War for the Overworld bemutató

Ami a börtönben történik, az a börtönben is marad

A játék középpontja a történeti szál, melynek célja a tűrhetetlen erkölcsével és tisztaságával fenyegető Felvilági Császárság megdöntése, és a sötét erők diadalra vezetése, ez pedig legalább két tucat óra tiszta játékidőt jelent. Egy pálya általában a terjeszkedéssel indul, a védekezéssel folytatódik, majd az ellenség kapuinak áttörésével és főkarakterének, központjának elsöprésével ér véget, de akadnak különleges feladatok és kihívások. Egyébként ez a mód bőven tartogat kihívásokat, nem egyszer ért véget a játék sátánlakom elvesztésével. Aki gyors börtönépítésre és összecsapásokra vágyik különösebb küldetés vagy instrukciók nélkül, az a skirmish módot elindítva többféle térkép és nehézségi szint közül választhat. Míg a történeti módban főleg a jó oldallal, ezúttal más börtönigazgatókkal kell a játékosnak összemérnie az erejét. Itt aztán tényleg hamar megy a lények toborzása és a különleges épületek, mágiák, rítusok és szörnyek megidézése.


[+]

A survival, vagyis túlélő játékmód koránt sem ennyire kellemes, itt ugyanis egy félkész börtönt kell pillanatok alatt működésbe lendíteni, a játékos ellen ugyanis összehangolt és folyamatos támadások indulnak több oldalról, úgyhogy a cél addig védekezni és kihúzni, ameddig csak ügyességünk bírja. Ez a mód, bár elérhető, jelenleg még bétaként kell rá tekinteni, ugyanis fejlesztés alatt áll, a végleges változat később érkezik. Ugyanígy még nem teljes, de játszható a sandbox mód, amely relaxációs gonoszkodást kínál végtelen erőforrásokkal, ellenfelek nélkül egy hatalmas földalatti pályán, úgyhogy itt borzalmasan nagy börtönöket is össze lehet tákolni. Végezetül pedig többjátékos mód is elérhető, bár itt is jelzi a Subterranean Games, hogy van még egy kis dolguk a játékmóddal, egy-egy elleni csaták mindenesetre összehozhatók. Az tehát látszik, hogy a premierre a legjobb szándék ellenére sem sikerült minden módot beélesíteni.


[+]

Grafikailag sikerült igen sokat kihozni a 3D-s, felülnézetes világból, amelybe bármikor belenagyíthatunk, és persze be is járhatjuk a szűk, sátáni tereket lényeink szemszögéből. A nagy felbontású textúrák és az effektek, valamint a minőségi pálya- és karakterdizájn hozzájárul, hogy 2015-ben is élvezhetők legyenek az alvilági játékok, viszont a sok béta tesztelés és a hivatalos start ellenére is maradt a kódban egy-két nagyobb bug, játékleállással is találkoztunk, úgyhogy akad még javítanivaló, amelyet néha a játék visszatérő narrátora, Richard Ridings is megjegyez. Az ő ismerős és gúnyos hangja adja az Overworld csípős humorát, kárörvendően nevet a gyenge ellenfeleken, vagy éppen nekünk jelez csattanósan, hogy azért mégsem kellene őt tétlenségünkkel halálra untatni.


[+]

Mivel humoros momentumokból, izgalmakból, akcióból és kihívásokból bőven akad, a készítők pedig igyekeznek a játékmódokat folyamatosan bővíteni, az indulási bakik és a javában tartó fejlesztés ellenére mindenkinek ajánlott a War for the Overworld, aki homályos szemmel idézi fel Horny kaszás pusztítását és a mélyre ásott Dungeon Keeper játéksorozatot, amely a game-et inspirálta. A stratégiai játékok szerelmeseinek és a morbid humorra hajlamosaknak is megérhet az Overworld egy próbát, főleg mivel árcédulája kisebb összeget mutat a megszokott új játékoknál. Néha nem árt egy kis gonoszkodás, ebbe a börtönbe pedig érdemes befektetni.

Pro:

  • Igazi Dungeon Keeper hangulat és fekete humor.
  • Richard Riding ördögien csípős narrációja.
  • Sok kihívást tartogató történetmód, több másik játékmód.
  • Decens audiovizuális prezentáció.
  • Alacsony gépigény.

Kontra:

  • Apróbb bugok javításra várnak.
  • A kezelőpanel kissé kaotikus.
  • Az MI kihagyta az iskolát.
  • Képfrissítésbeli ingadozások itt-ott.
  • Több kiegészítő játékmód fejlesztés alatt áll.

Értékelés: 75

Előzmények