Potion Permit teszt

Klinika a város szélén – radikálisan kevesebb dráma, viszont sokkal több gyönyörű pixel kíséretében, mint amit anno a tévében lehetett látni.

Alkímia és vegyészet

A Stardew Valley és a legutóbbi Animal Crossing elképesztő sikere nyomán még korábbi aranykorukat is felülmúló lendülettel tértek vissza a békés kikapcsolódást nyújtó, az idilli vidéki életet, és azon belül általában a földművelés, vagy legalább a kertépítés szépségeit bemutató programok – csak a legutóbbi Nintendo Direct alkalmával öt efféle játékot mutattak be. Természetesen mindegyiknek van valami egyedi megközelítése, és mindegyik kicsit másra fókuszál; ez olyannyira így van, hogy a Potion Permitben például semmiféle agrárfeladat nem kapott helyet. A magam részéről ezt pozitívumnak fogtam fel – annyi játék van már, ami erről szól, hogy kifejezetten üdítő volt úgy egy faluba költözni, hogy ott nem a kapa volt a legfontosabb használati tárgyam.

Fiatal, bizakodó, a világra szinte felfoghatatlan jóindulattal tekintő hősünk aranyos kutyájával érkezik meg a mindentől távoli Moonbury szigetre, és ott az azonos nevű falucskába. Tanulmányait tekintve, foglalkozására nézve gyógyító, de ha alkimistának vagy gyógyszerésznek nevezzük, feltehetően azon sem sértődne meg igazán – feladata ugyanis az lesz, hogy egy impresszív méretű kondérban kikeverje azokat a főzeteket, amelyek majd rendbehozzák a helyiek minden betegségét, sérülését és kiütését. Az általunk megalkotható és elnevezhető főszereplő fogadtatása minden, csak nem ünnepi: az első este a nagy bemutatkozáson nem sok híja van, hogy a feldühödött tömeg ki ne toloncolja a városkából.


[+]

Ennek oka a kalandok során fokozatosan derül ki: mindenki úgy tudja, hogy az előző, szintén a távoli, idegen világnak tűnő metropoliszból érkezett előző orvos sok galibát hagyott maga után – szörnyű löttyei több helyi virágfajtát is kiirtottak, a fagyott tundrán pedig egy óriási robbanás többekkel is végzett. (A valóság persze némileg árnyaltabb annál, mint ami a xenofób pletykákból eleinte megtudható.) Nyilván mindenki azt gondolja hősünkről is, hogy hasonlóan destruktív tervekkel érkezett, ezért aztán az első órában a csendes elutasítás a legjobb, amit szomszédainktól remélhetünk. Szociális megítélésünknek az sem tesz jót, hogy a polgármester csak azért hívott modern gyógyítót a nagyvárosból, mert saját lánya lett beteg, és a helyi kuruzsló hónapok alatt sem tudott javítani Rue állapotán. (Talán nem kell hangsúlyozni: míg a falusiak hamar felengednek nagyszerű gyógyításaink és lehengerlően pozitív személyiségünk nyomán, a sértődött kolléga sokkal nehezebben meggyőzhető erényeinkről.)


[+]

A Potion Permit igen hasonlóan épül fel, mint a korábban említett földművelős játékok: a napokra osztott játékban valós időben – bár persze felgyorsítva – telnek az órák, és mindig jóval több a teendő van, mint amennyire idő jut. Noha a konkrét földművelés helyére itt a gyógyítás és a főzetekben használt alapanyagok összeszedése került, ezen túl is millió dolgunk lesz. Szűkös időnkből szánni kell a falusiakkal való barátkozásra (ez a beszélgetéseken túl rengeteg mellékküldetést is jelent), valamint felszerelésünk és klinikánk fejlesztésére is. Ezek mellett potenciálisan rengeteg időt visznek el a pénzkeresős minijátékok (a rendőrségen, a postán és a templomban is vállalhatunk kulimunkát, de ezek mind két-két órába telnek), a szerencsejáték, a horgászat, és a különféle egyéb feladatok is. Emiatt aztán igen könnyű rácsúszni a „na csak még egy napot!” viselkedésre, ami persze igen komoly kialvatlansághoz vezet.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Cursed to Golf teszt

    Van, aki örülne neki, ha naphosszat golfoznia kellene – de még ő is átokként fogná fel, ha a purgatóriumból való szabadulása múlna minden lendítésen.

  • The DioField Chronicle teszt

    Szinte hónapról hónapra érkeznek a Square Enix legfeljebb közepes méretű játékai – a DioField Chronicle például az RTS-ek és az RPG-k házasságából született furcsaság.

  • Various Daylife teszt

    Miként sül az el, ha a Square Enix három évvel az eredeti mobilos megjelenést követően átírja konzolra furcsa fantasy életszimulátorát? Most ez is kiderült.

  • Persona 5 Royal teszt

    Élveztük először, élveztük másodjára, és most harmadszorra is megérkezett a Persona 5 – most már minden releváns platformra. De hát tudjuk jól: ismétlés a fantomtolvaj anyja!

Előzmények

  • Cult of the Lamb teszt

    Félig roguelike akciójáték, félig vidám szektamenedzselős faluszimulátor – nem mindennapi kombináció ez, a kérdés csak az, hogy vajon miként működnek egymás mellett.

  • Soul Hackers 2 teszt

    Tokiót megint démonok és démonidézők fenyegetik – és ezúttal nem is egy csapat gimnazista fogja megmenteni a világot. Igen, az Atlus is tud újat húzni!

  • Chrono Cross: The Radical Dreamers Edition teszt

    A legendás Chrono Trigger folytatása már PlayStationre jelent meg – legalábbis Európán kívül. Most a Square nálunk is kiadta a szerepjátékot, mégpedig a hírek szerintalaposan felújítva.

  • Tiny Tina’s Wonderlands teszt

    Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy fantasy környezetű DLC-je a Borderlands 2-nek. A csaknem évtizedes ötletet most leporolta a Gearbox, és majdnem teljes epizóddá bővítették azt.