótelep küldetés (2x),
    - stalkeroknak segíteni a malomnál,
    - vodka megszerzése és visszavitele,
    - katonai egészségcsomag megszerzése és visszavitele,
    - AK megszerzése az autótelepről és visszavitele,
    - "mázlis" detektor megszerzése és visszavitele,
    - pendrive-k megszerzése a fejlesztő embernek,
    - faluközpontban lévő parancsnoknak a rokonát megmenteni a keleti átjárónál.
    - semleges bázissal szemben lévő tábornál a fosztogatókat kinyírni a kereskedőnek.
    pluszként elvállalható feladatok: különböző pontok visszafoglalása a mutánsoktól (többször, más-más helyszíneken).

    Remélem nem hagytam ki semmit. De ha minden igaz a főküldetéseken végighaladva és a közben "útbaeső" mellékfeladatokat megcsinálva is elegendő a szemétdombra jutáshoz.
    Jahh ... és "felvezető/kísérő" embert is igénybe vehetsz a pályák közötti gyors váltásokra.

    A világoskék (házalakú keretben lévő) nyilak jelölik az átjárók helyét, de ne tévesszen meg a csúcsa merre mutat ... menj csak abba az iránya és egyszer csak felugrik a kérdés, hogy átmész-e a következő helyszínre.

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    "bim" !

    Lehetőség szerint próbálj meg folyamatosan kommunikálni a játék szereplőivel és a hulláknak is mindig kukkants bele a hátizsákjába.

    - így tudsz másodküldetéseket elvállalni (hozz vissza ezt-azt, csináld meg, öld meg, szerezd meg ... stb),
    - beszélgetésekben tudod felvásárolni ("mit tudsz ajánlani") az elrejtett tárgyak lelőhelyeinek koordinátáit,
    - információkhoz juthatsz egyes hulláktól is, mert ha van valami érdekes adat van nála, akkor belekukkantva a cuccai közé az adatok áttöltődnek a pda-dra.

    A "mit tudsz ajánlani" kérdés addig pörgethető, amíg csak egyszer már a "nem érdekel a dolog" válasz fog érkezni ... onnantól az az ember már nem rendelkezik több információval.

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz zeoos #2388 üzenetére

    Persze kordon-szemétdomb viszonylatára értettem az egészet, mert az átjutás volt a probléma tárgya.
    Valószínüleg ha sötétvölgy-szemétdomb viszonylatban kellene érteni, akkor visszajutásról lenne szó.

    .... most már összezavarodtam :F

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz keszegduda #2391 üzenetére

    A golyók láthatósága teljesen életszerű, emlékezz csak vissza valós életedben megélt katonaságra és az ott tanultakra: betárazásnál a mittudoménhányadik lőszernek nyomkövetősnek kell lennie, hogy akár esti lövöldözéskor világos legyen, hogy hova is küldöd az "áldást".
    A pontosság is próbál realisztikus lenni, hiszen a valós életben a géppisztoly 1mm-es oldalmozdítása 100m távolságban már 1m-es pontatlanságot jelent, a fegyver visszarugásából adódó szórásról már nem is beszélve. Csak a filmekben van úgy, hogy csípőből kilövöd egy repülő légy szemét.
    Persze egyes szereplők golyóállóságában valóban vannak érdekességek, de ez a játékélményt nem rontja, mint inkább csak a nehézségét erősíti.

    Fegyverek pontosságát a fejlesztéssel és a lövés/sorozat nagyságának beállításával alakíthatod. Célzott lövéssel (jobb egér) tovább javíthatod a pontosságot. De azért azt se felejtsd el, hogy van különbség egy "cseresznyemag-köpködő" és egy speckó mordály között is.
    Sebzőképesség pedig védőfelszerelés és az általad használt lőszerfajta függvénye.

    Mindent egybevéve a sikertelenség = user error.

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz zeoos #2392 üzenetére

    Azt el is felejtettem az előbb mondani:

    ... amikor úgy értékeled, hogy nem is találtad el az embert és mégis megfeküdt (persze előtte már volt találalod), akkor ugyan az a helyzet történik mint amikor te magad megsebződsz, nem használsz sebkötözőt és egy idő múlva egyszerűen elvérzel.

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz bim #2394 üzenetére

    Most hülyeséget fogok mondani, de jobb nem jut az eszembe:

    - biztos, hogy a jó gombot nyomod meg?

    - előfordul (igen ritkán), hogy helyzetedet tekintve pont úgy áltál meg, hogy amikor átakarna tenni a következő pályára, megint pont az átlépés pozícióba vagy és így tulajdonképpen egyhelyben topogsz?

    Jobb nem jut eszembe :Y

    Amúgy a főküldetés (piros jelölés) már átmutat a követhező helyszínre?

    A pda-d mit ír? Mit kell csinálni?

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz bim #2397 üzenetére

    Képek és mentések:

    C:\Documentts and Setting\All Users\Megosztott dokumentumok\STALKER-STCS mappában találhatóak.

    Másik kérdésedre (patch) a lehetséges válaszom: a mai javítások mellett ennek a kidobálósdinak már nem igen szabadna bekövetkezni. Előfordulhat viszont, hogy nem a megfelelő csomagot töltötted fel. Külön kell kezelni a bolti kiadású és a letölthető verzióhoz kiadott javítócsomagokat!!!

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz bim #2401 üzenetére

    Szerintem nyomd fel v1.5.07-ig, csak nagyon figyelj oda, hogy a neked megfelelőt használd!
    (v1.5.04-est például már az elején kiadtak kimondottan a magyar megjelenésre)
    Ezen túl tényleg csak arra kell vigyázni, hogy más a letölhető verzió és a bolti lemezes kiadás.

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    A többszöri nekiindulás egyáltalán nem gond, hiszen újból és újból már sokkal hamarabb elérünk a kívánt szintig és csak így lehet a tökéleteshez közelítő kivitelezést megvalósítani.
    Mindenkit elkap játék közben a "gépszíj", mindenki nekidurvul párszor és csak később kezd azon gondolkodni, hogy mi lett volna ha, ekkor és akkor, így meg úgy csináltam volna. Különböző nehézségi fokozatokat is érdemes kipróbálni.
    Magam részéről tehát csak támogatni tudom a többszöri nekiindulás ötletét.

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz Hun'reeth #2407 üzenetére

    szerintem ruccanj át Jantarba, a doki valószínüleg már árul SEVA-t. Sőt, ha most mész fel a domboldalon (balra), a kutyákat is egyszerűbben kitudod nyírni, mint amikor a főküldetésben odajutsz a feladathoz (akkor meg majd már nem kell velük foglalkozni) ... sőt, ha már ott jársz az artifaktokat is összeszedheted.
    De ez csak ötlet.

    [ Szerkesztve ]

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

Új hozzászólás Aktív témák