Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Laox #28024 üzenetére

    Szerintem egyik sem. Egyszerűen maximalisták. A legjobb, legnagyobb, leg-leg-leg über alles játékot akarják megalkotni, és egyszerűen túlvállalták magukat, elkapta őket a gépszíj. CR megnyilvánulásain nagyon lehet ezt érezni. Ahogy egyre több lett a backer, és egyre több lett a cél, szépen elszaladt a ló, és most már szinte egy űr-second-life lett a projectből. És nagyon sok pénzt kaptak, valóban, de ez még mindíg fele-harmada annak, amennyiből a legnagyobb AAA címek készülnek. Új területekre léptek és ott brutális technikai problémákba ütlöztek; a teljesség igénye nélkül a távolsági harc miatt újra kell írni a Cryengine-t magát is 64 bites duplapontosságúra; meg kell oldani a szinkronizálást a többszemélyes hajók esetében, olyan instancolási módszereket kell kidolgozni, amelyek MMO-ban még nem voltak eddig stb stb. Ehhez valóban a világ programozója és pénze kellene. Mivel ez nem áll rendelkezésre, ezért azt a forrást használják ami van: az időt. Türelmesnek kell lenni, nincs mese. Egyszerűen tekintsd hosszú távú befektetésnek. Ha tudod. Ha nem tudod, azt is megértem.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Laox #28024 üzenetére

    az emberek a közösségi finanszírozás legnagyobb pénzét kapták a játékra. Globális szinten ez az összeg szép, de messze van az igazán nagy franchise-októl, mint a 200 milliós The Old Republic vagy a marketinggel együtt 250 millió dollár fölötti összegbe került gta 5.
    Szóval játékfejlesztés szintjén igen, elég tekintélyes összegük van, de messze nem példa nélküli (sőt)
    Ebből fizetnek immáron cirka 300 embert, a játék scope-ja pedig hatalmas. Viszont olyan emberek dolgoznak rajta, akik az Avatartól a Star Warson át dolgoztak magán a Cryengine kifejlesztésén (sőt a crytek programozócsapatának nem kis része már CIG dolgozó)

    Érteni értenek hozzá, de senki sem csinált még ilyen összetettségű játékot ilyen nyíltan. Értelemszerűen erre nekik is meg kell teremteni a megfelelő megoldásokat. Elég csak olyanokra gondolni hogy soha senki (!) sem csinált vagy akart még olyat csinálni, hogy egy csatahajón multiplayerben szaladgáljon több tucat ember, miközben másik tucatnyi mindenféle hajókkal igyekszik betörni vagy megrongálni az egészet, és a lövedékek sebzése (ahogy a lövedék típusából, tömegéből és sebességéből, sőt a hajó sebességéből adódó sebzést okoz) olyan shader-alapú sebzést okoz a hajótesten, olyan szinten van kidolgozva az egész (nem csak egy koromnyom mint eddig kb minden játékban), hogy agyam eldobom. Az egyik legjobb példa a komplexitásra a rakéták és az ellenük való védelem, ahogy a chaff nem csak blokkol egy rakétát, hanem zajt kelt, amiben elrejtőzhetsz (de akkor a radarod sem lát ki), illetve hogy csak akkor effektív a védelem, ha a rakéta felé dobod, mert a zaj ekkor tud téged elnyomni (a nap által kibocsátott zajról nem is beszélve, ami megzavarhatja az ellenfél radarját és infra rakétáit, ha szemből repülsz rájuk. Vagy ott van a bányászat, ahol a bányászlézer pozíciójától a hajó pozícióján és a lézer erején át az is beleszámít hogy milyen összetételű az aszteroida, hogy esetleg egy rejtett gázzárványba fúrsz-e, stb.

    Szóval maximalisták, igen. Azt nem gondolnám hogy a sok beígért miatt haladnának lassan, már elég régóta elég sok dologra az a mondás hogy kezdetben nem lesz, majd idővel bekerül. De tény hogy nagyon úgy néz ki, egyszerre rengeteg hajón dolgoznak (a leak-ből látszott hogy sokkal többön mint amennyit elárultak), több bolygón, stb.

    összességében nem emlékszem egyetlen olyan projektre sem, ami ilyen szinten részletes és összetett játékot akart volna készíteni, pedig az elmúlt 30 évben láttam egysmást. Márpedig egy ilyen szintű és összetettségű játék megérdemli részemről hogy támogassam azt, hogy megpróbálják létrehozni. Lehet hogy beletörik a bicskájuk, lehet hogy ami elkészül, mégsem lesz annyira élvezetes. Ennek ellenére az egész olyan szinten ambiciózus, ami már ezért megérdemli hogy támogassam egy normál játék árának többszörösével (eddig összesen kb 200 dollárnak megfelelő forintom van a játékban). Lássuk képesek-e elérni ezt az álmot, vagy túl sok lesz nekik. Én drukkolok és türelmesen várok, mert a jó dolgokra megéri várni :) Aztán ha mégsem sikerül, ez van, sosem lehet tudni egészen biztosra hogy mit kap az ember (sem tradicionális AAA játékok esetén, sem pedig közösségi finanszírozású játékoknál. Én "befektettem" jó pár kickstarter játékba, eddig egyet sem bántam meg. Ezt sem.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Nathan Boggs

    senior tag

    válasz Laox #28024 üzenetére

    A legutóbbi RtV-ben beszéltek a nyílt fejlesztésről, és arról, hogy ez nem azt jelenti, hogy mindent, amit csinálnak, azonnal elmondanak, hanem azt, hogy elmondják, hogy éppen min dolgoznak.

    Ami nagyon fontos, hogy most az erőforrásaik jelentős része két dolgon dolgozik: az FPS modulon és főleg az SQ42-n.

    Az FPS modullal kapcsolatban jelenleg sok új információt nem tudnak megosztani, mivel a problémák ahogy én értem, inkább technikai jellegűek, vagy nem tudom, hogy mondják ezt programozó nyelven.

    Az SQ42-vel kapcsolatban leírták, hogy nem fognak megosztani sok információt, mert szeretnék, ha meglepetés lenne, hogy mi, mivel és hogyan történik benne.

    Tehát én úgy gondolom, hogy jelenleg nagyon sokat dolgoznak, csak ez jelenleg egy olyan időszak, amikor ebből nem nagyon tudnak megosztani semmit.

    1._Magyar_Kereskedelmi_és_Iparos_Szövetség robertsspaceindustries.com/orgs/HUNS Hel_Taktikai_Támogató_Flotta_CTF robertsspaceindustries.com/orgs/CTF

Új hozzászólás Aktív témák