-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
na igen, az meg a másik véglet - a 4850 pont eléggé ROP-limites, nem hiányzik egy ilyen kártyának a -4 ROP. persze tudom, DX11 rulez, meg minden, de így DX9-ben esetleg lassabb lesz, mint az RV770. jó az?
memória: az én gépemben jelenleg 4GB RAM van, és egy 1GB-os VGA, és a windows xp x86 sp2 3.5GB RAM-ot mutat (most néztem meg, biztos ami biztos ). de ha nem nagyon rossz a memóriám, akkor a 4870X2-vel is ennyi RAM-ról regélt nekem, nem bukjuk el a VRAM teljes méretét a címzési korlátok miatt.
a 192-bit amúgy teljesen reális, de hacsak nem gDDR3 lesz rajta, akkor a 12 ROP mellé feleslegesen sok lesz a sávszélesség. úgyhogy inkább 24 ROP. de akkor meg nem 800SP. olyan beszorított feelingem van
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
némi további találgatás - 5870, 5850 és 5770.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Ricco_hun #106 üzenetére
azért bajos ez a memória-sávszélesség dolog, mert 64-bitenként kell vagy egy, vagy két 4-es ROP blokk, köztes megoldás tudtommal nincs. a 16 ROP kicsit kevés (kell hozzá nagy órajel), a 32 ROP viszont nagyon sokba kerül tranzisztor fronton, ezért meg kell(ett) fontolni azt a "korcsosított" 192-bitet.
a gDDR5-tel pedig nem olyan jó a helyzet - szerintem az 5870-re az AMD rakott volna gyorsabb RAM-ot, de az anand és a techreport cikkből úgy vettem ki, hogy technikai limitációik vannak, tehát lehet, hogy 1500MHz-es memóriákra még jó ideig nem lehet számítani...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz cowboy_bebop #110 üzenetére
a 4870-re, nem a 4890-re! de nem hinném, hogy előjönnek egy belső 5850-konkurrens kártyával - nekik most az a céljuk, hogy a 4890-et minél profitabilisabban tudják leváltani.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Ricco_hun #153 üzenetére
valóban találgatás, de súlyozott átlagot használok, a súlyokat pedig a gyakorlatban látott fps-ek kielemzésével lőttem be, úgyhogy nem hiszem, hogy túl nagyot téved a modell.
másrészt a divatos GFlops-okat megnézve:
5850: 2088
elméleti E4: 1904ez 9.6% differencia, a többi paraméter különbsége is hasonlóan kicsi az E4 magasabb órajelei miatt. és az engine + setup tekintetében 17% előnyben van az E4, úgyhogy én eléggé meggyőződéssel mondom, hogy egy E4 konfigurációjú kártya alig lenne lassabb az 5850-nél.
nekem amúgy az E3 szimpatikus lenne
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Ricco_hun #158 üzenetére
jöhet az E3 770/1050-nel is, akkor már gyorsabb a 4890-nél egy kicsit. amúgy az AMD most az RV770-et akarja kifizettetni a vásárlókkal. emlékszel a 8600GTS-re 50K-ért? az is ugyanez a marhaság volt...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
nekem az egész szériánál gázos a sávszélesség. ebben a konkrét esetben, a 4890-hez képest majdnem másfélszer annyi ROP-kapacitásra jutna 3/4-nyi sávszélesség, azaz a ROP:MEM arány majdnem felére csökkenne. DX9/10-ben ez mindig fájni fog, és szerintem DX11-ben is, hacsak a tesszeláció nagyon durván el nem húzza a jelenlegi egyensúlyokat...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
jól értelmezed - ill. bár csak a ROPokat emeltem ki, a textúrázók ugyanúgy többen lettek, bár nem annyival. ez amúgy önmagában nem lenne gond - viszont az RV770 már eleve ROP limites volt, ezért ezen a fronton kellett javítás. most van sok ROP, de vannak olyan esetek, amikor ott éheznek a szerencsétlenek
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
hogy a batman mennyire jó játék, az szubjektív, de mindettől függetlenül nem értem, mi a fenét keres a tesztekben (azon kívül, hogy vonzza a tekinteteket) - amikor 4670-től és 9600GT-től kezdve mindenen olyan gyors, mint a szél...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
miből gondolod, hogy 5750? és akkor milyen lenne a 70-es?
ez a variáns az E3-as kísérletemnél egy kicsivel gyorsabb, nagyjából a 4890 lehet.Abu: próbáltam, bár 5 percnél nem tovább. de persze PhysX nélkül értettem a sebességet, PhysX mellett csak nVidia inside tesztnek alkalmas.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Ricco_hun #211 üzenetére
persze hogy oda, csak benéztem az E1-nél lesz kicsivel gyorsabb, és így a 4870-et sem fogja elérni. p.o.s.
Abu: eddig még nem találkoztam olyan PhysX játékkal, amit bírtam volna értékelni. én marhára lesz**om, hogy hogyan lengedezik a zászló vagy a ruhafoszlány a szélben, nem nagyítóval bámulom az állóképet. lehet ebben a fizikás dologban potenciál, de amíg ilyen kispályás célokra használják...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
inkább nagy középső ujj az AMD-nek...
Med1on: tény, hogy nem szerepelt a közeli terveim között, de attól még ****** **
rocket: (most nem találom azt a jó kis facepalmos animált gifet, de ide lehet képzelni. hihetetlenek ezek a csávók )
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
1et értek Charlie-t én is szívesen szoktam olvasni, bár az utóbbi időben már annyira el van borulva, hogy szépen lassan fordul át idegesítőbe...
csatahajós: a 2.1Mrd tranzisztor eleve kicsit meglepett az RV870-nél (10-15%-kal kevesebbre számítottam), mondjuk az tény, hogy az ALU-k nem 100%-ig ugyanazok, mint az RV770 esetében. de simán lehet, hogy van benne redundanciában 1-2 további SIMD tömb, 40nm + > 300mm2 chipméret miatt minden bizonnyal érdemes volt rátenni akár jópár %-ot, hogy a kihozatal mondjuk 1.5-szeres legyen
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
válasz VaniliásRönk #292 üzenetére
a 700/1150MHz-es sebességgel együtt viszont egy kicsit még mindig memória-limitesebb lesz, mint a 4850. ez a 800/40/16 konfiguráció konkrétan nem minden esetben lesz gyorsabb a 4850-nél
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz FragMaster #301 üzenetére
256-bit / gDDR3 ~= 128-bit / gDDR5 + 10-15%, a gDDR5 jóval nagyobb késleltetése miatt. a két kártya effektív sávszélességben kb. egyforma, ezért a magasabb magórajel miatt a memória többet fog majd vissza a kártyán, mint a 4850-en.
és nem ugyanolyan, mert a 4850-nek vannak dedikált interpolátorai...[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz FragMaster #303 üzenetére
hiába magasabb a nominális sávszélesség, az effektív nem magasabb, így lehet, hogy a 12%-kal magasabb core órajel csak 6-7%-ot fog hozni. másrészt a shaderekbe kombinált interpolátorok miatt is lassabb lesz a chip, kíváncsi vagyok, egyáltalán meg tudja-e előzni a 4850-et...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Az Evergreen szuperskalár procik jóval okosabbak, mint a régiek.
erről most az nVidia dual issue MUL-ja jut eszembe. volt olyan szintetikus teszt, ahol látszott a hatásuk...
Bár az interpolálás terhe rajuk esik, de ez sok esetben jót jelent, persze néha rosszat
helyesbítek: ez sok esetben rosszat jelent, néha persze jót...
ha tényleg a 800 / 40 / 16 felállás lesz, akkor ezek a kártyák nekem a 8600GTS-hez mérhető kiakadási szintet képviselnek. legalább hívnák akkor őket 56x0-nek...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Ricco_hun #376 üzenetére
hát, én rendesen szomorú is vagyok... a 128-bit benne volt a világképemben (bár bíztam a szélesebb buszban), de ez az újrakiadott 4800-as széria meglehetősen kiábrándító. ahogy Abu írja a #385-ben, GF8 all over again...
és ráadásul hiába tartom B-tervnek a 4890-et, ha esetleg 3 hónap múlva nem lehet kapni. megint az lesz, hogy mindegyik gyártó kapja be, és valami teljesen másra költöm a pénzemPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
nem cseszegetni akarlak, de ez a "néhány esetben" pont ua., mint ami a dual issue MUL esetében ment. azt gondolom, hogy egy ilyen végrehajtási módhoz teljesülnie kell néhány érdekes feltételnek, merthogy valószínűleg nem kristálygömbökkel szerelik az ALU-kat. egymás prefetch-ébe leskelődnek?
5-6%-ot a teljes kártya teljesítményéből, ugye Te is erre gondolsz? azé' az nem olyan kevés. szabad kapacitás biztos van, csak többnyire nem szabad SIMD clusterek, hanem szabad skalár alegységek formájában, amit nem tudom, mennyire egyszerű munkára fogni. btw. 1 bilerp = mennyi ALU?
interpolátor-limites motort nem ismerek olyan sokat - a Company of Heroes-ról nem tudtam, hogy az, és van még a Vegas, meg az Assassin's Creed. aláírom, hogy ezekben jó, de nem hiszem, hogy ez a többség...5700=4800 témától már írtam, hogy minden bajom van. de legyen az 5770 is 30e pénz alatt januárra, és akkor mingyá' nem fog annyira fájni
Med1on: ja. van egy a pincében is
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Ricco_hun #420 üzenetére
szerintem egy kicsit sötéten látod a helyzetet. az E1-es variánsom (725/1000, 14 SIMD, 128-bit) kb. 10-15%-kal lenne gyorsabb az 5750-nél, és mivel az 10%-kal a 4770 alatt van, az 5750 tényleg be fog jönni a 4850 szintjére, talán kicsivel lesz lassabb. az 5770 viszont meglepne, ha elérné a 4870-et...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
egyetértek, ésszerű volt, csak ne bagatellizáljuk el a hatását, mert abból jön az 5870 helyzete, ami egy teljesen jó kártya, csak mindenki x2-re számított, és ezért sokan csalódottak.
ha tényleg hasonló áron jönnek ki, mint a 4800-asok, akkor nincs velük gond (a nevükön kívül) - kíváncsi leszek, hogy azok az árak lesznek-e igazak, amik 2-3 nappal ezelőtt keringtek, vagy amiket most rocket írogatott
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
még 4 nap a kártya bejelentéséig, oszt' itt meg már mindent kipróbáltok rajta. max. respect!
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
tehát ha jól látom, 11% memóriatuningtól 4%-ot gyorsult a RE5 (és még lehet, hogy CPU-limit is van benne). elég erősen memória-limitált a szituáció...
#563 Med1on: bizonyára örülne a kártya kölcsönadója, ha azzal szórakoznék, hogy hol kezd el hibázni amúgy én is találkoztam ezzel a jelenséggel, még a jó öreg 2600XT-men.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz janos666 #566 üzenetére
a memória-órajel állítgatásával mind VRAM-ot, mind system RAM-ot elég könnyen ki lehet nyírni, ha véletlen egy kicsit több extrát pakolsz rá - úgyhogy inkább ne játsszuk le, mert Neked sokba kerül videokártyában, én pedig nagyon csúnyán berúgok (mondjuk anélkül is, de ez nem tartozik szorosan a tárgyhoz )
a memória-limitációban semmi furcsa nincs, az 5800-asok is keményen sávszélesség-limitesek.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ugyanez igaz a jelenlegi shader alapú motorokra is. az AMD chipek névleges számítási teljesítménye akkor használható ki, ha a szálakon belül az egyes utasítások nem függenek az őket megelőzőektől (ILP), vagy ha sűrűn használnak 4-5-dimenziós vektorokat adattípusként. az előző nem triviális, az utóbbinál kérdés, hogy milyen az adott technológia domináns adattípusa.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
jé, távollétemben micro-stutter szakértő lettem
sokat lehet feszegetni ezt a témát elméleti oldalról, Abunak alapvetően igaza van, a fő problémák ki lettek gyomlálva. biztosan most is lehet mérni eltérést a két GPU képelőállítási idői között - de azt zárójelek között megjegyezném, hogy ugyanez mérhető 1 GPU esetén is. a gyakorlatban én sem az 5770CF-en, sem az 5970-en nem érzékeltem a jelenséget.
input lag kapcsán mindenkinek ajánlom ezt az anand cikket - és annyit tennék hozzá, hogy azonos fps mellett két GPU-val dupla input lagról beszélünk, mint eggyel. kettő felett meg sztem csak kirakat van, 4 GPU-val 60fps mellett az input lag 240ms körül alakul...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ez egy olyan lépés volt, amit szerintem mindkét gyártó régóta fontolgatott, és az nVidiának volt előbb mersze meglépni. biztosan sokba került tranzisztorban, viszont lényegesen rugalmasabbá teszi a GPU-t - amellett, amiket Abu írt, azokat a játék-oldali törekvéseket is segíti, akik unják a jelenlegi begyöpösödött fix futószalagot. persze, ha ugyanezt az AMD is megcsinálja a következő generációban, akkor ezzel az nVidia pont semmit nem ért el, mert annyira még nem járunk közel egy szoftver-futószalagos Unreal Engine-hez vagy ID Tech-engine-hez.
microstuttering: azért just for the record, olyat nem írtam, hogy sosem volt probléma. nagyon egyszerű gyakorlati példát hozni, hogy mikor fordul ilyen elő - ha a CPU sokkal gyorsabb, mint a két GPU együtt, akkor kihány magából két frame-et, aztán pihen. ezért ha nincs szinkronizáció, akkor az első frame kevés ideig lesz a képernyőn, a második meg sokáig.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
és ha 20%-kal lassabb lesz, gyorsabb helyett?
amúgy nézd meg a HD4800-HD5700-HD5800 vonalat - 5770 kicsit lassabb, mint 4870, viszont 5870 a dupla kapacitások ellenére messze nem 2x gyorsabb.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
egyrészt ez (bár ahol sok interpolációs feladat van, ott pont az 5870 felépítése a jobb), másrészt a memóriasávszélesség, harmadrészt az, hogy infrastruktúrában korántsem duplaannyi az 5870, mint a 4870.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
most kb. arról beszélünk, hogy a GF100 4 GPC-jéből kiesik egy, gondolom a 6 ROP blokkból repül kettő, és lesznek további egyszerűsítések is, amik csökkentik a méretet - vhol a GF100 60-70%-a között lyukadhat ki, ami 320-370mm2. Teljesítményben sem hiszem, hogy a GF100 65-70%-ánál többet tudna (azonos órajelekkel) - hacsak nem tudják megoldani a gDDR5 sebesség-problémákat, akkor könnyen kevés lesz neki a sávszélesség. Szóval az órajeleken a világ szeme - 850/1700/1200-zal biztos menne, mint az állat
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest