Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
Jó, hát szerintem az autós újságíró az egy ilyen különleges életforma.
Most képzeld el, ezek az arcok 10+ évig iparági fejtágítókon, sajtóutakon és háttérbeszélgetéseken vesznek részt, és azóta sem értik, hogy miért akarnak az emberek SUV-ot és/vagy elektromos autót venni, mert ők a vényócat meg a lapos sportautót szeretik, mert ez a hobbijuk.
Szerintem ezeknél ilyen munkaköri kötelesség, hogy gyengeelméjűek legyenek. Oké, tisztelet a kivételnek. De a többség tényleg rohadt irritáló tud lenni, mert hát hatalmas szellemi kihívás felfogni azt, hogy az ő hobbijuk és az autóvásárlók igényei között nincs átfedés.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"látszik, hogy már most a Tesla a winner."
LOL. Az látszik hogy a Tesla kénytelen volt brutálisan árat csökkenteni ha tovább akarta növelni az eladásait, miközben erre a többieknek nem volt szüksége. Amivel csúnyán rávert az amúgy sem túl acélos jövedelmezőségére, és még hol a vége.
"És biztos lehetsz benne, hogy a VW HQ-ban nagyon be vannak szarva a dolog miatt."
Biztos lehetsz benne hogy ez csak a teslafanok fantáziavilágában van így.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
stellaz
addikt
A modell 3 és az y is jól sikerült autók lettek szerintem, méretben is amolyan mindenesek, különlegesek is, meg a hype is, plusz a töltő hálózat.
Ha most autót kéne vennem sok pénzből, ezek biztosan az első 5 jelöltben lennének.
Ha meg nem olyan sok pénzből kéne autót vennem, akkor egy 4 milliós villany suzuki vitara 300 km-es valós hatótávval.
A valóságban meg nem veszek villanyautót. -
stellaz
addikt
Ezt konkrétan nem tudom elképzelni, hogy miről van szó.
A gyerekülést pont olyan nehéz berakni egy hagyományos autóba, mint a SUV-ba, ami számít, az az ajtónyílás mérete esetleg, de az hossz függő leginkább.
Plusz a gyerekülést nem cserélgeted minden nap, hanem csak akkor, ha valami kell a hely, vagy kinőtte a gyerek.
Ezek mind ilyen belemagyarázós, röhejes érvek dolgok, amikről értjük, hogy csak azért van, mert valahogyan racionálisan jó lenne megindokolni a SUV-ot.#48 Shadowbull
Attól, hogy magasabb, nem lesz benne több hely, maximum a cilinderednek, és ha nem kényelmetlenebb, az csak azért van, mert vagy jobban billeg, vagy jóval drágább futómű megoldás kell alá. Magas súlypont, az fizikai kérdés, szerintem ezt te is tudod.[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Ez ilyen magyar sajátosság. A magyar célközönséggel jó viszonyt kell ápolni, ebbe tökéletesen beleillik a drága, nagy, modern autók elleni uszítás.
Persze amikor a szponzor ilyen autót küld akkor meg fel van szopva. Meg saját maguknak is ilyeneket vesznek.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Shadowbull
addikt
"Ne viccelj már, a Tesla jövedelmezősége EV fronton messze-messze kiemelkedő"
Nem viccelek, ez egyszerűen nem igaz. Nézd már meg a 2023 Q1 számait, és kalkuláld bele hogy:
- a ZEV kredit nem más, mint ICE modellekkel keresett nettó profit egy része
- a Tesla zsebreteszi a kiskereskedelmi arrést is, ami márka és tipusfüggően 5-15% körül szokott lenni.
Hogy a Ford bukik az EVken az egy dolog. De ez messze nem általános."Biztos véletlenül hívta be anno Diess Muskot a VW board ülésen"
Nem véletlenül. Diess egyszerűen belső hatalmi harcokat folytatott, mert idegen volt a VWn belül, és az EV átállás erőltetésével akarta feltörni a meglévő VW hatalmi struktúrákat. Ezt a harcot egyébként elvesztette.
MINDEN amit mondott ebben a kontextusban értelmezendő.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Ha igen, akkor tudhatod, hogy éles helyzetben semmi esélyed kikerülni egy hirtelen felbukkanó akadályt, ez egy fikció."
Azért ez nem igaz ebben a formában. Elég nagy sebességgel lehet gyors kikerülő manővereket csinálni fékezés nélkül.
Nyilván egy SUV ebben a mutatványban potenciálisan rosszabb mint egy lapos autó, de valamit valamiért.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
stellaz
addikt
Voltam vezetéstechnikai tréningen és valóban, a résztvevők 80-90%-a nem tudott a rántópályán végigmenni megforgás nélkül, pedig azért na.
Az esélyed nincs kikerülni egy felbukkanó akadályt szöveggel te hogy kaptál jogosítványt? Már ne haragudj, de még a belvárosban is előfordul, hogy 50-60-nál, esetleg fékezés közben el kell kapni a kormányt és nem telibombázni a másikat, vagy elütni a gyalogost és ilyenkor valóban jó, ha nem feltétlenül megpörögsz, meg szembesávba mész, esetleg felborulsz. Legalább az autón ne múljon már.
Mondom még egyszer, volt magas építésű autóm, nem volt kényelmesebb. Ráadásul még ha az is lenne, a környezetvédelmi és egyéb problémák miatt talán le lehetne mondani erről az előnyről.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
-
Avicularia
veterán
Ez így van. Megijedt a dudálástól és vissza akart fordulni. Egyébként letaroltam volna.Sajnos egyáltalán nem félnek a járművektől, naponta látom őket. Faluban ahol lakok néha még nappal is látni lehet őket, de éjszaka simán bejönnek legelni a füvet mindenfelé.
Egyetlen védelem ezek ellen a casco, mást nem tudsz csinálni annyi állatelütés van Svédben évente. -
stellaz
addikt
Nyilván, szerintem is túl nagy, nem is kellene ekkora. De legalább nincs tetézve a magas építés miatti légellenállással.
Mentségemre szolgáljon, hogy javarészt tömegközlekedek.Az viszont tény, hogy a szívószál betiltása helyett, pl a személyautókat kellett volna szabályozni súly tekintetében, nem pedig kitolni még 4 tonnára, mint a mostani tervezet.
Ha valód szándék lenne, akkor 1 - 1,2 tonnában lehetne maximalizálni egy 5 fős személyautó tömegét és akkor a fejlesztések nem a többszáz lóerős motor felé mennének, hanem a szuper könnyű építés felé.[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
A benzinjegy és áram kvóta magánszemélyekre szerintem teljesen valid dolog lenne. Ma is vannak környezetvédelmi szabályozások, ez is csak egy lenne a sok közül.
Akinek sok pénze lenne, az szuper kis fogyasztású autót is megengedhetne magának és már autókázhatna is többet, mint a többiek. Még a gazdaságot is pörgetné a fejlesztés. -
dabadab
titán
Ezért gondolom azt, hogy maga a belsőégésűek üldözése nem megoldás az ég világon semmire.
A városon belüli lokális szennyezésre mindenképpen az, márpedig az önmagában olyan probléma, amivel érdemes foglalkozni.
A CO2-n nagyon sokat nem tudnak lendíteni önmagukban a villanyautók (bár nyilván ott is hoznak valamit), viszont abban segítenek, hogy az áramtermelés zöldülésének nagyobb hatása legyen.DRM is theft
-
stellaz
addikt
60 - 70 éve magyarázzák, hogy mit fog okozni a fosszilis anyagok égetése, és hát leszarta mindenki
Az elmúlt 15 - 20 évben már teljesen tény a dolog, mégis van még pet palack, jobban szárnyal a légi közlekedés (hehe), mint valaha, stb, stb.Az igazság az, hogy a fogasztást kéne csökkenteni, de ehhez valahogy senkinek nem füllik a foga. Nézd meg Shadowbullt, egyfolytában nyomatja a nem lehet, nem tudjuk, nem racionális, de az kényelmesebb, de nem ezen múlik dumát, csak nehogy a megszokott kis élete minimális szinten is változzon. Pedig fog változni az élete és nem jó irányba.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Hát a ICE-k ára elérte az elektromosokat többnyire, ami azért elég elképesztő és el se tudom képzelni milyen hasznot kaszálnak esetileg 10+ éves(motorok szerkezet) kocsikon.
Mégis nagy arányban még minding ICE-t vesznek.
Személy szerint utálom az össze hybridet és minden a két technológia legrosszabbját adja, és mit vezetek PEHV-et... Mert akárhogy osztottam szoroztam csak ennek van értelme. Értelmetlennek tartom az SUV-kat és ki nem elhatom, mit vezetek? SUV-t... Borzasztóan kiábrándító és elkeserítő a jelenlegi helyzet.
-
Shadowbull
addikt
Szerintem olvass vissza. Onnan indultunk hogy miért jó a SUV. Én erre írtam pár szempontot. Erre jött a megjegyzés hogy erről le kéne mondani. Én meg írtam hogy le lehetne, de nem fogunk.
Na ekkor indult be a zöld roham meg a habzás, hogy hát én mit gondolok, hogy majd ezután is úgy fogok autózni meg élni ahogy eddig, meg majd meglátom.
Erre írtam hogy nyilván valamennyire érinteni fog, de ettől még az életem nem fog jelentősen megváltozni.
Na itt ledobta az agya a láncot, de konkrét példát utána sem tudott mondani.
Odáig nem jutott el hogy elgondolkozzon rajta: vajon mindenkit érint ha az Alföldön aszály van? Vagy hőségriasztás? Vagy mindenkit komolyan érint ha drágább lesz az élelmiszer? Egyáltalán, mindenki az Alföldön él? Vagy Magyarországon? Vagy mindenkit havi kétszáz nettóból spórol a parizerre mint ő?Pont ez a szűklátókörűség, ha nagy általános trendeket akartok erőszakkal ráhúzni mindenki életére.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"ha nagyon sokan körülötted elkezdenek éhezni"
Légyszi maradjunk a realitásoknál. Európában nem lesz éhezés, bármilyen is lesz a globális felmelegedés. Ennek két oka van:
- Európa jóval több élelmiszert termel mint amennyire igénye van.
- Európa bármilyen áron meg tudja venni az élelmiszert.Éppen ezért teljesen felesleges ilyen armageddonos szcenáriókat felvázolni.
"megnézni a világ leggazdagabb országát (USA), hogy mire megy a saját természeti katasztrófáival (Katrina hurrikán, Kaliforniai erdőtüzek)."
Sem a hurrikánok, sem az erdőtűzek nem új jelenségek. A kaliforniai erdőtűzek annyira részei a természetnek hogy a mammutfenyők magjai az erdőtűz hatására nyílnak szét, az evolúció kifejezetten alkalmazkodott hozzá.
Egyébként is arról van szó, hogy a globális felmelegedés miatt ezek az események statisztikai alapon gyakrabban lépnek majd fel. De amikor látsz egy árvizet vagy vihart, akkor konkrétan nem tudod hogy az a globális felmelegedés miatt van, vagy amúgy is lett volna."Az euro7, kitiltósdi erre egy válasz, csak hát nagyon erőtlen"
Az euró 7 az pont nem, annak nincs köze a CO2-höz. Az csak a sötétzöld lobbi által kezdeményezett marhaság, azzal a hátsó céllal hogy kicsinálják az európai autóipart. Remélhetőleg sikerül értelmes irányba fordítani, talán még nem késő, és van néhány értelmes ember a döntéshozók között.
A 2035ös kitiltósdi az már inkabb erről szól. De valójában az autóipar globális felmelegedés miatti szívatása nem most kezdődött, hanem vagy 20 éve, lehet korábban.
"ez nem hisztéria. A globális felmelegedésről tudományos konszenzus van."
A hisztéria az éhezés meg a világvége itt Európában. Ez nem fog megtörténni.
Hogy másutt éhezés lesz? Az lehet, de az sem újdonság, és nem a globális felmelegedés a fő oka annak sem, hanem a túlnépesedés.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen