-
GAMEPOD.hu
Hamis órák itt nem kívánatosak, semmilyen formában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
@mriya@
őstag
válasz pulutodurumo #221151 üzenetére
Nem érdemes ennyire kitolni a szervizciklust.
Érdemes a 4, maximum 6 évnél maradni.
Már ha azt szeretnéd, hogy az órád évtizedekig működjön.
Ha ez nem a célod, na akkor addig használd, amíg teljesen be nem áll. 😈Bose, Philips hangcuccok a hardveraprón.
-
pulutodurumo
őstag
válasz @mriya@ #221153 üzenetére
Akkor most számoljuk ki, hogy 5x365=1825 nap a szerviz ciklus. Ha csak heti két napot jár az óra, akkor 17,5 év alatt jön össze ennyi. De mivel nem vagyunk barbárok, vegyük ennek a felét. Szerintem teljesen logikus, és nem felelőtlen.
"Don't fret, boyo. I'll be gentle!"
-
SOAD19
addikt
válasz pulutodurumo #221155 üzenetére
Ilyen esetben inkább a kenőanyag a neuralgikus pont. Nyilván, ha keveset használja az ember az órát, akkor a kopás nagyságrendekkel kisebb lesz, annál, ha minden nap hordanak az ember.
[ Szerkesztve ]
Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
@mriya@
őstag
válasz pulutodurumo #221155 üzenetére
Sajnos, mint a gépkocsik esetében is, az "olajcsere" időhöz is kötött.
Ha keveset autózol, évenként akkor is AJÁNLOTT a szerviz, ha jót akarsz a gépnek.
De mindenki úgy tesz, ahogyan jónak gondolja. 👍Bose, Philips hangcuccok a hardveraprón.
-
@mriya@
őstag
válasz @mriya@ #221158 üzenetére
IDÉZEM:
"Azért a nagyfater Doxá-ját sem az örökkévalóságnak tervezték ám - nem véletlen, hogy ezek az öreg kar- és zsebórák zömükben igencsak rom állapotban kerülnek elő. Miközben deklaráltan nem víz- és ütésálló mivoltuk okán általában nagyon is kíméletesen bántak velük annak idején. És a korabeli, inkább besűrűsödő bio-eredetű órás olajak okán, ha akarta, ha nem akarta, bizony kénytelen volt az óráját mindenki szervizeltetni legalább 6-8 évente, mert az mindenképpen megállt. Ha valaki így bánik a ma vett acél tokos, zafír üveges, ETA automata werkes - amúgy teljesen szimpla - órájával, kíméli, nem üti-vágja, 5-6 évente rendesen leszervizelteti - akkor, megkockáztatom, simán kitart az neki "élethosszig", de még az örökösei is hosszan viselhetik.
Nincs ezekkel gond, de azért mindent nem bírnak ki egyfelől - másfelől meg a modern kenőanyagok nem csak stabilabbak, tovább tartanak - de úgymond "észrevétlenül múlnak ki", inkább elillannak, kiszáradnak, a szerkezet romló, majd megszűnő kenéssel, de tovább tud járni, és lazán lehet 15-20-25 évig is használni - míg végül a kopások állítják meg, viszont akkor már ténylegesen tönkre is ment, itt már egy sima szervizelés nem fog segíteni, a korrekt javítás ára pedig legtöbbször nem fér bele.."Bose, Philips hangcuccok a hardveraprón.
-
fagyalllo
őstag
válasz pulutodurumo #221151 üzenetére
Igen, ma már ritka a cetolajjal kent óraszerkezet. Állítólag régen érezhető halszaga volt a hosszú idő után kinyitott óráknak
rádiótelefon javítás - drmobil.hu - eladó órák: https://bit.ly/3kY1lFj
-
skt
tag
Sziasztok!
Az egyik helyi órásboltban (Balogh), 505 kedvezmény van minden Nautica órára.
Mi ezekkel a tapasztalat, vélemény? Nagyjából 30 körül keresek órát, és ezek pont beleférnének. -
Szilágyi84
senior tag
Mint márka nem ismerem nem volt még ilyenem csak egyszer majdnem aztán mégse de voltam így Sector órával is tetszett majdnem kategória. A lényeg hogy ha mégis ilyet választanál a trendmaker oldalon több a választék szintén kedvezményesen. Amúgy szerintem is Casioval jobban járnál.
[ Szerkesztve ]
-
skt
tag
válasz djeperto #221163 üzenetére
Az nagyon nem az én árkategóriám.
(#221164) Szilágyi84
Nézegettem pár Casiot, nem nagyon tetszettek, talán a G-shock-ok egyedül amik megragadták a figyelmemet.[ Szerkesztve ]
-
hallador
addikt
válasz @mriya@ #221159 üzenetére
Én most kicsit más szemszögből írom le, ami alapján én nézem ezt.
Én akkor mondtam le bármilyen automata óráról, amikor szembesültem a svájci óra ipar pökhendiségével. Ameddig ETA automata a téma az még nem lenne baj, az már viszont igen, hogy 3 - 4 szervizeléssel kifizettetik az emberrel az óra árát. Szép a svájci, meg a mechanikus órának lelke van, meg a többi. Csak ahhoz pofa kell, hogy egy bármilyen 2824-2, 2836 szerkezetért márka függően a szervizelésért elkérjenek 4 évente 200 - 750 CHF-et.
Tudom hogy ebben is vannak variánsok, ha pl Vennék egy Visodate-et simán 3 szervizzel kifizettem az óra eredeti árát. Na ehhez kell a pofa. (Elvileg úgy, hogy az óra kopó alkatrészeit cserélik 4 év után, úgy, hogy azokon 4 év használat után ugyan mi kopott volna el? Igazából majdnem semmi. Akkor is 200 CHF)Tudom akinek majma van, banánt is vegyen, inkább nem tartok majmot.
Meg az ember nem akarja kifizetni az óra árát 15 évente, akkor inkább 2801, 2804, 7001, 6497, 6498-as szerkezettel vesz órát, és nem "szak szervizbe" hordja az órát, bármennyire csábító az "újrainduló garancia", ismerve a viszonyokat, Bécs-nél közelebb nem vinném az órámat, hanem megbízható óráshoz. Ezeken túl sok minden nincs ami tönkremenjen. Igaz húzni kell naponta.
Azt is értem, hogy nincs órás, meg nem képeznek, meg ez meg az.
Marad a Casio, és a Citizen. Pontosan ugyanolyan jók, és töredékébe kerül a szervízelésük 15 évre lebontva. Nincs lelke. Már nem zavar.
[ Szerkesztve ]
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
Eugene Roe
őstag
válasz hallador #221166 üzenetére
A furcsa az, hogy az eta 2824 top, elabore kb. 150-200 euro, és ha megtartja az esetleg díszített lengőt rajta, akkor 1-2 szervízenként vehetne teljesen újat. Így pedig cinkes a díj 2 fogaskerékért meg 20 csepp olajért. Nem a 10-20k, hanem a 60-120k.
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
tag
A Vostok????? Miért is nem az az árkategória?
#221166) hallador És a 2824-et miért nem tudod nem márkaszervizbe vinni 6 évente? Napjaink legjobban képviselt svájci automata szerkezete. Alkatrész annyi amivel a balatont lehetne berekeszteni és kb 24 ezerért megvan a karbantartás... nem értem mi az a 200 750 svájci frank
"there are more jacks then one at the fair..."
-
g0n21
senior tag
válasz djeperto #221168 üzenetére
A gyári szerviz sokszor drága.
De vannak hasonlók.
A műanyag horgonyvillás és fogaskerekes ETA C01.211-hez pl. mi nem nyúlunk. Kértem árat a hivatalos szerviztől, 89.000 Ft. Miközben ezeket ugye a 7750 olcsó alternatívájaként dobta piacra az ETA. meh.[ Szerkesztve ]
Kronometer.hu // nick: Gonzi // Cartier Santos 100 XL 1,8m // Cartier Ronde Croisiere 1,55m // Cartier Santos Dumont small ar-ac 1,7m // Omega X-33 SkyWalker 1,5m // Breitling Chronomat B01 42mm 2,2m
-
5-ös kezelő
senior tag
Nem vagy h., csak kevered a Vostok és Wostok-Europe márkákat. Az első óccó, pontatlan és nagyon szerethető orosz, a másik túlárazott litván, orosz v japán belsővel, malomkerék méretben többnyire. Ha a Nautica tetszik, azt kell megvenni. Olyat vegyél, ami NEKED tetszik. Az, hogy mi mit vennénk ennyiből, más kérdés. Attól függ, mire kell. Ennyiből kijön egy Seiko 5 külhonból, kínai 6497 v 6498 szerkezetű igen pontos kézihúzós valami, két Vostok kézihúzós v egy automata stb. stb. Kvarcórából meg rengeteg jó Casio, rádiójeles digi is. Éjszakai melóhoz tríciumcsöves analóg kvarcóra zafírüveggel is belefér a keretedbe - ezek mind újonnan és tűrhető minőségben - de ezeket én venném ennyiből /ha nem lenne már mind meg /. Használtakat most nem említem. Lényeg, h neked kell tudni, mi illik hozzád.
-
fagyalllo
őstag
válasz Nekton #221173 üzenetére
Páran vállalják a szervizt, de nagyon utálják.
Mekkora G már a gyártó, neki olcsóbb a 7750-nél, a parasztnak úgyis csak a swiss made a lényeg, szervizeltetni nem tudja, így vagy hozzájuk fordul, vagy vesz másikat. Jó esetben valami rendes gyártó normális óráját, rossz esetben egy swissmatic szart.rádiótelefon javítás - drmobil.hu - eladó órák: https://bit.ly/3kY1lFj
-
csabulaxi
senior tag
Seiko Presage Prestige Line
Arita porcelán limitedaranyos, hogy a gyári oldalon a google fordítóval hígtrágyából készül
https://www.seikowatches.com/jp-ja/products/presage/special/arita_dial_2020/"A Világegyetem fényévmilliókkal is mérhetetlen irdatlan nagyságát emberi ésszel lehetetlen fölfogni. A jó hír viszont: nincs is rá semmi szükség, hogy fölfogjuk."
-
csabulaxi
senior tag
válasz fagyalllo #221176 üzenetére
Rambonak lenni sem olcsó már...
https://greatmazinger.wordpress.com/2019/11/22/watch-review-sel-omnidiver/
"A Világegyetem fényévmilliókkal is mérhetetlen irdatlan nagyságát emberi ésszel lehetetlen fölfogni. A jó hír viszont: nincs is rá semmi szükség, hogy fölfogjuk."
-
Empsepo
senior tag
válasz 5-ös kezelő #221172 üzenetére
" Ha nem lenne már mind meg. "
Zseniális.
Ez kurv@jó. -
hallador
addikt
válasz Eugene Roe #221167 üzenetére
Cinkes, de a gyári szerviznek elég komoly követelményei vannak. Ugye azért nem mondok azzal újat, hogy kell lennie olyan embernek, aki Svájcban vizsgázott, pl Tissot jogosítvánnyal, mert akkor nem javíthat pl Tissot órát. Én ismerek olyat akinek van, csak az nem a Tissot szervizben dolgozik, ennek ellenére megkérik azt az árat amit a certificate ember javítaná.
(#221168) djeperto
És a 2824-et miért nem tudod nem márkaszervizbe vinni 6 évente?Pontosan azért nem mert van egy Suzuku Swiftem (jól szolgál) amit 3,4 Millióért megveszek, akkor nem akarok 6 évente 1.2 miliiót költeni rá, mint ahogy nem is kell, mert jó eséllyel, ennyit 15 év alatt kell rá költeni.
nem értem mi az a 200 750 svájci frank
Ez csak a Tissot, mindegyiknek van ilyenje, ugye azért tudjuk, hogy a Tissot nem teteje, mint inkább az alja. Ha ez egy Omega akkor ott * 4. Szóval értem az érvelésed, csak nekem nem éri meg, ennyi. KB erre még költenék is a magam részéről, a szervizre már nem költenék ennyit.
Szóval nem akarom meg tenni, nem azért mert nem tudnám, csak nem vagyok a saját pénztárcám ellensége.
Azokra az esetekre nem vonatkoznak ezek az árak, mikor pontosan olyan a svájci akár automata, vagy quartz szerkezet, hogy 10 - 12 év múlva kuka az egész, mert javíthatatlan, csak ameddig egy Citizen E168 50 - 70$ addig az ETA 300 - 500 a gyári szervizben. Vastag a bőr...
Persze ez az én hülyeségem.
[ Szerkesztve ]
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
tag
VOSTOK.... nem vostok europe
(#221171) g0n21
Az igen, de a 2824-ről volt szó. Szerintem azt ti is csukot szemmel javítjátok - karbantartjátok és nem 100 e ért, vagy tévedek?A ETA C01.211 ne is beszéljünk, ha besz@rik, érdemesebb egy új órát venni (ha már valaki annyira kötődik hozzá) Jomashopról (pl. Tissot T-navigator Automatic Chronograph 300 dodó volt, most 400)
#221179) hallador
értelek, ezért is gondolom - mondom azt, hogy Tissot kategóriájú ETA szerkezetes (pl. 2824 vagy 7750) órákat nem érdemes gyári szervizbe vinni.A Tudor Pelagos-om újonnan 1.2 miska volt (in-house szerkezetes MT5612). 5 éves szerviz Bécsben 350 eur volt, azaz 120.000 Ft (10%) nem kértem tok és szíj polírozást, mivel nem volt rá szükség. Ha a 10%-ot elosztom 5-el, akkor az 2%, azaz évente 24.000 Ft szervizköltség.
Ha a swiftet veszem példának (3,4 miska), évente kell szervizelni (gumiköltséget, ablakmosó folyadékot, tisztítást, stb. most ne nézzünk). 10+ az 340.000 Ft osztva 5 évvel (azaz 2%) az 68.000 Ft per év. Abból kijön neked az éves szerviz?
És ha egy komolyabb órát (legyen az svejci vagy rizsszemű) így tartasz karban, 15 év után az értéke nem 10% (se) lesz mint a swiftért, hanem sokszor megközelítve vagy túlszárnyalva a vásárlási árát. Esetleg nem annyira kívánatos brendek esetében 60%.[ Szerkesztve ]
"there are more jacks then one at the fair..."
-
csabulaxi
senior tag
ORIS HÖLSTEIN EDITION 2020
bronze case,
https://masterhorologer.com/2020/06/15/oris-holstein-edition-2020/Frederique Constant Smartwatch-Generation
ugye-ugye, hogy.....swiss...
[ Szerkesztve ]
"A Világegyetem fényévmilliókkal is mérhetetlen irdatlan nagyságát emberi ésszel lehetetlen fölfogni. A jó hír viszont: nincs is rá semmi szükség, hogy fölfogjuk."
-
csabulaxi
senior tag
Grand Seiko - Sport Collection GMT SBGJ237 and SBGJ239
"A Világegyetem fényévmilliókkal is mérhetetlen irdatlan nagyságát emberi ésszel lehetetlen fölfogni. A jó hír viszont: nincs is rá semmi szükség, hogy fölfogjuk."
-
csabulaxi
senior tag
Erősítsetek meg, hogy ez egy divatos, friss trendi óra! Nem nőknek!
Van az a szett amihez ez passzol.Rolex Submariner Date 116610LN
40mm"A Világegyetem fényévmilliókkal is mérhetetlen irdatlan nagyságát emberi ésszel lehetetlen fölfogni. A jó hír viszont: nincs is rá semmi szükség, hogy fölfogjuk."
-
Fall-N
veterán
válasz @mriya@ #221158 üzenetére
A gépkocsit ne hozzuk fel példának, mert ott jelentős különbségek vannak a terhelés és a hőingadozás miatt, így nagyon nem jó példa! Jobban mondva itt nincs hőterhelés, mint a kocsiknál. Az olaj is jelentősen más. Például a valóban lévő olaj magába szedi a nedvességet és "vizesedik", higul. Az autókban használt olajakban vannak adalékanyagok, amelyek a különböző hatások ellen adnak védelmet az olajnak. Ezek az anyagok amik "öregednek", ilyen sincs az órákban. Sok olajozás úgynevezett olajfürdős megoldás vagy szivattyús, ami nagyon nem olyan, mint a pontokban felvitt zsírzás.
A másik, meg hogy egy gépkocsiban állandóan változnak a terhelések, amíg az órában viszonylag egyenletesen járnak. Nagyon nem mindegy, hogy a súrlódás ellen kell csak ellenállni vagy a hőingadozásnak is és a terhelés változásoknak is. Ezenkívül a leváló fém részek sincsenek olyan nagy számban, mint egy autó alkatrészeinél..
Ettől függetlenül az órákban nagyon kisméretű alkatrészek vannak, amik különböző terheléseknek vannak kitéve. Mint tudjuk nem mindegy a fordulatszám sem. Így a billegő (gátszerkezet) elég nagy terhelésnek van kitéve, amíg a perc vagy óra kerék meg alig terhelődik hozzá képest. A kontakt felület sem mindegy, hogy fém-fém vagy fém - (rubin)kő (csapágyazás).
-
Fall-N
veterán
válasz hallador #221179 üzenetére
Valahol egyetértek vele, de van megoldás. Jó órás szaki aki elvégzi jóval olcsóbban a szervizt vagy kvarc óra. Én utóbbi mellett döntöttem. Ha jelentősen többet keresnék akkor nem érdekelne, hogy drága a szerviz és simán kifizetném. Cserébe tényleg élethosszig és tovább ketyeg az óra. Persze itt most a normális szerkezetekre értem nem a műagyag alkatrészes vackokra.
Vagy kell venni egy Rolexet és annak az értéke úgyis csak nő, ha vigyáz az ember rá.
Előző hsz szerk.: valóban lévő olaj = váltóban lévő olaj, csak a billentyűzet átjavította.
[ Szerkesztve ]
-
fagyalllo
őstag
válasz Fall-N #221186 üzenetére
Igen, egy autó karbantartását és tartósságát nem lehet órával összehasonlítani. Ha hasonló elvek szerint készülne a Swift, mint egy hagymoányos, minőségi búváróra, akkor 30 millióba kerülne, nem lenne semmi elektronikus hókuszpókusz, merevtengelyes, karburátoros, 50 lóerős, kurblis ablakos lenne és mikor megörökölné az unoka, esetleg újra kellene fényezni és kárpitozni.
rádiótelefon javítás - drmobil.hu - eladó órák: https://bit.ly/3kY1lFj
-
Fall-N
veterán
válasz fagyalllo #221188 üzenetére
Így van. Meg kell nézni egy mostani és egy 30 évvel ezelőtti prémium német kocsit. Sosem lesznek annyira tartósak, mint a régiek. Persze azok jóval egyszerűbb szerkezetűek, de még más volt a tervezési szempont. Megtudnák ma is csinálni tartósabbra, de minek ha senki sem fogja 10 évig megtartani az autót (nyugatabbra nem itthon, inkább ide kerül a 10+-os "prémium" autó).
-
Eugene Roe
őstag
válasz djeperto #221180 üzenetére
Suzuki szervíz kijön 68 ezerből 3 éves scross-unk van, semmi sem ment tönkre, gumiabroncs most lesz 45k km, még 5k és csere. Az éves olajcsere és átvizsgálás 32k szakszervízben.
A második 5 évben lehet elérem a 68k-t, de elsőben szerintem nem.
[ Szerkesztve ]
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
dzsi23
addikt
válasz melzack #221184 üzenetére
A 4R36 és az F6922 között nem nagyon van különbség... kézzel is húzható, mp-stopos, ~40 óra járástartalék, mindkettő belőhető viszonylag pontosra. Ha vízbe is viszed, én a Kamasut választanám, a koronazár miatt, de ha nem, akkor azt, amelyik jobban tetszik.
Egyéb:
Úgy látom, most már a hivatalos honlapon is megtalálható a 60 órás 8-as Miyota (8315), talán most már több (olcsóbb) órába is várhatjuk majd. -
melzack
friss újonc
Köszönöm az infókat, hálás köszönet!
-
olajbogyo
aktív tag
Szia!
Inkább, a nemrég nekem ajánlott, és általam feltett "Breitling".......kínai fos.
Mert ez, felér egy tökön rúgással.Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hozzászólásokban hirdetni!
Használjátok Hardveraprót erre!
A hirdetések linkjének megosztása is tilos!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs