Worms Reloaded teszt

Bevezetés, csapatépítés, szinglizés

A föld mélyéről

Ha megkérném az embereket, hogy egy lapra írják le a tíz kedvenc állatukat, akkor valószínűleg nagyon-nagyon kevesek listáján szerepelne a földigiliszta (Lumbricus terrestris). Emiatt - marketinges sztereotípiával élve - kockázatos vállalkozásnak tűnhet egy nem túl népszerű élőlényt címszereplőnek megtenni, azonban a Team17 csapata 1995-ban meglépte a dolgot, és tette ezt jól: a Worms sikere borítékolható volt, köszönhetően a Scorched Earth játékmenetének ügyes továbbgondolásának és a humoros körítésnek.
A játék azóta az Alien Breed mellett a cég legsikeresebb franchise-a lett, és több folytatást is kapott. Azonban a 2001-es World Party óta a sorozat két dimenziós részei hanyagolták a PC platformot. Mert bár a kukacok tettek egy kis térbeli kitérőt is (Worms 3D, Mayhem), ám a készítők is belátták, hogy csak síkban az igazi.
A rajongóknak egészen idén nyárig kellett várniuk a játékra, de augusztus 27-én a férgek újratöltötték a fegyvereiket és támadásba lendültek.

Úgy nézel ki, mint egy idióta - és még örülsz is neki?!

Kukacos csapatépítés

A program az első indítást követően felajánlja a profil készítést, illetve megalkothatjuk a csapatunkat is. Egy kupacban legfeljebb négy kukac lehet, ami kicsit lehangoló pl. az Armageddon 8 fős... izé, férges teamjeihez képest.
Ellenben a testreszabásban rengeteg lehetőséget kapunk: megadhatjuk, hogy milyen stílusban vagy nyelven beszéljenek lényeink a régi magyar szinkron is választható!), milyen bőrszínűek legyenek, mely győzelmi táncot járják el, mi legyen a sírkövük vagy Fort módban az erődjük, illetve az egész procedúrát megkoronázhatjuk különféle fejfedőkkel. Ez utóbbiaknál széles választék áll rendelkezésre a női parókától kezdve a rendőrsapkán és a lovagi sisakon át az űrhajós buborék-szkafanderig. Szóval nehezen találunk majd két egyforma csapatot.
Természetesen később akármikor módosíthatjuk a fentieket, vagy a nem komált négyeseket törölhetjük is.

Ezt hívják sportszerű felállásnak.

Ha egy gilisztát félbevágsz...

Mint azt a Worms 2 óta megszoktuk, a Quick Match és a sima gép gyakorlás mellett egyjátékos kampány is van. Ebben a játékban összesen 35 egyre nehezedő pályán küzdhetünk végig. A legtöbb küldetés persze itt is "győzd le a másik csapato(ka)t" jellegű lesz, de ezeket megszakítják a játék mechanikáját érdekesen kihasználó küldetések is.
Ám hogy most értelme is legyen, ezért a készítők beépítettek egy in-game Shopot, ahol a küldetések után járó pénzt költhetjük el különféle optikai tuningokra (fejfedők, pályatémák, stb.), de a szuper fegyvereket (pl. Armageddon, Holy Hand Grenade, Concrete Donkey) is itt szerezhetjük be.
Emiatt még a veteránoknak is érdemes kijátszani a három pályás Tutorialt, mivel azok után is kapunk némi pénzt. Itt találjuk egyben a Fireing Range-eket is, ahol az összes fegyvert kipróbálhatjuk. Ezen kívül játszhatunk még a Warzone-nal, ahol erős, de kezdetben alacsony a HP-vel rendelkező AI ellen kell harcolnunk 30 pályán keresztül, míg a Body Countban egy kukaccal kell minél több gép ellenfelet eltenni láb alól, mielőtt ők végeznének velünk.

Kacskaringós út vezet a végkifejletig.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!