Mass Effect - Nosztalgia bemutató

Felszerelések és fejlesztések

A Mass Effect első részében lehetőségünk van minden csapattársunk felszerelését megváltoztatni. Jobban mondva, muszáj lecserélnünk őket egyre erősebbre és hatékonyabbra, hogy legyen esélyünk a fokozatosan nehezebbé váló kihívásokkal szemben. Ráadásul a fegyverek, páncélok és mindenesek cseréje csak egyik része a dolognak, a megszerzett felszereléseket bővíteni is tudjuk különféle modulok segítségével, melyek azok hatékonyságát növelik. Lássuk most a karakterek felszerelési képernyőjét (I).

Karakterünk egész alakos portréján nyomon követhetjük az öltözékek, fegyverek és egyéb kiegészítők cseréje nyomán bekövetkező változásokat. A bal alsó sarokban láthatjuk a csapat tagjainak névsorát, itt tudjuk kiválasztani hogy melyikőjüket kívánjuk felszerelni. Jobb oldalon fent két tárgyinformációs mezőt láthatunk, egyikben a jelenleg viselt, míg másikban az éppen kiválasztott tárgy adataival. Így tudjuk összehasonlítani, hogy egymáshoz képest milyen eltéréseket mutatnak (Magyarán hogy megéri-e a régit lecserélni az újra).

Közvetlenül ezek alatt láthatjuk a felszereléseink csoportosítását jelző ikonokat, mellettük az éppen kiválasztott típus (Páncél) nevét. Ezekre kattintva tudjuk megváltoztatni a különféle felszerelést (Balról jobbra: Gépfegyverek, Puskák, Pisztolyok, Mesterlövészpuskák, Gránátok, Mindenesek (Itt ezt Shepard nem használhatja, mert katona), valamint Páncélok. Amennyiben kiválasztunk egy csoportot, az ikonok alatt lévő menüben felsorolásra kerülnek a bele tartozó tárgyak. Ezek közül választhatjuk ki a felszerelni kívánt darabot, persze csak akkor, ha nem más fajra való, mint a mellékelt kép esetében.

A tárgymenü alatt láthatunk két gombot, a "Felszereléssel" vehetjük használatba a kijelölt tárgyat, ekkor felkerül a karakterükre. Mellette egy "Omnigél" nevezetű gomb foglal helyet, mellyel átalakíthatjuk a kiválasztott tárgyat omnigéllé (Ennek jelentőségéről majd később beszélünk). Legalul pedig a rendelkezésre álló erőforrásokat láthatjuk: a Medigéljeink, Gránátjaink, Omnigéljeink és Kreditünk (Pénzünk) mennyiségét.

A tárgyakon kívül találhatunk fejlesztéseket is, melyekkel az adott cucc képességeit javíthatjuk fel. Fegyverek esetében ez általában erősebb lövedékeket, lassabban melegedő fegyvereket, különleges lőszertípusokat, radarfejlesztést és egyéb hasonló extrákat jelent. Páncéloknál ezek az extrák főleg az életerő-regenerációban, sebzésvédelemben, pajzsenergia-erősítésben és a különféle káros behatások elleni védelmekben nyilvánulnak meg.

A különféle fejlesztések a tárgyak összehasonlítási mezejében találhatóak meg, az éppen viselt daraboknál. Itt kis négyzeteket láthatunk, amikre rákattintva előjön azoknak a modifikációknak a listája, melyekkel rendelkezünk. Itt mindegyikről részletes leírást kapunk és eldönthetjük, hogy melyiket szereljük fel végül fegyverünkre vagy páncélunkra.

A kiegészítőknek, csakúgy mint az összes többi tárgynak (Beleértve a páncélokat és fegyvereket is) összesen 10 erősségi fokozata van, melyeket római számmal, I-X-el jelzik. Minél erősebb egy adott tárgy, annál nagyobb extra védelmet, sebzést és egyéb bónuszt biztosít. Végül essen szó a különféle zárt ajtók, ládák, valamint egyéb kinyitható/felfedezhető dolgok hatástalanításáról, melyben kiemelt szerepe van a fentebb már említett Omnigélnek.

De előbb lássuk a hagyományos módszert: a védelmek általában három osztályba vannak sorolva (Könnyű, közepes, nehéz), melyek feltöréséhez rendelkeznie kell a csapatunk tagjainak kellő képesítéssel. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy amikor a küldetés elején kiválasztjuk csapattársainkat, akkor igyekezzünk olyanokat magunkkal vinni, akinek szakértelmére az adott helyszínen szükségünk lehet.

Például amikor egy bolygó felszínére szállunk le a Mékóval, hogy felderítsük a környéket ásványok és lezuhant roncsokból kinyerhető idegen technológiák után, vagy olyan feladat végrehajtására készülünk, ahol be kell törni valahová, mindenképpen vigyünk magunkkal egy technikai szakértőt (Pl. Tali), ugyanis a zárakat csak úgy tudjuk feltörni, ha rendelkezünk legalább egy csapattaggal, aki ért hozzá. Ellenkező esetben egy "Alacsony képzettség" felirat figyelmeztet minket, hogy nem tudunk velük mit kezdeni.

Amennyiben megvan a kellő képesítés, nekiállhatunk feltörni a védelmet. Ezt nem mindig kell szó szerint érteni, de a játékban ugyanazt a minijátékot kell játszani a különféle zárt ajtók feltörésétől kezdve az idegen technológiák kinyerésén át egészen az ásványok megvizsgálásáig. Ez pedig nem más, mint egy céltábla alakú, narancssárga akadály-cikkelyekkel tarkított mező, melyben piros cikkelyek forognak. A feladatunk annyi, hogy a kék nyilat irányítva eljussunk a kör középpontjába, kikerülve az akadályokat, természetesen mielőtt letelne az időnk.

A sárga cikkelyek szimpla akadályok, azonban egy forgó piros cikkelyekhez érve az a nyilat kilöki egészen a legkülső körbe és kezdhetjük elölről az egészet. A nyilat az egérrel tudjuk mozgatni körbe, a bal gombbal pedig előre tudunk vele haladni. Amennyiben sikerül eljutnunk középre, a zár kinyílik (vagy az épp teljesíteni kívánt feladat sikerül). Aki rendelkezik sok Omnigéllel, annak nem kell ezzel szenvednie, hiszen a zárak hatástalaníthatók bizonyos mennyiségű alapanyagért cserében. Ezért aztán aki nem akarja erre vesztegetni az idejét, az alakítson át minél több tárgyat Omnigéllé és könnyebb dolga lesz.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények