F1 2016 teszt (Xbox One)

Világbajnok születik

Az igazi lényeg persze a karrier mód, amit a fejlesztők nem is győztek reklámozni megjelenés előtt. És bár azt túlzás lenne állítani, hogy feltalálták a spanyolviaszt, az tény, hogy ez az eddigi egyik (ha nem a) legjobb karrier, amit F1 játékban láthattunk. Részben a tervezése, részben pedig amiatt, mert szinte minden benne van, amit 2016-ban erről a sportról tudunk.

Kezdéskor mindjárt saját karaktert kell létrehoznunk, akihez avatart választhatunk, nemzetiséget (van Magyarország is), rajszámot és még egy sor dolgot beállíthatunk hozzá. Ezután jön a csapatválasztás. Ellentétben a korábbi játékokkal, most bármelyik csapatnál elkezdhetjük a pályafutásunkat, nincs megkötés, de az elvárások ennek függvényében változnak. A Mercedesnél nyilván a világbajnoki cím a tét, míg egy Manornál örülnek, ha ezt négy, vagy több szezon alatt érjük el. Ehhez nem elég jól versenyezni, az autót is fejleszteni kell, és itt jön képbe az F1 2016 egyik érdekes mechanikája.

F1 2016 Xbox One

Amikor megérkezünk egy versenyhétvégére, elsőként a szabadedzéseken kell részt vennünk. Ennek végre gyakorlati jelentősége is van, az edzéseken ugyanis különböző fejlesztési programokat teljesíthetünk. Ezekből három van: akklimatizálódás (ügyességi játék, minél jobban az ideális íven kell maradni az autóval, ezt kis „kapuk” jelzik), gumikímélés és kvalifikációs tempó felmérés. A három programot minél eredményesebben teljesítve, plusz még más, kisebb részfeladatokat végrehajtva a csapat úgynevezett fejlesztési pontokat kap, amikből versenyek között fejleszthetjük a kocsit. Így papíron lehetőség van arra, hogy egy McLaren a Ferrari elé kerüljön tudásban, ehhez persze rengeteg fejlesztés és több szezonnyi versenyzés kell. A karrierünk 10 évadot foglal magába, maximum ennyi idő alatt kell elérni minden célt, és valóra váltani minden álmot.

Az igazán jó dolog az F1 2016-ban, hogy a rengeteg funkció és szabály teljes mértékben skálázható. Ami olyan nagyon hiányzott a cég másik nagy játékából, a DiRT Rally-ból, az itt jelen van: a testreszabhatóság. Míg a ralis produkció egy zseniális játék volt tartalom és lehetőségek nélkül, addig az F1 2016 egy zseniális játék tele tartalommal és lehetőséggel. Állítható az edzések és a versenyek hossza, az időmérő felépítése (mehetünk egyetlen gyors kört is, nem muszáj a három szakaszt végigtaktikázni), a szabályok szigorúsága, a sérülésmodell, az ellenfelek nehézsége, manuális rajtok és boxkiállások, vezetési segítségek… Na tessék, akárcsak maga a játék, kezd ez is egy listára hasonlítani. A lényeg röviden: ebben a játékban az alkalmi játékosok és a legprofibb F1 rajongók is megtalálják az élményt és a megfelelő kihívást egyaránt.

F1 2016 Xbox One

Ez persze nem jelenti azt, hogy a karrier tökéletes: sok benne az ismétlődő elem (sajnos minden szabadedzésen ugyanazt a három feladatot ismételgetjük, a menedzserünk is mindig ugyanazokkal a mondatokkal telefonál), és igen sok befektetett időt igényel. A 21 versenyből álló szezon nagyon hosszú, minden edzés és verseny után töltő képernyőket nézegetünk, ilyen negatívumok tehát felhozhatók. Mégis, összességében félelmetes, mennyire jól összerakták ezt Southamben. A játék nem csinál belőlünk Forma-1-es pilótát, de minden kétséget kizáróan elhiteti velünk, hogy azok vagyunk. És ez a legnagyobb dicséret, amit egy ilyen játék kaphat.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • MX Nitro teszt (PS4)

    A kerekek mélyen belemarnak a murvába és szélsebesen repítenek egy méretes rámpa felé, hogy több méterre emelkedjünk a földtől extrém figurákat bemutatva.

  • Micro Machines World Series teszt (Xbox One)

    A Micro Machines egykor a legismertebb sorozatok közé tartozott: az aprócska, otthoni környezetben száguldó autók hatalmas mókát jelentettek.

  • F1 2017 teszt (Xbox One)

    Menetrendszerűen érkezett a Codemasters Forma-1-es játéka, a brit fejlesztők pedig mindent beleadtak a 2017-es csomag tartalmát illetően, egyáltalán nem csak egy egyszerű frissítésről beszélünk.

  • Nyár végén jön az F1 2018 (PC, XO, PS4)

    A fejlesztők elmondták, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a rajongók véleményére és visszajelzéseire, hiszen ők azok, akik igazán tudják, mire van szükségük.

Előzmények