Kipróbáltuk a Tekken 8-at

Online bétateszt egy új verekedős játékban – a tökéletes lehetőség a világ meghódítására. Vagy arra, hogy minden kontinensen nagyon csúnyán megveressük magunkat…

Egy új verekedős játék megjelenése mindig kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy megaláztassuk magunkat a végtelen online csatatéren: mintha a gép mindig olyan játékosokkal sorsolná össze az alapvető kombókat éppen tanulmányozó embert, akik évtizedek óta egyetlen karakter kitanulásával töltik minden szabadidejüket. Vagy, és talán ez a valószínűbb, csak én nem töltök elég időt az efféle önképzéssel – ami a Tekkent illeti, én komolyabban az első Tag Tournament óta foglalkozom Hwoarang lehető legaljasabb rúgáskombinációival, de még mindig nem tartok ott, hogy pozitív élmény lenne önbecsülésem számára egy-egy online töltött este. Most azonban nem volt másra lehetőség: a Tekken 8 nemrég véget ért, úgynevezett Closed Network Test verziójában kizárólag tétre menő ranked meccseket lehetett vívni!

Bár a PlayStation 5-ön játszók két hétvégén keresztül is játszhattak ezzel a verzióval – már ha tudtak kódot szerezni, amit nekünk a magyar forgalmazó Cenega biztosított –, PC-n, illetve Xbox Series platformokon is be lehetett kapcsolódni az explicit módon nem a játékmenetet, hanem a Tekken 8 szervereit és netkódját tesztelő CNT-be. 16 karakter volt kipróbálható (azóta már bejelentettek két továbbit), őket öt pályán ereszthettük össze, és ahogy említettem, kizárólag online, más játékosok ellen vívott csatákra volt lehetőség. Amíg a rendszer tudásunkhoz (pontosabban rangunkhoz) méltó ellenfelet keres, ez a verzió egy gyakorlómódba pakolt minket, ahol kiválasztott karakterünkkel lehetett püfölni egy teljesen passzív harcost.


[+]

Bár első ránézésre – leszámítva néhány jelentősen átalakított kinézetű karaktert – a Tekken 8 igencsak hasonlít a hetedik részre, a felszín alatt igen jelentős változások történtek. Ezek közül messze legnagyobb jelentősége a vadonatúj Heat-rendszernek van, ami a lejátszott negyvenegynéhány meccsem alapján teljesen átalakította a harci taktikákat, és kiismerőinek hatalmas előnyt nyújt az ezt nem használókkal szemben. Minden karakter teli Heat-csíkkal kezd minden összecsapást, és egyszerűen, egy dedikált gombbal aktiválhatjuk ezt – ennek hatására pedig a mérce kiürültéig (alapból ez nagyjából tíz másodpercet vesz igénybe) ebben a hatékonyabb állapotban küzdhetünk. Nagyobb ütések bevitelével rövid időre megállíthatjuk a csík fogyatkozását, sőt, több karakter is akad, akik egy-egy manőverrel még tölteni is képesek azon.


[+]

És ez már rögtön jelzi is, hogy a Heat minden karakternél kicsit másként működik. Vannak persze általános jellemzők, ilyen például az, hogy az ebben az állapotban levő harcosok támadásai még tökéletes védekezés esetén is sebeznek egy kicsit. Vagy ott van a Heat Smash, egy brutálisan erős támadás, ami a teljes Heat-csíkunkat elhasználja – így ezt nyilván az aktivált időszak legvégére érdemes időzíteni. A Heat Dash hatására bizonyos, amúgy össze nem köthető kombók egybefolynak, ritka hosszú, és sok esetben győzelemhez vezető támadássorozatokat szülve ezzel. A Heat azonban minden karakternél egyedi extrákat is hoz, általában a legjellemzőbb mozdulatokat megerősítve: Kazuya látványos Electric Wind God Fist támadását például sokkal pontatlanabb gombnyomkodással is be lehet vinni, Lili teljesen új kombókat kap, Nina a pisztolyait, Law pedig nunchakuját tudja jobban használni, Hwoarang pedig még többet tud rugdosni. Jun, a Tekken 2-ből visszahozott régi-új karakter különlegessége, hogy brutális támadásai egy kicsit őt is sebzik – aktivált Heatnél viszont ezeket e büntetés nélkül tudja előadni.

A fejlesztők a Heat-rendszer bevezetésével az agresszívabb, támadóbb jellegű játékot akarták erősíteni, és a látottak alapján ez tényleg működik is. Sokan rögtön ezzel nyitották a csatát, megpróbálva döntő előnyre szert tenni rögtön a meccs elején, mások pedig a Heat életerő-visszatöltő képességeit (mert igen, ilyen is van!) inkább az összecsapások végére tartogatták. Egyébként a Rage sem tűnt el: A vörös lángokkal jelzett Düh továbbra is automatikusan kapcsol be, amikor kritikus életerő-szint alá zuhanunk, és egy brutálisan erős új támadás mellé extra sebzést is ad, ezzel is azt szorgalmazva, hogy még halálközelben se váltsunk defenzív stratégiára. Ezt egyébként seregnyi más átalakítás is szorgalmazza, például a hátráló mozgások jóval lassabbak lettek – oldalra kitérni viszont még könnyebb, mint eddig bármikor, hiszen onnan remek támadásokat lehet indítani a mellettünk hadonászó ellenfél ellen.


[+]

Mi derült még ki a Tekken 8-ról e verzió alapján? Az, hogy itt is készülnek a fejlesztők egy „Special” nevű, elsősorban kezdőknek kidolgozott irányítási rendszerrel, amelyben a gombok nem csak egy ütést vagy rúgást jelentenek, hanem helyzettől függően egész kombókat és speciális mozgásokat aktiválnak. Volt ilyen megoldás a Street Fighter 6-ban is, de itt ezt még komolyabban a játék részévé akarják tenni: bármikor, akár kombó közben is be- vagy kikapcsolhatjuk ezt az irányítási rendszert, egészen érdekes kombinációs lehetőségekre szert téve ezzel. Megnézhettük közelről a 16 újragondolt, átdesignolt karaktert – és bár például Nina vagy King fantasztikusan néznek ki, az oszlopnyakú Hwoarang, vagy a botrányos új hajszerkezettel felruházott Paul nálam felemássá tette az eredményt.


[+]

A Closed Network Test legfőbb feladata nyilván az online rendszerek tesztelése volt, és e téren nem lehet mindennek tapsolni. Bár engem a szerencse, és a jellemzően kora esti időzítések általában európai játékosokkal hoztak össze – és így kiváló sebességgel, szaggatás nélkül tudtam harcolni –, egy rém idegesítő bug miatt az ellenfél-keresőre nagyon sokat kellett várni. Ezt a fejlesztők elismerték, és nyilván javítják a megjelenésig, de a tesztet eléggé megzavarta a hiba. Mivel a Heat-rendszert korábban nem tudtam kipróbálni, most arra voltam a legkíváncsibb, és erről egyelőre csak pozitívan tudok nyilatkozni. Ha van esetleg ennek negatívuma, az legfeljebb az, hogy egy megdöbbentően mély rendszerről van szó, amelynek teljes mélységét nem csak én, de amennyire láttam még a Tekken-esport legjava sem tudta még felderíteni – de legalább az biztos, hogy rengeteg lehetőséget tartalmaz ez az újítás. Bár látvány terén nem akkora az előrelépés, mint amit az új Street Fighter bemutatott, ami a játékmenetet illeti, az kifejezetten tetszett.

A Tekken 8 PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series konzolokra fog megjelenni.

Azóta történt

Előzmények