Trolletető - Black Ops

Második oldal

Ezek után jött a következő sokk, mert bughalmaz játékot már láttunk, és mondjuk ha meg nem bocsájtjuk egy Fallout 3 kaliberű játéknak, de szemet hunyunk felette, elvégre a történet leköt huszon-negyven órákra alsóhangon. Itt viszont nem lehetünk ennyire elnézőek. Hazavittem a játékot, befeküdtem az ágyamba, kontroller a kezembe, és nyolc (este) körül elkezdtem játszani. Éjfél körül úgy döntöttem, hogy na, akkor a mai nap is ennyi volt, holnap meló, és másnap éjjel befejezem majd. Másnap hazaértem, végigfutottam egy folyosón, lelőttem két ellenfelet, befutottam a következő terembe, megnyomtam egy gombot, és meglepve tapasztaltam, hogy biza itt a vége, Bobby Kotick elfutott véle. Egy hosszú kivezetés után pedig fel is ajánlotta, hogy sebaj, itt a zombimód, ahol akár Nixonnal, akár el Presidentével lelőheted Kennedyt!

A zombimód. Igen. Beépített minigame, ami próbálja meglovagolni a Left 4 Dead által felállított trendet, zombik, hullámokban, maradjatok együtt, bla-bla. A gond csak az, hogy ezt is láttuk már elégszer kezdve a World at War-ral, folytatva szinte minden mai játékkal. Volt ahol Invasion, volt ahol firefight, volt ahol Horde néven. Ettől még nem fogom úgy érezni, hogy van co-op része a játéknak, ez csak EGY mód a sok közül, amit más játék bevet, hogy legyen újrajátszási értéke. Továbbra sincs kampány coop, és ami miatt legszerethetőbb volt a MW2, még a Specops is hiányzik. Helyette kapunk kompetitív multiplayert, amit röviden így tudnék jellemezni:

-Igen, bűűűűntesssszzz mééééég!

Ez elég egyszerűen magyarázható, mégpedig azzal, hogy kezdő bakaként 3 osztály közül válogathatunk, olyan fegyverekkel, mint az M16, ami hármas sorozatokat lő, MP5, ami szór, és egy duplacsövű sörétes, ami két lövés után 2-3 másodperc, amíg újratölt, és persze hatótávon belülre is kell kerülnünk vele. Emellett minden játékmód, amit a játék felajánl, az a deathmatch. Bele is kezdtünk bőszen, csak hogy rádöbbenjünk, hogy nem lesz túl könnyű a játék úgy, hogy minden ellenfelünk aranyra festett fegyverekkel rohangál velünk szemben,  amit mintha most adott volna át xzibit, csak az hiányzik, hogy gombnyomásra elkezdjen zenélni és bizonygatni, hogy már kilencszer meglőttek.

Szóval miután nagy nehezen megnőttük első szintjeinket, és végre saját kasztot csinálhattunk, sok-sok pénzt elköltve kiegészítőkre, perkekre és hasonlókra, bele is ugrottunk az első csapatalapú játékba, csak hogy megbizonyosodjunk arról, hogy úgy van ahogy gondoltuk, a Matchmaking egyszerűen nem működik. Számtalan olyan csatát láttunk és haltunk át, ahol az egyik oldalra betett minket a csíra tíz alatti szintünkkel, mellénk valakit tizenhat körülivel, egy harminchatost, és egy huszonhetest, míg a másik oldal valahogy így épült fel: 50, 50, 47, 32, 44 a meccset egész korrekten kezdtük, első két dominálandó pontot elfoglaltuk, komoly taktikázással meg is tartottuk addig a pontig, amíg a diszpécser ki nem jelentette a következőt: „Enemy Napalm Strike Incoming”. Pillanatok alatt mindenki kihalt a környékről, és mire visszaértünk volna a pontra, az ellenfelek már beágyazták magukat. Mindez addig ment tovább, míg 2-3 percen keresztül csak annyit nem halottunk, hogy „hostile RC-XD spotted”, „Enemy Bombstrike incoming”, „Enemy Cobra incoming”. Olyan 10 halál környékén voltunk, és mindezt persze a Spawnpontunknál, az volt a végső csepp a pohárban, amikor a killcam megmutatta, hogy valaki egy csapatszállítóról minigunnal spawnspammeli azokat, akik a folyamatosan égő napalm miatt nem halnak meg azonnal. Én értem, hogy fontos a tápolás, és ez a mai játékok egyik legfontosabb eleme, de az semmiképp nem pozitívum, hogy jobb képességekkel és/vagy több tapasztalattal bíró játékosok több sebzést,  jobb fegyvereket, jobb perkeket, és még pusztítóbb dolgokat kapnak. Ez olyan, mintha a WoW arénái nem lennének szintsorolva, és így a n00b karakterekkel szembeállítanák a lvl90 Tier17-es Epic felszerelésű veteránokat, akiknek már az egy tüsszentésétől is kihal mindenki.

Tudom, hogy négy liga van szint határral, de ha én nem mehetek a következőbe X-edik szintig, akkor ne lehessen már lefelé sem jönni.

Végül, az összkép. Mint korábban említettem, a Treyarch annyira az új Infinity Warddá akart válni, hogy átestek a ló túloldalára minden szempontból. Mindent túlzásba vittek. A rövid, de adrenalinfröccs játékmenet, amiben bár nincsenek leállások, az eddigi legrövidebb CoD kampány, a látványos halál közeli pillanatok negyedóránként követik egymást. A sztori sokkal inkább egyben van, mint a MW sorozatban, de még így is csak egy erőltetett klón szagát árasztja magából az egész, azt nem is tekintve, hogy amíg egy halandó ember multiban felküzdi magát elfogadható szintre, hogy kiegyenlített küzdelmet kapjon, addigra kijön a Future Warfare 5.

Egyszerűen pofátlannak tartjuk, hogy minden on/offline magazin imádja és szuperlatívuszokban beszél a játékról, amellett, hogy olyan dolgokat írnak az értékelő dobozokban, mint „bughalmaz”, „túlontúl kötött linearitás”, „meghökkentő technikai problémák”, „Bugos kampány ostoba MI-vel megspékelve”, “grafikai glitchek”, „közepes látvány”, „rövid kampány” „Számos technikai bug, állandó lag”, „A mesterséges intelligencia továbbra is gyengus”, és mégis 90% fölötti pontokat adnak rá. Mindezt szembe állítanám azzal, hogy összeadva a három vezető platform pontszámait (PC, PS3, 360) a Metacriticen a felhasználói visszajelzések végösszege 5.3 (tízből).

Ha most pro-kontra dobozt kellene írnom, a pro dobozba valahogy csak ennyit tudnék:

Jobb, mint a Medal of Honor,

Mindenki el van ájulva a játéktól és 100-90 közötti pontokat kap mindenhol, azt mutatja, hogy ha a következő rész alcíme az lenne, hogy „Call of Duty: In the line of Fire” és a tűzvonalban alapján Stohl Bucival kéne kék egyenruhában rohangászni, lőni, a járműves jeleneteknél bedrogozva embereket halálra gázolni, az átvezetőkben pedig quicktime eventekkel belőni magunkat, majd ValóVilla lakókat felkonferálni, akkor is imádnák az emberek. És ez nem feltétlenül rossz. Csak a Hype és a Fanboyság.

Ha pontoznom kell a játékot, amit most adnék rá az egy közepes 6. Ha két hónapon belül telepeccselik az egészet, és abba a stádiumba kerül, ahogy ki kellett volna adni, kijavítják a számtalan hibát, aminek csak egy töredékét említettem fent, akkor lehet elérhet többet is. Addig nem (de akkor sem fog 7 fölé menni az alapjaiból eredő fantáziátlanság miatt).


A játék Xbox360-as és PS3 verzióját a Konzolvilág konzol webáruház és szaküzlet biztosította a számunkra, ahol ti magatok is beszerezhetitek a legújabb játékokkal együtt.

A Trolletető rovat szerkesztői Lézer Laci és Plazma Pali, az ő engedélyükkel posztoltuk ide a cikket melyet novascream-mel ketten írtuk.

Azóta történt

  • A Modern Warfare 3 előzmény lesz?

    A pletyka szerint a Modern Warfare sorozat új része előzményként fog szolgálni.

  • Super Meat Boy teszt

    A SNES megjelenésekor a Nintedo zászlóvivőjének számító Mario is szintet lépet, megkapva a Super előtagot. Vajon a Meat Boynak is sikerül-e az áttörés?

  • Trolletető - ma RPG-vel etetünk

    RPG, Role Playing game, Szerepjáték. Sokszor dobálkozunk digitális játékok esetében ezekkel a kifejezésekkel, sokszor anélkül, hogy belegondolnánk abba, hogy vajon jogosan emlegetjük-e ezt a kifejezést.

  • PSM3: Egy rejtélyes FPS játékot fognak leleplezni

    A jövő hónapban exkluzív előzetes várható a PSM3 magazintól, ugyanis megtudták, hogy egy rejtélyes FPS készül valahol, a még névtelen fejlesztők boszorkánykonyhájában.

Előzmények

  • Trolletető - első szám

    Nem is olyan régen egy megkeresést kaptam két úriembertől, hogy publikáljam egy cikküket próba jelleggel. Lássuk eme bizonyos Lézer László és Plazma Pál szörnyszülöttjét: a Trolletetőt.