- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
"be tudná építeni az AMD feature-ök nagy részét, ha akarná"
Hát hogyne. Olyan egyszerű dolog pl. a preempció, vagy egy gyors belső buszrendszer, kiráznák a kisujjukból.
Igen, tudom, hogy a zöldek lassan 3 éve egy tile-rendszerű raszterizálás dolgozik, viszont ez csak egy opció, ráadásul emlékeim szerint nem is egyértelműen jobb egyik a másiknál, inkább másmilyen.
Amúgy a pirosak sem biztos, hogy olyan jó "energiatakarékos" architektúrát tudna tervezni, mint a zöldek, én ezt egy percig sem vitattam.Nem a Radeont, hanem kifejzetten a Polaris-t mondtam űrhajónak. Azért a preempció+utasítás előbetöltés nem kis dolgok ám GPU-nál szvsz.
Ettől függetlenül örülök, hogy a Vega potenciáljával egyetártünk.
-
nagyúr
ezzel szemben a polarisok hozták a 2nd gen maxwell perf/wattját. az amd is elhitte, hogy ilyen irányban kell fejlesztenie, csak később kezdték, és egy generációs a lemaradásuk benne.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Raggie
őstag
Se oda se vissza nincs semmilyen bizonyítási lehetőség. Ezzel az a gond, hogy azt sem tudjuk 100%-ra biztosan, hogy az AMD chipjei azért ilyen "rosszak" energiahatékonyság terén mert ezekre a feature-ökre pazarolnak tranzisztorokat, amik kihasználatlanságuk miatt csak a fogyasztást növelik és a teljesítményhez nem adnak hozzá. Vagy pedig egyáltalán nem és teljesen más indoka van.
Ezt akkor tudnánk kicsit jobban megítélni, ha az nVidia tényleg elkezdene pár hasonló feature-t beépíteni. Ekkor ugye meglátszódna, az is, hogy akkor most ez növelte-e a fogyasztást szignifikánsan, meg persze az elterjedésük miatt lehet hogy még használni is elkezdenék a fejlesztők az adott feature-öket és akkor még lehet hogy hasznuk is volna teljesítmény terén is. Persze ez csak álom, mert az nVidiának ez nem érdeke.
Clint Eastwood FTW
-
HSM
félisten
"belső buszrendszere nem elég gyors? Amikor minden gond nélkül megugrotta a 40%-os órajel-emelést"
Apró érvelési hiba: nyilván a buszrendszer órajelét is növelték. (Amennyire tudom, az uncore részének külön órajelei vannak BIOS alól beállítva [link]).Előbetöltés, preempció. Ezek akkor lehetnek igen fontosak a VR-en kívül, amikor a GPU nem csak grafikai műveleteket számol. Pl. TrueAudio Next. Az ALU-kihasználásnak ehhez az égvilágon semmi köze. Ha nincs kihasználva az ALU, akkor nincs is szükség preempcióra, mert ott a kihasználatlan kapacitás. Nem űrtechnika CPU-ban, de GPU-ban nekem korántsem tűnik triviális feladatnak megvalósítani. Igen, én ostoroztam, főleg a 970-t a maga praktikusan 224 bites buszával. Igen, ügyesen megoldották a hatékony tömörítő eljárásukkal plusz a tile alapő renderinggel, szó se róla, de továbbra is vannak aggályaim, mivel általános számításokban továbbra sem működnek ezek a trükkök.
Lehet, velem van a baj, de eddig nekem az összes Radeonos újdonság ami bejött a GCN-ekkel tetszett, mert valós problémákra hozott megoldást. Más kérdés, hogy bizonyos piaci érdekek máshogy alakították a dolgokat, így a DX12 és hasonló API-k késése jóvoltából "feleslegesen túl okosnak" tűntek. Az Nv viszont gondolt egy merészet és bejött nekik.
(#30582) Ribi: "most még nem használja ki semmi, de majd. Ilyet soha nem szabad benyalni."
Szerintem ez ugyanúgy nem igaz, mintha az ellenkezőjét mondja valaki. Gondolkozni kell, megpróbálni mögé látni a dolgoknak. Rengeteg esetben bejött valaminek a jövőtálló tervezése, rengeteg esetben nem. Nézd meg pl. a lassan 7 éve bemutatott hatmagos procim.... Mikor 2010-ben először ilyen rendszerem volt (akkor még négymagos procival), még alig használta ki valami, mégis kb. a mai napig megállják a helyüket, jó befektetések voltak.Az FX már vegyesebb kép. Ugye, ott az eredmény attól függ, mennyire többszálú a játék. DX11 alatt átlagos motor: kevés szál, nagy egyszál igény, az i3 aláz. Modernebb motor, vagy DX12/Vulcan: ha jó a többszál kezelés itt az FX-et már nem fogja vissza a sokmagos felépítés, itt az arat, mert többszálon többszörös ereje van.
És ezzel van saját tapasztalat is, pl. a BF4 ugyanolyan frankón megy az egyszálon jóval gyengébb hatmagosomon, mint korábban a 4,4Ghz-re húzott négymagos Haswell i5-ömön. És ez a játék még mindig csak 5-6 szálat tud kihasználni. Pl. Crysis3, ami még több szálat dolgoztat már egyértelműen jobban futott a hatmagoson, dacára annak, hogy az átlag FPS kevesebb volt. És ezt véletlen tudom, hogy FX-eken is jól fut. i3-al meg sem próbálnám.Negatív példának pedig jók a 2900-ak, mivel tényleg nem lettek jobbak a GTX-eknél, se a piaci életük során, se utána. Mondjuk én nem is nagyon emlékszem abból az időből olyasmikre, miért is kellett volna sokkal jobbaknak lenniük. Talán valami geometry shaderes GTX gyengeség rémlik, de ott elég jó cucc volt a GTX is, nem igazán volt várható, hogy elverésre kerülnek.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az előbetöltést inkább azért rakták bele, hogy jó legyen az ordered atomics. Ez eleve úgy működik, hogy a multiprocesszorokon futtatható wave-ek számát egyre csökkenti, amire úgy kell reagálni, hogy ha nincs másik wave, akkor az adatot kell előre betölteni.
Technikailag igazából a konzolok miatt van benne (PS4Pro, Xbox OX), mert ugye a semi-custom divízió által igényelt funkciókat az RTG divízió fejleszti, és nyilván megkapják a PC-s hardverek is. Na meg a Microsoft és a Sony sem azért kérte, hogy csak ott legyen az IGP-ben, hanem nyilván úgy látják ők is, hogy jó lenne, ha a wave-ek a kreálásuk sorrendjében is lefutathatók lennének. Ezért kapja meg ezt a képességet a Creators 2-ben a DX12, illetve nemsokára a Vulkan API is.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
"Preempció GPU-ban akkor kell, amikor jelentős előny realizálható a műveletek csereberéjéből."
Na, ezaz, amire általánosan nincs szükség egy GPU-nál, hiszen a GPU alapból nem egy késleltetésre kihegyezett eszköz alapvetően, hanem éppen abból gazdálkodik, hogy átlapol képkockákat, és ezzel igyekszik folyamatosan munkával feltöltve tartani magát. A műveletek csereberéje az out of order végrehajtás, ezt tudtommal alapból megteszik a driverek, illetve a GPU ütemezője, ahol lehet.
A preempció akkor válik szükségessé, amikor egy művelet valamiért fontosabb, mint a többi, vagy valamilyen idő korlátba ütközik, mint pl. az audio számítások, VR, vagy megvalósíthatóak olyan effektek, vagy technológiák, amikre enélkül nem lenne lehetőség. Nyilván egyhamar ezekre nem érdemes számítani, mivel a piaci részesedése a modern, preempció képes GCN-eknek nokedli, és nem hiszem, hogy ez drámaian megváltozna hirtelen fél-egy éven belül.Az üres buborékokra a Vega variable width SIMD lehet a megoldás, bár elég kevés még erről az infó. Előbetöltés alapesetben azért nem szükséges a buborékok ellen, mert alapból el van árasztva a GPU munkával, és így nem okoz gondot, ha valami picivel később áll csak rendelkezésre. Ugye, amit írtam, előbetöltés akkor kell, ha egy wavefront dolgozik, azaz a GPU nincs "elárasztva" munkával, így kritikus, hogy az adott wave-hez minden rendelkezésre álljon, mire végrehajtásra kerül. Ugye, itt megint az a helyzet, hogy nincs ebből profitálás, amíg nincs szükség arra, hogy sorrend helyesen, azaz elárasztás nélkül futtasunk bizonyos kódokat a GPU-n. Márpedig ugye itt előbetöltés nélküli GPU-k szörnyű kínok elé néznének, tehát ezzel is csínján fognak egy ideig biztosan bánni a fejlesztők, amíg nincs komolyabb user-base, és hacsak nem hozzák át konzolról.
Ami a perf/watt elmaradást illeti, szvsz arra a kulcs amit korábban írtam, hogy az Nv nagyon rágyúrt arra, hogy az API-k csak részhalmazát valósítják meg, de azt hatékonyan, míg az AMD részéről sokkal inkább azt látom, hogy egy általános GPU-t építettek, amiben sokkal jobban ügyeltek arra, hogy mindent tudjon, amire az aktuális API-ban és a nagyon közeli jövőben számítani lehet, vagy akár itt-ott kicsit többet is. Viszont nagyon érdekes lehet, hogy az új Volta mit és merre fog lépni, és hogyan fog alakulni a perf/watt arány, mert a jelenlegi zöld architektúrával ezen a téren a verseny szerintem teljesen irreális gondolat, viszont előbb utóbb a zöldeknek is lpniük kellene, ha valóban ez lesza z irány, hogy a konzolokról újfajta kódok fognak átszivárogni PC-re. A Vega is ezt az irányát viszi tovább az AMD-nek, ami szerintem igen jó hír, immáron magas órajelen, nekem összességében nagyon tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
"minél több mindent sikerül "jól" beütemezni, annál kevesebb szükség van preempcióra. "
Ez nyilván triviálisan igaz, ugyanakkor a gyakorlatban az a helyzet, hogy a preempcióra azért van szükség, mert nem mindig tudható előre amire később szükség lesz, tehát ha már jó sok mindent optimálisan beütemeztél, és hirtelen jön egy sürgősebb feladat, akkor máris bokán lőtted magad preempció nélkül.Pedig komoly az összefüggés. Az zöldeknek-nek láthatóan nem volt (és most sem az) célja mindent hatékonyan támogatni a modern API-kból, mindent annak vetettek alá, hogy olyan architektúrát tervezzenek az alapoktól, ami energiahatékony és a fő funkciókban igen gyors. Nyilván bőven volt ezzel tapasztalatuk is a Tegra vonalról. Ez egyébként remekül sikerült is, szó se róla. Ahogy a pirosak is szvsz jó munkát végeztek azzal, hogy szépen kövessék az API-k igényeit, és próbálják kiszolgálni hardverrel, amik a szoftveres oldalról igények megmutatkoztak. Bizonyos szempontból ténylegesen az történik, hogy a zöldek a jelennek fejlesztettek, a pirosak viszont kicsit a jövőt is szem előtt tartották, és ez bizony tranzisztorba, és fogyasztásba kerül. Na, és akkor a találgatás, hogy ezt senki nem tudhatja, mikor és egyáltalán valaha fog-e számottevő előnnyé alakulni a piros oldalon.
Természetesen abban egyetértek, hogy a zöldek, mint ahogy említettem, komoly mobilos tapasztalatuk révén bizonyosan alkalmaz más, apróbb perf/watt hatékonyság javító trükköket is. De szvsz az egész nem sokat érne, ha nem lenne ehhez optimalizálva az egész architektúra.[ Szerkesztve ]
-
-FreaK-
veterán
Ráadásul ez az "egyformának érződik" simán jelenthet -10fps-t átlagban, csak a sync "maszkolja" a dolgot. Emellett ha még jóval többet is fogyaszt és ugyan annyiba kerül, akkor tényleg nem látom, hogy miért ezt vegyék az emberek.
Amit ez az AMD-s ürge lenyomott érvelést, az egy hatalmas bullshit. Tényleg ennyire gáz lehet a helyzet, hogy azt kell bizonygatni hogy a monitorok között mekkora különbség van árban? Ráadásul előtúrtak a kivetítőre két, több éves monitort összehasonlítás gyanánt, amiket már valszeg rég nem is gyártanak, marha releváns volt.
Azt már nem is említem, hogy a fickó elmondja, hogy otthon is Gsync-el (meg Nv kártyával) játszik..Sajna lehet én is rá leszek "kényszerülve" hogy ilyet vegyek a Freesync miatt, de ha tényleg olyan sokat fog fűteni, mint ahogy most látszik, akkor lehet lemondok a sync-ről inkább és veszek Nv-t..
[ Szerkesztve ]
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pár dolgot még igen. Mik használják majd az új fícsőröket, stb. Csak ezeket a publikus slide-ok nem mutatják.
Ráadásul azt is elmondta az ID, hogy +43%-ot jelent a Doomban a shader intrinsics a GCN-eknek a szabványos kódhoz képest, ami elég érdekes adat. Mióta várjuk már, hogy megtudjuk ezt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A ComputerBase állítólag hallott valami Doom patchről. Én nem, de ez nem zárja ki, hogy nem jöhet. De már önmagában az új 3Dmark teszt egy jó képet fog adni arról, hogy mit tud ez a packed math. Azt nem nehéz megcsinálni, mert lényegében az aktuális teszt enyhén módosítva.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A packed math az teljesen biztos, hogy elterjed. Nincs ellenérv. Eleve erre mennek az API-k, erre megy mindenki a hardverfejlesztésben, tehát miért ne lenne értelme kihasználni? Már eleve az hogy, rögtön kezdésnek benyomtak öt játékot mutatja az érdeklődést. Nagyon egyszerű ugyanis a beépítése, és nagyon sokat ér a teljesítményben.
Az 1080-nak nem nehéz odabaszni. Elég hozzá csak a packed math, és rögtön 35-50%-os előnye van a Vega 64-nek az effektektől függően. Szóval az nem lehet cél, hogy az 1080-nak baszarincsanak oda. Ha ütni fognak, akkor a target az 1080 Ti.
Ha a primitive shadert beépítik egy játékba, akkor a Vega egy egészen más dimenzióban fog teljesíteni. Két 1080-es dimenziójában. De erről nem érdemes addig beszélni, amíg nincs benne a támogatás a release driverben. Eleve a mostani 7x is egy olyan szám, amit prototype kódban hoz, tehát nulla optimalizálással.
De van egy rakás másik tényező, amiben a Vega sokkal gyorsabb, mint egy Pascal. Például ROVs, ordered atomics, prefixsum. Mindegyik szabvány. Szóval a primitive shaderre egyelőre én nem tekintenék szükséges feltételként.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Közben eszembe jutott, hogy még egy fontos info kiderült - az árak. Azokból pedig azért lehet következtetni a teljesítményre - az 56-os kártya az 1070 ellen van indítva, a 64-es pedig az 1080 ellen. Mivel kvázi azonos az ár, várható, hogy teljesítményben jobbak lesznek a Radeonok, viszont arra nem számítanék, hogy az 56-os nagyon rámegy az 1080-ra, mert akkor meg kevés a 399. Szóval akkor maradok az eddigi becslésemnél - átlagosan +10% mindkét kártya esetében. De emellett nagyon szeretnék látni 1-2 kiugró eredményt.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nubreed
veterán
És szentségtörés és az ördögtől való azt mondani itt ezeken az oldalakon, amit sokan el is mondtak, hogy sokkal nagyobb plusz teljesítményt várt az ember a több mint egy éve a piacon lévő Pascalhoz képest a Vegától és nem csak kb. +10% -ot?
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Raymond
félisten
"én a hatásában kételkedem, nem abban, hogy ki építi be. De az jó, ha jön vele játék, mert akkor rögtön ki lehet mérni."
Van ahova mar be van epitve es ismertek a hatasok abban az esetben a tavaszi GDC ota. A PS4 Pro-n hasznalja a Mass Effect Andromeda: [link] Az idevalo slide-ok:
82 - FP16 used throughout the CB Resolve shader - 30% performance improvement
102 - Frostbite ME:A pipeline stages
120 - Checkerboard Resolve flowchart
147 - CB Resolve + Temporal AA = 2.00ms; Total Frame Time = 23.42ms[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Envo_
aktív tag
az már egyéni mentális probléma, hogy kiadás előtt miket vízionálnak emberek. Én is kíváncsi voltam, de ezzel az árral ez a cucc hozza azt amit kell és kész. Akinek nem elég az 1080 teljesítménye azt meg majd megsajnálom holnap reggel... nyers erőben így is hozza azt, és nem erre tervezték, akkor lehetne jogos a felháborodás, ha nem hozná a szintet az árból, hanem csak az igérgetés lenne, hogy "jobb lesz mert más arch..." de nem ez a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
-
HSM
félisten
A "képminőség romlás" azért erősen kérdőjeles. Mire van használva az az F16, és van-e jelentősége az elhagyott precizitásnak? Ha van, akkor pontosan mennyi a "képminőségromlás"? Pl. még állókép összveetéssel sem fogja senki megmondani a különbséget, ha mondjuk egy primtív mondjuk a 4,8-ik pixelre számolódva kerül az 5. pixelre, vagy a 4,82945-ikről.... Ugyanez bizonyos színek. Kevesen látják a 200-as szürke és a 201-es közötti különbséget, akár állóképen is, de megkockáztatom, játék közben a 204-eset se sokan vennék észre a 200-as helyett....
Bizonyos szempontból amúgy én a Vega-ban pont ezekre a problémákra látok megoldást, miszerint manapság már nem tudnak a jelenlegi rendszerek miatt igazából high feletti minőséget adni, mert ahol lehetne, ott ha meglépnék egyszerűen megdöglene tőle a hardver. (Rossz skálázhatóság.) És itt jönnek a Vega-s "ígéretek", miszerint olyasmikre képes, amikre a mai vasak többsége nem, így elméletileg ezeket felhasználva valós előrelépés is megvalósítható lehet. A megfelelő helyeken csökkentett számolási precizitással is amit nyernek számítási kapacitást is más hasznosabb dolgokra fel lehet használni akár Ultra grafikán is.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából van rengeteg ötlet. Itt egyáltalán nincs semmi gond. Sokkal inkább ott keresendő a probléma, hogy ebből a rengeteg ötletből elenyésző mennyiségű jut el az aktuális motorokba. Ez részben az elterjedt hardverekre vezethető vissza, részben pedig arra, hogy jelentős módosítást igényelnének az adott motor leképezőjében.
Emiatt van az, hogy a rengeteg ötlet real-time megvalósíthatóságának kidolgozása helyett az olyanokra megy el az erőforrás, mint a manapság sűrűn használt algoritmusok gyorsítása. Akár gyártófüggő formában is, ha a szabvány nem teszi lehetővé a szükséges függvényeket.
Ettől függetlenül nagyon sok érdekes ötlet van a célegyenesben a PC-re:
- Yuriy O’Donnell és Matthäus G. Chajdas "tiled light trees" gyorsítóstruktúrája a Frostbite-hoz. [link]
- Daniel Baker raszterizálástól teljesen függetlenített árnyalási technikája a Nitrous 2.0-ban.
- Sebastian Aaltonen signed distance fields ray tracing eljárása a Claybook című játékban.
- Jean-Normand Bucci és Hawar Doghramachi deferred+ leképezője a Dawnhoz. [link][ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
Én pont úgy gondolom, hogy hiába lenne csomó jó ötlet, ha nem lehet megvalósítani az adott generációs hardvereken, akkor az nem eladható, nem mehetnek túlzottan előre technológiában, mert eladható terméknek kell lennie a végeredménynek, ami pedig nem fut jól a vasakon, az nem eladható, mert a user max grafikán akar játszani, és csípőből lefikázza a játékot, ha az adott kor csúcs hardverén nem fut jól Ultrán.
Igen, ebben lehet valami, hogy a Vega-nak sem az ALU lesz a szűk keresztmetszet, viszont egy okkal több, miért érdemes befogni őket pl. időben eldobálni a felesleges háromszögeket.
-
Arpee78
senior tag
Jó a kép
Az AMD talán úgy kalkulált, hogy nem veszít sokat ha nem ad versenytársat az 1080ti-nek. Az 1080ti nem egy marketing GPU? A mérete és a TSMC drágasága miatt nem sok profit rajt. Arra való, hogy a gamer közönségnek megmutassák a teljesítménybeli elsőségüket, ők úgy vélik ez közvetve megéri a kisebb kártyák eladásainál. Az AMD szerint meg nem éri meg az ilyen elsőség, ehelyett fontosabb, hogy azonos árkategóriában adjanak több teljesítményt.
A Vega nagyobb területtel(drágábban), de alacsonyabb órajelen és feszültséggel sem lenne versenyképes fogyasztásilag? Ha igen, az AMD készíthetne 1080ti versenytársat ha akarna, csak nem lenne annyi profitja.
-
Crytek
veterán
Irigyellek hogy már van Vega64-ed és tesztelted...
1080Ti el lesz kapva pár helyen olcsóbban...Ha nem így lenne nem mondta volna a kamu teszten 100ból 100 ember hogy az amd rendszerét érzi jobbnak... Olcsó és finom lesz ez.4K-ban rendre ott lesz mindenhol a Ti nyakában pár fps-el vagy megelőzve vagy lemaradva..
[ Szerkesztve ]
Next PC Upgrade: 2022
-
Raymond
félisten
Lehet mar eleve a realitashoz igazitottak az arakat, az RX580 8GB kartyak (amik kaphatok is most) mar kozel 400EUR-ert mennek: [link] Ilyen helyzet mellett azert nem lenne egyszeru 500EUR-ert kinalni az RX Vega 64-et.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Mert az a $499 ar amit tudsz AMD-s MSRP, a HIS termek ara amit megerositettek pedig inkabb a logikus street price-hoz van kozelebb. Egyebkent szerintem jo az eselye hogy meg attol is dragabb lesz valamivel. A kereslet a Vega-ra eleve felnyomja majd az arat az elso hetekben.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
"Szerintem ez a HIS kártyára vonatkozik."
Elmeletileg lehe, de a nemetek nem igy fogalmaznak nagy alltalanossagban. Ha direkt ugyanarra a kartyara vonatkozott volna akkor ez oda is van irva, valahogy igy:
"Der Partner HIS hat jetzt allerdings erstmals einen Preis für Deutschland inklusive MwSt. genannt: 599 Euro für die HIS Radeon RX Vega 64 Air Black mit Luftkühlung, wobei in den USA werden 499 US-Dollar aufgerufen."
vagy
"Der Partner HIS hat jetzt allerdings erstmals einen Preis für Deutschland inklusive MwSt. genannt: 599 Euro für die HIS Radeon RX Vega 64 Air Black mit Luftkühlung. Für die selbe Karte werden in den USA 499 US-Dollar aufgerufen."
Egyebkent elmeletileg mindegy, mert az is nagyon valoszinu hogy a ref kartyak csak MSRP-n kerulhetnek piacra a gyartoktol (aztan hogy az elado mennyit ker erte az mas dolog) es ez egy ref kartya ugy a $499 hivatalos US ar is tobb mint valoszinu ugyanerre
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
-Solt-
veterán
Csapnivalónak azért nem mondanám... A 64-s PwrSafe módban 34W-l eszik többet mint az 1080, átlagban pedig 10% a lemaradása 1080p-n és 6% 4K-n. Azonos áron (papíron) azért kezdetnek ez inkább a nem rossz kategória... ez simán ledolgozható pár hónap alatt.
www.smart-bus.hu
-
gyuszaa
őstag
Ez így van sajnos, majd így rögzül köztudatba. Biztos rajtuk volt a nyomás, sales csapat úgy volt vele, hogy egy komplett terméksála launch legyen egyszerre CPU és VGA vonalon üzleti húzás szempontjából szerintük ez volt mérvadó, gondolom én, de nem nagyon ástam magam bele az eseményekbe, csak spekulálok.
Bár enterprise vonalon ott a comeback Project 47 Epyc és Radeon MI kombóval.
-
nagyúr
nyilván 1080ti átlagot nem fognak belőle csinálni, de azért tartalék még van benne, főleg a fogyasztás terén (lásd még gyári túlfeszelés, hűtés, vrm, és hogy meddig tartja a boost órajelet). ami jó, hogy ebből már lehet custom pcb-set is csinálni. a fijinek is sokkal jobb lett volna a megítélése, ha van belőle néhány jól sikerült custom.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
-Solt-
veterán
Most ebben a ref kérdésben elvesztettem a fonalat... a ref kártyákban nem igazán szokott tartalék lenni egyik oldalon sem. Vagy mire szeretnél kilyukadni?
Az árazást sem igazán értem... egyrészt a TPU és a Guru is 500 USD-ről ír, másrészt OC.uk-n bruttó 450 Fontért mentek el az első darabok. Kétlem, hogy csak úgy ajándékba adtak 100 USD + ÁFÁ-t a leggyorsabbaknak.
Holtpontra jutottunk ez tény, de egy ennyire szubjektíven megítélhető történetben másra nem is nagyon lehet...
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Így már világos, bár emlékeim szerint az 1070/80/Ti viszonylatában a custom darabok ilyen 4-7% pluszt tudtak a referenciához képest, annyi talán itt is meglesz, bár lehet csak annyi lesz a különbség, hogy hűvösebbek és halkabbak lesznek.
600 USD-s MSRP árral nagyon nem lesz versenyképes... az azt jelentené, hogy a cirka 30-35% plusz teljesítményért csak 25% felárat kéne fizetni, és ott az 1080Ti, de costumok esetében ez lemehet akár 16%-ra is... és akkor még ott az 1080 100 USD-l olcsóbban.
Ennyiért még nekem sem kéne, pedig én nagyon nem szeretném megint az NV kezébe helyezni a pénzemet...
www.smart-bus.hu
-
HSM
félisten
A TPU-n egy árba rakták a Vega 64-et a 1080-al, nekem őszintén szólva első blikkre ez teljesen reális, életképes árazás, nekem az eddigi választásaimnál is megért azonos teljesítmény mellett nagyobb fogyasztást, hogy AMD vasam legyen, amit én jövőbiztosabbnak gondoltam, mint a konkurenciáját.
Elég ha az FP16-ra és HBCC-re gondolok. Ha csak ezek hoznak 10-20% előnyt, már verve van a 1080 azonos áron.
A 1070 és Vega 56 árazása esetén is elvileg 350 és 400 dolár az MSRP, szvsz ez is teljesen versenyképes.Tehát a MOSTANI termék a MOSTANI driverével versenyképes a vele MOST egy árban lévő konkurens termékkel a MOSTANI árazásukon. Hol a gond? Igen, vannak előnyök itt is ott is, de legalább van már választási lehetőség.
-
Raymond
félisten
" Azt ne felejtsd el, hogy ezek a cikkek nem 15 perc alatt íródtak - valószínűleg a méréseken és a rájuk épülő mondásokon kívül minden megvan már vagy 1 hete."
Ideillik a mai TPU review-bol:
"Two days ago, AMD provided an updated driver for overclocking testing only, which claims to address this, but it came in too late, when I had already left for my summer vacation. "
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
HSM
félisten
Az a baj, én még sehol nem látom boltban a Vega-kat, így nem tudok mit mondani az árakról, nincs mit összehasonlítani, így jobb híján az MSRP-t látom.
Nyilván akkor lesz ez tiszta, ha látjuk majd a boltokat, és az árakat.A fogyasztás amúgy powersave módban teljesen korrekt, és a teljesítmény úgy is jó, szval az a +100W azért nem egészen úgy van. [link]
+40-50W viszont már nem a világvége, és itt tenném nagyon gyorsan hozzá, hogy az FE 1080-nál az OC verziók nem csak sebességben, de fogyasztásban is többet kérnek.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen