Far Cry Primal teszt

Oros pazar látványa és világa megbabonázó

Ha önmagában nézzük a Far Cry Primalt, akkor egy csodás, fantasztikus és izgalmas alkotással lehet dolga a játékosoknak. Viszont, ha visszatekintünk a széria előéletére, akkor már sokkal kevésbé örömteli a helyzet. Az előző, himalájás kiruccanás szintúgy bámulatosan élvezetes volt, már ott is rosszalkodhattunk (nem félreérteni) elefántokkal, ráadásul a Primalhöz újrahasznosították a korábbi világ legnagyobb részét, amit a játékkal eltöltött tucatnyi órát követően határozottan mondhatom, hogy a legkevésbé sem venni észre (ez nem lehet negatívum). Sokkal inkább, hogy nem tudtak mit kezdeni a korszakkal, a karakterekkel a történet kapcsán, kicsit sablonos és fantáziátlanra sikerült a törzsek közötti hercehurca, a mellékszereplők többsége pedig a korhoz hűen primitív vagy infantilis. Az elménk legcifrább bugyraiban való kalandozások ezúttal is feldobják ugyan a játékmenetet, tökéletesen színesítik a cselekményt, néhány perc erejéig érdemes elengedni a gyeplőt, hogy újult erővel ontsuk ki ősi emberek belsőségeit.

A váratlan rajtaütések sok előnnyel járnak.
A váratlan rajtaütések sok előnnyel járnak. [+]

A kábszeres elmerodeókat megszégyenítő tripek változatosságra gyakorolt hatása megkérdőjelezhetetlen, ez azonban már kevésbé mondható el a Primalhöz megalkotott egyedi nyelv kapcsán. Oros lakói egyedi nyelvjárást kaptak az angollal néhol hasonlóságot mutatva, viszont ez csak az első pár órában érdekfeszítő, később teljesen érdeklődését veszíti iránta az ember, de azt sem árt megjegyezni, hogy tökéletesen passzol a korszakhoz, a körülményekhez, a teljes játékidőre nézve sem válik kínossá vagy idegesítővé. A játékidő pedig elfogadható méreteket öltött, több tíz órával lehet számolni, ha pedig minden aprósággal meg szeretnénk birkózni (nem unjuk el az önismétlést), akkor jóval többet kell majd rászánnunk az életünkből. Az audiovizuális megvalósítás példaértékű, persze a világ méretéből kifolyólag apróbb bugok előfordulhatnak, de a Dunia 2-es motor megdöbbentő, hogy mikre képes.

Törzsünk népességét a fogságba esett ősemberek kiszabadításával növelhetjük.
Törzsünk népességét a fogságba esett ősemberek kiszabadításával növelhetjük. [+]

A Primal sem lett hibátlan, sőt ugyanúgy érezni a nyílt világú játékok esetében előforduló negatívumokat, mint a farmolást és az ismétlődő küldetéseket, viszont köszönhetően a mesés, csodásra megalkotott világnak, az újszerű prehisztorikus megoldásokkal képes lekötni a játékost. Élvezetes, még az uncsi gyűjtögetésnek is van értelme, elvégre fejlesztenünk kell településünket és a fegyverzetünkhöz is állandó utánpótlásra van szükség. A Special Edition Legend of the Mammoth DLC-je pedig bizonyíték arra, hogy egészen ötletes letölthető tartalmakkal még sokáig fenntarthatják az érdeklődést a játék kapcsán a franciák. A Primal egy kifogástalanul megalkotott kiruccanás az őskorba, amihez a Far Cry-al megteremtett alapokat profin használták fel, mindenkinek érdemes lehet tenni vele egy próbát.

A Far Cry Primal február 23-ától érhető el Xbox One-ra és PlayStation 4-re, március első napjától pedig már PC-re is.

Pro:

  • Oros világa bámulatos;
  • állatszelídítés;
  • fejlődési rendszer;
  • jól működő harcrendszer.

Kontra:

  • Olykor monoton és önismétlő;
  • nem a történetéért szeretjük.

87

Rage23

Azóta történt

Előzmények