The Incredible Adventures of Van Helsing II - Bemutató

Stratéga, vagy vadász?

Miután Van Helsing immár az ellenállók parancsnoka lett, ezért most tőle várják el azoknak a taktikai utasításoknak a kiosztását, melyek segítségével az alvezérek irányíthatják embereiket. Szerencsére gondoltak azokra is, akik hozzám hasonlóan nem szeretnek ezekkel pepecselni, inkább csak darálnák a rusnyaságok seregeit. Amikor megérkezünk a városba, Petrov parancsnok megkér minket, hogy osszuk ki az utasításokat, de itt választhatjuk azt is, hogy rábízzuk a tapasztaltabb vezetőkre ezt a döntést. Később újra lesz egy lehetőségünk átvenni az irányítást, de ha ekkor sem szeretnénk azt, kinevezhetjük a parancsnokot vezérnek, onnantól kezdve ő felel az emberekért.

Ettől függetlenül továbbra is vezetők maradunk. Beosztanak alánk három kapitányt, akik egységeiket vezetve hajtanak végre speciális feladatokat (Később lesz egy plusz emberünk, kezdésnek hárman vannak). Ezeknek a csoportoknak a menedzselése ránk hárul, de szerencsére nem bonyolult a helyzet. A három kapitánynak eltérő képességei és tapasztalatai vannak, melyek alapján el kell döntenünk, melyiküket érdemes elküldeni az adott feladat végrehajtására. Csapataink feszerelésének fejlesztésére és embereink kiképzésére is oda kell figyelnünk, de ez pusztán pénz kérdése. Nem kell minden vagyonunkat erre költeni, de néha nem árt némi pénzt fektetni csapatainkba, mert növekszik a sikeres akciók esélye.

Amikor Petrov parancsnok értesít minket, hogy új küldetésben van szükség a segítségünkre (Ekkor többnyire a képernyő bal alsó sarkában megjelenik egy ablak, melyben a parancsnok visszahív a bázisra), a teleport segítségével azonnal visszamehetünk, hogy kiküldjünk egy csapatot. A küldetés leírásában összefoglalják a feladat lényegét, a várható veszélyeket, valamint az ellenállás mértékét és egyéb olyan információt, amit a hírszerzés kiderített. Majd a végén leírják, hogy milyen taktika és vezetői képesség leghatékonyabb a feladat teljesítéséhez. Szintén itt látjuk egy katona portréját, rajta egy számmal, ez azt jelzi, hány emberre lesz szükség a feladat megoldásához. Ha nincs elég katonánk, ki kell képeznünk párat.

A három kapitány véleményét is meghallgathatjuk a feladatról, majd a képességeiknek megfelelően kiválaszthatjuk közülük, melyikük induljon bevetésre. Ha például közelharcra lehet számítani, ajánlatos azt küldeni, aki tapasztalt benne. Ha csapdákkal telepakolt helyre kell menni, nyilván olyasvalaki kell, aki ért a hatástalanításukhoz. Ha megfelelően választunk, sikerrel zárul a küldetés és a parancsnok csapata szintet lép, ő pedig új képességgel gazdagodik. Ha nem, akkor megsérül és egy ideig harcképtelen lesz. Küldetéseikben tovább segítik őket azok az ereklyék, melyeket Van Helsinggel szedhetünk össze a pályákról, miközben felderítjük a terepet és harcolunk az ellenséggel.

Aki szerette az első részben látható, "Tower Defense"-stílusú minijátékot, ahol az alagútrendszerben csapdákat elhelyezve kellett meggátolni, hogy a hullámokban támadó ellenség bejusson a bázisra, az örülhet, hiszen ez megmaradt a folytatásban. Az első ilyen küldetésnél választhatunk, hogy mi akarunk szembeszállni a betolakodókkal, vagy inkább rábízzuk egyik kapitányunkra a feladatot. Aki szerette ezt a részt, jól elszórakozhat, hiszen itt is bővültek a lehetőségeink.

A játékmenet itt maradt a régi, öt hullámot kell visszavernünk, melyekről információkat kérhetünk, felkészülhetünk rá, majd elindíthatjuk a támadást. Meghatározott számú gépalkatrész áll rendelkezésünkre, melyek segítségével a kijelölt helyeken csapdákat hozhatunk létre. Ezeket tovább lehet fejleszteni, ajánlatos a bejáratok környére koncentrálni, valamint olyan pontokon megerősíteni őket, ahol több hullám áthaladása várható. Emellett mi is nekiállhatunk aprítani, de ha jól helyezzük el, a csapdák mindent megoldanak helyettünk. Arra kell figyelni, hogy a bázisra minél kevesebb ellenfél jusson el, lehetőleg egy sem.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények