- Xbox Series X|S
- Alkoholista nevelde
- Starfield
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- Diablo IV
- Call of Duty: Black Ops 6
- PlayStation 5
- XGS24 - Befutott a METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER legújabb előzetese
-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaben92
őstag
Sziasztok!
Úgy gondoltam, hogy ideje mostmár beköszönnöm nekem is a topikba, mivel már lassan fél hónapja boldog tulajdonosa vagyok egy Lexus CT 200h-nak. Az meg már majdnem Toyota.
Doki16-nak ígértem pár képet korábban, de csak most volt időm lemosni (na meg egy hete még havazott), gondoltam csak nem sértődik meg, ha bedobom őket ide PM helyett.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #6223 üzenetére
Na igen. A Wankel örök szerelem marad, de amennyibe az emissziós adó+biztosítás kerül itt egy RX7-re egy évre, annyiból autót vesz az ember. Gondolkodtam rajta, hogy veszek jövőre egyet “summer car”-nak (ez ilyen finn dolog. ), mert 2 perc kivonatni meg újra forgalomba állítani egy autót egy SMS elküldésével és így csak arra a pár hónapra kellene fizetni de mivel az egész ország egy nagy alföld többszáz km-es egyenesekkel, nem igazán tudnám hol kiélvezni sajnos. :/
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Köszönöm szépen mindenkinek.
Most pont úgy alakult a dolog, hogy akkor érkezett meg az autó, amikor meló és egyebek miatt kivételesen sokat kellett rohangálnom. Van, hogy 3 hónapig a városból nem megyek ki, most 2 hét alatt 2000km-nél járok (és holnap jön még 400) szóval volt időnk összeszokni.
A pedálkezelésbe már belejöttem, eddig csak manuálist vezettem így most egyrészt le kellett szoknom a bal láb használatról, másrészt a gáz/fék karakterisztika is más mint amihez szoktam, de mostanra megtanultam úgy vezetni, hogy meglegyen az aranyközépút a haladás és a takarékosság között. Szóval nem bánok hímestojásként a pedálokkal, de most felvettem az “egyedül az úton” és a “forgalom tempójában” stílusokat.
A B módot eléggé megszerettem, tegnap azon kaptam magam, hogy autóúton hazafele (100-as tábla, óra szerinti 105-el) mikor jött a 80-as tábla rá nem messze meg a 60-as inkàbb áthúztam B-be mert a tempomatkarral esélyem nem lett volna, a féket meg minek koptassuk. Aztán vissza D mert B-ben nincs tempomat és haladás tovább. (Megmaradt a vàltás élménye. )
Rászoktam arra is, hogy mikor befordulok az utcánkba átnyomom EV-be, és simán végig tudok jönni vele és leparkolni a teremgarázsban. Ne zargassuk a szomszédokat hajnali 2-kor, na.
Fogyasztásom most olyan 4,5 liter körül alakul az autó szerint pedig akadnak néha -2 fokok még reggelente, szóval nem rossz.
Összességében nagyon megszerettem az autót ezalatt a két hét alatt, egyedül a navival kell kezdenem valamit mert 2011-es adatbázis van rajta, ér azóta a város felét átalakították. (Van egy alagút a belváros alatt, szegény mindig falnak akart küldeni, mert azt hitte a felszínen megyek. )
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Core2duo6600 #6245 üzenetére
Amperával az az egyetlen baj, hogy a műszeregységen kívül semmi sem tárolja az óraállást, ergó könnyebb megtekerni mint egy 40 éves kispolákot. Márpedig Magyarországon elég sok órásmester van sajnos...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Core2duo6600 #6247 üzenetére
Bár nálunk nem tekergetnek a biztonság kedvéért felvettem a kapcsolatot a svéd Lexus szervizzel, ahol alvázszám alapján elmondták, hogy újkora óta márkaszervizben szervizelt az autó, utolsó szervizkor tavaly júniusban ha jól emlékszem 142k volt benne, meg elsorolták mikor/milyen szervizek voltak.
Kíváncsi lennék a hollandok kiadják-e ezeket az infókat ha szervizkönyves az autó. Ugyebár mostanság azokat is előszeretettel hamisítják...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Azert ez sem mindig igaz. Kulföldi Lexus csoportban irtak többen is, hogy az utangyartott gumiszönyegnek (Weather Tech es több noname) a pereme nem olyan magas mint a gyarinak es anyagban is a legtöbb nem annyira strapabiro. Nagyon sokan nem voltak megelegedve vele es inkabb vettek gyarit.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Gombinyó #6279 üzenetére
Öket linkelte valaki mar mashol es a keszitett szövet szönyegjeik tenyleg jok, de itt most gumiszönyegröl van szo. Rapillantottam es CT-hez pont azt a WeatherTech hotalcat aruljak amit emlitettem, hogy a kulföldi forumon szidtak. Viszont azt is hozza kell tenni, hogy nem a WeatherTech-el van baj, mert sokan irtak, hogy amiatt vettek mert olyan van az IS-ukben vagy a GS-ukben is ahol meg tökeletes, de valahogy a CT-hez valo szar...
Az, hogy az Auris-ba valo jo vagy nem, jo kerdes...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Csabroncka #6325 üzenetére
En mar azelött elkezdtem turni az internetet mielött okositasert mielött megvettem a Lexust. (Eddig nem sok siker, de a te esetedben azert egyszerubb a dolog.)
Jelenleg 2011-es terkepadatbazis van rajta, oroszoktol megvehetö joarositva a legfrisebb, az eggyel korabbi pedig ingyenes. Le is van töltve otthon, de nekem HDD kiszerelös a moka es csesztem IDE20->Sata atalkitot venni, anelkul meg nem megy.
Elvileg amugy az nvconnect gyart eleg frankonak kinezo cuccost ami integralodik a gyari infotainment melle. Nekem a Lexusban ugy muködne elvileg, hogy a remote touch-on a Menu gomb hosszan nyomasaval tudnek valtani a gyari es az nvconnect rendszere között. Utobbi pedig Carplay es Android auto kepes. A problema ott van, hogy a ceg koreai, az europai beszerzes eleg problemas, (de Amerikaban elvileg mostansag lepnek piacra) es kb 600€ a cucc... Es mivel Azsian kivul nem nagyon ismertek, nem talalok embert akinek lenne es tudna nyilatkozni rola, lutrira meg nem b.szunk el ennyit.
Szerk: Most nezem, mar raktak is fel videot egy USA CT 200h-rol, annyi hogy ez mar az FL-es modell az ujabb navival, de elvileg csak GVIF kell a cuccnak, es a regiek is azt hasznalnak. Megvarom az amcsikat mit mondanak, aztan ha ugy alakul lehet beszerzek egyet valamikor.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz domi007 #6330 üzenetére
Jeeeezusom milyen gyönyöru autok.
Engem - ugymond - nem erint, mert bar imadom a 80-as 90-es evek japanjait, nem birtoklom beluluk egyet sem, na meg 2000km-re elek, de nagyon halas lennek ha majd a tali utan bedobnal ide egy kepgaleriat. Szerintem vevö lenne ra egy par ember. Van egy kollegam, egy GT-Four ST185-öt hajt telen, egy "sima" '89-es FWD Celica-t nyaron, meg most akar venni egy bukolampas 3000GT VR-4-et, na ö tuti a nyalat csorgatna.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Nem is feltételeztem, hogy nem értetted csak - bár sejtettem - nekem nem volt egyértelmű, hogy mire mondtad a bonyolultat. Arra, hogy nálam mi az offline navi frissítés menete, vagy az nvconnect-es cuccra.
Amúgy igen, nem egy fél perces művelet a beszerelés, de csak egyszer kell megcsinálni és ha működik frankón akkor egyszeri befektetés. Azt már embere válogatja kinek éri meg, kinek nem. Amerikában a Toyota kit már kapható $500-ért, a Lexushoz való elvileg egy hónap múlva lesz kapható (2 napos infó egyenesen a BeatSonic egyik emberétől). Az amcsik már nagyon rá vannak függve a dologra, megvárom a tapasztalataikat aztán ha véletlenül Amerikában járnék beugrok egyért. Bár jelenleg nem tudok róla, hogy lenne arra projektem de ki tudja mit hoz a jövő.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Ha jól rémlik egy cikkben az volt, hogy elvileg még a mostani Lexus modellek sem kapják meg a CarPlay-t/Android Auto-t csak azok amiket 2020 után gyártanak majd. (Valami olyasmi volt a cikkben, hogy nem lesz retrofit.) Ebből kiindulva nem gondolnám, hogy a régebbi Toyoták megkapnák...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Valaki világosítson fel, mert lehet én vagyok hülye de kétszer is megnéztem... Ma állt előttem a lámpánál egy Lexus Altezza. O.o
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #6368 üzenetére
Bal kormányos volt, csak az volt fura, hogy mind a Lexus, mind az Altezza badge rajta volt a csomagtartóajtón. Az még oké, hogy valaki mondjuk megtörte az IS-t, és Altezza alkatrészekkel pótolta, de ez a két felirat egy elemen szerintem sose szerepelt együtt. Lehet sok volt a szaké.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
-
Gaben92
őstag
válasz diablo1984 #6376 üzenetére
Pollenszűrőn én se lepődnék meg, sokan nem is tudják, hogy van az autóban mert ugye a gépkönyvet elolvasni luxus, de levegőszűrő azért lássuk be, nem tartozik az ikszelhető extrák közé, és kerül vagy párezer forintba...
Valahogy erről az jutott eszembe mikor valami blogban posztolták, hogy “ebben az autóba 120.000 km van, most hozták olajcserére... az elsőre” aztán jött a shitstorm ahol szépen bemutatták, hogy a vezérműtengelyekről kb kalapáccsal kellett leverni az
olajsaratolajkövet. Lehet megvan az előző “gazda”?Szerk: nyugdíjas svájci doktornő, és csak az éves szervizre járt vele?
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Csabroncka #6414 üzenetére
Elvileg (én úgy tudom, de javítsatok ki ha tévedek) olyan alkatrészek kerülhetnek utólag beépítésre amikkel gyárilag szerelték az autót más felszereltségben, csak akkor be kell rakni mindent ami hozzá tartozik. Ergó lecserélheted a halogén fényszórót xenonra/ledre de akkor be kell építened a mosót és a szintezőt is ha az eddig nem volt.
Amúgy nem tökmindegy, Magyarországon minden szar átmegy műszakin ha van “deákigazolványod.
Nálunk Finnországban meg le se szarják ha neont raksz a kocsi alá, sportkormányra cseréled a gyárit, megülteted és kap egy dörrentőt...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Gombinyó #6446 üzenetére
Fix törleszteses szemelyi kölcsön 3 evre, 0,25% THM-el. 10.000€ hitelre 10.040€-t kell visszafizetnem, a kocsi meg nem a banke. Mondjuk ez Finnorszag es a cegtöl van.
Viszont a kötelezö + full casco mindkettö 40% kedvezmennyel 1300€/ev egyutt. A poen az, hogy a kötelezö dragabb.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Ablaktörlö lapatbol tudja valaki melyik az ajanlott CT 200h-ra? Van Bosch, Denso, Valeo es valami Champion. Ezekböl tudok valogatni. Most Bosch van fent - nem tudom, hogy ugyanaz-e mint ami a linken -csak ki tudja milyen regi, gondoltam nem art az uj.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #6500 üzenetére
Az a baj én inkább az a fajta “hülye” vagyok aki tanácstalanság esetén a “melyik a legdrágább?” kérdést teszi fel az eladónak.
Majd beugrok valamikor a Motonetbe aztán megnézem őket élőben. Van egy sanda gyanúm az autó gyártója alapján, hogy a Denso a gyári, meg az a legdrágább is szóval lehet az lesz. Az a plusz 8€ nem tétel.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Hella az nincs. Abból lehet válogatni amik a linkben vannak. De köszi a tapasztalatot.
molnarpeter: Egyre jobbak. De nem, nem szeretek ilyenekkel b.szakodni, meg van ez a hülye mániám, hogy mindegy miről van szó, gyári kell, vagy ha nincs olyan, hogy “gyári” (pl.: HDMI kábel) akkor mindenképp valami minőségi darab.
Majd írok ha van fejlemény, de jelenleg örülök, ha van időm megdögleni. Kicsit szar mikor a hónap első munkanapján már 24 óra túlórád van.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Bedobom ide is hatha valakit erdekel.
Tenyleg megindult az nvconnect Carplay/Android Auto interfeszeinek az arusitasa USA-ban a Beat Sonic altal Toyota es Lexus modellekhez. Mar posztoljak is a videokat, hogy hogyan is muködik es integralodik a cucc a gyari infotainment rendszerbe. Elvileg $500 körul van az ara, en most varom az amcsi CT-sek tapasztalatait, de video alapjan megvettek kilora.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
Gaben92
őstag
válasz Csabroncka #6548 üzenetére
Személyes visszajelzés még nem lesz egy darabig, mert egyrészt USA-ban indult meg a forgalmazás még csak, és tuti készlethiány lesz, nem tudom felénk mikor lehet hozzájutni majd, másrészt meg mivel jön a nyár nem nagyon fog kelleni meló miatt utaznom így ráér, harmadrészt most a felni/gumi kombóra van inkább elkülönítve a lóvé.
De ha lesznek felhasználói tapasztalatok USA-ból akkor mindenképp írok. A Toyota kitet már forgalmazzák kb egy hónapja szóval arról lehet vannak, de én eddig csak a Lexus verziót követtem, mert ugye ott kicsit mások a kezelőszervek (remote touch, touchpad, stb). De rápillantok majd, hátha találok valami érdekeset.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Csabroncka #6551 üzenetére
Túrtam kicsit a netet és találtam egy komát aki már beszereltette (Toyota Tacoma 2016). A tapasztalatai kb ezek eddig:
- Képminőség kicsit életlenebb mint a CX-5 gyárilag CarPlay képes fejegységén (ez inkább képernyőfüggő szerintem)
- A hang az Aux bementen megy át (hangminőségről később)
- Ebből kifolyólag ha hangot is akarsz CarPlay módban akkor Aux-ra kell tenni a rádiót
- Ez azt is jelenti, hogy tudsz FM-et/CD-t, stb hallgatni miközben megy a CarPlay csak ugye akkor nincs navi hang
- A gyári mikrofon nincs integrálva. A kitben van egy mikrofon, ha CarPlay módban akarsz telefonálni/hangvezérelni akkor azt használja (ha jól vettem ki, ez nem teljesen tiszta még)
- CarPlay telefonálás (aux mód) vs gyári fejegység Bluetooth-án telefonálás esetén a másik oldalon a BT-s hang hangosabb volt, (valószínűleg csak kalibrálás/mikrofonelhelyezés)
- Ezzel szemben a zene szebben szólt CarPlay-ről (Aux) mint BT-n. Szóval hangminőség tekintetében arra kell számítani kb mint amit az autód aux-on tud.
- Hiába van gyári USB csati az autóban (ebben) egy újat kellett berakni mert azzal megy csak. (Korábbi videókon láttam működni a cuccot a gyárival, szóval ez szerintem vagy típusfüggő, vagy csak átdugták az USB csatit az nvcconnect cuccba.
- Különböző dolgokra automatán vált oda-vissza a gyári és a CarPlay között. Pl.: klímavezérléskor, tolatáskor, hogy meg tudja jeleníteni a tolatókamera képét, stb. A váltás nem lassú, max ha eddig rohadt gyors volt akkor tűnhet lassabbnak. Nálam a ‘11-es infotainmentnél pl tuti hamarabb váltana át mint, hogy megkapnám a tolatókamera képét)Egyelőre ennyit tudok, illetve itt egy videó amit a koma csinált.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Most rákerestem a hozzászólásaidra mert valahogy nem rémlett de csak egy beszélgetést találtam a témáról, de a link nem él. Nem te linkelted, csak válaszoltál rá.
De amúgy igen, nem új a cucc de eddig csak a koreai gyártó oldala volt meg talán egy facebook oldal és semmi tapasztalat a felhasználóktól, ergó lehetett volna egy ordas nagy kamu is. Most elkezdték forgalmazni amcsiban, de ott is még csak pár Toyota modellhez kapható, fokozatosan hozzák be az újakat. Lexushoz is lesz elvileg napokon-heteken belül. Amerikai Lexus fórumokon nagyon rá vannak már kattanva, szóval lesznek lassan tapasztalatok is és akkor nem lutrira fizet ki az ember 200k-t.
Engem is foglalkoztat a téma és követem egy ideje a dolgokat és úgy láttam most ér/ért olyan állapotba, hogy európában is elérhető lesz lassan kockázatmentesen, emiatt linkeltem.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
2019-es es ujabb modellekben lesz CarPlay, Android Auto elvileg abszolut nem lesz.
Amerikaban ettöl fuggetlenul mar van "workaround", az Entune 3.0-s Toyota es Enform 2.0-s Lexus modellek frissitöfajlaiba elvileg bele lehet varazsolni az uj 2019-es modellek frissitö fajlainak azt a reszet ami a CarPlay-ert felel. De ez kb 2018-nal ujabb modellekkel muködik csak. (Lenyegeben ha Entune 3.0-t, vagy Enform 2.0-t futtat az autod, akkor van eselyed csak.)
Jelenleg ez a hivatalos CarPlay kompatibilatsi lista:
Toyota:
2019 Avalon
2019 Corolla Hatchback
2019 Camry
2019 C-HR
2019 RAV4
2019 Sienna
2020 4Runner
2020 Sequoia
2020 Supra
2020 Tacoma
2020 Tundra
2020 YarisLexus:
2019 ES
2019 LC
2019 LS
2019 NX
2019 RC
2019 RC F
2019 UXIf it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Ami már le van gyártva CarPlay nélkül az frissíthető lesz, az újak azzal jönnek. Túlzottan sokat nem tudok mert nem érintenek a ‘18-‘19-es modellek, a lista az Apple CarPlay hivatalos oldaláról van.
De van egy sanda gyanúm, hogy ami Entune 3.0-t vagy Enform 2.0-t futtat abba bele lehet varázsolni majd akár házilag is.
Kicsit fura ebből a szempontból a Toyota/Lexus közösség mert sok más gyártónál megoldották a userek, hogy akár 2008 körüli gépekbe is belefaragják a legújabb generációs infotainment-et (lásd BMW CCC->CIC upgrade), itt meg még arra se találok sehol egy választ/tapasztalatot, hogy ha kicseréled egy 2011-es modell gen6-os naviját egy 2014-es gen7-esére (ugyanaz a modell) akkor az működik-e.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Dare2Live #6572 üzenetére
Nem nagyon lehet tudni most se mi a helyzet. Valahol azt írták nem lesz, van ahol azt, hogy európai modellekben lesz, de az amcsiban nem, de olyat is olvastam valahol, hogy az EU Lexusok kapnak de a Toyoták nem, stb. Kb napról napra változik a kommunikáció és már nem tudom eldönteni mi igaz...
Szerk: amúgy egy európai Lexus kereskedés egyik embere írta nemrég, hogy az AA/CarPlay érdeklődés 20/80% a Lexus tulajok között.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Dare2Live #6574 üzenetére
Toyota két dologgal van nagyon elmaradva. Az egyik az infotainment, a másik a kezelőszervek. Engem speciel utóbbi annyira nem zavar de vicces kicsit, hogy ugyanaz a pár fajta gomb van minden Toyotában, Lexusban már kb 20 éve. Na jó... A tempomat kar kicsit zavar. Mármint maga a tény, hogy kar és nem gombok a kormányon. De ez legyen a legnagyobb bajom.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Csabroncka #6576 üzenetére
”kényelmesebb a ringósabb felfüggesztés, mint a kemény, sportos”
Nekem a CT rohadtul feszes. Pontosabban nem csak nekem hanem mindenkinek. Még most is gondolkodom, hogy meg merjem-e venni a gyári 17”-es felnit mert az alap 16”-essel is megérzel mindent. Mondjuk itt egy fokkal jobbak az utak mint Magyarországon.
De amúgy egyet tudok érteni. Én is a megbízhatóság miatt vettem HSD-t.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
A gyari kazettas lejatszora gondolsz? Csak mert annak elvileg valami speci Toyota csatija van es konverter kell hozza, ha be akarsz epiteni egy uj radiot.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Fizikailag lehetetlen. Képek meg különféle csatlakozók bekötési rajzai alapján kifilóztam mi micsoda (majd megírom később, csak most nem vagyok gépnél) és nincs egy darab input sem a rádió antennáján kívül. Amire emlékszem, hogy a kicsi fehérbe a hátsó hangszórók 4 vezetéke és a rádió háttérvilágításának a negatívja megy. A mellette lévő kék a többi hangszóróé és a tápfeszé.
Az egyetlen lehetőséged az, hogy kikötöd a gyárit, veszel egy új fejegységet és egy átalakító kábelt.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #6617 üzenetére
Na ugy nez ki megis jo hirekkel szolgalhatok.
Balrol jobbra:
1. Antenna
2. feher, (6 pin) - 2*2 vezetek a hatso hangszorokhoz, + 1 a hattervilagtis negativja, 1 NC
3. kek, (10 pin) - 2*2 vezetek az elsö hangszorokhoz, 1 GND, 5 darab +12V kulönfele dolgonak (hattervilagitas, folyamatos 12V az akksiorol, antenna, erösitö, gyujtaskapcsolo)Amint latod van 4 hangszoro kimenet, a többi meg meg mind tapegyseg.
Ami viszont erdekes lehet az a maradek egy csatlakozo ami nem biztos, hogy van a fejegysegeden. Na az a CD tarnak a vezerlese. Elvileg ahogy neztem sima RS232-vel kommunikal a CD tarral, ergo ha valahova akkor arra tudsz csatlakoztatni ilyen cuccot. Ha minden igaz akkor a Toyota Echo verzio kell neked, aminek 5+7 csatlakozoja van. Konkretan ez a darab.
De en elöször kikapnam a radiot es megneznem, hogy megvan-e a csatlakozo mert lehetseges, hogy a kazettas verziorol hianyzik.
Mod:
Ebböl kiindulva elvileg kell lennie rajta, mert oda tudod kötni a gyari CD lejatszot aminek a helyen elvileg nalad egy ures tarto van.[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Hat ha csak ennyi az egesz akkor kb 99%, hogy ez nem fog muködni.
Ugye a ket kisebb csatin megbeszeltuk, hogy nincs kommunikacio, marad a CD tar csatija, viszont ott meg RS232 kommunikacio folyik ha minden igaz. Szoval a csati amit a radioba dugsz es a jack/usb között mindenkepp kell, hogy legyen valamilyen elektronika ami a jack-en atkuldött analog jelet neked szepen digitalizalja es RS232-vel tovabbnyomja a radionak. (Lasd azt amit linkeltem.)
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
A fenti (amiben nincs elektronika) amolyan ebay scam lehet. Kb mint a slagra szerelt HDMI. (Nem vicc, van olyan ) Amit most linkeltél az működő cucc, csak ez 2x6-os kiosztású csatlakozót használ, neked pedig elvileg az 5+7 kell (2x7 pin, egyik sorban kettő vak). Nézd meg először, a rádiódat mert a Toyota kb 3-4 különbözővel szokta szerelni az autóit, abból világos lesz, hogy 2x6 vagy 5+7 csatlakozós verzió kell neked.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
P2-nél is cellánként cserélhető az akksi. Viszont nem ugyanakkorák a cellák (vagy maga a pakk) mint a P3-ban. P2-nél azzal volt probléma, hogy a réz sínek amik összekötik a cellákat hajlamosak voltak az oxidációra. Emiatt a P3 és a CT 200h kapott az akkupakkba gumitömítéseket amik meggátolják a sínek oxidációját. Ha jól rémlik ezek a cellákba vannak beépítve emiatt nem kompatibilisek a P2 cellái a P3-éval, de igazából megoldható és sokan meg is csináltatják.
Nálunk 2-400k-kat futnak a P3-ak, CT 200h-k a gyári akkupakkal. A katalizátort meg amiatt mondják a szerelők, mert elég tartós cuccok ezek aztán az esetek nagy részében tényleg azzal járnak szervizbe. Cserébe más nyűg nem nagyon van.
Nekem 154k van a CT-ben (motor, akksik, hajtás ugyanaz mint a P3-ban) és még fék se volt cserélve rajta soha. Folyadékokon kívül mindenből az van benne amivel a gyárból kijött.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
-
Gaben92
őstag
válasz gaborbol #6651 üzenetére
Nem tudom mennyi lehet nálunk egy akkupakk, de remélem nem is tudom meg.
Én se állnék neki a cserének pedig eléggé jóban vagyok az elektronikával/árammal. Csak én inkább 1000V, 500A-es hybrid rendszerekkel játszogatok.
Igazából maga a cellacsere nem vészes csak ugye ezek össze vannak balanszírozva. Ha mégis rászorulnék tuti, hogy rendelnék egy cellapakkot, azok úgy jönnek, hogy fel vannak számozva, hogy mi a helyes sorrend, neked csak be kell építeni a saját autód “akkuházába” (vagy nem tudom hogy nem nevezzem). Régi cellákat meg beszámítják. Pár órás művelet az egész, csak rohadtul nem árt hozzá egy elektromos csavarozó mert kb 150 csavart kell ki és visszatekerni. Na meg egy nyomatékkulcs, de azt se sokba tart bérelni.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Carplay-t es Android Autot is tamogat a cucc. Attol fugg milyen telefont dugsz ra, hogy melyiket izzitja be. A hivatalos Toyota/Lexus kommunikacioban kerdeses az AA, az uj '18-'19-es modellek eseten.
Emlekszem, hogy teged nem izgat a dolog, csak gondoltam mutatoban hatha erdekel. 500USD (szerintem) nem olyan horribilis összeg erte, en is csak amiatt varok a vasarlassal mert az uj felniszett meg a 2 szett gumi k.rva sokba fog kerulni, aztan most ugye 4000-et sikerult mennem 2 honap alatt, szoval ha igy folytatom akkor honapokon belul meg 500€ a markaszerviz + 100-200€ "valtoolaj" cserere mivel nem tudom volt-e 90-nel aztan jobb a bekesseg.
Mod:
Viszont a hetvegen sikerul eletem legnagyobb es legalacsonyabb fogyasztasat összehoznom. Tankolas utan indit, akku szinte 0-n, egyböl kiirta a 30 literes atlagot. Aztan mivel kivetelesen nem palyaztam a stabil 80-100 közötti közlekedes meghozta a 4,2L-es atlagot. 5,5-höz szoktam a többszaz km-en kereztrul 120 miatt.[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Én nem tartom kizártnak, hogy esélytelen vagy. Azt a lock jelet valószínűleg (mivel nem állandó jel) akárcsak az ablakemelő gombját a számítógép figyeli. Na most én tuti az ablakemelő bejövő jelét fogyelném és ha lockolva van akkor csak ignorálnám a jeleket az ablakemelőtől. Legalábbis ha ott a számítógép az autóban, tuti nem babrálnék relés öntartásokkal, stb.
Viszont ebben az esetben a szoftverbe kéne belenyúlnod, az meg eléggé esélytelen dolog. Ha mégis független lenne az egész a számítógéptől, akkor se egy vezetéket kéne behúznod, hanem mókolni kéne ott azért egy keveset vagy sokat (felépítéstől függően).
Első körben kéne egy rajz az autó elektromos rendszeréről, azzal már okosabbak lennénk.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Szoszo94 #6726 üzenetére
Ha nem egy sima “mezei” szélvédőről van szó akkor simán benne van. Nekem anyagárban 150.000 a szélvédő a Lexusba a legolcsóbb helyen és még nem rakta be senki. Nem véletlenül van full casco-m.
Fun fact: nem tudom Magyarországon mi a helyzet, de itt a full casco olcsóbb volt mint maga a közelező. (56€/hó a kötelező, 40€/hó a full-full Casco)
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Dare2Live #6728 üzenetére
Ránéztem a linkedre. 133.200Ft az a szélvédő ami az enyémbe megy. CT 200h, 2011 az a fajta amiben esőszenzor foglalat ÉS ablaktörlőlapát fűtés is van. Pedig nem az egész fűtött, csak alul ahol a lapátok pihennek. A mezeibb verziók 30-50k között megvannak.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen