Új hozzászólás Aktív témák
-
.LnB
titán
válasz consono #128298 üzenetére
Ez butaság. Egy csomó olyan játék van a piacon most is, ami gyönyörű, komplex és van 60fps-es módja. Death Stranding, GTA V, Last of Us 2, Alan Wake 2, Uncharted 4, HFW...stb stb..
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Moby
addikt
Mármint az, hogy nincs 60fps mód, vagy az, hogy az egyik alapítő úgy lépett le a cégtől, hogy az csak a polygonosok látogatása során derült ki?
/lesz itt is majd mindeféle magyarázat az égés után, mint az FM esetén, hogy milyen kontraktusokkal dolgoztak a semmin a devek
[ Szerkesztve ]
-
.LnB
titán
Az alapítót utólag szerkesztette bele, amikor már megírtam a kommentemet. De az is durva. Azt az apróságot szépen elhallgatták. Így viszont a kommentem, mindkettő dologra ül. Mert szerintem mindkettő baj.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
parandroid
nagyúr
válasz consono #128298 üzenetére
Ez csak az egyik oldal. A másik oldalon meg ott a Forza Motorsport, ami ha éppen nem omlik össze, akkor is éppenhogy jobban néz ki PC-n, mint a 3 éve is max alsó középkategóriás hardvernek számító Series X-en. Megjelenés előtt meg olyan demókat mutogattak (live gameplay on xbox series x a faszom), amitől az állunkat letettük. Na, annak a grafikának a halvány árnyékát sem láttuk azóta sem, PC-n sem. Pedig ott gyakoribb a 2k felbontás, ugye a series x-en meg _elvileg_ 4k.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
consono
nagyúr
De ezek mind last gen címek, ha már te azt mondod a RDR2-re Ráadásul ebből szerintem csak a Last of Us Part 2 gyönyörű, komplexnek meg az sem igazán komplex (nem OW). Na jó, az AW 2 is jól néz ki, meg a Forbidden West is, de ugye az utobbi is fut PS4-en is....
Koncsik: ebben biztosan igazad van Idő/pénz sincs elég sosem...
"In God we trust. All others must bring data"
-
negyven2
veterán
És vannak is 60+fps-es játékok! De ennek ára van. Eztért hoztam fel az RDR2-őt, mert ott is lehetett volna 60fps PS4/One-on, de akkor valószínűleg ott a látvány, fizika, háttérszimuláció marad nagy része maradt volna X360/PS3-as szintű.
Minden hardver esetén vannak korlátok, amiket még szuper optimalizáció mellett sem tudsz megkerülni. Persze sok dolgot le tudsz úgy butitani, egyszerűsíteni, ami alapvetően nem tűnne fel, és ekkor meglehet a 60fps úgy, hogy baromi jól néz ki. De ezek egy része kb. olyan mintha egy "csúnya személyre 6 tonna sminket raksz" (jól néz ki, de valójában ne akard tudni, hogy mi van alatta).
El kell fogadni, hogy ha ki szeretnéd hozni a maximumot a jelenlegi UE5-ős engine-ből, akkor a mostani konzolok kevesek hozzá. És itt a tényleges maximumot kell érteni, nem csak a tudása egy részének a maximumát. Mert ugye a preview-uk azt írják, hogy ez az első UE5-ös játék, ahol látszik, hogy mindent ami jelenleg egy konzolon ki lehet hozni egy UE5-ös játékből, azt a Hellblade 2 kihozta.“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
Wesder
félisten
-
Bad Pritt
nagyúr
-
Moby
addikt
válasz Scholes9 #128314 üzenetére
Egy jó játéknál ez nem gond. A rossznak meg mindegy
Nyomogatom ezt a Dargon's Dogma 2-t(oleden). Nincs ez még 28 fps se, de olyan rohadtul szórakoztató, hogy nemigaz. Pláne egy ilyen stéaszimulátorban rohadtmindegy. Én azt kívánom mindenki nevében, hogy ettől nagyobb baja ne legyen. -
.LnB
titán
válasz negyven2 #128307 üzenetére
Magasról teszek én rá, hogy az engine szar e, vagy csak lusták optimalizálni.
Legyen 60 fps mód. Ha kicsit csúnyább, én azzal együtt tudok élni. Ha a grafika lenne a legfontosabb számomra, akkor PC-n keresném a boldogságot.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
negyven2
veterán
De pont ez a lényeg/gond. Hogy vannak esetek amikor az alacsony felbontás és a csúnya grafika se elég ahhoz, hogy a 60fps meglegyen! A stabil 60fps-el képfrissítéshez, kell egy bizonyos CPU erő is. Ha ez nincs meg (mert inkább valami más játékdizájnelemre fordították azt), akkor nem lesz meg a 60. Ráadásul ezt már ezen generáció elején is sok fejlesztő elmondta, hogy ha úgy alakul, akkor előbb áldozzák be a magas képfrissítést és felbontást, mintsem, hogy a tervezett játékmechanikán butítsanak.
Megint RDR2 cross példa. Ott pl. meg lehette volna oldani, hogy aláraknak egy AC1 szintű fizikai/AI/world behavior motort. Az így felszabadult CPU erőforrásokat meg a magasabb fps-re szánták volna (ami nem lett volna így se 60, mert ott a HDD is elég erősen visszafogta volna dolgokat).
Múltkor volt a PS topikban, hogy nem fejlődnek a játékok szinte csak grafikában, na ha tényleges fejlődést akarsz nem csak grafikában akkor annak pl. ilyen ára is van.“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
.LnB
titán
válasz negyven2 #128318 üzenetére
Engedd már el az RDR2-t. Egy árva patch után vígan viszi a PS5 60fps-sel. Nem ez a téma.
A valóság az, hogy a fejlesztők inkább beleteszik a "kamu RT-t", meg mindenféle alig látványos effektet a konzolos verziókba. Holott tudják, hogy marha kevés hozzá. Aztán arra mutogatnak, hogy hát azért nincs meg a 30fps! Eszükben sincs optimalizálni. Van kifogás, ők mossák kezeiket.
Nem értem, hogy milyen játékmechanikai újításról "álmodozol", ami régen nem volt, most meg van? És lefoglalja a CPU-t?! Mert én semmi újítást nem látok. Tervezett járékmechanika?! Micsoda? Amikor a Zelda egy 800 éves hw-n olyan mechanikát vonultat fel, amit azóta se semmi, a nagy konzolokon! Itt kérem csak a grafikát tekergetik. Alapvetően nem arra halad a játékipar, hogy jobbak lennének a játékok..
Hozzá nem értés. Lustaság. És egy túlzottan elterjedt, de alkalmatlan engine. Ezek az okai, hogy 30fps-re korlátozódik sok játék.
Kojima mit csinált a Decima engine-nel? Grafika és mechanika a toppon. És 60fps-t tudott. Aztán majd egy Hellblade 2 30fps-t fog... Ugyan már..
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
-
homerhamm
addikt
Most meghoztátok a kedvem RDR2-ni. Még mindíg csodálatos ez a játék.
Ihn nikho! Mahna nikho mha nahna e rei! Mha nahno mha nah rikho! Ihni Kohei!
-
Dinomano
senior tag
válasz negyven2 #128307 üzenetére
Párhuzamosan szoktam játszani régi és új játékokkal is. Újrázom most épp XSS-en a Rage 1-et. Oké, az régen sem volt egy nagyon bonyolult game, de azért tízen év távlatából látszik, hogy egyszerűbb jóval, mint ahogy emlékeztem rá.
(Arra gondoltam, hogy elvárások mindig vannak, és van egy technikai kór, amin belül elfogadod a korlátokat. Anno nekem érzetre a Rage 1 egy beleélhető post-apoc világ volt, most meg egy A-ból B-be cső shooter, post-apoc díszlettel.)Minden generációban vannak olyan játékok, amik nagyon egyben vannak stílusra, grafikailag. Nekem az MGS V a mai napig szép játék, bár mai szemmel már jobban látom, hogy vannak low poli modellek rendesen, főleg a táj. (Meg hát azt mindig tudtam becsülni, ha valami jól optimalizált, ez a game az.)
/(^_^)____7=--- - - >|
-
Wesder
félisten
-
Döglött Róka
veterán
"/lesz itt is majd mindeféle magyarázat az égés után, mint az FM esetén, hogy milyen kontraktusokkal dolgoztak a semmin a devek"
Gondolom erre gondolsz: The Exhausting development Behind Forza Motorsport (youtube.com)
Az a jó, hogy ez egy junior asset "dev" volt, nem designer, nem a motoron dolgozott, nem a fizikán, hanem egy "terrain artist". Bármennyire szarul hangzik, de ez kulimunka.
És igen, a program hibáit nem lehet a 18 hónapos contractorokkal elkenni mert olyan problémákról beszélünk amikhez a szerződéses "artistoknak" semmi köze.
Az már egy másik kérdés, hogy a tesztelés ma már rohadt drága és live service-nél úgyis megcsinálják fanok.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Moby
addikt
válasz Wesder #128323 üzenetére
Ez egy olyan hülyeség, amit úgy mantráztok minden nap, hogy közben a valóság az orrotok alá dörgöli a totális reciprokát, mégsem veszitek észre. Nem, nem a játékosok tehetnek erről. Amíg egy helldivers2 hónapok óta minden létező rekordot megdönt, addig a gyagyaságok matrázása nem több, mint szerecsenmosdatás. Amíg egy jól sikerült Zelda minden eladást megdönt, addig ez egy ez csak egy hazugság. A ostoboid játékokat nem a játékosok kérik, hanem a retek stúdiók jelentős része pusztán ennyire képes. Nem, nem üzleti döntés, a tehetségtelenség kényszerűsége.
-
Moby
addikt
válasz Döglött Róka #128324 üzenetére
Az, hogy a trackek úgy vannak összemocskolva, az nem a tesztelés hiánya.
-
Wesder
félisten
A nemkèpesekrá mantrát meg èn nem hiszem el. Ha a Switchen meglehet oldani olyan dolgokat, amit láttunk az utolsó kèt Zeldában, akkor bárhol máshol is. Most majd jössz ès megpróbálod beadni hogy mindenki tehetsègtelen balfsz aki nem a Zeldán dolgozott ès nem tudnák megoldani.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
Döglött Róka
veterán
Szvsz a trackek a legkisebb baj, a stabilitás sokkal nagyobb probléma.
"A "nem tudnák megoldani", vagy a "nem oldják meg" között maximum szemantikai a különbség. " - Na ez a tipikus hülye fogyasztó mentalitás
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
parandroid
nagyúr
válasz Döglött Róka #128332 üzenetére
Pedig nagyjából erről van szó. Amíg 3-9 hónapos szerződésekkel keresnek gombokért bedolgozó, alja kódereket, akiket egy semmihez sem értő, de legalább túlfizetett projektmanager hajt, addig erre lesz képes a játékipar.
Szóval ja, meg tudnák oldani, telne is rá, mert a pénzt már nem bírják hova tömködni, de ehhez valami agy kéne, meg az, hogy az adott éves bónuszon túl is legyen jövőképük.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Döglött Róka
veterán
válasz parandroid #128333 üzenetére
Esetünkben 18 hónap fixről beszélünk és továbbra sem csak a projekt manager az egyetlen FTE
Nem tellik rá, fel kéne fogni hogy akkora elvárások lettek user oldalon és olyan sokat kérnek már a juniorok is hogy egy "patent" játéknak cca ~200 USD kezdővel indulna extrák nélkül.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Moby
addikt
válasz Döglött Róka #128334 üzenetére
Háááát...lehet el kéne mozdulni arrafelé, hogy a "patent" az ne a számosságot jelentse, hanem a minőséget, és akkor nem az lenne kérdés, hogy akkorát harapunk-e, ami belefér a szánkba, vagy sem.
-
persil
nagyúr
Ezt belatom, ebben igazad van, de alapvetoen nem azert szaggat egy jatek, mert oleden nyomod, hanem azert, mert szarul van megirva. Ha tenyleg jol optimalizalt, betonstabil 30-cal porgo jatekot nezunk, normalis folyamatos frametime-mal, akkor oleden sem fog "szaggatni". A szaggatas azert picit eros.
Ha meg szarul van osszetakolva a cucc, akkor crt-tol oledig mindenen szaggatni fog.
[ Szerkesztve ]
Eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/persil/index.html
-
negyven2
veterán
No sh*t! Egy PS4/one-os játék egy sokkal erősebb PS5/X|S konzolon tartani bírja a stabil 60fps-t Hogy mik vannak és hol tart már ma technika . Főleg egy Death Stranding esetében, ahol maga a világ lényegében 0 interaktivitást mutat fel!
De a viccet félretéve. persze, hogy egy jelen generációs konzol, egy prevGen címet jobban tudna futtatni. De én nem erről "beszélek", hanem, hogy ott akkor annyit bírt ez (amúgy a DS az 30fps-es volt mind Ps4-en, mind PS4 Pro-n és csak PS5 esetében volt 60fps).
Igen, én is olvastam olyanokat, hogy igazából a mai konzoljátékok esetében már igazából nincs is szükség CPU-ra, mert mindent GPU-val oldanak meg (ott is pont a Zelda-t hozták fel).
De valóság az, hogy ez úgy ahogy van, baromság! Amúgy picit így gondolkodtak a One/PS4 generáció esetében, és ezért került beléjük Jaguar egység. Csak időközben kiderült, hogy a GPU-k sok dologban nem tudják helyettesíteni a CPU-t.
Az, hogy te nem láttál fejlődést a CPU-hoz köthető dolgokban az azért van, mert mint mindig a grafikai fejlődést sokkal könnyeb észrevenni, mint a háttérszimulációs dolgokat. RDR2 óta te láttál annyira komplexen és élően működő, reagáló open world világot?
De, hogy az egész téma elejére ugorjak vissza. Nem tudjuk, hogy miért lesz 30fps a Hellblade 2, lehet tippelni, de nem látunk még magunk a játékot, és nem tudhatjuk, hogy mi eszi ott annyira a hardvert. Nem biztos az se, hogy sok a CPU heavy dolog. Azt, se, hogy mennyire komoly pl. a geometry detail (pl. nem csak egy sima 1 pixel vastag textura egy faág, vagy fűszál, hanem lehet ki van dolgozva teljesen, mint 3D-s object. De lehet az is amit itt mond mindenki, hogy naplopó tehetségtelen senkik gyülekezet lett az MS alatt az Ninja Theory, akik semennyire sem értenek a fejlesztéshez. Ráadásul ez párosul a hulladék engine-ek királyával a Unreal Engine (ha maradtak volna a Sony-nál, akkor most jöhetne 8K/60-ban a csoda Decima engine-el ).“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz hombre[EU] #128341 üzenetére
Az lehet, de azon felül (már ha itt pl. egy Catcher-el való harcok, vagy az építészes részt érted map változás alatt), eléggé élettelen az egyész világ egy standard (tehát nem is Rockstar) open world játékhoz képest. Illetve termesztésen ott van a nagyon szép bedigitalizált és átszerveztet izlandi táj...
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
.LnB
titán
válasz negyven2 #128340 üzenetére
Olyan szépeket írsz. De minek? A saját mantrádat írod le folyamatosan. És hát azt se hagyjuk ki, hogy a mondandóm egy jelentős részéről tudomást sem veszel. De ne is fáradj, rövidre zárom a témát:
Én letojom az okokat, a miérteket. Legyen 60fps, és kész. Én nem vagyok egy ilyen jótét lélek mint te, hogy én magam keressem a fejlesztők nevében a kibúvókat. Én nem akarom magamnak megmagyarázni, hogy jó-jó hát szegényektől ennyi tellett, jó lesz az a 30fps is. Nem!
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
consono
nagyúr
válasz hombre[EU] #128345 üzenetére
A semmihez képest végtelenszer többet...
"In God we trust. All others must bring data"
-
Frod
addikt
"Ahogy a Plague Tale 2-vel sem játszottam a megjelenés óta. Ha jól emlékszem abban is csak 30fps van"
Majd egy éve már tudja a 60-at.
szerk: Bár olyat csinál - és erre a cikk is kitér -, hogy pl amikor egy piacon vagy, akkor a pár méterre lévő npc érezhetően darabosan mozog, de ez mondjuk a játék 1%-a, szóval különösebben nem zavart. (azt meg észre se vettem, hogy a patkányokat is 30-on számolja) 1 hónapja játszottam a kék oldalon, teljesen oké volt.
[ Szerkesztve ]
Do you see the white shadow?
-
negyven2
veterán
Ezt nem rád értem, hanem úgy általánosan a témára
Az a baj, hogy ez a téma nem ilyen egyszerű. oké legyen 60fps! De ha már van 60fps akkor legyen már minimum 1080p (de inkább 1440p) felbontás, hiszen az upscale technológiák (jellemzően konzolon az FSR) ezekből tod jóbb eredményért elérni. De ha már itt vagyunk, akkor azért nem kéne low-poli textúrákat is használni. De ha már magasabba minőségűek a textúrák is (ne feledjük, hogy még mindig 60fps a cél), azért jó lenne a grafikai részletességgel (világban lévő grafikai elemek mennyisége, azok részletessége) is kezdeni valamit, mert azért ez, csak egy erősebb konzolgeneráció már. De igazából ha már itt vagyunk, akkor jó lenne kezdeni valamit a AI, fizikai és úgy az egész világ interaktivitásával is valamit....
És még lehetne sorolni elég sokáig, mire eljutunk oda ismét, hogy igazából bár ezek megvannak de egyébként maga a játék egy nagy sz*r. Mindig az lesz, mert mindig lesz valami amit majd kritizálhatunk. Maximum lesznek olyan játékok, olyan platformon, ahol ezt nem merjük majd hangoztatni (mert komolyabb virtuális fenekberúgást kapnál, mintha kimondtad volna az "N" word-öt.
Igen, írtad, hogy Neked, még ha ezért ronda is lenne a játék, akkor is megfele, ha cserébe van 60fps. Nos ezzel nem tudok és nem lehet vitázni. De attól még ha így lenne, attól még a neten szétszednék a Hellblade 2-öt, hogy csak ilyen rondán tud kinézni ez a játék (ennyire le van butítva), 60fps mellett.
Ez egy ilyen körforgás, ahol túl sokat várunk el egy $500-os, 4 éves hardvertől. Ha kell a fejlődés, akkor elképzelhető, hogy cserébe be kell áldozni a 60fps opciót. Esetleges alternatíva, hogy akkor lesz 60fps mód, de még 2-3 év fejlesztési idő lesz az.
Vagy alapból lesz 60fps minden játék esetében, de akkor komolyabb fejlődést (látható, és nem látható, de érezhető) ne nagyon várjunk egy-egy generációtól. Vagyis maximum annyit fog tudni mint az előző generációban, csak kicsit szebben, de legalább meglesz a 60+ fps.
És még egyszer. Én értem a Te és mindenki más problémáját, de nincs olyan opció nagyon, hogy a kecske is jól lakjon, és a káposzta is megmaradjon (vagyis ahogy már írtam, valahol, de legkésőbb valamikor áldozatott kell hozni).
Vagy pedig évenként, ké évenként jön egy új, erősebb konzol hardver, ami esetében nem lesz ilyen gond.“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Horgász topik
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Windows 10
- Termékoldal is van a Galaxy Watch FE-hez
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Eladóak ps3-ra lemezek
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD fekete játékkonzol fejhallgatóval hibátlan működéssel!
- Asus ROG Ally - Extreme Z1
- Xbox Series S+ Astro A10 fejhallgató+ Seagate 2TB külső merevlemez
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 5 825GB digital játékkonzol garanciával hibátlan működés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs