Giana Sisters: Twisted Dreams - Bemutató

Egy hős, két világ

A Giana Sisters: Twisted Dreams című platformjátékban főhősünkkel két párhuzamos világban kalandozunk, melyek között szabadon tudunk váltani. Karakterünk képességei szintén változnak ilyenkor, ezeket megfelelő időben használva tudunk előrehaladni a pályákon. Eleinte még viszonylag könnyű, hiszen egyrészt táblák mutatják meg, mikor kell karaktert váltani és milyen képességet használva jutunk tovább, másrészt még ilyenkor általában elég egyszer-kétszer váltani közöttük.

Ahogy haladunk előre, egyre többször találjuk szembe magunkat olyan akadállyal, amelyen csak a két karakter között történő váltogatással, valamint képességeik kombinálásával tudunk átvergődni. De könnyen rá lehet jönni, mikor van szükség váltani, hiszen egyrészt az ilyen platformok és kristályok áttetszőek, azaz jelenlegi karakterünkkel nem tudunk velük mit kezdeni. Amennyiben pedig olyan akadály, ajtó, lift, vagy egyéb dolog kerül utunkba, melyen semmiképpen nem tudunk átmenni, váltsunk karaktert, hiszen sokszor ezek annak függvényében nyílnak, záródnak, illetve mozgási irányuk is változik.

Szőke frizurás karakterünk speciális képessége a pörögve történő ugrás, aminek köszönhetően - akárcsak Rayman esetében - messzebbre juthatunk el a levegőben, valamint irányítani is tudjuk magunkat esés közben. Vörös hajú társa pedig képes tűzgolyóként cikázni, ennek segítségével áttörhetünk a lazább szerkezetű falakon, kiüthetjük ellenfeleinket és róluk elpattanva magasabbra ugorhatunk, valamint a szűkebb járatokban végigpattogva (akárcsak egy csőben), lehetetlen helyekre is eljuthatunk (Lásd alábbi kép:).

A pályák úgy vannak kialakítva, hogy bár csak egyféleképpen juthatunk el elejétől a végéig, sok rejtett, nehezen megközelítő rész is van bennük, ráadásul néha maga a fő útvonal is átfedésbe kerül egymással. Konkrétan arra gondolok, hogy a platformokon történő ugrálások közepette nem árt odafigyelni, nehogy úgy járjunk, mint én pár esetben, amikor egy magasabb helyről leesve egészen a kettővel korábbi ellenőrzőpontig zuhantam vissza. Ilyenkor ugyanis - mivel minden pályán csak egy aktív ellenőrzőpont lehet - automatikusan a véletlenül aktivált, korábbi helyszínről kell ismét elkezdenünk felkapaszkodni.

A későbbi helyszíneken aztán bedurvulnak az események, néhol olyan precízen kell kiszámítani a két formánk közti váltásokat és különleges képességeik használatát, hogy akik nem rendelkeznek acélidegekkel, azok várhatóan sokat fogják emlegetni a pályatervezőket és azok felmenőit. A két karakter közti váltásnak több lehetséges módja is van, ráadásul néhol úgy kell megoldanunk, hogy az előző karakterrel elkezdett speciális mozdulat közben - pl. pörgő ugrás - kell cserélni, ilyenkor váltást követően a másik karakterrel is tudunk pörögni tovább, így felszedve az amúgy elérhetetlen helyen lévő kristályokat is.

Kontrollerünkön külön gomb szolgál a két karakter közti közvetlen váltásra, ilyenkor szimplán felcserélődnek a szereplők. Ez főleg olyan platformokon való ugráláskor hasznos, amelyek közül hol az egyik, hol a másik karakterrel tudunk megállni. A speciális mozdulatok gombjait lenyomva pedig automatikusan átvált és végrehajtja a cselekvést, már amennyiben nem az aktuális szereplőnél nyomjuk meg. Sok helyen csak így juthatunk tovább, így mindenképpen hasznos funkció. Összegezve tehát, alapértelmezés szerint nem sok képességgel rendelkeznek karaktereink, de ha megfelelően időzítve váltogatunk közöttük, nagyon sok variációt kihozhatunk, és ki is kell hoznunk a továbbjutás érdekében.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények