-
GAMEPOD.hu
Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Piftuka
veterán
Sziasztok!
Rajtam kívül senki másnál nem jelentkezik az itt említett probléma?
Az imént beszéltem a UPC help desk-kel, de az ő oldalukon nem látnak semmit. Az volt a kérés, hogy akkor szóljak, ha nem érek el egy weboldalt. Reprodukálni viszont nem tudom, mert teljesen véletlenszerűen jelentkezik X percenként, és van, hogy a harmadik, negyedik "refresh" után már betölti az adott oldalt. Van, hogy csak X perc után. De nem áll le órákra, hogy a központi technikus is ellenőrizni tudja.
Most javaslatára újraindítottam a modemet, de amúgy a múltkori ugyanilyen esetnél az sem segített.
A modem lehet rossz? A technikus egyébként azt mondta, hogy nem jeleztek náluk most tömegesen panaszt, és nem tudnak arról, hogy most is olyan szituáció van, mint múlt héten... A hiba viszont itt nálam ugyanolyan, mint akkor.
Szóval mi lehet a hiba oka?
Minden hasznos tippet köszönök előre is!
Üdv: Piftuka
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kabelmania27 #33737 üzenetére
Megnézném, de ha beírom a 192.168.100.1 IP címet, a bejelentkező képernyő valamiért nem fogadja el az adataimat.
Nem jól tudom, hogy ugyanazt kellene beírni (ügyfélszám, és ahhoz tartozó jelszó), amit a "My UPC" felületen is? Csak mert utóbbira gond nélkül be tudok jelentkezni...
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Sz_Imre #33741 üzenetére
Köszönöm! Valóban... Így már sikerült bejelentkeznem.
- Lefele irányuló csatornából 8 van, jel/zaj arányuk 40.8 és 41.9 között van; a "Teljesítmény" oszlopban 2.7 és 4.1 közötti értékek láthatóak.
- Felfelé irányuló csatornából 4 van, a "Teljesítmény" osztlopban kivétel nélkül 51.0 értékekkel.Ez így megfelelő? Vagy szükséges még megnéznem valamilyen adatot bármelyik menüben?
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kabelmania27 #33748 üzenetére
"Magas adási miatt van probléma."
Úgy érted, a felfelé irányuló csatornák esetében azzal az 51-es értékkel van gond?
"Nézd meg milyen osztóval van elosztva a koax és van-e bekötve (FAM/Attenuator felirat) csillapító."
- Az elosztó adatai:
PCT-1000-2W-RH
"2 way splitter"
5-10.000 MHZ - 120 dB RFI"Egy darab "IN" feliratú és két darab "OUT - 3,5 dB" feliratú csatlakozó van rajta. Utóbbi kettőből jön a kábel a modemhez, és a TV-mhez.
A másik szobából hozzám a kábel a 2 way splitter "IN" részébe egy
PCT-MIT-1W-06
"1 way TAP"elosztó "OUT" részéből jön át.
(Ennek "TAP" részéből megy a másik kábel a másik TV-be. Az "IN" csatlakozóba pedig a padlásról jön a kábel, de azt nem tudom megmondani, hogy ott milyen csatlakozók, szűrők, stb. vannak.)- FAM/Attenautor feliratú csillapítót nem látok, de a splitter mindkét oldalán, és a modembe csatlakozó kábelvégen is ilyen csatlakozók vannak:
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kabelmania27 #33761 üzenetére
"Köszi az infót, az osztók jól vannak bekötve nézd meg nem lazultak-e ki az F csatlakozók."
Én köszönöm, hogy segítesz nekem! Megnéztem, és teljesen szoros mindegyiken az anyacsavar.
Sajnos a hálózati dolgokhoz csak nagyon alap szinten értek! Emiatt van még pár dolog, amit nem értek:
- A FAM/Attenuator az ún. "szűrő"? Azért kérdezted?
- Honnan tudom, hogy ez a Technicolor HGW, vagy ED3 modem?
- Van a UPC modemnek valamilyen "ajánlott" beállítása? Csak mert a fent említett admin menüben én még soha semmit nem állítottam; default beállításokkal üzemel a készülék.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kabelmania27 #33765 üzenetére
"A Fam/Attenuator csillapító, ha egy/egy frekit használ a modem akkor ed3 ha 8/4 akkor ed3."
Itt az egyik "ed3" helyett ugye HGW-t szerettél volna írni? De melyik helyen?
"Wifi beállításoknál energiatakarékos wmm-et kapcsold ki."
Csak a 2,4 GHz-re vonatkozó részen volt bekapcsolva. Most én a javaslatodra kikapcsoltam.
Van bármi egyéb teendőm?
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Sziasztok!
A "Connect Box" modemet 2017. júliusban kaptam az új, gyorsabb internetkapcsolat miatt, és már akkor, októberben cserélni kellett, annak meghibásodása miatt.
Legutóbb pedig ismét, éppen tegnap ugyanazért. Még nincsen 1 éve, hogy ilyen eszközt használok, és már a második alkalommal kellett cserélni...
Csak én vagyok ilyen "szerencsés", vagy ezek az eszközök tényleg ilyen rossz minőségűek?
Üdv: Piftuka
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Teaway #67885 üzenetére
Hát ez igazán "remek".
Ha az ember biztosra akar menni, akkor amellett, hogy fizeti az egyébként nem olcsó (~10.000 forint) havidíjat, vegyen magának valami profi router/modem eszközt inkább újabb tizen-huszon sokezer forintért?
No, mindegy... az első alkalommal vagy 3 hétig vártam (és tűrtem, az egyre gyakoribb hibákat), most már két példánnyal szerzett tapasztalatok alapján egyértelműen be tudom azonosítani a hiba okát...
Ha legközelebb ilyen lesz, akkor már úgy hívom fel az ügyfélszolgálatot, hogy "kérem, hozzák a következő cserepéldányt".
Ha nekik ez jó...
Mondjuk az elgondolkodtató, hogy a "nagyok" közül ők az egyetlen szolgáltató, akik még nem tértek át az optikai kábelre sem. Az olyan helyeken, mint a mi utcánk (ahol jogutódlással megörökölték a Kábelkom régi kábelhálózatát) megtehetik, mert nincsen konkurenciájuk.
Pedig csak egyszer kellene beruházniuk rá, csak ugyebár az pénz. (Ahogyan az a plusz kiadás is, amelynek köszönhetően a jelenleginél jobb minőségű modemet tudnának adni az előfizetőiknek.)
A fő probléma az, hogy 1998 óta átlagosan évente 3-4 alkalommal kell hibabejelentést tennem, vagy tévé, vagy internet szolgáltatás (vagy mindkettő) hibája miatt, és ebből átlagosan 1, de nem ritkán inkább 2 alkalommal kiszállás is szükséges...
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz 4Grider #67895 üzenetére
Értem, csakhogy itt a kettő együtt jelenik meg egy Connect Box formájában. Erre van kötve a számítógépem és a tévém egy-egy kábellel.
Ha beszereznék egy külön router-t, az min segítene? Különös tekintettel akkor, ha a Connect Box meghibásodna?
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Sziasztok!
Az alábbiakban kérem a segítségeteket, és tapasztalataitokat:
- A mi városunkban a múlt héten hétfőn, kedden és szerdán kora reggeltől-estig egyáltalán nem volt semmilyen UPC szolgáltatás.
Az ügyfélszolgálat akkor azt a tájékoztatást adta nekem, hogy a "központi átjátszó állomáson végeznek hibaelhárítást és karbantartást".
- A mai napon szintén nem volt semmilyen UPC szolgáltatás a városban, kora reggeltől, este 19:10-ig.
Az ügyfélszolgálat elmondása szerint áramszolgáltatói karbantartás miatt.
Megnéztem a UPC honlapján az aktuális karbantartások listáját, és az alapján még holnap, szerdán, csütörtökön és pénteken is teljes szolgáltatás kimaradás lesz emiatt.
("Home Office"-ból dolgozva ez nagyon, nagyon komoly probléma!)
A fogyasztóval szemben abszolút inkorrektnek és sérelmesnek találom, hogy teljes havidíjat fizetek szeptemberre és októberre a fentiek alapján.
- Az a tiszteletteljes kérdésem, hogy ilyen és hasonló esetben bármelyikőtök intézett már a UPC-nél valami ellentételezést? Milyen módon történt?
Köszönettel: Piftuka"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Sziasztok!
Itt a fórumon a SONY TV topic-ban még idén Februárban írtam arról, hogy a házban lévő tévéken pixelekre esik szét a kép, szaggat, és a hang is megakad.
Az egyes tévéken változó mértékben jelentkezett a hiba. Az utóbbi időben a nappali tévéje már nézhetetlen volt, mert konkrétan nem adott folyamatos képet.
- Én időközben szoktam nézni a "Jeldiagnosztikát" a tévéken, és a Jelminőség ~60 és 90 között ugrált ilyenkor, a Jelszint pedig 40-60 között (a rekord az volt, amikor pár napja 60 és 30 volt a két érték).
Régebben nem állandó volt a probléma, de úgy ~2 hete a nappaliban szó szerint nézhetetlenné vált az adás. Bármilyen csatornán.
Mivel sajnos évente átlag min. 2-szer jártak nálunk szervizesek az elmúlt ~10+ évben, és az oszlopon is állítottak, beraktak újabb elosztókat, dB vágókat... és mindegyikük az előző szervizest szidta.
- Tegnap a szervizes megállapította, hogy a padlásról lejövő -3 dB / -3dB osztó azon ágán, ahol a nappaliba és az én szobámba van tovább ketté osztva a jel, ott egy -6 dB / -2 dB csillapító osztó volt.
Tehát a nappali felé erősebb volt a csillapítás. Kicserélte -3,5 dB / -3,5 dB-esre, hogy a nappali tévéje erősebb jelet kapjon.
Nem akarom elkiabálni, de az eddigi tapasztalat alapján ott bejött. 100/83 a Jelminőség/Jelszint.
Az én szobámban a modembe még egy -3 dB-es csillapító volt betéve, azt leszedte. (Mondván, hogy az a csillapító csökkenti a sávszélességet, tehát a letöltési és feltöltési sebességet, és nem is érti, miért lett anno feltéve.)
No, miután elment, ezúttal az én tévém kezdett bitang módon kockásodni. A Jelminőség ~90-100, a Jelszint ~60-62.
- Ma a padláson kicserélték a 2-es csillapító elosztót egy modernebb 1.200 Hz-esre a - szervizes elmondása szerint - "régi" 600 Hz-es helyett.
A szobámba is egy ilyen került. Nem segített.
Amikor néztük, ~72 körül volt a jelszint, de nem sokkal később megint visszaesett a ~60-62 körüli értékre. És nagyon kockásodik, szaggat, főleg a HD csatornákon. (És amikor nem pixeles éppen, akkor is mosottabb, zajosabb a kép.)
Kérdés 1: - Mi okozza mindezt?
Kérdés 2: - Most hívnom kell őket megint. Mit mondjak nekik, mit cseréljenek ki? Vagy csak mondjam, hogy még mindig nem jó, és tudniuk kell a megoldást a hibajelenség alapján?
Jó volna, ha már - így 8 hónap után - végre rendes minőségű lenne a szolgálatatás! Olyan, amilyen elvárható, és amiért fizetek. (Nem is kevés havidíjat.)
Nagyon köszönöm a segítséget előre is!
Üdv: Piftuka
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Köszönöm a válaszokat mindnyájatoknak!
Reagálok mindegyik észrevételre:
- A ma itt volt szervizes azt mondta, hogy ha nem javul, cserélik ők a kábelt, mert az is okozhat problémát.
(Kérdés: meghibásodhat úgy a kábel, hogy a bekötése óta szépen, kötegelve van a "felesleg" a szekrény mögött, a tévéből pedig nem volt húzkodva, mozgatva?)
- A tuner érzékenysége felmerült anno a SONY topic-ban is, viszont most a képletben a változó az elmúlt két nap több helyen történt és több féle csillapító elosztó cseréje. A tévék ugyanazok. (Csak most éppen a másik nézhetetlen, mint amelyik korábban az volt.)
- Tesztelem kikapcsolt modemmel, és majd megírom a tapasztalatokat.
- A modemértéket a tegnapi szervizes nézte. Végig pirosban volt, emlékeim szerint 54 köröli - "piros" - értékekkel. Miután levette a modembe menő kábel elejéről a -3 dB-es csillapítót, az értékek 47 körülire javultak; tehát "zöld" lettt.
"Nálam az egyik erősítő adta meg magát az oszlopon. "
Őszintén szólva ez nekem is gyanús. Tudni kell, hogy 2008-ban volt egy "kálváriám", mert majdnem 3 hónapig internet nélkül maradtam.
Amint elindítottam a böngészőt, már a tartalmát a legtöbb oldalnak nem tudta betölteni, mert 0-ra elfogyott a sávszél.
Ha jól emlékszem, vagy 9 szervizes kiszállás volt. Zöme teljesen más személy. Akkor állítgattak mindent, és egyikük az oszlopon akkor többször is visszavett a jelerősségből.
És akkor lett a padláson is beszerelve a most cserélt, "elavult" elosztó, illetve a szobákban is akkor lettek felszerelve a szintén most cserélt "elavult" elosztók.
Végül az utolsó szervizesnek eszébe jutott akkor, hogy talán a modem a rossz. Kicserélte, és megoldott a net problémát.
De ahogyan említettem... legalább évente 2x ki kellett hívni a szervizeseket, mert valami gond volt.
Az elmúlt időszakban pedig a netet nekem is "eldobálta" többször... Steam link használatánál mindig jelzett az eszköz, hogy gyenge a Wi-Fi jel (UTP-vel összekötve is mindig "elfáradt" fél óra alatt)...
Egyébként a harmadik tévén is rossz volt. Az egy LG készülék, és direktben kapja a kábelt a padláson lévő osztóból.
Csak azon nem "pixeles" volt a kép, hanem másodpercekre kifagyott a kép és a hang is. Az volt a jelenség. És azt sokkal ritkábban használjuk, ezért amikor a SONY-k üzemeltek, ez gyakran nem volt bekapcsolva.
Szóval én nem tudom, hogy mi a helyzet, de abban 100%-ig biztos vagyok, hogy nem a tévék hibája.
Egy biztos... a tegnapi és mai csillapító elosztó szűrők óta az LG és a nappaliban lévő tévé jónak tűnik, az enyém viszont nézhetetlen. (Most szándékosan tesztelem bekapcsoltan, órák óta... és fáj nézni és hallgatni az akadozását.)"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kabelmania27 #80619 üzenetére
Update:
Kikapcsoltam a modemet, és a tévé adás megjavult. Aztán visszakapcsoltam, és megint pixeles lett.
A "Jelszint" a ~60 körüli értékekről felmegy 72-re. (Az sem túl sok, mert még "sárga" érték.)
Tegnap este kontroll céljából párszor megismételtem a műveletet, és ma reggel is.
Ugyanúgy ~71-72, ha ki van kapcsolva a modem, és akkor nem szaggat a kép. (Bár egyszer-kétszer mondjuk úgy fél órán belül így is pixelesedett pár másodpercre.)
Ha bekapcsolom, akkor visszaesik, ~60-66 közötti értékekre, és annál már folyamatosan teljesen rossz a kép és a hang megint.
(Ilyenkor a "Jelminőség" sem folyamatosan 100, az is le esik 90 és 100 közé, de még a "zöld tartományban marad. Egyelőre.)Ezek alapján mi a teendő?
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kabelmania27 #80623 üzenetére
A netmodem jelértékeit a modem konfig alkalmazásban melyik menüpontban is tudom megnézni?
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kabelmania27 #80625 üzenetére
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Ez pedig a kiépítés sematikus rajza:
Remélem, a lényeg kivehető!
- A 3. számú tévé a problémás most, és sajnos tegnap óta a 2. számú is, amivel eddig szinte soha nem volt gond, vagy csak ritkán!
Az tehát biztos, hogy a padláson is kicserélt, újabb, "modernebb", 1.200 Hz-es kettős elosztó cseréje nem használt, hanem ártott.
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kabelmania27 #80629 üzenetére
Köszönöm az információt!
Segíts kérlek, hogy értsem...
Miért kell tovább csillapítani szűrőkkel a jelet? Hát nem éppen az a probléma, hogy gyenge a jel, amit az egyes eszközök kapnak?
Hogy 4 eszköz együttes használatához nem elég a jel, ezért inkább erősíteni kellene?
Egyébként ránézésre egy ilyen "hpf" szűrő volt a modembe futó kábel végén. (Amit hétfőn levett róla a szervizes.)"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kabelmania27 #80632 üzenetére
Megnéztem egymás után ötször is.
Nem megy el az adás a feltöltés tesztelésekor, sőt!
Abban a ~12 másodpercben, amíg tart a feltöltési teszt, teljesen kisimul az adás. Amint végetér a feltöltés teszt, már esik is szét pixeles darabokra, és szaggat a hang."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kabelmania27 #80634 üzenetére
Ilyet raktak be most a padlásra:
És ilyen volt előtte:
- Jól látom, hogy ez a korábbi nem csillapított semmit, hanem csak átengedte a jelet, ami az utcáról jött?"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz LurkerSheik #80640 üzenetére
Csak egy személyes megjegyzés, ha megengeded...
Mindentől függetlenül a CI+ kártya nagy előnye éppen az hogy nem kell külső eszközökkel vesződni.
Nincsen felesleges kábel, nincsen két távkapcsoló...
Én nagyon örültem neki, amikor X éve végre megszabadultam a Média Box-tól! Mindhárom tévé CI+ kártyával üzemel azóta."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kabelmania27 #80644 üzenetére
Köszönöm az info-t Mindnyájatoknak!
Bejelentem, aztán reméljük a legjobbakat. (Mint mindig...)"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kabelmania27 #80648 üzenetére
Múlt hétvégén bejelentettem a problémát, viszont sajnos egész héten hiába vártam, hogy kijöjjenek megjavítani az oszlopon, a bármi által is okozott, megtapasztalt "anomáliákat"...
Mérges vagyok rájuk emiatt."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Sziasztok!
Meg tudjátok mondani, kérlek, hogy a UPC-nek milyen email címre írva kell kötbér igény kapcsán a bejelentésemet megtennem?
Már minden "porcikáját" átnéztem a honlapnak, de nem találom a voantkozó email címet...
Köszönettel:
Piftuka"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz 4Grider #80981 üzenetére
Ez komoly? Nincsen direkt email elérhetőség?
A telefon megvolt; nem volt eredménye. A hagyományos levelet kihagynám; akkor marad a személyes ügyintézés, vagy a weboldal.
Még egy kérdés:
Ha a telefonhívások pontos időpontjára nem emlékszem, a UPC ugye akkor is meg tudja keresni és találni az ügyfélszolgálatukkal az elmúlt ~fél évben folytatott beszélgetéseimet?
És a kiszállásokat is? (Az X hónappal ezelőttiek pontos dátumára nem emlékszem, a szervizesektől pedig soha nem kaptam jegyzőkönyvet.)"Aquila non captat muscas."
-
-
Piftuka
veterán
válasz MaCS_70 #100991 üzenetére
"mert eszembe sem jutna ilyen szolgáltatói mailcímet használni."
Nekem eszembe jutott.
Most kaptam ezt a levelet:
"Szeretnénk újra felhívni a figyelmedet, hogy 2021. március 1-jén a Vodafone vezetékes internet szolgáltatáshoz kapcsolódó e-mail fiókok és a hozzá kapcsolódó Webmail (e-mail webtárhely) szolgáltatás megszűnik.
Ennek oka az, hogy a Vodafone Magyarország számára a UPC márkanév és a hozzá kapcsolódó márkák használati joga hamarosan lejár. A márkanevek kivezetése miatt a levelezési szolgáltatásunkkal egyidőben az általad használt (@upcmail.hu, @chello.hu, @monornet.hu vagy @upctelekom.hu végű) e-mail cím is megszűnik."Amellett, hogy elmennek a bús, büdös fenébe, meg kell jegyeznem, hogy most először küldték. Nem pedig "újra"...
Mikor kommunikálták ezt ki legelőször?
Persze mindegy ...
Az átvételt követően ígértek szépeket, ipari mennyiségben kaptam a részletes kérdőíveket, és elhittem, hogy majd jobb szolgáltatást nyújtanak, mint a UPC. Még sajnáltam is őket az "örökségük" miatt.
Egyébként az ő levelező szolgáltatásuk kifejezetten jó, stabil és gyors volt. Kimondottan örültem neki, hogy 5 domain-t is regisztrálhattam.
Az elmúlt 20 évben az egyetlen levelező szolgáltatás volt, amivel kapcsolatban nem volt probléma. A "Freemail" és "Gmail" email címeimmel sok gond volt.
Nagy kár, hogy nem a pár hónappal ezelőtti szerződéshosszabbításnál közölték mindezt...!
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz wjbhbdux #101296 üzenetére
Egyik szolgáltató kutya, a másik eb...
Az persze tény, hogy a "T" féle optikai rendszer jó dolog. Szerencsés, akinél elérhető.
Én családiház övezetben... csak UPC van, ~30-40 éves, ex-Kábelkom alu kábelekkel...
A már lassan 2 éve jelentkezett probléma viszont továbbra is fennál. Majd megírom a fejleményeket. (Visszaolvasva láttam, másnál is jelentkezett, és ott is hasonló "hatékonysággal" kezelte a UPC/Voda...)
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Donki Hóte #101321 üzenetére
Biztosíthatlak arról, hogy a Vodafone engem nem vett meg, és birka sem vagyok.
Egyébként nem volt arról információm, hogy nem a teljes szolgáltatást vásárolták meg a UPC-től. A korábbi hírek, és tájékoztatók alapján ez nem volt számomra egyértelmű.
Mint említettem, rendkívül gyakori megkeresést kaptam tőlük, amelyben a múltról, és az elvárásaimról érdeklődtek.
Mivel a hálózatot megörökölték, nem is gondoltam, hogy nem "en bloc" az egész szolgáltatás lett az övék.
Sajnos túl nagy jelentősége nincsen, mert a városban a családi ház övezetekben a kábelhálózat kizárólagossága miatt csak velük köthető szerződés.
A DIGI anno a nagy "dirrel-durral" beharangozott terjeszkedése megállt a panelház övezeteknél (ott könnyű dolguk volt új előfizetőket toborozni, mert a házak hálózata nem volt a UPC kizárólagos tulajdona).
A Telekom pedig nem használhatja a hálózatot, az új hálózat kiépítését pedig valószínűleg nem fogja megfinanszírozni. Pontosabban kérdéses, hogy ezt fedezi-e számukra a 7 milliárods EU-s pályázati pénz, amit megnyertek, és hogy vajon szándékukban áll-e a fejlesztés nálunk is!?
Faramuci helyzet, mert a környező kis falvakban bevezették, vagy éppen most vezetik be a modern, optikai hálózatukat. (Egyébként nem irigylem tőlük. Több évtizedig ott volt a rossz helyzet. Nálunk már ADSL, majd később UPC kábeles internet volt, ők még a betárcsázós modemmel szívtak.)
A megyeszékelyen nekünk pedig van, ami van. A régi, Kábelkom által kiépített, majd UPC, és immár Vodafone tulajdonban álló elavult hálózat.
A többi érintett megyeszékhelyen ugyanez a helyzet, és ez elég nagy számú előfizetőt érint.
Szóval kérlek, ne ítélkezz onnan a távolból a tények ismerete nélkül! Örülj annak, ha nálatok mindez nem jelent problémát!
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Köszi az info-t!
A webes felületet nem szoktam használni, mert 20 éve kliensből levelezek. Majd rápillantok alkalmasint.
Persze - ahogyan fentebb írtam - már nincsen jelentősége. A közlésüket tudomásul vettem, "lenyelem a békát".
Ha nem lenne COVID, komolyan mondom, megindítanám a polgári pert. Már csak elvből is. Most, jelen pillanatban - sajnos - vannak ennél komolyabb problémák is...
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz sziszi-fuszi #101329 üzenetére
Ne bántsd őt! Az okot illetően igaza van.
(Csak a kiépítőt illetően téved. Nemhogy nem "kis városi cég", hanem az ország akkor legnagyobb szolgáltatója, a "Kábelkom" volt az ominózus vállalkozás.
Így - a jogutódlások révén - mi 30+ éve folyamatosan UPC kábeltelevízió, majd közel 20 éve UPC internet előfizetők vagyunk.)
A 2000-es évek eleje óta a szolgáltatás gyenge minősége miatt több tucat (időnként egy-egy évben volt ennyi összesen) szervizes kiszálláson, számtalan modemcserén, és belső elosztó, kábel, szűrő, stb. cserén vagyok túl.
És több tucat különböző szervizes mondta el a véleményét, tudnivalókat, köztük vissza-visszatérő jelleggel azok a régi vágású "szakik", akik 40-50 éve dolgoznak ezen a területen, előbb a Kábelkom, majd a UPC, végül a Vodafone szolgálatában (már az Ericsson-hoz kiszervezve).
A kisujjukban van minden tudás, és információ is a terület UPC-s hálózatáról. Mindegyikük elmondta, hogy ezekkel a régi, Kábelkom által az utcába behúzott kábelekkel mit kezdeni már nem lehet.
Időnként jár a mérőkocsi, hangolgatják az oszlopon osztókat, jelerősítőket, és ennyi. Az újrakábelezés pedig már a UPC tervei között sem szerepelt, és az elmondottak alapján a Vodafone sem fog már rá költeni rá.
A gyakorlatban az ominózus kábelek használatának eredménye az, amit fentebb írtam. Többek között a már 2 éve fennálló folyamatos adás pixelesedés.
Hosszú-hosszú évek óta, ha országos hidegfront jön, főleg, ha eső és szél is van, akkor biztosra vehető a menetrendszerű TV adás kiesés, gyakran a teljes szolgáltatás szünetel. Akár hosszú órákig.
Elmondták a szervizesek, hogy ezek a régi kábelek (ha van árnyékolás, ha nincs) érzékenyek a hőmérséklet változására is, már sok helyen rossz állapotban is vannak, így ők hiába cserélgetnek, finomhangolgatnak bármi a házon belül. Az utcákban, az előfizetőknél jelentkező említett problémákat már csak egy teljesen új kábel oldaná meg.
Olyan pedig nem lesz. A kör bezárult.
Vannak pletykák (erről is beszéltek) arról, hogy az oszlopokon a Vodafone 5G jeladókat fog elhelyezni, és akkor nem lesz szükség kábelekre, és jön a "szép új világ".
Ám én ezt akkor hiszem el, ha majd látom. (Egyébként jelenleg csak kb. egyetlen tévé típus elérhető, amelyben van 5G modem is.)
Hát így.
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz hypno skate #101344 üzenetére
Mondjuk a GVH-nál megtett közérdekű bejelentés "megér egy misét"... Ahhoz nem szükséges a bíróságra mennünk.
A bejelentést követően 30 napon belül (mert ez fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat) elbírálja a hatóság, és megindítja a versenyfelügyeleti eljárást, ha indokoltnak látja.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz nyunyu #101347 üzenetére
Sziasztok!
Van újabb fejlemény az eltelt időben? Esetleg lemaradtam valami érdemi kommunikációról?
Azért kérdezem, mert ma a naptár szerint 2021. május 19-ét írunk, és a UPC-s Chello Email címem még mindig üzemel.
Hovatovább, a Vodafone!!! is erre az email címemre küldi a reklámcélú, de még a hivatalos leveleit is!
(Emlékeztetőként az eredeti kommunikációjuk:
"Szeretnénk újra felhívni a figyelmedet, hogy 2021. március 1-jén a Vodafone vezetékes internet szolgáltatáshoz kapcsolódó e-mail fiókok és a hozzá kapcsolódó Webmail (e-mail webtárhely) szolgáltatás megszűnik.")
Történt valami, és mégsem szüntették meg a szolgáltatást?"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz #72445440 #106082 üzenetére
Köszönöm! Ez a hír - ezek szerint - megint nem jutott el a mail kliensemig...
Persze mindegy is. Viszont ha úgyis tudják, hogy biztosan leállítják a Chello szolgáltatást, ráadásul én már régen megadtam az új email címemet, akkor a szerződéssel kapcsolatos hivatalos leveleket (és a reklámleveleket is) miért a Chello-s email címemre küldik?
Normálisak? ("Költői kérdés" volt...)
UPC --> Vodafone... "csöbörből-vödörbe".
(Pedig úgy reménykedtem az elmúlt években, hogy egy rendes, korrekt szolgáltatóm lesz, ha majd egyszer nem lesz már többé UPC...)"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
- Amennyiben hosszú távú megoldást keresel, és van lehetőséged másik szolgáltatónál optikai hálózatos szolgáltatásra váltani (ráadásul kb. azonos áron), akkor én a helyedben váltanék.
Ajánlom szíves figyelmedbe a saját "kálváriámat", ami ugyanezzel a problémával ~2,5 éve tart (és az elmúlt 2 hétben megint rosszabbodott):
Itteni hozzászólásaim (A #80617 -tól érdemes olvasni őket.)
A lényeg, hogy ennyi idő, több tucat kiszállás, mindenféle elosztó csere, csillapító alkalmazása, és coax kábel cserét követően is, a probléma fennáll, és a szervizesek elmondták, hogy nem tudják javítani, mivel az utcai, elavult, régi, alu-réz kábel okozza. (Optikai pedig valószínűleg ebben az évezredben már nem lesz kiépítve.)
Én meggondolnám a helyedben, hogy vállalod-e a bizonytalant (hogy Ti is így jártok), vagy inkább szolgáltatót váltasz.
- A fogyasztói szerződésedet illetően...
14 napos határidőről van szó, amely a szerződéskötés dátumától indult.
Mivel szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződésről van szó, a "Felmondás" joga illet meg téged. (Lásd: "45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól" )
Hasznos olvasnivaló a témában: Szerződések megszűnése: felmondás, felbontás vagy elállás?
Abszolút nem mindegy, melyik jog gyakorolható.
Személyes véleményem szerint esetedben alkalmazható a "Ptk. vonatkozó főszabálya" (a "Hibás teljesítésre" vonatkozóan), hiszen a szolgáltatás minősége (pixelekre széteső, nézhetetlen tévé adás) nem felel meg a szerződésben a szolgáltató által vállalt feltételeknek.
(Lásd: Első bekezdés )
A lényeg, hogy mindent dokumentálj le. A telefonos bejelentések pontos időpontját, időtartamát, ha lehet az ügyintéző nevét is. A szervizes kiszállások időpontját, és fontos adatait.
(Ne legyen így, de egy esetleges jogvita esetén ezekre szükséged lehet. Tapasztalatból mondom, a saját, fenti esetem kapcsán.)
Mindig udvariasan, higgadtan, de a jogaid (és kötelezettségeid) teljes tudatában érvelj, de ne hagyd magadat akkor, amikor igazad van. (A szerződéssel kapcsolatos vita esetén is vannak jogi lehetőségeid.)
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz 4Grider #106704 üzenetére
Akkor is ingyenes marad, amikor átkapcsolnak a "7"-es ponttal a "UPC ügyfelek" ügyintézéséhez?
Azért kérdezem, mert az korábbi több ilyen beszélgetés alapján (amikor nem tárcsáztam rögtön "7"-est) elmondta az ügyintéző, hogy nem tud segíteni, ők a Vodafone szolgáltatásaival foglalkoznak. "Kapcsolja a UPC ügyfélszolgálatot"...
(A helyi plázás Voda ügyfélszolgálaton, a helyi UPC iroda bezárását követően médiabox-szal kapcsolatos ügyintézésnél - le akarta adni - elhajtották az ügyfelet, mondván "Be vannak táblázva a mobil szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyintézésekkel, ezért UPC előfizetéssel nem tudnak foglalkozni.")
Nekem nagyon úgy tűnik, hogy minden szempontból amolyan "szükséges rosszként" kezelik a UPC-től "megörökölt" előfizetőket.
Szóval biztosak vagytok abban, hogy az a bizonyos "7"-es nem kapcsol át a megörökölt, UPC ügyfélszolgálati vonalra? Mert az viszont (sajnos) soha nem volt ingyenes!
Csak és kizárólag UPC vezetékes telefonról hívva volt ingyenes. (Ami segített, ha "csak" a tévé adás volt rossz. Ha a teljes szolgáltatás megszűnt, akkor nem sokra ment azzal sem az ember.)
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Piftuka #101302 üzenetére
Sziasztok!
Egy újabb fejlemény...
"Természetesen" az elmúlt hetek (ill. pár hónap) hidegfronti betörései, szélviharai, esőzései felerősítették a már jól ismert, sokat emlegetett "pixelesedési" problémát. Viszont az ezektől függetlenül is, időnként jellemző módon vissza-visszatér, jelen van.
De...
Közben volt egy "készülék forgatás" a házon belül pár hétre. És bizony az a tévé, ami más szobában már jó ideje nem pixelesedett, nálam ugyanúgy dobálta a szokásos hibákat.
Az én tévém pedig a másik szobában pixelesedés nélkül üzemelt.
A "CI+" kártyákat nem "forgattuk"; tehát ugyanazzal a kártyával (és kártya adapterrel) néztem a "kölcsön" tévét is, és természetesen az én tévém is a másik helyiségben, az ott használt kártyával futott ezúttal.
Elképzelhető, hogy valami/bármi módon a kártya (vagy a kártya is) okozza az én szobámban ezt a már lassan 3 éve húzódó, bosszantó jelenséget?
És ha az okozza, akkor egy kártya/kártyaadapter csere megoldaná a problémát?"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kabelmania27 #109930 üzenetére
Köszönöm az info-t mindnyájatoknak!
A korábban linkelt rajz szerinti 3. számú készülékkel, pontosabban (immár) szobával van probléma.
Egyébként éppen a 2. számú tévével cseréltem fel pár hétre.
Az akkori állapothoz képest annyi különbség van, hogy a szobámban a legutóbbi kiszállása során a szervizes kicserélte a splitter és a tévé közötti coax kábelt is egy újra. Mivel talált egy törést a régiben.
A problémát a kábelcsere nem oldotta meg. (De örülök a ténynek, hogy legalább már egy új, hibátlan kábelt használ a tévém.)
Akkor ő is azt mondta, amit már a korábbi számtalan kiszállás során más "ős-Kábelkom/UPC szakik", hogy "ezen már javítani nem lehet. Amíg az utcában a régi Kábelkomos kábelhálózat van, ez jobb nem lesz."
(Egyébként ő is egyike volt a még a '80-as években a Kábelkom-nál kezdő, a mai napra 4 főre zsugorodott eredeti szervizes csapatnak.)
Én akkor - emiatt, muszájból - nagyjából el is engedtem ezt a kérdést.
A múltkori, tévé csere során szerzett tapasztalatok alapján csillat fel egy halvány reménysugár, hogy hátha "csak" a CI+ kártyám, vagy annak adaptere "kehes" bármely módon, és talán annak cseréje legalább részben megoldja a problémát.... (Avagy kevesebbszer kell a pixelesedő képet bámulnom.)
Ezek szerint mégsem?
Szerk.: Kiemelés Csabi1984 fórumtárs észrevételére reagálva.
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz vargalex #109943 üzenetére
"Ahogy már a kolléga megírta, ha a kártya lenne a hibás, akkor a másik vételi helyen sem lett volna hibátlan a jel."
Tisztelettel, de szerintem félreértettétek. Azt írtam, hogy a "kártyákat nem forgattuk".
Tehát az én szobámban maradt a saját kártyám, és csakis a tévém került át a 2. számmal jelzett szobába. Ott pedig maradt az ottani kártya, és az lett belehelyezve az oda átvitt tévémbe.
És ott a tévém nem pixelesedett. Az én szobámba áthozva viszont a 2. számú tévé az én kártyámmal ugyanúgy pixelesedett, mint a saját tévém szokott.Éppen ezért gyanakodtam arra, hogy esetleg a korábbi jelminőség/jelgyengeség, osztó, belső kábel, kábelhálózat, stb. által triggerelt problémákon túl, az én szobámban maradt még egyetlen komponens, ami talán hibás: a kártya/kártyaadapter.
De mondom... így közel 3 év elteltével ez most már csak amolyan "fuldokló kapaszkodik egy úszó szalmaszálba" történet. A UPC (és immár a Voda) tett róla, hogy teljesen rezignáltan álljak hozzá.
Közel 20 kiszállás szűk 3 év alatt, utcai oszlopos jelállítások, osztó cserék, kötbér igény intézése, reklamáció, telefonos és irodai panaszbejelentések, ügyintézések garmadája, stb...
Az vesse rám az első követ, aki ezek után már nem adná fel!
"Az osztók milyenek egyébként?"
A szakik szerint a legújabbak, legjobbak. Az aktuális szervizes mindig leszólta az előző szervizes által végzett munkát, vagy az előző szervizes által elhelyezett splittert, vagy az előző szervizes által elhelyezett, vagy éppen eltávolított visszirányú jelcsillapítót".
(Mert egyikük fontosnak tartotta, a másikuk lehülyézte azt, aki anno fontosnak tartotta a jelcsillapítót...)
Minden egyes kiszállás során erre jutottak.
Azt mondták, hogy a jelerősséget is úgy állították be, hogy arányos legyen. A mérőműszereik szerint is rendben van a jel. Modem felé is, mindhárom felé is...
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kabelmania27 #109959 üzenetére
A szobámban egy ilyen:
- A tévéhez tartozó kimenetén egy "Teletronik HPF-105" szűrő van, és abból fut a coax kábel a tévéhez
Az 1. szobában egy ilyenből jön át a kábel:
- UPC Connect Box
Letöltés jelszint: 10-15 dBmV
SNR: 38-40 dBFeltöltés jelszint: 43-45 dBmV
Jelsebesség: 5.120 ksps"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Toth_Jani #109958 üzenetére
Sajnálattal hallom, hogy így jártál! Az viszont remek, hogy stabil nálad a hálózat, és nincsen minőségi probléma nálatok a szolgáltatással.
A "rendes" egyébként relatív... mivel az elmúlt 20 évben (az internetszolgáltatásukkal egy külön kálváriámat járom a kezdetek kezdete óta) annyi féle "szaki" megfordult itt (saját alkalmazottjuk és alvállalkozó embere, idős és fiatal vegyesen), hogy meglehetősen sok tapasztalat alapján nyilatkozhatom.
A zöme inkább ne is járt volna itt!
És a még egyébként "rendes" (tehát korrektül, türelmesen elbeszélgető, segítőkész) "ős-Kábelkom szakik" esetében is jellemző volt, amit fentebb írtam:
Mindegyik az előző szaki által elvégzett legutóbbi munkát, ill. szakit szidta.
Ez véleményem szerint elfogadhatatlan. Ügyfélként nem vagyok erre kíváncs, de nem is ezt várom.
Képzeld el, hogy egyáltalán nem értesz az autókhoz; annyit tudsz, hogyan vezesd, és ezzel kifújt a tudásod.
A szeretett gépjárműved motorja meghibásodik. Elviszed egy szerelőhöz, aki szimpatikus, megállapodtok, megnyugtat, ígéri, hogy megoldja a problémát. Elvben meg is teszi, kifizeted, elhozod az autót, majd nem sokkal később ugyanaz a hiba jelentkezik a motorban.
Elviszed egy másik szervizbe, és a szervizes azzal kezdi - miután benézett a motortérbe -, hogy elszidja mindennek az előző (másik) szervizest, és megnyugtat téged, mert bizonygatja, hogy "majd ő, és majd bezzeg most már végre rendes javítást kap az autód".
Megegyeztek, elvégzi a javítást, kifizeted, elhozod, majd hamarosan ismét az ismert probléma jelentkezik a motorban.
Elviszed egy harmadik szervizeshez, aki hajszál pontosan minden úgy tesz. Szidja a második szervizest, ígéri, hogy "majd ő"...
Neverending story.
És ott állsz, elveszítve a bizalmadat abban, hogy van a piacon még egyetlen olyan praktizáló autószerelő, aki tudja is, mit csinál, és valóban képes hibátlanra megjavítani az autód motorját.
Nos, így vagyok már a UPC/Voda (tök mindegy hogy hívják) "rendes" szervizeseivel is.
Hiba van, bejelentem, kijönnek... meghallgatom, amit mondanak, de a legutóbbit én magam állítottam már le, amikor szidni kezdte az előző splitter cserét elvégző szakit. És éppen a fenti példát meséltem neki. Megkértem, képzelje magát az autóját szervizbe cipelő ügyfél helyébe. És hogy képzelje el, hogyan élné meg ha változatlanul hibás motorját aktuálisan javító szervizes az előzőt szidná.
Szóval mondtam, hogy nekem ne szidja az előző szakit, mert az elmúlt 20 esetben is ugyanez történt minden szaki esetében, és a problémámat nem oldotta megy egyikük sem. Ahogyan egyébként ő sem.
Csak pislogott... nem tetszett neki, amit mondtam, de egy szót sem tudott szólni.
Hát így. Ennyit a "rendes szakikról"...!
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kabelmania27 #109969 üzenetére
"Köszi az infót, úgy tűnik, hogy a tap osztót cserélték hatosról nyolcasra , [..]"
Óh, az egy nagyon régi állapot! Azóta már a "nyócvannyócadik" splittert használom.
A teljesség igénye nélkül pár korábbi állapot:
[link]"Padláson lévő osztó is kettes splitter?"
Igen, ugyanolyan 3DTS108-as, amelynek a felső, -8 dB-es csatalkozójából egy HPF-105 szűrőn keresztül fut a kábel direktben a 2. számú tévéhez.
Az "Out" csatlakozóból pedig az 1. számú szobához fut a kábel.
"Tévén milyen a jelerősség és a minőség?"
Az változó. Amikor éppen jó a kép, akkor a jelminőség 100, a jelerősség 92.
A korábbi, fentebb linkelt, fotózott esetben például ilyen értékek voltak jellemzőek:
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kabelmania27 #110045 üzenetére
Én köszönöm, hogy segíteni igyekszel!
(És igen, a legutóbbi két szervizes kiszámolta, és azt mondta, hogy így gyakorlatilag egyenlő erősségű jelet kap mind a 4 eszköz.)
Viszont most akkor mi a konklúzió, kérlek?
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz MadMancs #118791 üzenetére
Én a Díjnet lehetőség megszűnésére vonatkozó első kommunikáció óta az internetes felületet használom, de borzasztóan körülményes, hogy külön fiók van a mobil, és a kábeles (TV, internet) előfizetésnek is.
A felület pedig lassú, bug-os, gyakran hibára fut a bejelentkezés, vagy egy adatmódosítás, de még a befizetés is...
Ez persze nem lepett meg, mert a mobil számlákat korábban is ezen keresztül fizettem. De titokban reménykedtem abban, hogy ha saját kézbe vesz a Voda minden ügyintézést, akkor egy modern, jól használható felületet alakítanak ki a célra.
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz MadMancs #118794 üzenetére
"Te appot kérdezted eddig."
(Az nem én voltam.)
Én viszont azt kérdezem, hogy van alternatívája a fehér Voda "Connect Box"-nak? Mégpedig olyan, amelyiken semmilyen fényforrás nincsen. Sem az előlapján, sem az átlátszó UTP csatlakozó dugó "mögött".
Annyira zavaró a fény (és rendkívül káros a nem tökéletes sötétben alvás), hogy muszáj minden nap végén lekapcsolnom.
Most pedig még "be is ragadtak" a funkcióvisszaigazoló zöld LED-ek; folyamatosan világítanak...
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Köszi az info-kat mindenkinek!
Hogy miért káros? Sok cikk foglalkozik vele; alvászavar, keringési, emésztési problémák...
Ami pedig a modemet illeti, simán lehetne akár hardveres kapcsoló is az állapotjelző LED-ek kiiktatására.
A UPC kábelmodemes "ősidőkben" a kis szürke modemeknek ha jól emlékszem a tetején volt 1-2 gombostűhegynyi apró LED. Azokra elég volt egy vastagabb lapot ráteríteni. Nekem úgy rémlik, hogy az UTP aljzat sem villogott...
No, de mindegy. Akkor marad a rendszeres lekapcsolás.
"Aquila non captat muscas."
Új hozzászólás Aktív témák
● Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni szigorúan TILOS!
● Olvasd el az összefoglalót!
● Jelszinteket ide írhatsz!
● Díjnet téma ITT!
● Szolgáltatók összehasonlítása ITT!
● Mobil szolgáltatások ITT!
- Milyen házat vegyek?
- Hobby rádiós topik
- Toyota topik
- Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Milyen routert?
- Kupon kunyeráló
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- LG LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen