- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- UbiForward24 - Sztori kiegészítőt kap az Avatar: Frontiers of Pandora
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- Call of Duty: Mobile
- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- Xbox Series X|S
- UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
- Assetto Corsa Competizione
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- PlayStation 5
- Discord
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
nekem az ezres swift akkor csinált ilyet, amikor szar volt a vízpumpám, amit ott az ékszíj hajtott, kb. 3 lecserélt szíj után meguntam, és lecseréltettem a vízpumpát, aminek a szerelő szerint semmi baja sem volt, viszont utána megszűnt a probléma.
-
mdk01
addikt
Bocsánat
Swift 1.3 GLX 2001
Jah és azóta csinálta mióta szíj csere volt 100.000km-nél májusba ha jól emlékszem. Aztán visszavittem a szerelőhőz és feszített még az ékszíjon. Akkor elmúlt sokáig és most megint előjött pár hónapja.
Akkor azt mondta a szerelő aksit kellene cserélni meg apum is mondta hogy ez a generátor vagy mi a xar visszafog vmit és azért csúszik.
Aztán olyankor jobban visít mikor a fordulatszámot (2000-3000)növelem, ha gáz nélkül felengedem a kuplungot hogy úgy finoman csússzon a fordulatszám meg 1000alá esik akkor kussol, de ha benyomom a kuplungot és forog alapjáraton akkor megint csinálja.
Van hogy elindítom és nem csinálja majd ráadom a világítást és akkor elkezdi.Szóval én gyanítom hogy valóban ilyen aksi gond lehet ez csak nem értem miért nem csinálta a szíj csere előtt. Talán gyári volt meg össze kopott és jól tapadt? Meg hogy az átvizsgáláskor egy másik szerelő azt mondta az aksi oké.
Szóval nem értem.köszönöm
-
mdk01
addikt
válasz Kornel #10853 üzenetére
Nem lehet hogy ott is megpiszkálták az ékszíjat és mikor vissza lett feszítve akkor jó lett?
Most még azon filózom de lehet hülyeséget írok hogy csapágyas a történet és mikor indul akkor szorul tehát nem tud úgy forogni de idővel megmozdul/bejáratódik a csapágy és akkor már forog "rendesen"?
Esetleg túlfeszítés és a csapágy bánja?Csak találgatok a józan paraszti eszemmel.
-
Kornel
veterán
figyelj, az aksi biztos nem csinál ilyet, meg akkor éreznéd, hogy nem indul a kocsi, stb. a generátor ennyire nem foghatja vissza, ha egyébként minden ok.
mondom, én 4 szíjat dobtam ki feleslegesen, a szerelőm már hülyének nézett, mert először csak ritkán csinálta, azt is hidegen, aztán később egyre gyakrabban... már olyan szorosra feszítette a végén az ékszíjat, hogy gitározni lehetett volna vele... mivel itt még az ékszíj hajtja a vízpumpát, mondtam neki, hogy lehet amiatt van, azt mondta, hogy biztos hogy nem. a végén 40 ezer km múlva csak nekem lett igazam, amikor lecseréltettem vele, és utána nem csinálta. a vízpumpa egyébként működött, csak egy kicsit mozgott a tengelye, ezáltal mindig megnyújtotta az ékszíjat, és minél jobban mozgott, annál jobban nyúlt nyilván... de ne nagy kotyogásra gondolj itt, a végén is alig látszott szemmel, de mér érezhető volt.
ennyit a szerelőkről, pedig nem egy hülyegyerekhez hordtam a kocsit. -
mdk01
addikt
-
Kornel
veterán
1.0 swift volt.
én nem cserélnék rögtön vízpumpát emiatt, de ezt se zárhatod ki, ahogy a szerelőm tette egyből.
annyit megér, hogy kiszedni, és ránézni, hogy hogy jár a tengelye, de lehet bent is le lehet csekkolni, ha leszeded az ékszíjat, nincs most előttem.
az a lényeg, hogy valami olyan ember nézzen rá, aki ért is hozzá, és meg is akarja csinálni, de ilyenből nem sok van...
amúgy én gyárit vettem, kb. 1 éve, 15k körül volt. -
Kornel
veterán
mondom, próbálj valami korrekt fazont keresni, aki lelkiismeretesen ránéz.
a splash-t most vagy márka szervizbe, vagy valami olcsóbb márkafüggetlen szervizbe fogom vinni, mert nincs kedvem az előbb ecsetelt köröket eljátszani. mondjuk olaj fékbetét+tárcsa+fékolaj csere márkaszervizben se egy vészes összeg, másra remélhetőleg nem lesz szükségem a közeljövőben, kivéve egy torony szilent cserét, de azt biztos nem márkaszervizben fogom csináltatni, csak a munkadíj 20k. -
Motion_Blur
félisten
Hali!
Ha rendelek netről ködlámpa szettet, azt kb. szerintetek mennyiért rakják be nekem? 20K-ért néztem ezt: [link]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #10864 üzenetére
a héten megmondom neked, én holnap megyek érte, és megpróbálom berakatni még a héten
-
Reaper
őstag
Ma láttam egy jó kis GTi-t, jól gyorsult, jó hangja volt meg minden, csak ilyenkor szégyellem, hogy van Suzukim, mert olyan idióta módon ment, majdnem lett egy csúnya koccanás belőle.
Én is szeretem, ha visszapakolom 2-3-ba, és megyek, de nem tömör forgalomban... -
karakpecze21
senior tag
válasz Kornel #10863 üzenetére
Sajnos nekem is sürgősen cseréltetnem kell a tárcsa+betét+olaj-at.
(ha egyedül megyek még meg-meg tudok állni, de ha 4-en ülünk benne, akkor már úgy kell taposnom ha gond van, hogy majd a pedál hajlik )
Pont most hívtam fel a márkaszervízt és 45K-t mondtak mindenre.Megkérdezem majd a szerelőmet is ő mennyiért tudná megoldani a dolgot, hátha megúszom kicsit olcsóbban.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #10867 üzenetére
féken ne spórolj majd az alkatrészeken, gyári tárcsa+betét kalap ****-t se ér, de szó szerint!
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #10869 üzenetére
na most akartam mondani.
csak ma vettem meg a ködlámpaszettet, 20 k volt a suzukiparts-nál.
nagyon korrektek voltak, és itt volt a legolcsóbb.
akartam még venni 2 db műanyag védőt az első és a hátsó ablaktörlő csavarjaira, mert a kedves szerviz valószínű elfelejtette visszarakni még az előző tulajnál, de ideadták ingyen, hogy a cég ajándékaviszont úgy döntöttem, hogy legalább még egy évet nálam lesz, ha úgy adódik pályán is szépen elmegy a gép, viszont ott már eszik is
nyárra veszek rá egy szett 185/65 r14 continental premiumcontact 5 gumit, lecserélem a féktárcsát+betétet+fékolajat, beállítom a futóművet, és kicseréltetem a rossz toronyszilenteket, és utána semmit nem költök rá olajon kívül -
Motion_Blur
félisten
válasz Kornel #10871 üzenetére
Ez hány éves autó hogy ennyi mindent kell rajta csinálni? Ha jól emlékszem Te sem vagy az a talpalós fajta.
Nekem 7 év és 100.000 km után kellett betéteket cserélni de a tárcsa még annyi jó állapotban volt hogy felesleges lett volna cserélni. Jakoparts betéteket vettem, asszem 8K volt. A kötelező olajcserén kívül összesen ennyi szervizköltsége volt az autónak eddig
Nekem is ContiPremium Contact gumim van nyárra, brutál vízen viszont nagyon hamar megkeményedett az anyaga, 4 év alatt.. nincs kirepedezve de már nyoma sincs a kezdeti puhaságnak.
Szerintem én is megrendelem a ködlámpaszettet, remélem a beszerelést egy 10-esből megúszom.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #10872 üzenetére
4 éves és fix 70k km van benne, 10-et én tettem bele.
a kocsi bp-en volt használva, ráadásul nőé volt, amiért mégis megvettem, az a fix 60k km, a pontosan elvégzett szervizek, illetve a makulátlan külső és belső. állapotfelmérésre se vittem el, mert felesleges volt.
a fékbetétek le lettek cserélve 60k km-nél még az előző tulajnál, de a tárcsa és a fékolaj nem. vizsgakor megmérettem a fékolaj forráspontját, még elment, de már cserés lesz. ezt neked is érdemes megméretni, 4 év alatt magától elhasználódik, és illik lecserélni, nem nagy tétel. a tárcsáknak meg már van egy kis válla, valószínű a nő+város kombinációnak köszönhetően, de ez se az a tétel, amit sajnálok egy kocsira. a vizsgakor amikor a futóművet nézték, akkor mutatta a szervizes a szilenteket, hogy van egy kis kotyogása, de azt mondta nem gáz, és ezt is csak megemelve látod. amúgy a 2 db 10k, ez se nagy tétel, nekem ennyit megér, hogy minden 100%-os legyen.szóval lényeg, hogy ezek kopó dolgok, féken és gumin nem sprórolunk, ez alap
ja és ha neked 100k van már benne, akkor a gyertyákra figyelj, 105k a csereintervallumuk!
meg a váltóolajat a gyártó ajánlása szerint illik lecserélni 45k km-enként, megelőzve, hogy kifeküdjön... ez a leggyengébb pontja a kocsinak amúgy, ez fix.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
én brembo tárcsát és textar betétet vettem az ezres swiftemhez, sokkal jobb lett, mint a gyári fék, pedig 12k km-el vettem az autót, amikor még szinte új volt. neten van több webshop is, ahol érdemes nézelődni, de egy szerelő sokkal olcsóbban be tudja szerezni ezeket, -30-40% kedvezmény is reális lehet.
(#10874) hossszú: a gyertyák hivatalos csereperiódus 105k km, amit a nagyobb bajok megelőzése érdekében illik betartani. én biztos le fogom cserélni. a fékolaj ilyenkor már rég megérett a cserére, érdemes ránézni, egy forráspontot mérni 1 perc. többi meg használatfüggő, nálam nyilván nem ennyit bírt volna a tárcsa, de nem is bánom, ha egy jobb fékhatású tárcsa lesz helyette. ja és az említett váltóolajnak se véletlenül 45k a csereperiódusa, elég sok swift2 váltó hal meg.
[ Szerkesztve ]
-
hossszú
őstag
válasz Kornel #10875 üzenetére
A váltóban már 2x cseréltem olajat a fékrendszerben 1x. A gyertyák olyan szépen működnek, hogy nincs szivem kidobni.
A váltóba legközelebb nyomok Xado gélt, az öreg Espace váltóval csodát tett.[ Szerkesztve ]
„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
-
Motion_Blur
félisten
válasz hossszú #10876 üzenetére
Enyém 7,5 éves. Szervizkönyve alapján 1x volt cserélve benne váltóolaj, fékolaj, gyertya még soha. 108e km.
Minden évben mondom a szervizben hogy lehet hogy kellene cserélni ezt-azt, de azt mondják hogy felesleges. Nagyon régóta ismerem őket, nem sufni kis otthoni szerviz én hiszek nekik.
A másik véglet ha elviszem egy full ismereten Suzuki szervizbe, ott meg cserélnek mindent, még azt is amit nem kell és én meg dobom a hátast a végösszegtől
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #10877 üzenetére
nem kell mindent, de ezeket illik..féken élet is múlhat, a váltó meg nem egy komoly cucc ezekben.
(#10876) hossszú: majd szólj, hogy milyen volt bele az a gél, lehet én is adok neki egy kicsit.
egyébként a suzuki márkaszervizeket én se ajánlom, ez a gérós hozzáállás elég volt nekem, keresek majd valami jó szakit. tényleg nem tud valaki ilyet bp környékén?
[ Szerkesztve ]
-
cellpeti
veterán
üdv
ablaktörlő lapátokat akarok cserélni. Van valami ajánlott márka?
Tigris, tigris, csóvafény...
-
Kornel
veterán
válasz karakpecze21 #10881 üzenetére
brembo, ferodo, textar én ezek között nézelődnék, de kedvezmény nélkül nagyon drága. ha van szerelő ismerősöd, annak valószínű 40% körüli kedvezménye van a listaárból, amit a nagy alkatrész forgalmazók webshopjain láthatsz. így már nem, vagy alig kerülne többe, mintha bemész a márkaszervizbe és rárakják a gyárit.
-
Reaper
őstag
válasz Motion_Blur #10880 üzenetére
Nekem 1 évig bírta a Bosch, az Auchanos aero blade is, csak az olcsó
[ Szerkesztve ]
-
sanyi001
csendes tag
SX4 sedan-hoz hol lehet jó árba alkatrészeket vásárolni?
ami kéne:
bal első ülés
Katalizátor és lambda
első és hátsó lengéscsillapítók -
domojko
senior tag
válasz Motion_Blur #10869 üzenetére
Én [ezt találtam] ha számít a pár ezer forint is. A fogarasi tesco mellett a Bíbor utcában van az üzlet.
-
No.01
őstag
Szep jo reggelt,
Talalkozott-e mar v.ki kozuletek a uj Swiftnel (2007-es) menet kozben felbukkano Check engine lampaval?
Egyszer csak felvillant es azota eg. Erzesre semmit nem befolyasol ugyanugy megy a kocsi? Nem tankolok szar helyen igy a rossz/vizezett benzin nem johet szoba.
Kis okeresgeles utan lamda szonda vagy EGR szelep hibat talaltam, de ugy tudjunk, h az interneten minden van...Tipp?
-
-
-
No.01
őstag
válasz Kornel #10891 üzenetére
Koszi a tippet. Talaltam is egy helyi forrast ahol van mindenfele ilyen kutyu mar 35EUR-tol bar annyiert lehet beviszem ide a 2 sarokkal arrebb levo Bosch szervizbe es kiolvassak. mindenesetre nem hulyeseg egy ilyen cucc lehet rendelek egyet sosem lehet tudni alapon.
Ha megvan a hiba oka meg jelenetkezem
-
domojko
senior tag
A szervizkönyvben le van írva hogyan kell kiolvasni a hibakódot, külső eszköz nélkül.
Tessék mégegyszer: A motorkontrol lámpa sokmindentől világíthat. De álltalában az üzemanyag levegő leverék aránya nem megfelelő. Vagy valamelyik érzékelő-jeladó meghibásodott. Ezzel a módszerrel olvassátok ki a hibát, lehet hogy többet is ki fog jelezni. Utána vegyétek le az akkusarut 10 perre, ha nem volt komoly probléma, elfelejti a hibajelzést.
SUZUKI vizsgálókészülék használata nélkül
1)Kapcsolja ki a gyújtást.
2)A gyújtáskapcsoló ON helyzetbe fordítása és a motor leállt helyzetében hajtsa végre az a) - d) lépéseket 10 másodpercen belül.
a)Fordítsa el a fényszórókapcsolóz a “HEAD” helyzetbe.
b)Fordítsa a fényszórókapcsolót “OFF” helyzetbe.
c)Ismételje meg az a) és a b) lépést kétszer.
d)Nyomja le és engedje el a vezetőoldali ajtókapcsolót háromszor.
3)Ellenőrizze és írja le a műszeregységben található kilométer-számlálón vagy a vészvillogó visszajelző lámpával kijelzett villogási mintákat, amelyek DTC-ket képviselnek, és a következő példában láthatók. Ha kettőnél több tárolt DTC található a memóriában, az egyes DTC-k villogása a legkisebb sorszámú DTC-vel kezdődik, növekvő sorrendben. A DTC ismételten addig kerül kijelzésre, amíg a gyújtáskapcsolót OFF helyzetbe nem fordítja[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
válasz domojko #10894 üzenetére
Koszonom bar nem minden resze vilagos ill mar levettem az akurol es eddig nem jott vissze a jelzes, de ha megis akkor megprobalkozom a leiras szerint.
Tenyleg ha nem jon vissza a hiba akkor utolag azert OBD-s muszerrel azert kiolvashato a dolog ugye? (csakhogy legalabb utolag fenyderuljon a hiba okara) -
domojko
senior tag
Akkor egy picit egyszerűbben. A gyújtáskapcsolót "On" helyzetbe kapcsolod- ezután 3x ráadod a helyzetjelzőt- majd a bal első ajtó kapcsolót 3x egymásután megnyomod. Mindezt 10 másodpercen belül. Ha jól csináltad, akkor a km órán egymásután fogja kiírni a hibakódokat. Már ha vannak. Én is jártam úgy hogy a motorkontroll lámpám világított, viszont hibakódot nem dobott. Attól hogy levetted az akkusarut csak a hibajelzés törlődik, magát a hibakódot a komputer tárolja, elvileg csak törléssel tűnik el. Tehát akár ezzel a módszerrel, akár OBD-vel kiolvasható.
-
AMD Power
titán
Sziasztok!
Egy ilyen vagy ehhez hasonló Swift komplett vezérlés cseréjének (szíjak ,vízpumpa stb..) összege milyen árban ban?
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Call of Duty: Mobile
- Politika
- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Xbox Series X|S
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen