Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
-
veterán
Értem én. Üzletileg nincs sok értelme csak egy piacra koncentrálni, ellenben jó be lehet nyalni ezzel a lépéssel az ottani fejeseknek, ami Kínában sokkal többet nyom a latban, mint az üzleti megfontolás.
(Ettől függetlenül a megfogalamzásod úgy helyes, hogy a világ egyik legnépesebb országára koncentrálnak )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Ezen cikk szerint már most túl sok EV vár vevőre Kínában, árháború van kilátásban, hogy a gyártók megszabaduljanak a nyakukon lévő készlettől.
Így aztán méginkább nem logikus a Xiaomi terve, mert rövidtávon a kínai gazdaság nem növekszik (sőt, van ahol várható összeomlásról beszélnek), szóval nemigen várható az EV-k iránti kereslet felfutása Kínában.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Belegondolva, lehet, hogy van értelme ennek az óvatosan induló értékesítési stratégiának.
Egy új EV típus értékesítésének megkezdése nem egy leányálom. Értékesítési hálózatot kell kiépíteni és szervizhálózatot kell kialakítani képzett szerelőkkel és megfelelő alkatrészutánpótlással.
Jelenleg a kínai EV-khez gyakorlatilag nincs pótalkatrész Európában (jó, a Teslához se nagyon van, de most nem őket ekézzük ), az európai vevők meg háklisak, képesek hangot adni az elégedetlenségüknek ha potom 1-2 hónapig áll az autó alkatrészhiány miatt.
Kínában lévő kereskedő és szervizhálózatot logisztikailag sokkal egyszerűbb ellátni, a kínai vevők toleránsabbak, stb. stb.
Aztán, ha 3 év múlva se buktak bele az elektromos autó gyártásba, akkor jöhet Ázsia, Afrika, Dél-Amerika, majd 5 év múlva a háklis Európa, meg a kínai termékeket zsigerből utáló Észak-Amerika.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
de a 1,2 milliárd kínai nagyobb EV vásárlóerő mint a 500milla európai.
Mivel az átlag egy főre jutó GDP az EU-ban kb. a háromszorosa a kínainak, így nem olyan biztos ez
Kínában nagyjából annyi az egy főre jutó GDP, mint Magyarországon
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Mert Európában átlagban nagyjából 500 autó jut 1000 főre, Kínában pedig 250 (Magyarországon is nagyjából 400 autó jut 1000 főre).
Persze, hogy pótolják a lemaradást, de akkor is kevesebbet költenek erre, mert ott nagyon olcsó típusok a népszerűek.
Etől függetlenül jól mennek az EV-k is, de a piac telítődni látszik ott.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatás
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- EA Sports WRC '23
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
- Bomba ár! Asus VivoBook X412F - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 650 G5 - i7-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L380 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Asus VivoBook S410U - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 450 G3 - i7-6G I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gar!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest