Citizens of Earth teszt

A SNES-élmény nyomában

Mivel régies szerepjátékról van szó, bőven lesz csatában részünk; csatában, mely mindig körökre osztott módon történik. Ellenfeleink a Chrono Triggerben látottaknak megfelelően mindig látszanak a pályán is, de mivel sokhelyütt szűk utakat kapunk, ez nem jelenti azt, hogy sűrűn el tudjuk kerülni ellenfeleinket. Az ütközetek a több évtizedes hagyományoknak megfelelően zajlanak: három karakterünk vehet benne részt, támadásokkal, kombókkal, képességekkel és varázslatszerű képességekkel operálva, nagy gáz esetén tárgyakat használva vagy elfutva a harcból.

A harcrendszer legérdekesebb pontja talán az, hogy nincs külön manapontunk, ennek helyét az energia veszi át. Az egyszerű ütések, szimplább képességek energiát termelnek, a bonyolultabb manőverek pedig energiába kerülnek – e rendszer a Bravely Defaultban látottakra épül, csak itt nagyságrendekkel egyszerűbb megvalósítást kapott. Tengersok státuszváltozás és a puszta sebzésnél trükkösebb lehetőség áll rendelkezésre, persze főleg azt követően, hogy felszedtünk néhány segítőt. Sajnos a csatába nem vitt karakterek egyáltalán nem fejlődnek, így a kísérletezés nem igazi lehetőség a játék bevezető szakaszán túl – elképesztően sok időt venne el az is, ha csak a karakterek felét megpróbálnánk mindig megfelelő szintre tápolni.

Citizens of Earth
A főellenségek idegesítő gyakorisággal képesek további ellenfelek megidézésére. [+]

A Citizens of Earth ráadásul nem mentes a technikai bakiktól sem – PC-n a meglepően sűrű lefagyások válnak hamar idegesítővé (állítólag ezt nemsokára patch-ben javítják), konzolon pedig a töltési idők zavaróak. Még PS4-en is vagy öt másodpercbe kerül egy képernyő-váltás, ami talán nem hangzik soknak, de amikor egyes feladatok végett az egész világon át kell nyargalnunk, olykor oda-vissza is, bizony idegesítő; és persze Vitán még lomhább mindez.

Citizens of Earth
Nem használta karaktereinket drága pénzen iskolába írathatjuk, így fejlesztve valamicskét rajtuk. [+]

Sajnos a Citizens of Earth nem a legjobb példa a nosztalgia hatására létrejött játékok létjogosultságát illetően – szinte minden porcikájáról eszünkbe jut egy régi játék, ami azt sokkal jobban tudta, sokkal visszafogottabb hardveren is. A fejlődés automatikusan megy, a harcrendszer sosem válik bonyolultabbá az első órában látottnál, a történet pedig érthetetlenül sekélyes – ezt követően hiába lehet dicsérni a szinkront vagy a sokféle ellenfelet, szerepjátékként nem kaphat kiemelkedő osztályzatot. De még közepeset is csak nagy jóindulattal.

A Citizens of Earth PC-re, PS4-re, PS Vitára, Wii U-ra és 3DS-re jelent meg.

Pro:

  • A grafika kellemesen stílusos
  • A sok társ rengeteg taktikai lehetőséget ad a harcokban
  • Van benne New Game+ játéklehetőség

Kontra:

  • Szinte nincs benne történet
  • A fejlődési rendszer a lehető legegyszerűbb
  • Eltérő technikai gondok minden platformon
  • A nem használt karakterek nem fejlődnek

50

  • Kapcsolódó cégek:
  • Atlus

Előzmények

  • Heroes of Might & Magic III HD Edition teszt

    Heroes 3 - egy igazi klasszikus, amit a Ubisoft most a lehető legkevesebb idő és pénz felhasználásával írt át tabletekre és adott ki újra PC-n.

  • Dragon Age Inquisition teszt

    A Dragon Age trilógiává bővül, mégpedig a sorozat messze legmonumentálisabb világát és talán legklisésebb történetét megalkotva

  • Divinity: Original Sin teszt

    A Divinity: Original Sin olyan szintű vegytiszta szórakozás, amelyre a szerepjátékok között nemhogy az elmúlt évtizedben, de talán még sohasem volt példa.