Redfall beszámoló

Egy elszigetelt kisváros, vámpírok az utcán és rengeteg felfegyerzett megszállott, akik a vérszívókat szolgálják. Mi rossz történhet? Nagyjából minden, amit csak elképzelni tudunk.

Vérgőzös kezdetek

Amikor 2021-ben az Xbox & Bethesda Game Showcase-en bemutatták nekünk a Redfall című alkotást, kifejezetten elkezdett minket érdekelni a dolog. Egyrészt imádjuk a kooperatív módokat is tartalmazó játékokat (barátokkal mindig jók az ilyen bulik), másrészt ki ne szeretne vámpírokra vadászni, főleg, ha ehhez számtalan fegyvert, egyedi képességeket és egy nyílt világot is kapunk. Ráadásul az Arkane korábban olyan alkotásokat tette le az asztalra, mint a Dishonored széria vagy az új Prey, így kiemelten elkezdtük figyelni a projektet. Időközben az is tisztázódott, hogy a Redfallt az Arkane Austin fejleszti, aminek kezdetben nem tulajdonítottunk túl nagy jelentőséget, és valószínűleg itt követtük el az első hibát.


[+]

A hónapok során aztán egyre több videót és bemutatót láthattunk a játékból, ezek alapján kezdett körvonalazódni, hogy itt nem egy vámpíros Left 4 Dead-et, esetleg Back 4 Blood variánst kapunk, hanem inkább egy Far Cry szériához hasonló alkotást. Az eredeti tervek még arról szóltak, hogy 2022-ben megkapjuk a végső változatot, ezt azonban a készítők elhalasztották egészen mostanáig, ami az első jele volt annak, hogy valami nem kerek. Az elmúlt hónapokban aztán egyre több gameplay részlettel lettünk gazdagabbak, amelyek nem voltak túl meggyőzőek, ráadásul az is kiderült, hogy megjelenéskor az Xbox Series X/S verzió nem kap Performance módot, vagyis el kell felejtenünk a 60FPS-t, azt majd valamikor egy későbbi frissítés formájában teszik elérhetővé. Alig egy héttel ezelőtt aztán végre megkaptuk a játékot, amely egyből elérhető lett a Game Pass rendszerében, mi pedig lelkesen, de azért kicsit óvatosan vetettük bele magunkat a vérgőzös akcióba.


[+]

A sztori indulásakor első feladatként ki kell választanunk a hozzánk leginkább illő karaktert, akik mind egyedi képességekkel és egy extra speciális támadással rendelkeznek. Jacob a láthatatlanságra és a távoli harcokra specializálódik, Remi De La Rose a robbantásokra, az elterelésekre (ehhez társként egy kis robotot kap) és a gyógyításokra összpontosít, Layla a védelemre és a meglepetés támadásokra fókuszál, valamint harcba hívhatja a vámpírrá lett ex-barátját is. Utolsóként ott van még nekünk Devinder, mi őt választottuk, mert a teleportációs eszköze és a villámokat eregető lándzsája is nagy segítség lesz a harcokban, nem is beszélve az UV-fényt árasztó speciális kamerájáról. A játék története Redfall városában játszódik, amelyet a semmiből felbukkanó vámpírok és az őket szolgáló szektások kezdtek el terrorizálni, miközben a lakosság megpróbálja hajókon elhagyni a helyszínt, akik között mi is ott vagyunk. Nyilván ez nem sikerül, minden menekülési útvonalat lezártak egy áthatolhatatlan vízfallal, extraként pedig valamilyen speciális képességgel a napot is eltakarták a dögök, így még nagyobb veszélyben vagyunk.


[+]

Már az elején el kell mondanunk, hogy a Redfallban nincsenek klasszikus értelemben vett átvezető videók, hanem egyfajta képregényesnek tűnő képsorokkal magyarázzák el nekünk a sztori részleteit. Ez csalódás volt, hiszen anno a CGI trailerek meglepően jól néztek ki, a végső kiadásban pedig mindezek olyanok lettek, mintha egy Power Point bemutatókat néznénk. Miután kikászálódtunk a hajónkból, vár ránk nagyjából 10-15 órányi történet, ahol kezdetben a szektásokkal harcolunk, majd nagyon hamar az őket uraló vámpírokba is belefutunk. Az egész játék két nagy helyszínre van osztva, ezeket teljes mértékben bejárhatjuk, miután sikeresen visszaszereztük a főbázisként szolgáló épületet, ahol akadnak más túlélők is. A küldetések struktúrája végtelenül egyszerű és egyben zavaró is. Alapvetően egy asztalról kell kiválasztanunk, hogy milyen missziót szeretnénk megcsinálni, amit ha teljesítünk, akkor nem megy automatikusan tovább a történet (a már korábban említett álló képsoros átvezetőkkel), hanem ismét vissza kell térnünk a bázisunkra, hogy újból kiválasszuk a következő küldetést.


[+]

Ez megy a teljes végigjátszás során, a folyamatos mászkálás egy idő után roppant unalmas, ezt vélhetőleg a készítők is belátták, ezért már a kezdetektől fogva megkapjuk a gyorsutazás lehetőségét, valamint a Safe House-ok rendszerét, ahol feltölthetjük magunkat. Utóbbiaknál két extra küldetést is találunk, amelyek elsőre úgy tűnnek, hogy opcionálisak, azonban később megtudjuk, hogy lényegében kötelező megcsinálni őket, ha a sztorit egy-egy adott pontját tovább szeretnénk haladni. Fontos megjegyezni, hogy ha a kooperatív módban játszunk másokkal, akkor csak annak menti el a rendszer az előrejutását, aki a host, vagyis aki a party-t indítja.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények