-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBear
senior tag
Ez Magyarország. Azokban sem feltétlenül. Nekem egy 1.8 benzines T22-m. van. Még az előző tulajt simán elhajtották. Meghaladja az olajfogyás az 1l/1000 km-t? Ha nem, látja ott azt a szerkezetet, amin van egy kilincs? Na, az egy ajtó, azon lehet kiballagni...
A javítást így már én csináltam meg. De nem horror egy ilyen művelet, ettől még nem rosszak az 1.8-as Toyoták. Egy kettőstömegű cseréjét nem éri el a javítás ára. -
BigBear
senior tag
válasz PainKiller13 #3039 üzenetére
Szia, bár Yarisnál nem vagyok biztos benne, de sok kocsiban a fékfolyadék szintjét (mármint, hogy kevés) is a kézifék lámpa jelzi.
-
BigBear
senior tag
válasz audi100td #3380 üzenetére
Szia,
sajnos a 2005 előtti 1.8 VVT-i motoroknál tényleg előfordulhat olajfogyasztás. Bele nem látsz, nálam (bár nekem T22-m van) pl. lábtól és olajtól függően 1500-2500 km-re fogyott egy liter olaj. Mindenféle látható jel nélkül. Nem füstölt, kipufogó sem volt olajos.
De szerintem ettől függetlenül megijedni nem kell tőle. Egyrészt nem biztos, hogy mindenkinél előjön, másrészt nem horror áron javítható a dolog. -
BigBear
senior tag
válasz audi100td #3382 üzenetére
T22-nél ugyanez a helyzet.
Nem modell, hanem motorfüggő a dolog, az 1zz / 1.8, 3zz / 1.6 & 4zz / 1.4 motorokat mind érintette a probléma sajnos. A 2.0 tudtommal nem érintett, de azokat nem ismerem, nincs-e más nyűg.
A javítás gyűrűzést jelent, illetve a hornyok alapos kipucolását (esetleg plusz furatot a dugattyúra, maga a Toyota is módosította a furatokat, illetve 3 helyett 4 van a módosítottakon). Plusz persze tömítések cseréje. -
BigBear
senior tag
Gondolom komplett felújítás annyiért.
Azaz nem csak gyűrűzés, tömítések, hanem minden új abban a motorban.
Bár nem tudom, mit csinálhatnak ennyiért. 1ZZ motort nem fúrunk.
Egy normál gyűrűzés, tömítések, olaj, stb. némi síkolással 100-200-ból illene, hogy megálljon.[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
válasz troll81 #4564 üzenetére
Azért ha lehet, próbáld ki.
Szerettem volna ilyesmire cserélni a T22-t, de miután levezethettem már jó pár ezer km-t egy T25-tel, töröltem a projektet.
Azt leszámítva, hogy jó, mint autó, nekem baromi kényelmetlen volt. Ahogy neten is utánanéztem, nem vagyok egyedül ezzel a véleménnyel. Nem tudom mit műveltek a Toyotánál, de valami iszonyat ortopéd a vezető poziciója. Nem igazán tudom megfogalmazni, valahogy sehogy se tudtam úgy belőni a helyet, hogy 1-2 óra után ne kelljen kínlódva kiszállnom. A konzol cseszte a lábam, a kormány - ülés - pedálok hármasa valahogy sehogy se állt össze, akárhogy állítgattam mindent. Ok, nem vagyok kicsi széltében sem, de valahogy a T22 nekem kényelmesebb. Pedig maguk az ülések jók.
No mindegy. Műszakilag viszont ok. -
BigBear
senior tag
válasz Ragadozó #5136 üzenetére
Amíg tele vagyunk "becsületes, hozzáértô" szerelôkkel, addig nem kell csodálkozni. A két kezemen nem tudom megszámolni, hogy az eddigi autóimnál hány esetben kellett nekem kibogarászni mi a baja a kocsinak, mert a profik vagy nem akarták, vagy nem tudták. A félrediagokról nem is beszélve. Több szerelôt, márkaszervizt végigjártam, siralmas a helyzet. A kollégám egy ismerôs szerelôhöz vitte a kocsiját, aki - mint nemrég kiderült, - jellemzôen csak papíron csinált neki olajcserét. Sajnos rengeteg ilyen van.
-
BigBear
senior tag
válasz Ragadozó #5249 üzenetére
Nem egészen. Abban egyetértünk, hogy ne álljon neki. De a cseréhez nem kell megbontani a motort. Ezt csak a hazai "hozzáértő" szervizek / szerelők szeretik csinálni, mert egy valag pénztvel lehet kérni erre hivatkozva.
A hivatalos módszer a rögzített állapotban való becsavarozás, majd a motor megforgatása visszafelé, ezzel koldódik a zár.
(Turn crankshaft bolt in the opposite direction of rotation to release chain tensioner.) -
BigBear
senior tag
válasz Dare2Live #8276 üzenetére
Már amikor javította, vagy cserélte. Egyrészt kellett hozzá, hogy szakszervizbe legyen hordva a kocsi, másrészt meg sok esetben elutasitották a javítást, mivel a gyári megengedett olajfogyasztást 1l / 1000 km-re adta meg a Toyota, ügyesen...
Sajnos tetszik vagy sem, az első generációs VVTi nem volt éppen egy sikerszéria a Toyotánál. Tele a net olajfogyasztás problémákkal, sok esetben gyakori olajcsere és megfelelő olaj mellett is.[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
válasz diablo1984 #8292 üzenetére
Ha dízel, akkor az olaj nem, a légszűrő meg amúgy sem biztos, hogy mérvadó.
Nálam is baromira koszolódik, van, hogy 2000 km után cserélem, mégis koszos. Sajnos ezt teszi, hogy városon kívül lakunk, napi 2x 1-1,5 km földes / köves út. (Bár fura, mert nem mindig, pedig ugyanarra járok.)
Mondjuk az olajevés is használat függő sok esetben. Az én használatom a lehető legrosszabb a kocsinak, de nem tudom máshogy megoldani. Külterületen lakunk, hegyoldalban, melóhely kb. 3-4 km. Hidegindítás, be se melegszik mire lejutok. Haza még rosszabb, hidegen hegy fel... Sajnos ez van.
Amúgy a cég ahol dolgozom, erősen Toyota párti. Yaris, Corolla, Avensis, Rav4, Land Cruiser, Hiace stb. Saját szerviz, gari alatt persze szakszerviz. Hát vannak problémák. Olajevős darabok is, hiába a betartott szervizelés.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen