A SNES-élmény nyomában
Mivel régies szerepjátékról van szó, bőven lesz csatában részünk; csatában, mely mindig körökre osztott módon történik. Ellenfeleink a Chrono Triggerben látottaknak megfelelően mindig látszanak a pályán is, de mivel sokhelyütt szűk utakat kapunk, ez nem jelenti azt, hogy sűrűn el tudjuk kerülni ellenfeleinket. Az ütközetek a több évtizedes hagyományoknak megfelelően zajlanak: három karakterünk vehet benne részt, támadásokkal, kombókkal, képességekkel és varázslatszerű képességekkel operálva, nagy gáz esetén tárgyakat használva vagy elfutva a harcból.
A harcrendszer legérdekesebb pontja talán az, hogy nincs külön manapontunk, ennek helyét az energia veszi át. Az egyszerű ütések, szimplább képességek energiát termelnek, a bonyolultabb manőverek pedig energiába kerülnek – e rendszer a Bravely Defaultban látottakra épül, csak itt nagyságrendekkel egyszerűbb megvalósítást kapott. Tengersok státuszváltozás és a puszta sebzésnél trükkösebb lehetőség áll rendelkezésre, persze főleg azt követően, hogy felszedtünk néhány segítőt. Sajnos a csatába nem vitt karakterek egyáltalán nem fejlődnek, így a kísérletezés nem igazi lehetőség a játék bevezető szakaszán túl – elképesztően sok időt venne el az is, ha csak a karakterek felét megpróbálnánk mindig megfelelő szintre tápolni.
A főellenségek idegesítő gyakorisággal képesek további ellenfelek megidézésére. [+]
A Citizens of Earth ráadásul nem mentes a technikai bakiktól sem – PC-n a meglepően sűrű lefagyások válnak hamar idegesítővé (állítólag ezt nemsokára patch-ben javítják), konzolon pedig a töltési idők zavaróak. Még PS4-en is vagy öt másodpercbe kerül egy képernyő-váltás, ami talán nem hangzik soknak, de amikor egyes feladatok végett az egész világon át kell nyargalnunk, olykor oda-vissza is, bizony idegesítő; és persze Vitán még lomhább mindez.
Sajnos a Citizens of Earth nem a legjobb példa a nosztalgia hatására létrejött játékok létjogosultságát illetően – szinte minden porcikájáról eszünkbe jut egy régi játék, ami azt sokkal jobban tudta, sokkal visszafogottabb hardveren is. A fejlődés automatikusan megy, a harcrendszer sosem válik bonyolultabbá az első órában látottnál, a történet pedig érthetetlenül sekélyes – ezt követően hiába lehet dicsérni a szinkront vagy a sokféle ellenfelet, szerepjátékként nem kaphat kiemelkedő osztályzatot. De még közepeset is csak nagy jóindulattal.
A Citizens of Earth PC-re, PS4-re, PS Vitára, Wii U-ra és 3DS-re jelent meg.
Pro:
- A grafika kellemesen stílusos
- A sok társ rengeteg taktikai lehetőséget ad a harcokban
- Van benne New Game+ játéklehetőség
Kontra:
- Szinte nincs benne történet
- A fejlődési rendszer a lehető legegyszerűbb
- Eltérő technikai gondok minden platformon
- A nem használt karakterek nem fejlődnek
50