Destiny 2 - The Witch Queen teszt

Pontosan fél évvel az előző szezon indulása után végre megkaptuk a sokak által várt új kiegészítőt, amelyben végre mozgásba lendül a korábban felvezetett ellenségünk.

Királynői belépő

Amióta aktívan játszom videojátékokkal, rengeteg kisebb-nagyobb, úgynevezett live-service programmal, MMORPG-vel próbálkoztam lekötni magam huzamosabb ideig, de mindegyikkel maximum pár hétig, jobb esetben néhány hónapig szöszmötöltem. Végül egyiktől sem kaptam meg azt az élményt, amitől úgy éreztem volna, hogy a hibái ellenére is szívesen játszok vele több száz órát. Bár az elődjével is próbálkoztam kevés sikerrel, a 2017-ben megjelent Destiny 2 lett végül az a bizonyos alkotás, amelyre végül a választásom eset. Több mint négy évvel később is ki merem jelenteni, hogy megérte. Természetesen akadtak évek amelyek nem voltak nagyon az ínyemre, így volt, hogy két szezonnyi pihenőt is tartottam kezdetben, de ez mára megváltozott és minden egyes évadot megnézek közelebbről, majd azt veszem észre, hogy ismét sok száz óra telt el. Amikor 2020-ban bejelentették, hogy a következő nagy kiegészítő a The Witch Queen címet kapta, ismét azt vettem észre magamon, hogy izgatott vagyok a nagy DLC érkezésétől. Végül aztán a sors kicsit közbeszólt, többek között a kialakult pandémia miatt a fejlesztésért felelős Bungie a 2021. őszi premiert elhalasztotta és kiderült, hogy csak 2022. február 22-én érkezik az új tartalom.

Időközben volt időm arra, hogy jobban belemélyedjek a programba, befejezzem a kampányt, amely után kezdetét vehette az aktuális szezon pörgetése a már megszokott metódussal. Fontos megjegyezni, hogy a Destiny 2 alap kiadása a mai napig free-to-play, vagyis ingyen kipróbálható, azonban a kiegészítőkért, valamint a Season Passokért fizetnünk kell. A készítők jelen esetben adtak egy kis engedményt, ugyanis a The Witch Queen első sztori küldetését ingyen elérhetővé tették mindenki számára, így bárkinek lehetősége van arra, hogy belekóstoljon az újdonságokba. Ezt pedig érdemes kihasználni, ugyanis az új sztori küldetések fantasztikusak lettek. Legutóbb a Forsaken bővítménynél éreztem ugyanezt, bár ott azért sokat hozzátett a dologhoz, hogy lényegében egy bosszúhadjáratot indítottunk egy olyan kedvelt karakter halála után, aki az évek során mindenki kedvencévé vált. Ettől függetlenül a The Witch Queen is remek lett, köszönhetően annak, hogy az előző szezonokban felépített ellenségünk, Savathun végre színre lépett és ezzel együtt sikerült úgy megbolygatni a dolgokat, hogy az inkább még több kérdést vet fel, mint választ. De pont ezt szeretjük részben a Destiny-ben még akkor is, ha sokan nem a történet miatt játszanak vele.

Aki úgy dönt, hogy nekiugrik a kampánynak, annak fel kell készülnie, hogy nagyjából 6-9 óra alatt lehet végigjátszani attól függően, hogy milyen nehézségi szintet választunk. Jól olvastátok, végre el lehet dönteni, hogy csak a történet érdekel minket, vagy szeretnénk magunkat és karakterünket kihívások elé állítani. Utóbbi esetében olyan nehezítéseket kapunk, mint a csökkentett karakter szint, a hiányzó radar, vagy az, hogy minden ellenség agresszívabban támad, több életük van, ha pedig csapattársakkal játszunk, akkor játékosonként egyszer van lehetőségünk feléleszteni bárkit a halálzónákban. Azonban vannak ennek előnyei is, hiszen dupla mennyiségű tárgy esik a ládákból, a végső harc után kapunk egy teljes, 1520-as szintű felszerelés szettet, valamint választhatunk az új exotic ritkaságú páncélok közül. Elsőre amúgy nem tűnik vészesnek az utóbbi mód, azonban sajnos valamit elrontott a Bungie, a nehézségi szint skálázódásával vannak gondok. Ez azt jelenti, ha nem egyedül, hanem ketten, vagy hárman vágunk neki az ismeretlennek, akkor a vártakhoz képest sokkal nehezebb feladat lesz a túlélés. Egyelőre nem tudni, hogy ezt a fejlesztők direkt tervezték-e így, vagy esetleg egy bugról van szó, de mindenképp érdemes lenne ezen változtatni.

A sztori mód egyébként 8 nagyobb küldetésből áll, ezeket teljesítve pedig számos meglepetésben lesz részünk, ugyanis olyan titkok kerülnek a felszínre, amelyek teljesen más meglátásba helyezik az elmúlt évek történeteit. A befejezést, pontosabban az utolsó átvezetőt pedig még mindig emésztjük, ennek egyenesági következménye tippünk szerint a hamarosan induló Raidben lesz megmagyarázva, vagy legalábbis pontosítva.Természetesen nem spoilerezek, de azt mindenképp megemlítem, hogy vadiúj ellenfél típusokkal, az úgynevezett Lucend Brooddal fogunk összecsapni, akik bár a Hive fajhoz tartoznak, Savathun uralkodásának köszönhetően hozzáférést kaptak a Light képességekhez, vagyis ugyanazokhoz a „varázslatokhoz”, amelyet mi is használunk. Ezzel a harcok új szintre léptek, jobban oda kell figyelnünk arra, hogy mit csinálunk (főleg a sztori vége felé). Személy szerint nagyjából 8,5 óra alatt teljesítettem a teljes kampányt, innentől kezdve pedig minden a megszokott mederben folyik tovább, ugyanis az új évad, amely a Season of The Risen címet kapta ismét számos teendővel lát el minket.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények