Nadirim - exkluzív interjú a fejlesztőkkel

A múlt


Gamepod, maszi99: A játék a Twisted Tribe neve alatt fut, de korábban ez nem így volt. Melyik csapat kezdte a játék fejlesztését, és jelenleg hol tart a projekt?

Twisted Tribe, Terék Dorián: Évekkel ezelőtt a Digital Reality csapata kezdte el a Nadirim fejlesztését, majd 2010. januárjában a Twisted Tribe, a játék kiadójaként jött létre. Csak a fejlesztés volt a DR feladata, és minden mással: kiadással, üzemeltetéssel, marketinggel, piárral a kiadó foglalkozott. A zárt béta után viszont változások álltak be a játék életében, mely változások kihatással voltak a tartalomra, kinézetre és a közös munkára is. Korábban a két cég egy irodaházon belül, egy projekten dolgozott, egymástól nagyjából függetlenül. Majd körvonalazódtak a közös érdekek, és végül a Nadirimen dolgozó DR-es fejlesztők átkerültek hivatalosan hozzánk. Így jött létre a Twisted Tribe mint a játék fejlesztője, és egyben kiadója is. Azok sem állnak távol azonban a valóságtól, akik a DR alkotásaként tekintenek a Nadirimre.

Gamepod, maszi99: Mire számíthat jelenleg az a játékos, aki szeretné kipróbálni a játékot?

Twisted Tribe, Terék Dorián: Ez egy böngészős játék, ami teljesen egyedi, más MMO játékoknál nem tapasztalható arab mesevilágba varázsolja el az idelátogató játékost. Jelenleg több hónapra való játékélménnyel találja magát szemben, és kifejezetten jó hangulatú, segítőkész játékos közösséggel. A Nadirim kinézete 2D, kézzel rajzolt az utolsó pixelig minden, szinte megszólalásig élethű. Grafikailag elképesztően gyönyörű mese, Aladdinos hangulatú játék tárul azok elé akik kipróbálják. Nem mellesleg rengeteg kaland, változatos ellenfelektől bővelkedő körökre osztott csaták és kiváló közösség is várja a kalandorokat.

Gamepod, maszi99: Mostanában úgy tűnik lelassult a bővítmények, tartalmak hozzáadása a játékhoz, ez minek tudható be, és ez hogyan változik a jövőben?

Twisted Tribe, Sipőcz Balázs: Maga a projekt nem kis költségvetéssel indult, és rengeteg költségbe került, hogy eljusson erre a vizuális megvalósításra ez a játék, rengeteg átdolgozáson, verzión ment keresztül, mire a jelenlegi állapotát elérte. Kisebb funkciók és bővítések fognak még belekerülni, a meglevők pedig változni, de a Nadirimet alapvetően elkészültnek tekintjük. Tavasszal érte el a project azt a készültségi fokot, hogy érdemesnek tartottuk végre nem a tartalomra koncentrálni, hanem a világ felé nyitni és különböző piacokra terjeszteni a játékot. Ezért az erőforrásainkat erre összpontosítottuk. Jelenleg is ez a folyamat zajlik, újabb szerverek megnyitása, új piacokon. Ezért tapasztalják a játékosok az eseménymentes szüneteket a játékon belül. Az elsődleges cél a további terjeszkedés a világ felé, és egyszerre a kettőt nem akarjuk, és nem is szeretnénk összekeverni, hanem váltakozva mindig az aktuális fontosságú feladatra szeretnénk koncentrálni. A terjeszkedési folyamatnak a közepe körül járunk, és ha eljuttatjuk azokra a piacokra, és célpontoknak a játékot akikkel tavasz óta tárgyalunk, újra folytatni fogjuk a fejlesztési munkákat, új tartalommal bővítve a játékot. Az új partnerek is elvárják, és megkívánják az új tartalmakat, bővítményeket.

Gamespod, maszi99: Jelenleg a teljes játékzóna nagy része nem játszható és a térképen el van takarva a játékosok elől. Mennyire lesznek mások ezek a területek ahhoz képest, amit a szerencsés játékosok a béta verzióban kipróbálhattak?

Twisted Tribe, Terék Dorián: Eddig nagy vonalakban megegyezik a történet és az állapot azzal, ami ott volt. A most megjelenő új várossal viszont már lesznek változások, felépítésben és a történetben egyaránt. A későbbiekben a területek, és városok már nagy mértékekben fognak változni a béta verzióhoz képest. Szakaszosan épül fel a játék, és története, folyamatosan új ötleteket felhasználva javítjuk a meglevő tartalmakat, hogy minél sikeresebb, és élvezhetőbb legyen a Nadirim világa.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények